Rusijos „Rosatom“ taiko į pasaulinės laivybos lyderes

Publikuota: 2019-11-24
Atominiai ledlaužiai. „Rosatom“ nuotr.
Atominiai ledlaužiai. „Rosatom“ nuotr.

Rusijos valstybinė kompanija „Rosatom“ pretenduoja tapti viena stipriausių pasaulio laivybos bendrovių, o konteinerių laivybos segmente prilygti lyderei danų „Maersk“. Laivams, kurie, trumpindami kelią iš Azijos į Europą, krovinius gabens Arkties vandenyno jūromis, tikslą pasiekti padės „Rosatom“ atominiai ledlaužiai.

„Rosatom“ užsibėžė siekį tapti viena iš 15-os didžiausių pasaulyje laivybos bendrovių, rašo Rusijos verslo portalas „vedomosti.ru“. Tam ji ketina investuoti 7 mlrd. USD.

Kompanija planuoja plukdyti krovinius iš Pietryčių Azijos į Europą šiaurės jūrų keliu, perimdama dalį pietinio jūrų kelio, kuris iš Azijos į Europą eina per Ramųjį ir Indijos vandenynus, Sueco kanalą bei Gibraltaro sąsiaurį, krovinių srauto.

Pietinio jūrų kelio krovos apimtys per metus siekia apie 1 mlrd. tonų, iš jų – 570 mln. t krovinių keliauja konteineriuose. „Rosatom“ savo prezentacijoje nurodo, kad iš šio srauto planuoja perimti apie 72 mln. t krovinių, iš kurių 43 mln. t bus kroviniai, gabenami konteineriais.

Naudojantis šiauriniu jūrų keliu galima 10-32% sutrumpinti krovinių gabenimo laiką iš didžiųjų Azijos uostų (Honkongo, Šanchajaus, Jokogamos, Pusano, Tiandzinio) į pagrindinius Europos jūrų uostus (Roterdamą, Kopenhagą, Havrą, Hamburgą, Sauthemptoną), skaičiuoja „Rosatom“.

Jeigu Rusijos valstybinei kompanijai pavyks įgyvendinti ambicingus planus, pervežimų konteineriais segmente ji tikisi pasivyti pasaulinę lyderę danų bendrovę „Maersk“, kuri 2018 m. pergabeno iki 43 mln. t tokių krovinių.

„Rosatom“ specializacija – urano gavyba bei sodrinimas, atominių elektrinių statyba ir eksploatavimas. Antrinė jos įmonė „Atomflot“ yra vienintelis Rusijoje verslo subjektas, eksploatuojantis atominius ledlaužius. Šiuo metu „Rosatom“ krovinių gabenimu neužsiima, tačiau jos ledlaužiai veda laivus šiaurės jūrų keliu. 2018 m. jie vedė 331 laivą, kurių bendra krovos apimtis siekė 12,7 mln. tonų.

Pasak „vedomosti.ru“ šaltinių, „Rosatom“ pervežimus jūra planuoja pradėti 2020 m. ir skaičiuoja, kad 2023 m. ši veikla kompanijai atneš daugiau nei 700 mln. USD pajamų. 2025 m. šios pajamos sieks iki 4 mlrd. USD, o nuo 2026 m. – po 5,6 mlrd. USD kasmet.

Šiam projektui „Rosantom“ planuoja solidžias investicijas. Jos turėtų siekti 6,97 mlrd. USD, iš šios sumos 5,76 mlrd. USD bus investuota į modernių krovininių laivų statybą, o likusios lėšos bus skirtos uostų infrastruktūros modernizavimui, laivyno remontui.

Rusijos valstybinė bendrovė šį projektą numato finansuoti nuosavomis lėšomis, bankų paskolomis ir reinvestuodama finansinius projekto srautus – šios dalys sudarys atitinkamai 21, 50 ir 29% investicijų, nurodoma bendrovės prezentacijoje.

Konkurencinį pranašumą, anot „Rosatom“ prezentacijos, užtikrins kompanijos turimi ledlaužiai. Šiuo metu „Atomflot“ turi keturis ledlaužius, dar penki ledlaužiai statomi.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„BAA Training“ Barselonoje planuoja mokymų centrą už 54 mln. Eur 

Lietuviško kapitalo grupei „Avia Solutions“ priklausanti įmonė Ispanijoje, šalia Barselonos El Prato oro...

VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Rusija išbandė naujos kartos atominį ledlaužį „Arktika“ 1

Rusijos atominis ledlaužis „Arktika“, laikomas pajėgiausiu tokio tipo laivu ir Maskvos ambicijų naudoti...

J. Narkevičius – nepopuliariausias politikas  2

Susisiekimo ministras, Lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos atstovas Jaroslavas Narkevičius po...

Verslo aplinka
2019.12.14
H&M ėmė išvežioti prekes dviračiais

Švedijos greitosios mados prekių gamintoja „Hennes & Mauritz“ (H&M) Nyderlandų klientams pasiūlė naują...

Prekyba
2019.12.13
Šiaulių oro uoste numatomos 20 mln. investicijos lėktuvų priežiūros centrui 

Įmonė nauju pavadinimu ir vadovu planuoja didelį lėktuvų techninės priežiūros centrą, kuris veiklą pradės...

Dėl taršių automobilių mokesčio liko galutinis balsavimas

Seime kelią skinasi „valstiečių“ iniciatyva apmokestinti taršius automobilius. Mokestis nuo kitų metų...

Inovacijos keliuose: išmanioji sistema padės valdyti eismą ir sumažins aplinkos taršą Verslo tribūna

Nesunku pastebėti, kad augant žmonių populiacijai ir kylant pragyvenimo lygiui, didėja ir transporto...

Savavaldžiai sunkvežimiai jau gabena krovinius skersai JAV Premium

Autonominių sunkvežimių sprendimus kurianti JAV bendrovė „Plus.ai“ įvykdė pristatymą, kurio metu krovinys...

Derybose dėl mobilumo paketo – „paskutinė žinutė“ mūsų vežėjams  Premium 5

Vakar vakare ir praėjusią naktį Briuselyje vykusios trilogo derybos dėl mobilumo paketo nuostatų pasiekė...

Latvijoje byra A. Lembergo verslo asociacija

Byra Latvijos tranzito verslo asociacija, kurioje svarios įtakos turi Latvijos oligarchas ir Ventspilio meras...

Verslo aplinka
2019.12.12
Šiaurės investicijų bankas Kaunui skolina 17,5 mln. Eur naujiems troleibusams pirkti

Šiaurės investicijų bankas (NIB) ir UAB „Kauno autobusai“ pasirašė 17,5 mln. Eur vertės paskolos sutartį,...

„UniCredit Leasing“ pasitraukimas – smūgis Lietuvos vežėjams Premium 1

Sandoris, kuriuo Latvijos bankinė grupė įsigyja visą italų grupės „UniCredit“ lizingavimo verslą Baltijos...

Rinkos
2019.12.12
Atnaujinamos ES derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams 1

Europos Sąjungos (ES) institucijos trečiadienį Briuselyje atnaujina derybas dėl daug diskusijų keliančio...

„Girteka Logistics“ parke – SkGD varomi „Scania“ vilkikai 

Vienas didžiausių vežėjų Europoje įsigijo 3 suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus „Scania R410“...

Seimo komitetas: taršių automobilių mokestis – nuo balandžio 2

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį pritarė „valstietės“ Agnės Širinskienės siūlymui iki...

Žingsnis link giliavandenio uosto – patvirtintas Klaipėdos uosto bendrasis planas Premium

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą. Jo sprendiniai suteiks...

Verslo aplinka
2019.12.11
Ventspilio ir Rygos uostų valdymą perima „padėtį gelbstinti“ Vyriausybė

Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis pareiškė, jog valstybė dviejų didžiausių šalies uostų – Rygos...

„Lietuvos geležinkeliai“ per 3 metus perveš 30 mln. tonų „Achemos“ krovinių

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Achemos...

Į pagalbą vežėjams skuba „Trelo“: atidaro naująjį vilkikų remonto centrą Prancūzijoje Verslo tribūna

Iki šiol UAB „Trelo“ valdė tris sunkvežimių ir priekabų remonto centrus Vakarų Europoje: Genke ir Antverpene,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau