Dėl taršių automobilių mokesčio liko galutinis balsavimas

Publikuota: 2019-12-13
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Seime kelią skinasi „valstiečių“ iniciatyva apmokestinti taršius automobilius. Mokestis nuo kitų metų balandžio būtų mokamas kaskart, keičiantis mašinos savininkui, jo nemokėtų tik senovinių automobilių valdytojai.   

Seimas penktadienį iš anksto nenumatytame posėdyje apsvarstė šio mokesčio įstatymo projektą ir jam pritarė: už balsavo 51, prieš – 36, o susilaikė 6. Liko galutinis balsavimas kitą savaitę.

„Mes įvedame mokestį, kuris yra daug kartų mažesnis nei analogiški mokesčiai kitose valstybėse“, – po balsavime Seime žurnalistams teigė „valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis.

Pasak jo, „Golf“ markės automobilis Latvijoje apmokestinamas tris ar keturis kartus daugiau nei Lietuvoje.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Paklaustas, kodėl šio mokesčio išvengs ūkininkai, jis tikino, kad pastarieji nelygiomis sąlygomis konkuruoja su Vakarų Europos ūkininkais ir yra dikriminuojami. 

„Čia yra kitas klausimas ir jį reikia nagrinėti atskirai – reikia lyginti kitų šalių praktiką, o ne lyginti vairuotojus, vairuojančius lengvuosius automobilius, su ūkininkais, vairuojančiais traktorių. Lygina juos ne su tais, su kuo reikia lyginti, o su kažkokiomis kitomis žmonių kategorijomis, kurie nedirba konkurencijoje su kitų šalių ūkininkais, o Lietuvos ūkininkai diskriminuojami“, – aiškino vienas didžiausių žemvaldžių Lietuvoje R. Karbauskis. 

Jis teigė nežinąs, kokį mokestį už automobilį jam asmeniškai teks mokėti. 

„Tai mažas žingsnelis dėl taršos mažinimo, bet vis dėlto žingsnelis“, – pripažino Aplinkos apsaugos komiteto narė Virginija Vingrienė.

Biudžeto ir finansų komiteto narė Gintarė Skaistė prognozavo, kad naujas mokestis neskatins nei keisti taršių automobilių į naujesnius, nei važinėti mažiau, nei persėsti į viešąjį transportą. 

„Skatins išlaikyti tą, kuris yra dabar“, – tikino ji.

Konservatorius Mykolas Majauskas suskaičiavo, kad mokestį kasmet mokėtų 171.000 naujus automobilius registruojančių bei dar 207.000 keisiančių automobilius gyventojų.

„Šis mokestis palies visus, išskyrus ūkininkus. (...) Traktoriai savo galingais varikliais teršia labiau nei paprasti automobiliai“, – tvirtino M. Majauskas. Jo teigimu, naujas mokestis būtų taikomas tik transporto priemonėms iki 3,5 tonos.

Socialdemokratas Algirdas Sysas tvirtino, kad šiuo įstatymu norima užlopyti biudžeto skyles ir jis nebus taršos mokestis. 

Parlamentaras priekaištavo, kad būtų apmokestinamos ne visos transporto priemonės: „Kodėl tik lengvieji ir mikriukai yra transporto priemonės ir bus apmokestinamos, o kur sunkioji technika, kur žemės ūkio? Jie neteršia gamtos?“

Mokestis svyruotų nuo 13,5 iki 540 Eur, priklausomai nuo automobilio rūšies ir nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršija 130 gramų CO2 kilometrui.

Mokestis valstybės biudžetą papildytų apie 19–20 mln. Eur.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Infliacija pasauliui smogė ne vienodai – kai kurios šalys patiria mažesnį spaudimą Premium

Vakarų lyderiai dažnai pabrėžia, kad pastaruoju metu fiksuojamas kainų šuolis yra pasaulinis reiškinys,...

Kauno savivaldybė Kėdainių tilto konkursą planuoja skelbti liepą 1

Kauno savivaldybė vadinamojo Kėdainių tilto per Nemuną konkursą rengiasi skelbti jau liepos mėnesį.

Statyba ir NT
2022.06.25
Vytį bus galima naudoti ant transporto priemonių numerių

Kiek daugiau nei po metų ant motorinių transporto priemonių ir jų priekabų valstybinio registracijos numerio...

Logistika
2022.06.25
G. Nausėda: Vyriausybė turi skubiai konsultuotis su EK dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui 8

Vyriausybė turi skubiai pradėti konsultacijas su Europos Komisija (EK) dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui...

Verslo aplinka
2022.06.25
Pagrindiniame Amsterdamo oro uoste bus sumažinta skrydžių

Nyderlandai penktadienį paskelbė apribosiantys Amsterdamo Šipholio oro uosto naudojimą iki 440.000 skrydžių...

Logistika
2022.06.25
Šiemet registruota mažiau netaršių automobilių

Šiemet sausį–gegužę netaršių automobilių registruota šiek tiek mažiau nei pernai tuo pačiu metu, rodo...

Logistika
2022.06.24
„Modus Mobility“ žengia į Europą, ruošiasi devynženklėms investicijoms Premium 1

Automobilių nuomos ir prenumeratos paslaugas teikiantis „Modus Group“ padalinys ieško galimybių pritraukti...

Logistika
2022.06.24
Dėl kibernetinių atakų galimi „Lietuvos geležinkelių“ svetainių sutrikimai

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė susiduria su grupės bendrovių interneto svetainių sutrikimais. Bendrovės...

Logistika
2022.06.23
„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius Verslo tribūna 1

• Garsiosiose Gudvudo „hill climb“ lenktynėse „Aston Martin“ pristatys ribotos ir galutinės serijos „V12...

G. Landsbergis: galimi pokyčiai dėl Kaliningrado tranzito ribojimo – EK rankose

Europos Komisija (EK) teoriškai galėtų pakeisti savo nuomonę dėl Kaliningrado tranzito ribojimo, šie...

Verslo aplinka
2022.06.23
Premjerė: Rusija žinojo apie įvestas sankcijas dėl tranzito ir joms ruošėsi

Rusija nuo kovo mėnesio žinojo apie įvestas sankcijas dėl prekių tranzito į Kaliningrado sritį ir tam...

Verslo aplinka
2022.06.23
Pasienyje su Baltarusija intensyvinama lengvųjų automobilių patikra rentgenu

Iš Baltarusijos į Lietuvą įvažiuojantys lengvieji automobiliai pradėti dažniau tikrinti rentgeno kontrolės...

Logistika
2022.06.23
A. Stikliūnas laikinai vadovaus Lietuvos oro uostams

Lietuvos oro uostų generalinio direktoriaus pareigas paliekantį Marių Gelžinį nuo birželio 23 dienos keičia...

Vadyba
2022.06.23
A. Skaisgirytė: Rusijos kalbos apie Karaliaučiaus tranzitą tėra propaganda 8

Rusijos reakcija į Europos Sąjungos (ES) sankcijas, kurios draudžia tranzitu per Lietuvą į Karaliaučių...

Verslo aplinka
2022.06.23
Kelių transporto problemos skatina intermodalinį pervežimą Premium 1

Nors intermodalinis transportavimas vis dar susiduria su daugybe iššūkių, ekspertai sako, kad kelių...

Logistika
2022.06.23
G. Landsbergis: Kaliningrado tranzito sankcijos buvo aiškios ir viešos dar kovą 12

Kaliningrado tranzito sankcijos buvo aiškios kovo mėnesį, o Rusijos grasinimai yra informacinės atakos dalis,...

Verslo aplinka
2022.06.22
Po derybų Maskvoje Turkijos laivas išplaukė iš Ukrainos Mariupolio uosto

Turkijos krovininis laivas trečiadienį išplaukė iš Rusijos okupuoto Ukrainos Mariupolio uosto po...

Verslo aplinka
2022.06.22
G. Nausėda: Lietuva pasirengusi būti atjungta nuo BRELL, karinės konfrontacijos su Rusija nesitiki

Lietuva pasirengusi tam, kad Rusija, keršydama už ES sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą sustabdymą,...

Verslo aplinka
2022.06.22
LTG generaliniu direktoriumi paskirtas laikinai pareigas ėjęs E. Lazauskas 1

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) baigė generalinio direktoriaus atranką – valdybos sprendimu, bendrovei ir...

Logistika
2022.06.22
M. Skuodis: plienas į Kaliningradą sudarė nereikšmingą LTG krovinių dalį 2

Marius Skuodis, susisiekimo ministras, sako, kad plieno tranzitas į Kaliningradą sudarė tik nereikšmingą...

Logistika
2022.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku