Valstybinių kelių priežiūra atiduodama be konkurso, VPT rankos surištos

Publikuota: 2019-10-14
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Valstybinių kelių priežiūra, kuriai per metus skiriama beveik 80 mln. eurų, be konkurso atiduodama valstybės valdomai bendrovei „Kelių priežiūra“.

Kelių priežiūros darbų konkurso neskelbianti Kelių direkcija teigia besivadovaujanti teisės aktais, tuo metu Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) teigia, kad jos rankos surištos, nes darbai „Kelių priežiūrai“ atiduodami pavedimo sutartimi.

Sutartis dėl maždaug 21.000 kilometrų kelių priežiūros baigiasi šiemet. Anksčiau šias paslaugas teikdavo regioninės įmonės, tačiau 2017 metais jos buvo sujungtos į vieną bendrovę „Kelių priežiūra“.

Sprendimą neskelbti viešo konkurso ir pavesti darbus atlikti „Kelių priežiūrai“ direkcija motyvuoja beveik 20-ies metų senumo teisės aktu.

„Konkursas skelbiamas nebus. Sutartis bus sudaroma su „Kelių priežiūra“ vadovaujantis Kelių įstatymo, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo ir Vyriausybės nutarimo pagrindu bei nuostatomis“, – BNS teigė Kelių direkcija.

Vyriausybės nutarime dėl privalomų darbų sąrašo patvirtinimo, priimtame dar 2001-ųjų gruodį, nurodyta, kad kelių priežiūros darbai pavedami 10-čiai regioninių įmonių.

Šių bendrovių jau nebėra, tačiau teisės aktas tebegalioja iki šiol. Be to, įstatyme niekaip neminima ir „Kelių priežiūra“.

VPT rankos – surištos

VPT vadovė Diana Vilytė sako, kad sandoris atliekamas pavedimo sutarties principu, todėl tarnyba yra bejėgė.

„Tie sandoriai yra pavedimo sutartys (...). Teisėtai, legaliai apeinamas įstatymas. Naudojantis ta pavedimo sutartimi, valstybinės įmonės gali pavesti (atlikti darbus – BNS) ir jos naudojasi šituo“, – BNS sakė D. Vilytė.

„Čia reikėtų politinės valios įvertinti visą tą reikalą. Bet jeigu tai yra pagal pavedimo sutartis ir yra tokios sumos, tai mes esame bejėgiai, nes čia yra už mūsų kontrolės ribų“, – teigė ji.

Pasak jos, VPT negali nei skirti baudos, nei stabdyti proceso.

„Sėdime ir rūkome kamputyje. Šiuo atveju nieko negalime padaryti, nes tai nėra nei koncesija, nei viešasis pirkimas, nei vidaus sandoris, o pavedimo sutartis. Ir tokiom pavedimo sutartimis yra naudojamasi“, – teigė D. Vilytė.

Galimybė liberalizuoti kelių priežiūros rinką svarstoma

Susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius sako, kad ministerija svarsto galimybę liberalizuoti kelių priežiūros rinką.

„Mes politiškai šiuo klausimu planuojame artimiausiu metu susitikimus ir diskusiją, ir tada greičiausiai ministras suformuos tą galutinę kryptį, kokiu keliu eisime“, – sakė V. Kondratovičius.

„Įmanomi skirtingi variantai – galima dalinti į regionus, ne visą teritoriją paskelbti, tai apie šitą diskutuosime, aš manau“, – svarstė viceministras.

Kita vertus, anot jo, praktika atiduoti valstybinių kelių priežiūrą be konkurso Europos Sąjungoje (ES) nėra neįprasta.

„Tai nėra kažkokia išskirtinė Lietuvos praktika, kitose Europos Sąjungos valstybėse taip pat yra tokių atvejų, kur tokiems darbams yra sudaromos tiesioginės sutartys“, – BNS sakė V. Kondratovičius.

„Tokių galimybių yra, skirtingose šalyse yra skirtingai. Yra šalių, kur visiškai tie darbai liberalizuoti, ten yra konkursai. Yra kur dalinai, yra kur irgi tiesioginis sandoris sudaromas“, – teigė viceministras.

Pasak jo, pagrindinis Kelių direkcijos tikslas dabar bus aiškiai atskirti sąnaudas, patiriamas atliekant kelių priežiūros darbus.

„Tai yra reikalinga, kad sumažintume išlaidas, kad jos atitiktų rinkos kainą ir nebūtų nepagrįstos. Kad būtų tik tos sąnaudos, kurios susietos su kelių priežiūros darbais. Nėra taip, kad paimama ir perrašoma sena sutartis su neaiškia kainodara, neaiškiu finansavimu ir taip toliau“, – teigė V. Kondratovičius.

Viceministras pabrėžė, kad Kelių direkcija teoriškai konkurso skelbti negalėjo.

Pasak Kelių direkcijos, 2018 ir 2019 metais kelių priežiūros darbams buvo skiriama po 79 mln. Eur.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
„Baltic Ground Services“ į elektrinius autobusus investuoja 30 mln. Eur

Antžeminės orlaivių priežiūros bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) investuoja 30 mln. Eur į elektrinius...

Darbo tęsti nesutinkanti Lietuvos pašto valdyba: reikalaujami sprendimai būtų žalingi 7

Jaroslavo Narkevičiaus, susisiekimo ministro, atleisti Lietuvos pašto valdybos nariai nesutinka tęsti darbo,...

Pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija 1

Iki kitų metų vasaros planuojama parengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategiją, kuria siekiama...

„Rail Balticos“ terminalo Taline architektūrinį konkursą laimėjo „Zaha Hadid Architects“ ir „Esplan“  1

Europinės vėžės „Rail Baltica“ terminalą Estijos sostinėje gali projektuoti viena garsiausių architektūros...

Statyba ir NT
2019.11.11
3 PL Kompleksinė logistika – optimalūs sprendimai, taupantys laiką ir pinigus Verslo tribūna

Šiandienos ekonomika reikalauja, kad verslas veiktų efektyviai visose grandyse. Situacija rinkose sparčiai...

„Jaguar“: po nauju žvėries kailiu plaka ta pati širdis Verslo tribūna

Miesto visureigis – toks yra naujasis „jaguaro“ pavidalas. Tiems, kas mano, kad kartu su elegantiško sedano...

Verslo aplinka
2019.11.11
Vienas didžiausių Europos vežėjų skelbia suvaldęs krizę  Premium

Pastaruoju metu prastėjančius rodiklius fiksavusi Vengrijos įmonė „Waberer’s International“ skelbia apie...

Rengiamasi rekonstruoti „Via Baltica“ ruožą iki Lenkijos sienos 3

Kelių direkcija rengiasi maždaug 300 mln. vertės „Via Baltica“ atkarpos nuo Marijampolės iki sienos su...

Verslo aplinka
2019.11.10
Į Klaipėdą atvyko naujas „Novatek“ dujų krovinys

Į Klaipėdą sekmadienį atplaukė naujas nedidelis Rusijos dujų kompanijos „Novatek“ suskystintųjų gamtinių dujų...

Verslo aplinka
2019.11.10
Buvęs „Daimler“ vadovas: dievinu E. Muską, bet „Tesla“ vokiečių neaplenks 6

Elonas Muskas populiarindamas elektromobilius padarė milžinišką darbą, tačiau Vokietijos automobilių...

Automobiliai
2019.11.09
Vilniaus savivaldybė pasirašė 31 mln. Eur sankryžos rekonstrukcijos sutartį 7

Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis penktadienį pranešė pasirašęs 31 mln. Eur...

Statyba ir NT
2019.11.08
„Rail Balticos“ progresą atidžiai stebi ir užsienio investuotojai Premium

Ignas Degutis, „Rail Balticos“ projektą įgyvendinančios bendros Lietuvos, Latvijos ir Esti­jos įmonės „RB...

Vilniaus Konstitucijos prospekte keičiasi eismo organizavimas

Sostinės Konstitucijos pr. ties Linkmenų g. pradėti eismo organizavimo pakeitimai - šioje vietoj ilgės eismo...

G. Žiemelio verslas beldžiasi į obligacijų rinką – skolinsis 300 mln. USD 9

Lietuvos aviacijos paslaugų grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) tarptautinėse rinkose netrukus pradės platinti...

Rinkos
2019.11.08
Įkrovos tinklo plėtra: viena jungtis – keturiems elektromobiliams Premium 10

Kitais metais elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas turėtų viršyti paklausą, o viena vieša įkrovimo...

M. Bartuška: tranzitinių krovinių apimtys mažėja  1

Sumažėjus per Lietuvą gabenamų Rusijos krovinių, „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo apimtys šiemet gali...

Klaipėdoje nustačius taršą chromu, akys vėl krypsta į uostą 

Uosto prieigose nustačius 12 kartų normas viršijantį dirvožemio užterštumą sunkiuoju metalu, kaltininko...

Mažeikiuose virš geležinkelio už 7,2 mln. Eur bus statomas viadukas 1

Geležinkelio į dvi dalis padalintame mieste iki kitų metų rugsėjo mėn. virš geležinkelio bus pastatytas...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau