Geležinkelio elektrifikavimo konkurso likimas – ministerijos rankose

Publikuota: 2019-10-29
Susisiekimo ministras J. Narkevičius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Susisiekimo ministras J. Narkevičius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Įstrigus „Lietuvos geležinkelių“ beveik prieš dvejus metus skelbtam maždaug 250 mln. Eur vertės geležinkelio Vilnius–Klaipėda elektrifikavimo rangovo konkursui, susisiekimo ministras sako pavedęs atlikti konkurso auditą. Tuo metu Seime pasigirdo siūlymų vėluojančio projekto lėšas pervesti į valstybės biudžetą kaip dividendus.

Pasak Jaroslavo Narkevičiaus, audito metu aiškinamasi, kokių pasekmių galėtų būti, jei elektrifikavimo konkursas bus nutrauktas.

„Mano pavedimu vykdomas auditas, kuris nustatys, ar tas skelbimo ir konkurso parengimo procesas buvo padarytas tinkamai. Būtent to audito rezultatai mums padės atsakyti į klausimą, kas bus, jeigu konkursas nebus įvykdytas“, – BNS sakė J. Narkevičius.

Ministras nesiėmė vertinti, ar dėl vėluojančio konkurso kyla rizika prarasti ES finansavimą.

„Elektrifikavimo projektas turi būti realizuotas iki 2023 metų, tai ir yra konkurso sąlygose. O kaip bus – dirbame, kad taip ir būtų“, – teigė jis.

Tuo metu Seimo „socialdarbiečių“ frakcijos seniūnas ir buvęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius mano, kad konkursas stringa, nes nėra suskaidytas į mažesnes dalis, dėl ko vietos įmonėms jį laimėti yra beveik neįmanoma.

„Deja, konkursas buvo paskelbtas, jis neįvyko dėl to, kad projektas nesuskaidytas į etapus, o paskelbtas kaip visuma. Lietuvoje iš esmės nėra tokių kompanijų, kurios galėtų įgyvendinti tokio dydžio projektą“, – BNS sakė R. Sinkevičius.

„Aš galvoju, kad jį skaidyti reikėjo nuo pat pradžių, nes nei „Eurovia“, nei „Kauno tiltai“, nei kokia nors kita Lietuvos įmonė tokio projekto nepaveš. Reiškia, jis pritaikytas ne Lietuvos, o prancūzų, ispanų, vokiečių įmonėms. Norisi, kad dirbtų lietuviškos įmonės“, – sakė jis.

Pasak jo, verslas norėtų, kad elektrifikavimo konkursas būtų skaidomas į dalis.

Seimo narys šią savaitę iškėlė idėją, kad projektui nepanaudotos nuosavos „Lietuvos geležinkelių“ lėšos galėtų būti išmokamos kaip dividendai į valstybės biudžetą.

„Kofinansavimas yra apie 30%, tai reiškia, kad šie pinigai lieka nepanaudoti. Klausimas toks – kodėl juos reikia palikti įmonei, jei laiku neįgyvendintas projektas? Tai juos reikia dividendų pavidale pervesti valstybei“, – BNS aiškino R. Sinkevičius.

BNS žiniomis, Europos Sąjunga projektui turėtų skirti apie 80% projekto vertės paramą. Tokiu atveju „Lietuvos geležinkeliai“ finansuotų 20%, arba apie 50 mln. Eur.   

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Tomas Digaitis tikina, kad projekto rangovo konkursas jau baigiamas.

„Elektrifikacijos konkursas yra baigiamojoje stadijoje – šiuo metu deramės su konkurso dalyviais. Pasibaigus viešojo pirkimo procedūroms su geriausią kainą pasiūliusiu pasirašysime sutartį“, – BNS sakė T. Digaitis.

„Lietuvos geležinkeliai“ konkursą paskelbė dar 2017 metų pabaigoje, 2018 metų rudenį jis buvo trumpam sustabdytas dėl Prancūzijos „Alstom“ pretenzijų, o galutinių pasiūlymų pateikimo terminas buvo vis atidedamas nuo šių metų liepos vidurio. Spalio pradžioje įmonė skelbė, kad pereita į derybų stadiją, tačiau neatskleidė, su kuo deramasi. BNS žiniomis, tai viena iš Ispanijos įmonių.

Neoficialiomis žiniomis, konkurse yra du dalyviai iš Ispanijos – konsorciumas „Inabelec“, kuriame yra Ispanijos „Elecnor“ ir „Instalaciones Inabensa“, bei „Cobra Instalaciones Y Servicios“. „Elecnor“ į BNS užklausas neatsakė, ar derasi su geležinkeliais.

Be to, konkurse dalyvavo „Alstom“, „Kauno tiltai“ kartu su didžiausia akcininke Lenkijos „Trakcja“ (BNS žiniomis, jos galutinio pasiūlymo nepateikė), Lietuvos bendrovės „ATEF-Euroope“ atstovaujamas konsorciumas.

Tuo metu konkurse dalyvavusi Prancūzijos grupė „Eurovia“ ir jos antrinė įmonė „Eurovia Lietuva“ liepos pabaigoje pranešė iš jo pasitraukianti, o balandį iš konkurso dėl netinkamos kvalifikacijos buvo pašalinta Lietuvos inžinerinių sprendimų bendrovė „Telekonta“.

Vilniaus geležinkelio mazgo ir ruožo Kaišiadorys–Klaipėda elektrifikavimo konkursą „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė 2017-ųjų gruodį. Planuojama, kad įgyvendinus projektą, šia linija bus pervežama daugiau kaip trys ketvirtadaliai visų krovinių ir du trečdaliai keleivių.

Dabar elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis Lietuvoje sudaro 9% viso tinklo. Anot „Lietuvos geležinkelių“, tai yra mažiausias rodiklis ES, kur elektrifikuoti geležinkelio keliai vidutiniškai sudaro 52,7%.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kelyje Vilnius–Klaipėda, ties Kaunu, pradedama naujo tilto statyba  1

Judriausioje Lietuvos kelių transporto arterijoje pradėti statybos darbai, kuriuos ketinama baigti 2021 m.

Tarptautine grupe virtusi „Spark“ platforma didina investicijas ir ruošiasi į naują rinką Premium

Elektrinių automobilių dalijimosi paslaugą trijose valstybėse teikianti platforma „Spark“ VŽ praneša 2019...

„Wizz Air“ nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Atėnus ir Reikjaviką

Vengrijos oro bendrovė „WizzAir“ nuo kovo pabaigos nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Islandijos sostinę...

Paslaugos
2020.01.22
„Toyota“ visame pasaulyje atšauks 3,4 mln. automobilių 

Dėl galimų saugos pagalvių veiklos sutrikimų bus atšaukiami didžiąja dalimi JAV rinkoje parduoti modeliai.

Automobiliai
2020.01.22
Estų vežėjai skundžiasi jų krovinius perimančiais lietuviais ir latviais Premium 3

Estijos vežėjai skundžiasi, kad jų konkurentai iš Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos pažeidinėja kabotažo...

Savivaldybių žvyrkelių asfaltavimui skiriama 20 mln. Eur, pusė pinigų – kaimams 1

Skelbiama, kad ši suma perpus viršija 2019 m. finansavimo sumą, be to, pirmą kartą 50% žvyrkelių asfaltavimui...

„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
„Omniva“ prie paštomatų tinklo jungia Neringą, konkurentai anapus marių neskuba Premium

„Omniva LT“ pastatė paštomatą Nidoje ir siuntoms į Kuršių mariomis atskirtą Neringos savivaldybę netaikys...

EP komitetas pritarė Mobilumo paketo nuostatoms  Premium

Antradienį Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komitetas įvykdė dar vieną Lietuvos vežėjams...

Kelių direkcija pasirašė 8 žvyrkelių asfaltavimo darbų sutartis 

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) praneša pasirašiusi 8 žvyrkelių asfaltavimo darbų sutartis.

S. Skvernelis: Lietuva pasirengusi didinti Baltarusijos tranzitą per Klaipėdą

Lietuva yra pasirengusi didinti Baltarusijos prekių tranzitą per Klaipėdos jūrų uostą, antradienį pareiškė...

Naują Lietuvos pašto valdybą planuojama paskirti kovą

Atnaujinta valstybės valdomo Lietuvos pašto valdyba turėtų būti suformuota kovo mėnesį, teigia susisiekimo...

Problemų Norvegijoje turi ir didžiausias Latvijos vežėjas

Norvegijos darbo inspekcija uždraudė didžiausiam Latvijos vežėjui „Kreiss“ vykdyti veiklą šalies teritorijoje.

Planuojantiems vasaros atostogas – naujos skrydžių kryptys iš Lietuvos 1

Žiema – geras metas planuoti šiltojo sezono veiklas. Lietuvos oro uostai šią vasarą kviečia išbandyti naujas...

Paslaugos
2020.01.21
„Plaunu pats“ į tunelinę plovyklą Klaipėdoje investuos 1 mln. Eur Premium

Penkiolikos „Plaunu pats“ plovyklų tinklą mūsų šalyje valdanti UAB „Džamina“ šių metų pabaigoje Klaipėdoje...

Paslaugos
2020.01.21
Tęsiantis ginčui su Rusija, Baltarusija importuos naftos per Lietuvą 1

Baltarusija importuos naftos iš Norvegijos per Klaipėdos uostą ir „Lietuvos geležinkelius“, tęsiantis Minsko...

Pramonė
2020.01.20
„Wizz Air“ iš Vilniaus skraidins į Sankt Peterburgą

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo birželio skraidins iš Vilniaus į Sankt Peterburgą Rusijoje.

Analitikas: į užsienį iškeliamo verslo apmokestinimas vežėjų nesustabdys 1

Lietuvai nuo šių metų apmokestinus į užsienį verslą iškeliančias įmones, naujas mokestinis netaps rimta...

„Skinest“ ir Vyriausybės ginčą nagrinės Konstitucinis Teismas

Konstitucinis Teismas (KT) priėmė nagrinėti bendrovių „Skinest Grupp“, „Skinest Rail“ ir verslininko Olego...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau