Vilkikų gamintojai: perėjimas prie nulinės CO2 emisijos negali vykti be politikos pokyčių

Europos krovininio transporto gamintojai teigia, kad jie patvirtina savo įsipareigojimą pereiti prie nulinės CO2 emisijos transporto priemonių gamybos, tačiau pokyčiai negali vykti be radikalių Europos Sąjungos ir valstybių narių politikos pokyčių.
Tokią poziciją vilkikų gamybos įmonių generaliniai direktoriai išdėstė penktadienį Briuselyje vykusiame Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) Komercinių transporto priemonių valdybos posėdyje.
Šiemet ES patvirtino naujus sunkiasvorių transporto priemonių CO2 emisijų standartus, pagal kuriuos iki 2025 m. tarša turi būti sumažinta 15%, o iki 2030 m. 30%.
Pažvelgus į bendrą Europos transporto įmonių parką, akivaizdu, kad per per labai trumpą laiką rinka turės būti visiškai apversta, ACEA pranešime spaudai sako Gerritas Marxas, Komercinių transporto priemonių valdybos pirmininkas.
Naujausi ACEA duomenys rodo, kad 98,3% visų sunkiasvorių ir vidutinių transporto priemonių Europos keliais šiandien rieda varomos dyzelinu. Elektra varomi krovininiai automobiliai sudaro 0,01%, gamtinėmis dujomis 0,4%.
Jei norime pakeisti šį vaizdą ir įtikinti vežėjus pereiti prie mažai taršaus ar visiškai netaršaus transporto, Europai skubiai reikia pristatyti tvirtą ir nuoseklų politikos priemonių paketą, konstatuoja ACEA.
Anot asociacijos, priemonės turėtų apimti specializuotos sunkvežimių įkrovimo ir alternatyvių degalų papildymo infrastruktūros, kurios dabar praktiškai nėra, plėtrą. ACEA taip pat teigia, kad valstybės narės turėtų kurti paskatas įmonėms įsigyti ekologiškas transporto priemonės, kad jos taptų komerciškai naudingu ir konkurencingu pasirinkimu.
Be to, ACEA mano, kad kelių mokesčiai taip pat turėtų būti diferencijuoti pagal transporto priemonių į atmosferą išmetamo CO2 kiekį.
Prioritetas turi būti teikiamas realiai ekologiškų komercinių transporto priemonių paklausai sukurti, sako G. Marxas.
ACEA duomenimis, Europos keliais rieda 6,6 mln. sunkiasvorių transporto priemonių. Didžiausią tokio transporto parką turi Lenkija (1,1 mln.).
Be to, duomenys rodo, kad Europos sunkvežimių parko vidutinis amžius auga dabar jis yra 12,4 metų, kai 2013-aisiais buvo 11,7 metų.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti