Rusijos „Rosatom“ taiko į pasaulinės laivybos lyderes

Rusijos valstybinė kompanija Rosatom pretenduoja tapti viena stipriausių pasaulio laivybos bendrovių, o konteinerių laivybos segmente prilygti lyderei danų Maersk. Laivams, kurie, trumpindami kelią iš Azijos į Europą, krovinius gabens Arkties vandenyno jūromis, tikslą pasiekti padės Rosatom atominiai ledlaužiai.
Rosatom užsibėžė siekį tapti viena iš 15-os didžiausių pasaulyje laivybos bendrovių, rašo Rusijos verslo portalas vedomosti.ru. Tam ji ketina investuoti 7 mlrd. USD.
Kompanija planuoja plukdyti krovinius iš Pietryčių Azijos į Europą šiaurės jūrų keliu, perimdama dalį pietinio jūrų kelio, kuris iš Azijos į Europą eina per Ramųjį ir Indijos vandenynus, Sueco kanalą bei Gibraltaro sąsiaurį, krovinių srauto.
Pietinio jūrų kelio krovos apimtys per metus siekia apie 1 mlrd. tonų, iš jų 570 mln. t krovinių keliauja konteineriuose. Rosatom savo prezentacijoje nurodo, kad iš šio srauto planuoja perimti apie 72 mln. t krovinių, iš kurių 43 mln. t bus kroviniai, gabenami konteineriais.
Naudojantis šiauriniu jūrų keliu galima 10-32% sutrumpinti krovinių gabenimo laiką iš didžiųjų Azijos uostų (Honkongo, Šanchajaus, Jokogamos, Pusano, Tiandzinio) į pagrindinius Europos jūrų uostus (Roterdamą, Kopenhagą, Havrą, Hamburgą, Sauthemptoną), skaičiuoja Rosatom.
Jeigu Rusijos valstybinei kompanijai pavyks įgyvendinti ambicingus planus, pervežimų konteineriais segmente ji tikisi pasivyti pasaulinę lyderę danų bendrovę Maersk, kuri 2018 m. pergabeno iki 43 mln. t tokių krovinių.
Rosatom specializacija urano gavyba bei sodrinimas, atominių elektrinių statyba ir eksploatavimas. Antrinė jos įmonė Atomflot yra vienintelis Rusijoje verslo subjektas, eksploatuojantis atominius ledlaužius. Šiuo metu Rosatom krovinių gabenimu neužsiima, tačiau jos ledlaužiai veda laivus šiaurės jūrų keliu. 2018 m. jie vedė 331 laivą, kurių bendra krovos apimtis siekė 12,7 mln. tonų.
Pasak vedomosti.ru šaltinių, Rosatom pervežimus jūra planuoja pradėti 2020 m. ir skaičiuoja, kad 2023 m. ši veikla kompanijai atneš daugiau nei 700 mln. USD pajamų. 2025 m. šios pajamos sieks iki 4 mlrd. USD, o nuo 2026 m. po 5,6 mlrd. USD kasmet.
Šiam projektui Rosantom planuoja solidžias investicijas. Jos turėtų siekti 6,97 mlrd. USD, iš šios sumos 5,76 mlrd. USD bus investuota į modernių krovininių laivų statybą, o likusios lėšos bus skirtos uostų infrastruktūros modernizavimui, laivyno remontui.
Rusijos valstybinė bendrovė šį projektą numato finansuoti nuosavomis lėšomis, bankų paskolomis ir reinvestuodama finansinius projekto srautus šios dalys sudarys atitinkamai 21, 50 ir 29% investicijų, nurodoma bendrovės prezentacijoje.
Konkurencinį pranašumą, anot Rosatom prezentacijos, užtikrins kompanijos turimi ledlaužiai. Šiuo metu Atomflot turi keturis ledlaužius, dar penki ledlaužiai statomi.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti