Teismas: „LG Cargo“ turi nutraukti 30 mln. Eur vertės vagonų pirkimo konkursą

Publikuota: 2019-10-09
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ antrinė krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ turi nutraukti daugiau nei 30 mln. Eur vertės krovininių vagonų pirkimo konkursą, nutarė teismas. Bendrovės atstovas sako, kad sprendimas tikriausiai bus skundžiamas.

Vilniaus apygardos teismas spalio 8 dieną patenkino Estijos geležinkelių paslaugų grupės „Skinest Baltija“ ieškinį – ji teismo prašė pripažinti neteisėtais „LG Cargo“ veiksmus skelbiant neviešą konkursą.

Teismas pažymėjo, jog „LG Cargo“ konkurso paskelbimo metu buvo įmonė, skirta ir specialiai viešiesiems interesams tenkinti, todėl turėjo būti skelbiamas viešas pirkimas.

„Pirma, „LG Cargo“ veikla prisidėjo prie „Lietuvos geležinkelių“ veiklos ir funkcijų įgyvendinimo, teikdama paslaugas „Lietuvos geležinkeliams“, kurie tenkina viešuosius interesus. Antra, „Lietuvos geležinkeliai“, perdavę visą pervežimų veiklą „LG Cargo“, taip pat perleido ir teisę bei pareigą vykdyti tranzitą į Kaliningrado sritį, taigi, jos veiklos ir pajamų dalį sudaro specialioji valstybinė funkcija“, – rašoma teismo nutartyje.

Teismo manymu, kadangi dalis „LG Cargo“ veiklos skirta viešojo intereso tenkinimui, ji turi būti perkančioji organizacija.

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) nuomone, antrinės „Lietuvos geležinkelių“ bendrovės turėtų būti laikomos perkančiosiomis organizacijomis, tai yra, joms turi būti taikomas Viešųjų pirkimų įstatymas.

„Lietuvos geležinkeliai“ šį VPT nutarimą yra apskundę teismui, jis sprendimą turėtų skelbti šį mėnesį.

„Skinest Baltija“, skųsdama vagonų pirkimo konkursą, teisme rėmėsi VPT išvada, kad „LG Cargo“ turėtų būti laikoma perkančiąja organizacija, o šis konkursas atitinka tarptautinio pirkimo kriterijus, todėl toks turėjo būti ir skelbiamas.

Bendrovės vertinimu, vagonų pirkimo vertė galėtų siekti apie 30 mln. Eur, o tai yra gerokai daugiau nei nustatyta viešųjų pirkimų direktyvoje.

Tuo metu „LG Cargo“ teisme teigė, kad VPT išvada nėra galutinė ir neginčijamai nepatvirtina bendrovės perkančiosios organizacijos statuso, todėl nėra pagrindo ja remtis. Be to, bendrovė pažymėjo, kad ji nėra įsteigta specialiai viešųjų poreikių tenkinimui, o jos tikslas – vykdyti komercinę veiklą ir siekti pelno.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas teigia, kad bendrovė svarstys galimybę skųsti teismo sprendimą.

„Neatmetame tokios galimybės. Mes laikomės pozicijos, kad „LG Cargo“, kaip ir kitos mūsų dukterinės bendrovės, konkuruoja rinkoje, todėl turėtų būti sudarytos vienodos galimybės joms konkuruoti su kitomis bendrovėmis, veikiančiomis rinkoje“, – BNS sakė M. Dubauskas.

Vagonų pirkimo konkursą Vilniaus apygardos teismas laikinai buvo sustabdęs liepą.

„Skinest Baltijos“ prašymu teismas yra sustabdęs ir kitos „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės – Vilniaus lokomotyvų remonto depo (VLRD) vagonų dalių konkursą. Teismo sprendimas šiame ginče bus skelbiamas kitą savaitę.

VPT birželį paskelbė, kad antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės „Geležinkelių tiesimo centras“ (GTC), VLRD ir „LG Cargo“ yra perkančiosios organizacijos, todėl joms turėtų galioti Viešųjų pirkimų įstatymas.

Balandį „LG Cargo“ skelbė iki 2030 metų ketinanti įgyvendinti vagonų atnaujinimo programą, o pirmuoju etapu iki 2020 metų norima įsigyti daugiau kaip 900 skirtingų vagonų – skiedrovežių, grūdovežių, pusvagonių ir platforminių vagonų.

Šiuo metu „LG Cargo“ turi beveik 8.000 įvairių vagonų.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Derybose dėl mobilumo paketo – „paskutinė žinutė“ mūsų vežėjams  Premium 4

Vakar vakare ir praėjusią naktį Briuselyje vykusios trilogo derybos dėl mobilumo paketo nuostatų pasiekė...

Latvijoje byra A. Lembergo verslo asociacija

Byra Latvijos tranzito verslo asociacija, kurioje svarios įtakos turi Latvijos oligarchas ir Ventspilio meras...

Šiaurės investicijų bankas Kaunui skolina 17,5 mln. Eur naujiems troleibusams pirkti

Šiaurės investicijų bankas (NIB) ir UAB „Kauno autobusai“ pasirašė 17,5 mln. Eur vertės paskolos sutartį,...

Inovacijos keliuose: išmanioji sistema padės valdyti eismą ir sumažins aplinkos taršą Verslo tribūna

Nesunku pastebėti, kad augant žmonių populiacijai ir kylant pragyvenimo lygiui, didėja ir transporto...

„UniCredit Leasing“ pasitraukimas – smūgis Lietuvos vežėjams Premium 1

Sandoris, kuriuo Latvijos bankinė grupė įsigyja visą italų grupės „UniCredit“ lizingavimo verslą Baltijos...

Rinkos
05:45
Atnaujinamos ES derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams

Europos Sąjungos (ES) institucijos trečiadienį Briuselyje atnaujina derybas dėl daug diskusijų keliančio...

„Girteka Logistics“ parke – SkGD varomi „Scania“ vilkikai 

Vienas didžiausių vežėjų Europoje įsigijo 3 suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus „Scania R410“...

Seimo komitetas: taršių automobilių mokestis – nuo balandžio 1

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį pritarė „valstietės“ Agnės Širinskienės siūlymui iki...

Žingsnis link giliavandenio uosto – patvirtintas Klaipėdos uosto bendrasis planas Premium

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą. Jo sprendiniai suteiks...

Verslo aplinka
2019.12.11
Ventspilio ir Rygos uostų valdymą perima „padėtį gelbstinti“ Vyriausybė

Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis pareiškė, jog valstybė dviejų didžiausių šalies uostų – Rygos...

„Lietuvos geležinkeliai“ per 3 metus perveš 30 mln. tonų „Achemos“ krovinių

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Achemos...

Į pagalbą vežėjams skuba „Trelo“: atidaro naująjį vilkikų remonto centrą Prancūzijoje Verslo tribūna

Iki šiol UAB „Trelo“ valdė tris sunkvežimių ir priekabų remonto centrus Vakarų Europoje: Genke ir Antverpene,...

„Norwegian“ kopia iš nuostolių, atsisakydama visko, kas nebūtina  Premium

Norvegijos pigių skrydžių bendrovė mažina darbuotojų skaičių, veiklos apimtis, parduoda savo lėktuvus,...

M. Bartuškos interviu: apie įmonės pertvarką, planus ir politinį palaikymą Premium 2

Reorganizaciją baigusios ir veiklas į atskiras įmones išskaidžiusios bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“...

Pavasarį – penkios naujos „airBaltic“ kryptys iš Vilniaus

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ nuo kitų metų pavasario iš Vilniaus pradės skraidinti penkiomis...

„Airbus“ akcijos šiemet pirmą kartą nuo 2015-ųjų brangsta sparčiau už „Boeing“

Europos orlaivių gamintojos „Airbus“ akcijos šiemet pabrango kur kas labiau negu jos JAV konkurentės „Boeing“...

Rinkos
2019.12.10
Planuojamas taršių automobilių mokestis - jau nuo kitų metų pradžios 2

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) sutinka, kad nuo kitų metų būtų įvestas taršių automobilių...

„Girteka Logistics“ transporto parkas pasiekė 7.000 vilkikų, jame dominuoja „Volvo“

Transporto grupė „Girteka Logistics“ pranešė toliau auginanti savo vilkikų parko skaičių ir kiekvieną dieną...

M. Bartuška: „Lietuvos geležinkeliai“ kitąmet išmokės panašius dividendus

Valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ šiemet planuojant uždirbti panašų pelną kaip ir pernai,...

„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ pradeda veiklą

Veiklą pradeda nauja valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „Lietuvos geležinkelių...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau