I. Udovickis: su „Belaruskalij“ susijęs sandoris didins trąšų tranzitą per Klaipėdą

Publikuota: 2019-10-10
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Algimanto Kalvaičio nuotr.

Verslininkas Igoris Udovickis sako, kad politikų dėmesio sulaukęs sandoris dėl jo ir Baltarusijos trąšų gamintojos „Belaruskalij“ valdomo terminalo investicijų Klaipėdos uoste yra būtinas, norint priimti planuojamas didesnes baltarusiškų kalio trąšų eksporto apimtis.

Pasak I. Udovickio, jo ir „Belaruskalij“ valdomam Birių krovinių terminalui (BKT) įsigijus I. Udovickio šeimos valdomos krovos bendrovės Nemuno terminalo akcijas, būtų sukurtas vientisas kompleksas su naujais sandėliais kroviniams priimti.

Šį sandorį praėjusią savaitę apsvarstė Vyriausybė, tačiau jos sprendimas yra konfidencialus.

Keli šaltiniai BNS sakė, jog Ministrų kabinetas nusprendė neblokuoti sandorio, o pavedė vyriausybinei komisijai nustatyti papildomus saugiklius, įvertinus Valstybės saugumo departamento įvardytas rizikas.

Opozicijoje esantys parlamentarai pareikalavo šį klausimą svarstyti Seimo nacionalinio saugumo ir gynybos komitete, sakydami, kad jiems kelia nerimą Baltarusijos įtaka Klaipėdos uoste.

Komiteto pirmininkas Dainius Gaižauskas BNS sakė, kad komiteto nariai trečiadienį nutarė kitą savaitę į posėdį pakviesti vyriausybinės komisijos vadovą, Vyriausybės vicekanclerį Alminą Mačiulį ir išklausyti jo argumentus.

I. Udovickis, BNS paprašytas pakomentuoti Vyriausybės sprendimą, raštu atsakė dar laukiantis procedūros pabaigos.

Jo teigimu, įgyvendinus sandorį Nemuno terminalo teritorija būtų prijungta prie BKT teritorijos siekiant sukurti vientisą kompleksą.

„BKT visada visus savo veiksmus atlieka nuosavomis lėšomis. Oficiali procedūra visada tokiu atveju numato būtinumą gauti Konkurencijos tarybos leidimą. Nemuno terminalo teritorija bus prijungta prie BKT teritorijos siekiant sukurti vientisą gamybos kompleksą“, – nurodė I. Udovickis.

Pasak jo, Nemuno terminalo teritorijoje numatoma statyti sandėlius, reikalingus priimti didėjančią „Belaruskalij“ kalio trąšų apimtį. Anot verslininko, to nepadarius trąšų tranzitas būtų nukreiptas į kitus uostus.

„BKT potencialas išaugs nuo dabartinių 12 mln. tonų per metus iki 16 mln. tonų per metus. Tai yra būtent ta apimtis, kurią numatyta eksportuoti iš Baltarusijos 2024–2025 metais. Jeigu šito nepadarysime, papildomos kalio trąšų apimtys bus nukreiptos į kitus uostus“, – nurodė I. Udovickis.

Pasak jo, siekiant užtikrinti garantuotą tranzitą krantinės Nr. 101–106 turi būti pagilintos iki 15,5 metro grimzlės. Tai leistų BKT krauti laivus, kurių dedveitas yra iki 100.000 tonų.

Jo teigimu, „Belaruskalij“ niekada nekėlė klausimo dėl jos akcijų dalies didinimo BKT.

BKT ir Nemuno terminalas Klaipėdos uosto teritorijoje veikia viena greta kitos, abejose daugiausia akcijų turi I. Udovickis.

Registrų centro duomenimis, I. Udovickis valdo 70% Birių krovinių terminalo akcijų, „Belaruskalij“ turi 30%.

Nemuno terminalo 100% akcijų per „Ferteksos transportą“ I. Udovickis valdo kartu su Olga Udovickaja.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„BAA Training“ Barselonoje planuoja mokymų centrą už 54 mln. Eur 

Lietuviško kapitalo grupei „Avia Solutions“ priklausanti įmonė Ispanijoje, šalia Barselonos El Prato oro...

VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Rusija išbandė naujos kartos atominį ledlaužį „Arktika“ 1

Rusijos atominis ledlaužis „Arktika“, laikomas pajėgiausiu tokio tipo laivu ir Maskvos ambicijų naudoti...

J. Narkevičius – nepopuliariausias politikas  2

Susisiekimo ministras, Lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos atstovas Jaroslavas Narkevičius po...

Verslo aplinka
2019.12.14
H&M ėmė išvežioti prekes dviračiais

Švedijos greitosios mados prekių gamintoja „Hennes & Mauritz“ (H&M) Nyderlandų klientams pasiūlė naują...

Prekyba
2019.12.13
Šiaulių oro uoste numatomos 20 mln. investicijos lėktuvų priežiūros centrui 

Įmonė nauju pavadinimu ir vadovu planuoja didelį lėktuvų techninės priežiūros centrą, kuris veiklą pradės...

Dėl taršių automobilių mokesčio liko galutinis balsavimas

Seime kelią skinasi „valstiečių“ iniciatyva apmokestinti taršius automobilius. Mokestis nuo kitų metų...

Inovacijos keliuose: išmanioji sistema padės valdyti eismą ir sumažins aplinkos taršą Verslo tribūna

Nesunku pastebėti, kad augant žmonių populiacijai ir kylant pragyvenimo lygiui, didėja ir transporto...

Savavaldžiai sunkvežimiai jau gabena krovinius skersai JAV Premium

Autonominių sunkvežimių sprendimus kurianti JAV bendrovė „Plus.ai“ įvykdė pristatymą, kurio metu krovinys...

Derybose dėl mobilumo paketo – „paskutinė žinutė“ mūsų vežėjams  Premium 5

Vakar vakare ir praėjusią naktį Briuselyje vykusios trilogo derybos dėl mobilumo paketo nuostatų pasiekė...

Latvijoje byra A. Lembergo verslo asociacija

Byra Latvijos tranzito verslo asociacija, kurioje svarios įtakos turi Latvijos oligarchas ir Ventspilio meras...

Verslo aplinka
2019.12.12
Šiaurės investicijų bankas Kaunui skolina 17,5 mln. Eur naujiems troleibusams pirkti

Šiaurės investicijų bankas (NIB) ir UAB „Kauno autobusai“ pasirašė 17,5 mln. Eur vertės paskolos sutartį,...

„UniCredit Leasing“ pasitraukimas – smūgis Lietuvos vežėjams Premium 1

Sandoris, kuriuo Latvijos bankinė grupė įsigyja visą italų grupės „UniCredit“ lizingavimo verslą Baltijos...

Rinkos
2019.12.12
Atnaujinamos ES derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams 1

Europos Sąjungos (ES) institucijos trečiadienį Briuselyje atnaujina derybas dėl daug diskusijų keliančio...

„Girteka Logistics“ parke – SkGD varomi „Scania“ vilkikai 

Vienas didžiausių vežėjų Europoje įsigijo 3 suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus „Scania R410“...

Seimo komitetas: taršių automobilių mokestis – nuo balandžio 2

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį pritarė „valstietės“ Agnės Širinskienės siūlymui iki...

Žingsnis link giliavandenio uosto – patvirtintas Klaipėdos uosto bendrasis planas Premium

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą. Jo sprendiniai suteiks...

Verslo aplinka
2019.12.11
Ventspilio ir Rygos uostų valdymą perima „padėtį gelbstinti“ Vyriausybė

Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis pareiškė, jog valstybė dviejų didžiausių šalies uostų – Rygos...

„Lietuvos geležinkeliai“ per 3 metus perveš 30 mln. tonų „Achemos“ krovinių

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Achemos...

Į pagalbą vežėjams skuba „Trelo“: atidaro naująjį vilkikų remonto centrą Prancūzijoje Verslo tribūna

Iki šiol UAB „Trelo“ valdė tris sunkvežimių ir priekabų remonto centrus Vakarų Europoje: Genke ir Antverpene,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau