Vežėjai prašo prezidento užtarimo dėl dienpinigių apmokestinimo

Trys didžiausios šalies vežėjų asociacijos kreipėsi į prezidentą Gitaną Nausėdą, prašydamos atidėti Vyriausybės nutarimo dėl komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimo didinimo įsigaliojimą bent jau iki 2021 m. vidurio kol įsigalios Mobilumo paketo reikalavimai ir taps aišku, kokį poveikį šiam sektoriui turės ES direktyva.
Į prezidentą laišku Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija Linava, Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas, Lietuvos vežėjų sąjunga ir Lietuvos pramonininkų konfederacija. Prezidento prašoma tarpininkauti siekiant subalansuoto bei proporcingo sprendimo dėl vairuotojų darbo apmokėjimo, kuris užtikrintų geresnes darbo sąlygas, bet nežlugdytų verslo.
2020 metais transporto sektoriaus laukia keturi smūgiai MMA didinimas, padidėjusios išlaidos darbuotojų užmokesčiui, brangstantys degalai ir ES suvaržymai transporto sektoriuje pagal Mobilumo paketo reikalavimus, dėsto vežėjų atstovai.
Verslininkai atkreipia dėmesį, kad 2017 m. rudenį premjero Sauliaus Skvernelio ir socialinių partnerių pasirašytas susitarimas dėl Lietuvos pažangos reformų įpareigojo šalis ne tik tartis dėl mokestinių naujovių, bet ir nedidinti bendros mokestinės naštos verslui. Verslo bendruomenės vertinimu, Vyriausybė šį susitarimą sulaužė šių metų rudenį, kai vienašališkai ir neišdiskutavus šio klausimo su socialiniais partneriais priėmė nutarimą dėl komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimo didinimo.
Į vieną krepšį dedamas visas daugiau nei 7.300 įmonių apimančio transporto ir saugojimo sektoriaus pelningumas, kuris viso labo reprezentuoja aritmetinį smulkių ir didžiulių valstybinių įmonių pelningumo vidurkį. Didelė dalis transporto ir saugojimo sektoriaus įmonių neturi nieko bendro su tolimųjų reisų vairuotojais, tačiau generuoja aukštą pelningumą, rašoma prezidentui skirtame dokumente.
Lietuvos statistikos departamento duomenimis, tarptautinius pervežimus kelių transportu vykdančių įmonių grynasis pelningumas pagal pastarųjų penkių metų vidurkį siekė 3,3%..
Pasak vežėjų, klaidinantys teiginiai apie įmonių pelningumus formuoja neteisingą visuomenės supratimą apie transporto sektorių, daro tiesioginę įtaką su transporto politika susijusiems sprendimams, priešina darbuotojus su darbdaviais.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti