Iššūkiai užgrūdina ir mobilizuoja

Publikuota: 2019-11-28
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Šalies logistikos ir transporto sektorius, nepaisydamas lėtėjančios ekonomikos Europoje bei neapibrėžtos teisinės aplinkos, šiemet pasiekė gerų rezultatų. Ir nors kitąmet prognozuojamas lėtesnis sektoriaus įmonių pajamų augimas, ekspertai į 2020-uosius žvelgia gana optimistiškai.

Po rekordinių 2018-ųjų metų Lietuvos logistikos ir transporto sektorius auga ir šiemet. Ypač gerus metus skaičiuoja šalies transportininkai – jie ne tik pasiekė puikių rezultatų, bet ir toliau didino užimamą rinkos dalį Vakarų bei Šiaurės Europos šalyse. Krovinius keliais gabenančios įmonės 2019 m. išlaikė dviženklį pajamų augimą. Pasak Viliaus Juzikio, SEB banko valdybos nario, ir toliau sparčiausiai augo stambūs Lietuvos vežėjai, gebantys efektyviai valdyti transporto priemonių parkus, naudotis naujausiais technologiniais sprendimais, pritraukti darbuotojų iš trečiųjų šalių. Tai bendrovėms padėjo atsiriekti vis didesnę tarptautinių vežimo paslaugų dalį.

“Tačiau šie pokyčiai neliko nepastebėti rinkos senbuvių Vakarų Europoje. Bendrijos Mobilumo pakete atsirado nemažai reikalavimų, kuriais siekiama veikiau ne gerinti vilkikų darbuotojų darbo salygas, o apriboti Vidurio ir Rytų Europos vežėjų plėtrą”, - aiškina V. Juzikis. Svarstymai dėl minėto teisės akto tebevyksta, bet jei jis bus priimtas, tai kažkiek pristabdys sektoriaus veiklą. Lietuvos vežėjai ir su šiuo verslu susijusios įmonės, tikėdamosis blogiausio scenarijaus, tam ruošiasi – tikėtina, kad įmonės bus steigiamos kitose valstybėse perkeliant ten ir veiklą. Be to, dar neišsisklaido nežinia dėl “Brexit”: bent jau kol kas pavyko išvengti kietojo Jungtinės Karalystės išėjimo iš ES – tai būtų kažkuriam laikui komplikavę viso transporto sektoriaus veiklą.

Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste (KVJU) šiemet perkrauta panašiai krovinių kaip ir pernai – kaip rašoma VŽ metinėje logistikos ir transporto sektoriaus apžvalgoje, didžiausia krovos žvaigžde jūrų uoste šiemet tapo suskystintos gamtinės dujos. Joms smarkiai atpigus, “Independence” terminale šių dujų perkrauta 81% daugiau negu prieš metus. Palankesni šie metai buvo ir uosto bendrovėms, kraunančioms grūdines kultūras. Ekspertai teigiamai vertina įsibėgėjusias investicijas uoste, padidinsiančias uosto bendrovių regioninį konkurencingumą. Tikimasi, kad 2020 m. krova augs, bet tam didelę įtaką, kaip įprasta, darys didžiausios uosto klientės „Belaruskalij“ eksporto planai. Tačiau nerimą kelia tai, kad šalies jūrų uostas nuo kovo mėnesio neturi vadovo – susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius neskuba, tikindamas, kad jo bus ieškoma tik po to, kai KVJU taps akcine bendrove. Uoste dirbantys verslininkai teigia, kad tai jau atsiliepia ir dar atsilieps ilgalaikei uosto perspektyvai: laukia uosto gilinimo, uosto vartų platinimo ir dar daug kitų darbų.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

SEB grupės ekonomistai prognozuoja, kad 2020 m. ES ekonomika augs panašiu tempu kaip ir šiemet. Pasaulinę prekybos temperatūrą lems JAV veiksmai šiame fronte. Lietuvos ekonomikos augimas sulėtės – labiausiai dėl lėtesnio eksporto augimo, tačiau transporto sektoriui turėtų būti sudarytos prielaidos nors ir lėčiau, nei šiemet, bet vis dėlto augti. Iššūkiai transporto įmonėms kitąmet liks panašūs: pirmiausia, darbuotojų trūkumas. Darbo jėgos sąnaudos taip pat augs, griežtės teisinė ir mokesčių aplinka. Be to, planuojamas degalų brangimas – prie to prisideda ir Finansų ministerija, pasiūliusi 2020 m. padidinti akcizą dyzelinui.

VŽ mano, kad nepaisant geopolitinių veiksnių, ko gero, praktiškai nebeišvengiamo Mobilumo paketo ar lėtėjančio ekonomikos augimo, Lietuvos transporto sektorius, turintis gerą įdirbį ir sugebėjimą prisitaikyti prie rinkos pokyčių, turi visas galimybes išlikti konkurencingas ir toliau skaičiuoti augančias pajamas.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Rusų laivas su ukrainietiškais grūdais vis dar įstrigęs prie Turkijos krantų

Su Rusijos vėliava plaukiojantis prekinis laivas, atsidūręs Kyjivo ir Maskvos ginčo dėl grūdų centre,...

Verslo aplinka
2022.07.05
Infografika: kokios ir kiek prekių keliauja geležinkeliu į Kaliningradą Premium

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) duomenimis, dabartinės ES sankcijos juodiesiems metalams ir plienui turi įtakos...

Logistika
2022.07.05
Klaipėdos uostas sutarė su Belgijos įmonėmis dėl gilinimo darbų už 37,3 mln. Eur

VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė uosto gilinimo darbų sutartį su tarptautinį konkursą...

Logistika
2022.07.05
„Homa“ Vilniuje pradėjo prekybinių sandėlių plėtrą

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Homa Group“ pranešė sostinėje, greta Vilniaus Vakarinio aplinkkelio,...

Statyba ir NT
2022.07.05
VMI kaip policija: siūloma jai leisti keliuose savarankiškai stabdyti automobilius Premium 20

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) darbuotojams norima suteikti teisę keliuose savarankiškai stabdyti ir...

Finansai
2022.07.05
Į Lietuvą atvyko šeštasis grūdų traukinys iš Ukrainos

Į Lietuvą iš Ukrainos atvyko šeštas traukinys, kuriuo atgabenta 1.300 tonų kukurūzų, BNS pranešė „Lietuvos...

Logistika
2022.07.05
„SCT Lubricants“ grynojo pelno marža viršijo 20% Premium 3

Klaipėdos automobilių alyvų ir skysčių gamybos UAB „SCT Lubricants“ pardavimo pajamos per 2021 metus išaugo...

Pramonė
2022.07.05
„Begos“ vadovas: beveik 5 kartus kritusį pelną nulėmė geopolitinė situacija

Viena didžiausių Klaipėdos uosto krovos kompanijų „Bega“ praėjusiais metais gavo 22,97 mln. Eur pajamų –...

Logistika
2022.07.05
SAS pateikė prašymą skelbti bankrotą

Skandinavijos aviakompanija SAS, negalėdama grąžinti skolos, kreipėsi į JAV dėl bankroto procedūros, skelbia...

Logistika
2022.07.05
Netrukus planuojama pradėti dešimčių milijonų vertės „Rail Baltica“ tilto per Nerį statybas Premium

Dar šią vasarą ketinama pradėti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį...

Statyba ir NT
2022.07.05
„Regitros“ valdybai vadovaus O. Mašalė 1

Naujai „Regitros“ valdybai vadovaus nepriklausoma jos narė, strateginio planavimo ir valdymo specialistė...

Vadyba
2022.07.05
Darbus Klaipėdos uoste pradeda didžiausias hidraulinis kranas Baltijos šalyse Verslo tribūna

Iš Suomijos į Klaipėdą uostą atplukdytas didžiausias Baltijos šalyse hidraulinis kranas „Mantsinen 300“,...

Sulėtinusi tempą Lietuvoje, „Hegelmann“ investuoja 10 mln. Eur į intermodalumą Premium

Iki 2019 m. rodžiusi tvirtą augimą Lietuvoje, pastaraisiais metais Vokietijos kapitalo „Hegelmann Group“...

Logistika
2022.07.05
Krovinių srautai per Rygos oro uostą dėl karo sumenko ketvirtadaliu

Krovinių srautai per Rygos oro uostą dėl Rusijos karo Ukrainoje sumenko 25% – mažiau nei prognozuotas...

Logistika
2022.07.04
Dėl atšaukiamų skrydžių atsistatydina „EasyJet“ vadovas

Jungtinės Karalystės pigių skrydžių bendrovei „EasyJet“ nesusitvarkant su iškilusia atšaukiamų skrydžių...

Logistika
2022.07.04
Muitinė: vilkikų eilės pasienyje su Baltarusija auga ir dėl ES sankcijų

Pastaraisiais mėnesiais susidarančios ilgos vilkikų eilės pasienyje su Baltarusija dar labiau auga dėl...

Logistika
2022.07.04
Į vištidę pakviesta lapė ir nedžiuginanti pergalė 7

Gali būti, kad artimiausiais metais mes pamatysime dar vieną lietuviško transporto sektoriaus triumfą. Bet...

Nuomonės
2022.07.04
„Peugeot 408“: spjaukite į miesto visureigius Premium 8

Prancūzijos gamintojas pasiūlys elektrifikuotą sprendimą, skirtą nuo SUV tipo automobilių pavargusiems...

Automobiliai
2022.07.03
Paskelbtas konkursas vandens autobuso paslaugoms Danės upe teikti

Klaipėdos savivaldybės įmonė „Klaipėdos keleivinis transportas“ ieško, kas tris sezonus teiks vandens...

Logistika
2022.07.03
Automobilių pramonės mirtis Rusijoje ir stebuklingas „Volkswagen“ receptas Premium

Ekspertų teigimu, Rusijos automobilių pramonė, su kuria šalyje susiję virš 1 mln. darbo vietų, – miršta.

Pramonė
2022.07.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku