Planuojamas taršių automobilių mokestis - jau nuo kitų metų pradžios

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) sutinka, kad nuo kitų metų būtų įvestas taršių automobilių mokestis. Tokį sprendimą BFK nariai balsų dauguma priėmė pirmadienį. Dar šią savaitę naujo mokesčio įvedimo klausimas bus pateiktas Seimui svarstyti ir galutinai balsuoti dėl jo patvirtinimo.
Iš pradžių pirmadienio pavakarę iš BFK posėdžio išėjus opozicijai, liko penki tik valdantieji, o tiek jų neužteko sprendimui dėl taršių automobilių mokesčio priimti tam reikia bent šešių Seimo narių. Buvo nutarta palaukti, kol į posėdį atvyks Lietuvos lenkų rinkimų akcijos atstovė, vidaus reikalų ministrė Rita Tamašunienė.
Tačiau jos atvykimo laukti neprireikė, nes opozicija sutiko grįžti į posėdį ir BFK nariai balsavo dėl Taršių automobilių mokesčio įstatymo projekto. Penki komiteto nariai buvo už jį, trys balsavo prieš.
Tad viename iš artimiausių Seimo posėdžių antradienį arba ketvirtadienį šio mokesčio įvedimo klausimas sugrįš į Seimo plenarinių posėdžių salę. Dėl jo priėmimo bus balsuojama dar iki 2020 m. biudžeto patvirtinimo, nes naujasis mokestis siejamas ir su papildomomis pajamomis į kitų metų biudžetą.
BFK buvo pagrindinis komitetas, svarstantis taršių automobilių mokesčio įvedimą. Tuo metu Seimo Ekonomikos komitetas, kaip papildomas, pasisakė prieš šį mokestį.
Seimas spalio pabaigoje nepritarė Vyriausybės siūlymui taršių automobilių mokestį mokėti kiekvieną kartą registruojant automobilį. Tada keli valdantieji pasiūlė mokestį taikyti tik pirmą kartą registruojant automobilį, bet netrukus persigalvojo ir vėl grįžo prie pirminės versijos mokėti kaskart keičiantis automobilio savininkui.
Mokestis svyruotų nuo 13,5 iki 540 Eur, priklausomai nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršija 130 gramų CO2 kilometrui.
Taršių automobilių apmokestinimui yra nepritaręs ne tik Ekonomikos, bet ir Kaimo reikalų komitetas, o Aplinkos apsaugos komitetas iš esmės mokesčiui pritarė, bet apsispręsti, kas jį mokėtų ir kada, paliko pagrindiniam komitetui.
Taršių automobilių mokestis, iniciatorių teigimu, valstybės biudžetą papildytų apie 29 mln. Eur jeigu jis būtų įvestas jau nuo 2020 m. sausio 1 d. ir jeigu mokestis būtų mokamas už kiekvieną, o ne tik už pirmąją automobilio registraciją.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti