Ukraina veria Baltarusijai vandens kelius į Juodąją jūrą

Ukraina numato iki 2020 m. antrojo pusmečio išgilinti Dniepro upės ruožus, kad Baltarusijos kroviniai galėtų vidaus vandens keliais pasiekti Juodosios jūros uostus.
Gilinimo darbus planuojama atlikti įgyvendinant tarptautinį projektą E40. Jeigu mūsų kolegos iš Lenkijos palaikys šį projektą, galėsime sujungti Baltijos, Juodąją ir Kaspijos jūras. Tai didelis iššūkis, mes jau pradėjome būtinas procedūras. Tikiuosi, kad nuo 2020 m. antrosios pusės būsime pasirengę atlikti pirmus pervežimus vidaus vandens transportu iš Balarusijos į Juodąją jūrą, portalas naviny.by cituoja Vladislavą Kriklį, Ukrainos infrastruktūros ministrą.
Apie vidaus vandenų kelio E40 nuo Baltijos jūros Lenkijoje iki Juodosios jūros Ukrainoje projektą pradeta kalbėti prieš kelerius metus. Šiuo metu konkrečius susitarimus yra pasirašiusios tik Baltarusija ir Ukraina, Lenkija kol kas nėra prie jų prisijungusi.
Išgilinti Dneprą, kad jis būtų tinkamas pramoninei laivybai, buvo sutarta spalio pradžioje vykusiame Baltarusijos ir Ukrainos regionų forume, kuriame dalyvavo abiejų šalių prezidentai.
Ukraina patvirtino esant pasirengusi iki 2,65 m išgilinti Dnepro vagą, jei bus užtikrintas pakankamas krovinių srautas. Manoma, kad pagrindines krovos apimtis užtikrins Baltarusijos Gomelio srityje esanti Mozyrio naftos perdirbimo gamykla bei kompanijos Belaruskalij statomas kasybos ir sodrinimo kombinatas.
Baltarusija savo ruožtu numato pastatyti upių uostą Bragino rajone, su baltarusių verslininko Vasilijaus Varfolomejevo bendrove jau pasirašyta investicinė sutartis. Skaičiuojama, kad uosto statybos kainuos apie 22 mln. USD, o jas užbaigti numatoma 2025 metais.
Abi šalys jau turi nedidelės krovinių gabenimo vidaus vandens keliais patirties, pvz. neseniai į Moryzio naftos perdirbimo gamyklą taip atvyko įranga iš Italijos. Specialus laivas per Adrijos jūrą ir Bosforo sąsiaurį ją nuplukdė į Juodosios jūros Chersono uostą, kur įrenginiai buvo perkelti į baržą ir Dnepro bei Pripetės upėmis pristatyti prie gamyklos krantinių. Kelionė užtruko kiek ilgiau nei tris savaites.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti