Geležinkelio elektrifikavimo konkurso likimas – ministerijos rankose

Publikuota: 2019-10-29
Susisiekimo ministras J. Narkevičius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Susisiekimo ministras J. Narkevičius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Įstrigus „Lietuvos geležinkelių“ beveik prieš dvejus metus skelbtam maždaug 250 mln. Eur vertės geležinkelio Vilnius–Klaipėda elektrifikavimo rangovo konkursui, susisiekimo ministras sako pavedęs atlikti konkurso auditą. Tuo metu Seime pasigirdo siūlymų vėluojančio projekto lėšas pervesti į valstybės biudžetą kaip dividendus.

Pasak Jaroslavo Narkevičiaus, audito metu aiškinamasi, kokių pasekmių galėtų būti, jei elektrifikavimo konkursas bus nutrauktas.

„Mano pavedimu vykdomas auditas, kuris nustatys, ar tas skelbimo ir konkurso parengimo procesas buvo padarytas tinkamai. Būtent to audito rezultatai mums padės atsakyti į klausimą, kas bus, jeigu konkursas nebus įvykdytas“, – BNS sakė J. Narkevičius.

Ministras nesiėmė vertinti, ar dėl vėluojančio konkurso kyla rizika prarasti ES finansavimą.

„Elektrifikavimo projektas turi būti realizuotas iki 2023 metų, tai ir yra konkurso sąlygose. O kaip bus – dirbame, kad taip ir būtų“, – teigė jis.

Tuo metu Seimo „socialdarbiečių“ frakcijos seniūnas ir buvęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius mano, kad konkursas stringa, nes nėra suskaidytas į mažesnes dalis, dėl ko vietos įmonėms jį laimėti yra beveik neįmanoma.

„Deja, konkursas buvo paskelbtas, jis neįvyko dėl to, kad projektas nesuskaidytas į etapus, o paskelbtas kaip visuma. Lietuvoje iš esmės nėra tokių kompanijų, kurios galėtų įgyvendinti tokio dydžio projektą“, – BNS sakė R. Sinkevičius.

„Aš galvoju, kad jį skaidyti reikėjo nuo pat pradžių, nes nei „Eurovia“, nei „Kauno tiltai“, nei kokia nors kita Lietuvos įmonė tokio projekto nepaveš. Reiškia, jis pritaikytas ne Lietuvos, o prancūzų, ispanų, vokiečių įmonėms. Norisi, kad dirbtų lietuviškos įmonės“, – sakė jis.

Pasak jo, verslas norėtų, kad elektrifikavimo konkursas būtų skaidomas į dalis.

Seimo narys šią savaitę iškėlė idėją, kad projektui nepanaudotos nuosavos „Lietuvos geležinkelių“ lėšos galėtų būti išmokamos kaip dividendai į valstybės biudžetą.

„Kofinansavimas yra apie 30%, tai reiškia, kad šie pinigai lieka nepanaudoti. Klausimas toks – kodėl juos reikia palikti įmonei, jei laiku neįgyvendintas projektas? Tai juos reikia dividendų pavidale pervesti valstybei“, – BNS aiškino R. Sinkevičius.

BNS žiniomis, Europos Sąjunga projektui turėtų skirti apie 80% projekto vertės paramą. Tokiu atveju „Lietuvos geležinkeliai“ finansuotų 20%, arba apie 50 mln. Eur.   

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Tomas Digaitis tikina, kad projekto rangovo konkursas jau baigiamas.

„Elektrifikacijos konkursas yra baigiamojoje stadijoje – šiuo metu deramės su konkurso dalyviais. Pasibaigus viešojo pirkimo procedūroms su geriausią kainą pasiūliusiu pasirašysime sutartį“, – BNS sakė T. Digaitis.

„Lietuvos geležinkeliai“ konkursą paskelbė dar 2017 metų pabaigoje, 2018 metų rudenį jis buvo trumpam sustabdytas dėl Prancūzijos „Alstom“ pretenzijų, o galutinių pasiūlymų pateikimo terminas buvo vis atidedamas nuo šių metų liepos vidurio. Spalio pradžioje įmonė skelbė, kad pereita į derybų stadiją, tačiau neatskleidė, su kuo deramasi. BNS žiniomis, tai viena iš Ispanijos įmonių.

Neoficialiomis žiniomis, konkurse yra du dalyviai iš Ispanijos – konsorciumas „Inabelec“, kuriame yra Ispanijos „Elecnor“ ir „Instalaciones Inabensa“, bei „Cobra Instalaciones Y Servicios“. „Elecnor“ į BNS užklausas neatsakė, ar derasi su geležinkeliais.

Be to, konkurse dalyvavo „Alstom“, „Kauno tiltai“ kartu su didžiausia akcininke Lenkijos „Trakcja“ (BNS žiniomis, jos galutinio pasiūlymo nepateikė), Lietuvos bendrovės „ATEF-Euroope“ atstovaujamas konsorciumas.

Tuo metu konkurse dalyvavusi Prancūzijos grupė „Eurovia“ ir jos antrinė įmonė „Eurovia Lietuva“ liepos pabaigoje pranešė iš jo pasitraukianti, o balandį iš konkurso dėl netinkamos kvalifikacijos buvo pašalinta Lietuvos inžinerinių sprendimų bendrovė „Telekonta“.

Vilniaus geležinkelio mazgo ir ruožo Kaišiadorys–Klaipėda elektrifikavimo konkursą „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė 2017-ųjų gruodį. Planuojama, kad įgyvendinus projektą, šia linija bus pervežama daugiau kaip trys ketvirtadaliai visų krovinių ir du trečdaliai keleivių.

Dabar elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis Lietuvoje sudaro 9% viso tinklo. Anot „Lietuvos geležinkelių“, tai yra mažiausias rodiklis ES, kur elektrifikuoti geležinkelio keliai vidutiniškai sudaro 52,7%.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vėsiname prieššventinę karštinę Verslo tribūna

Dovanos artimiesiems Kalėdų ir Naujųjų metų proga, Juodojo penktadienio nuolaidos – kalendorinių metų...

Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
„Baltic Ground Services“ į elektrinius autobusus investuoja 30 mln. Eur

Antžeminės orlaivių priežiūros bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) investuoja 30 mln. Eur į elektrinius...

Darbo tęsti nesutinkanti Lietuvos pašto valdyba: reikalaujami sprendimai būtų žalingi 11

Jaroslavo Narkevičiaus, susisiekimo ministro, atleisti Lietuvos pašto valdybos nariai nesutinka tęsti darbo,...

Pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija 1

Iki kitų metų vasaros planuojama parengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategiją, kuria siekiama...

„Rail Balticos“ terminalo Taline architektūrinį konkursą laimėjo „Zaha Hadid Architects“ ir „Esplan“  1

Europinės vėžės „Rail Baltica“ terminalą Estijos sostinėje gali projektuoti viena garsiausių architektūros...

Statyba ir NT
2019.11.11
3 PL Kompleksinė logistika – optimalūs sprendimai, taupantys laiką ir pinigus Verslo tribūna

Šiandienos ekonomika reikalauja, kad verslas veiktų efektyviai visose grandyse. Situacija rinkose sparčiai...

„Jaguar“: po nauju žvėries kailiu plaka ta pati širdis Verslo tribūna

Miesto visureigis – toks yra naujasis „jaguaro“ pavidalas. Tiems, kas mano, kad kartu su elegantiško sedano...

Verslo aplinka
2019.11.11
Vienas didžiausių Europos vežėjų skelbia suvaldęs krizę  Premium

Pastaruoju metu prastėjančius rodiklius fiksavusi Vengrijos įmonė „Waberer’s International“ skelbia apie...

Rengiamasi rekonstruoti „Via Baltica“ ruožą iki Lenkijos sienos 4

Kelių direkcija rengiasi maždaug 300 mln. vertės „Via Baltica“ atkarpos nuo Marijampolės iki sienos su...

Verslo aplinka
2019.11.10
Į Klaipėdą atvyko naujas „Novatek“ dujų krovinys

Į Klaipėdą sekmadienį atplaukė naujas nedidelis Rusijos dujų kompanijos „Novatek“ suskystintųjų gamtinių dujų...

Verslo aplinka
2019.11.10
Buvęs „Daimler“ vadovas: dievinu E. Muską, bet „Tesla“ vokiečių neaplenks 6

Elonas Muskas populiarindamas elektromobilius padarė milžinišką darbą, tačiau Vokietijos automobilių...

Automobiliai
2019.11.09
Vilniaus savivaldybė pasirašė 31 mln. Eur sankryžos rekonstrukcijos sutartį 7

Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis penktadienį pranešė pasirašęs 31 mln. Eur...

Statyba ir NT
2019.11.08
„Rail Balticos“ progresą atidžiai stebi ir užsienio investuotojai Premium

Ignas Degutis, „Rail Balticos“ projektą įgyvendinančios bendros Lietuvos, Latvijos ir Esti­jos įmonės „RB...

Vilniaus Konstitucijos prospekte keičiasi eismo organizavimas

Sostinės Konstitucijos pr. ties Linkmenų g. pradėti eismo organizavimo pakeitimai - šioje vietoj ilgės eismo...

G. Žiemelio verslas beldžiasi į obligacijų rinką – skolinsis 300 mln. USD 9

Lietuvos aviacijos paslaugų grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) tarptautinėse rinkose netrukus pradės platinti...

Rinkos
2019.11.08
Įkrovos tinklo plėtra: viena jungtis – keturiems elektromobiliams Premium 10

Kitais metais elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas turėtų viršyti paklausą, o viena vieša įkrovimo...

M. Bartuška: tranzitinių krovinių apimtys mažėja  1

Sumažėjus per Lietuvą gabenamų Rusijos krovinių, „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo apimtys šiemet gali...

Klaipėdoje nustačius taršą chromu, akys vėl krypsta į uostą 

Uosto prieigose nustačius 12 kartų normas viršijantį dirvožemio užterštumą sunkiuoju metalu, kaltininko...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau