Iššūkiai užgrūdina ir mobilizuoja

Publikuota: 2019-11-28
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Šalies logistikos ir transporto sektorius, nepaisydamas lėtėjančios ekonomikos Europoje bei neapibrėžtos teisinės aplinkos, šiemet pasiekė gerų rezultatų. Ir nors kitąmet prognozuojamas lėtesnis sektoriaus įmonių pajamų augimas, ekspertai į 2020-uosius žvelgia gana optimistiškai.

Po rekordinių 2018-ųjų metų Lietuvos logistikos ir transporto sektorius auga ir šiemet. Ypač gerus metus skaičiuoja šalies transportininkai – jie ne tik pasiekė puikių rezultatų, bet ir toliau didino užimamą rinkos dalį Vakarų bei Šiaurės Europos šalyse. Krovinius keliais gabenančios įmonės 2019 m. išlaikė dviženklį pajamų augimą. Pasak Viliaus Juzikio, SEB banko valdybos nario, ir toliau sparčiausiai augo stambūs Lietuvos vežėjai, gebantys efektyviai valdyti transporto priemonių parkus, naudotis naujausiais technologiniais sprendimais, pritraukti darbuotojų iš trečiųjų šalių. Tai bendrovėms padėjo atsiriekti vis didesnę tarptautinių vežimo paslaugų dalį.

“Tačiau šie pokyčiai neliko nepastebėti rinkos senbuvių Vakarų Europoje. Bendrijos Mobilumo pakete atsirado nemažai reikalavimų, kuriais siekiama veikiau ne gerinti vilkikų darbuotojų darbo salygas, o apriboti Vidurio ir Rytų Europos vežėjų plėtrą”, - aiškina V. Juzikis. Svarstymai dėl minėto teisės akto tebevyksta, bet jei jis bus priimtas, tai kažkiek pristabdys sektoriaus veiklą. Lietuvos vežėjai ir su šiuo verslu susijusios įmonės, tikėdamosis blogiausio scenarijaus, tam ruošiasi – tikėtina, kad įmonės bus steigiamos kitose valstybėse perkeliant ten ir veiklą. Be to, dar neišsisklaido nežinia dėl “Brexit”: bent jau kol kas pavyko išvengti kietojo Jungtinės Karalystės išėjimo iš ES – tai būtų kažkuriam laikui komplikavę viso transporto sektoriaus veiklą.

Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste (KVJU) šiemet perkrauta panašiai krovinių kaip ir pernai – kaip rašoma VŽ metinėje logistikos ir transporto sektoriaus apžvalgoje, didžiausia krovos žvaigžde jūrų uoste šiemet tapo suskystintos gamtinės dujos. Joms smarkiai atpigus, “Independence” terminale šių dujų perkrauta 81% daugiau negu prieš metus. Palankesni šie metai buvo ir uosto bendrovėms, kraunančioms grūdines kultūras. Ekspertai teigiamai vertina įsibėgėjusias investicijas uoste, padidinsiančias uosto bendrovių regioninį konkurencingumą. Tikimasi, kad 2020 m. krova augs, bet tam didelę įtaką, kaip įprasta, darys didžiausios uosto klientės „Belaruskalij“ eksporto planai. Tačiau nerimą kelia tai, kad šalies jūrų uostas nuo kovo mėnesio neturi vadovo – susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius neskuba, tikindamas, kad jo bus ieškoma tik po to, kai KVJU taps akcine bendrove. Uoste dirbantys verslininkai teigia, kad tai jau atsiliepia ir dar atsilieps ilgalaikei uosto perspektyvai: laukia uosto gilinimo, uosto vartų platinimo ir dar daug kitų darbų.

SEB grupės ekonomistai prognozuoja, kad 2020 m. ES ekonomika augs panašiu tempu kaip ir šiemet. Pasaulinę prekybos temperatūrą lems JAV veiksmai šiame fronte. Lietuvos ekonomikos augimas sulėtės – labiausiai dėl lėtesnio eksporto augimo, tačiau transporto sektoriui turėtų būti sudarytos prielaidos nors ir lėčiau, nei šiemet, bet vis dėlto augti. Iššūkiai transporto įmonėms kitąmet liks panašūs: pirmiausia, darbuotojų trūkumas. Darbo jėgos sąnaudos taip pat augs, griežtės teisinė ir mokesčių aplinka. Be to, planuojamas degalų brangimas – prie to prisideda ir Finansų ministerija, pasiūliusi 2020 m. padidinti akcizą dyzelinui.

VŽ mano, kad nepaisant geopolitinių veiksnių, ko gero, praktiškai nebeišvengiamo Mobilumo paketo ar lėtėjančio ekonomikos augimo, Lietuvos transporto sektorius, turintis gerą įdirbį ir sugebėjimą prisitaikyti prie rinkos pokyčių, turi visas galimybes išlikti konkurencingas ir toliau skaičiuoti augančias pajamas.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„BAA Training“ Barselonoje planuoja mokymų centrą už 54 mln. Eur 

Lietuviško kapitalo grupei „Avia Solutions“ priklausanti įmonė Ispanijoje, šalia Barselonos El Prato oro...

VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Rusija išbandė naujos kartos atominį ledlaužį „Arktika“ 1

Rusijos atominis ledlaužis „Arktika“, laikomas pajėgiausiu tokio tipo laivu ir Maskvos ambicijų naudoti...

J. Narkevičius – nepopuliariausias politikas  2

Susisiekimo ministras, Lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos atstovas Jaroslavas Narkevičius po...

Verslo aplinka
2019.12.14
H&M ėmė išvežioti prekes dviračiais

Švedijos greitosios mados prekių gamintoja „Hennes & Mauritz“ (H&M) Nyderlandų klientams pasiūlė naują...

Prekyba
2019.12.13
Šiaulių oro uoste numatomos 20 mln. investicijos lėktuvų priežiūros centrui 

Įmonė nauju pavadinimu ir vadovu planuoja didelį lėktuvų techninės priežiūros centrą, kuris veiklą pradės...

Dėl taršių automobilių mokesčio liko galutinis balsavimas

Seime kelią skinasi „valstiečių“ iniciatyva apmokestinti taršius automobilius. Mokestis nuo kitų metų...

Inovacijos keliuose: išmanioji sistema padės valdyti eismą ir sumažins aplinkos taršą Verslo tribūna

Nesunku pastebėti, kad augant žmonių populiacijai ir kylant pragyvenimo lygiui, didėja ir transporto...

Savavaldžiai sunkvežimiai jau gabena krovinius skersai JAV Premium

Autonominių sunkvežimių sprendimus kurianti JAV bendrovė „Plus.ai“ įvykdė pristatymą, kurio metu krovinys...

Derybose dėl mobilumo paketo – „paskutinė žinutė“ mūsų vežėjams  Premium 5

Vakar vakare ir praėjusią naktį Briuselyje vykusios trilogo derybos dėl mobilumo paketo nuostatų pasiekė...

Latvijoje byra A. Lembergo verslo asociacija

Byra Latvijos tranzito verslo asociacija, kurioje svarios įtakos turi Latvijos oligarchas ir Ventspilio meras...

Verslo aplinka
2019.12.12
Šiaurės investicijų bankas Kaunui skolina 17,5 mln. Eur naujiems troleibusams pirkti

Šiaurės investicijų bankas (NIB) ir UAB „Kauno autobusai“ pasirašė 17,5 mln. Eur vertės paskolos sutartį,...

„UniCredit Leasing“ pasitraukimas – smūgis Lietuvos vežėjams Premium 1

Sandoris, kuriuo Latvijos bankinė grupė įsigyja visą italų grupės „UniCredit“ lizingavimo verslą Baltijos...

Rinkos
2019.12.12
Atnaujinamos ES derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams 1

Europos Sąjungos (ES) institucijos trečiadienį Briuselyje atnaujina derybas dėl daug diskusijų keliančio...

„Girteka Logistics“ parke – SkGD varomi „Scania“ vilkikai 

Vienas didžiausių vežėjų Europoje įsigijo 3 suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus „Scania R410“...

Seimo komitetas: taršių automobilių mokestis – nuo balandžio 2

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį pritarė „valstietės“ Agnės Širinskienės siūlymui iki...

Žingsnis link giliavandenio uosto – patvirtintas Klaipėdos uosto bendrasis planas Premium

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą. Jo sprendiniai suteiks...

Verslo aplinka
2019.12.11
Ventspilio ir Rygos uostų valdymą perima „padėtį gelbstinti“ Vyriausybė

Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis pareiškė, jog valstybė dviejų didžiausių šalies uostų – Rygos...

„Lietuvos geležinkeliai“ per 3 metus perveš 30 mln. tonų „Achemos“ krovinių

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Achemos...

Į pagalbą vežėjams skuba „Trelo“: atidaro naująjį vilkikų remonto centrą Prancūzijoje Verslo tribūna

Iki šiol UAB „Trelo“ valdė tris sunkvežimių ir priekabų remonto centrus Vakarų Europoje: Genke ir Antverpene,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau