Teismas atmetė „Gargždų geležinkelio“ skundą dėl pajėgumų

Publikuota: 2019-10-04
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Verslininko Igorio Udovickio valdomai bendrovei „Gargždų geležinkelis“, teikiančiai manevravimo paslaugas Klaipėdos uoste, teisme nepavyko panaikinti Lietuvos institucijų sprendimų 2018 metais neskirti bendrovei jos prašytų geležinkelio pajėgumų.

Jie būtų leidę gabenti krovinius nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos uosto ir taip konkuruoti su valstybės valdomais „Lietuvos geležinkeliais“.

Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) spalio 2 dieną atmetė „Gargždų geležinkelio“ skundą – bendrovė prašė panaikinti jai nepalankų Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) sprendimą, kad krovinių gabenimo šalies geležinkeliais tvarkaraštis buvo sudarytas su pažeidimais, tačiau jie neturėjo lemiamos įtakos nesuteikiant „Gargždų geležinkeliui“ visų prašytų pajėgumų.

Paraiškoje Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA) „Gargždų geležinkelis“ prašė įtraukti įmonę į 2018–2019 metų traukinių tvarkaraštį, numatant galimybę gabenti krovinius nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos, iš viso 14 traukinių per parą (į abi puses).

Pernai spalį LTSA, remdamasi „Lietuvos geležinkelių“ vertinimu, „Gargždų geležinkeliui“ neskyrė visų prašytų pajėgumų. Šį sprendimą bendrovė apskundė RRT, tačiau pastaroji šiemet gegužę nusprendė, kad nepaisant pažeidimų, LTSA sprendimas neturi būti naikinamas.

„Gargždų geležinkelis“ teismui tvirtino, kad vertinant įmonės paraišką „Lietuvos geležinkeliai“ pažeidė skaidrumo principus ir diskriminavo įmonę, todėl ji negalėjo lygiateisiškai dalyvauti pajėgumų skyrimo procese.

VAAT pripažino, kad „Lietuvos geležinkeliai“ bet kuriuo atveju nebūtų priėmę kito sprendimo. Viena priežasčių – kad ruožai Kužiai–Klaipėda, Radviliškis–Pagėgiai, Radviliškis–Rokiškis ir Kaišiadorys–Radviliškis yra riboto pralaidumo.

VAAT sprendimas per 30 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

„Gargždų geležinkelio“ vadovas Arūnas Grikšas BNS nekomentavo, ar įmonė skųs teismo sprendimą. Jis taip pat atsisakė komentuoti, ar bendrovė šiemet prašė tokių pat pajėgumų kaip pernai.

Tokį pat skundą teismui yra pateikusi ir kita geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“, per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę „Baltic Transit Service“ netiesiogiai susijusi su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir „Rusijos geležinkeliais“ (RŽD) ir pernai negavusi teisės vežti krovinių per Lietuvą.

„LGC Cargo“ prašo panaikinti RRT direktoriaus balandžio 29 dienos įsakymo dalį, kuria bendrovei neskirti pajėgumai, nes šie nepašalino RRT abejonių, kad naudojantis tais pajėgumais bus užtikrintas įstatymo nuostatų laikymasis“, – BNS pranešė teismo atstovė Sigita Baltaduonė. Teismas skundą dar nagrinėja.

Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius BNS yra pranešęs, kad įmonė šiemet pavasarį pateikė prašymą vežti krovinius tiek šalies viduje, tiek per Lietuvos sieną su Latvija, Baltarusija ir Kaliningrado sritimi.

„LGC Cargo“ atstovai neneigia, kad jų kroviniai keliautų iš Rusijos ar Kazachstano per Latviją, Lietuvą ir Kaliningradą į Lenkiją. Anot jų, tai nebūtų tranzitas.

Tačiau Susisiekimo ministerija „LGC Cargo“ ketinimuose įžvelgia grėsmių nacionaliniam saugumui. LTSA pernai įmonei skyrė tik dalį jos prašytų pajėgumų, suteikiančių teisę vežti krovinius keliais maršrutais šalies viduje. Kituose maršrutuose įžvelgiama tranzito požymių, o tranzitu per Lietuvą gali vežti tik valstybės kontroliuojama įmonė.

„LGC Cargo“ stebėtojų tarybos pirmininkas, vienas Rygos prekybos uosto akcininkų, buvęs transporto ministras Ainaras Šleseris balandį Vilniuje teigė, jog įmonė nori vežti krovinius Lietuvoje, tačiau jai sudaromos dirbtinės kliūtys.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
H&M ėmė išvežioti prekes dviračiais

Švedijos greitosios mados prekių gamintoja „Hennes & Mauritz“ (H&M) Nyderlandų klientams pasiūlė naują...

Prekyba
2019.12.13
Šiaulių oro uoste numatomos 20 mln. investicijos lėktuvų priežiūros centrui 

Įmonė nauju pavadinimu ir vadovu planuoja didelį lėktuvų techninės priežiūros centrą, kuris veiklą pradės...

Dėl taršių automobilių mokesčio liko galutinis balsavimas

Seime kelią skinasi „valstiečių“ iniciatyva apmokestinti taršius automobilius. Mokestis nuo kitų metų...

Inovacijos keliuose: išmanioji sistema padės valdyti eismą ir sumažins aplinkos taršą Verslo tribūna

Nesunku pastebėti, kad augant žmonių populiacijai ir kylant pragyvenimo lygiui, didėja ir transporto...

Savavaldžiai sunkvežimiai jau gabena krovinius skersai JAV Premium

Autonominių sunkvežimių sprendimus kurianti JAV bendrovė „Plus.ai“ įvykdė pristatymą, kurio metu krovinys...

Derybose dėl mobilumo paketo – „paskutinė žinutė“ mūsų vežėjams  Premium 5

Vakar vakare ir praėjusią naktį Briuselyje vykusios trilogo derybos dėl mobilumo paketo nuostatų pasiekė...

Latvijoje byra A. Lembergo verslo asociacija

Byra Latvijos tranzito verslo asociacija, kurioje svarios įtakos turi Latvijos oligarchas ir Ventspilio meras...

Verslo aplinka
2019.12.12
Šiaurės investicijų bankas Kaunui skolina 17,5 mln. Eur naujiems troleibusams pirkti

Šiaurės investicijų bankas (NIB) ir UAB „Kauno autobusai“ pasirašė 17,5 mln. Eur vertės paskolos sutartį,...

„UniCredit Leasing“ pasitraukimas – smūgis Lietuvos vežėjams Premium 1

Sandoris, kuriuo Latvijos bankinė grupė įsigyja visą italų grupės „UniCredit“ lizingavimo verslą Baltijos...

Rinkos
2019.12.12
Atnaujinamos ES derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams 1

Europos Sąjungos (ES) institucijos trečiadienį Briuselyje atnaujina derybas dėl daug diskusijų keliančio...

„Girteka Logistics“ parke – SkGD varomi „Scania“ vilkikai 

Vienas didžiausių vežėjų Europoje įsigijo 3 suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus „Scania R410“...

Seimo komitetas: taršių automobilių mokestis – nuo balandžio 2

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį pritarė „valstietės“ Agnės Širinskienės siūlymui iki...

Žingsnis link giliavandenio uosto – patvirtintas Klaipėdos uosto bendrasis planas Premium

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą. Jo sprendiniai suteiks...

Verslo aplinka
2019.12.11
Ventspilio ir Rygos uostų valdymą perima „padėtį gelbstinti“ Vyriausybė

Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis pareiškė, jog valstybė dviejų didžiausių šalies uostų – Rygos...

„Lietuvos geležinkeliai“ per 3 metus perveš 30 mln. tonų „Achemos“ krovinių

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Achemos...

Į pagalbą vežėjams skuba „Trelo“: atidaro naująjį vilkikų remonto centrą Prancūzijoje Verslo tribūna

Iki šiol UAB „Trelo“ valdė tris sunkvežimių ir priekabų remonto centrus Vakarų Europoje: Genke ir Antverpene,...

„Norwegian“ kopia iš nuostolių, atsisakydama visko, kas nebūtina  Premium

Norvegijos pigių skrydžių bendrovė mažina darbuotojų skaičių, veiklos apimtis, parduoda savo lėktuvus,...

M. Bartuškos interviu: apie įmonės pertvarką, planus ir politinį palaikymą Premium 2

Reorganizaciją baigusios ir veiklas į atskiras įmones išskaidžiusios bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“...

Pavasarį – penkios naujos „airBaltic“ kryptys iš Vilniaus

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ nuo kitų metų pavasario iš Vilniaus pradės skraidinti penkiomis...

„Airbus“ akcijos šiemet pirmą kartą nuo 2015-ųjų brangsta sparčiau už „Boeing“

Europos orlaivių gamintojos „Airbus“ akcijos šiemet pabrango kur kas labiau negu jos JAV konkurentės „Boeing“...

Rinkos
2019.12.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau