Teismas atmetė „Gargždų geležinkelio“ skundą dėl pajėgumų

Publikuota: 2019-10-04
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Verslininko Igorio Udovickio valdomai bendrovei „Gargždų geležinkelis“, teikiančiai manevravimo paslaugas Klaipėdos uoste, teisme nepavyko panaikinti Lietuvos institucijų sprendimų 2018 metais neskirti bendrovei jos prašytų geležinkelio pajėgumų.

Jie būtų leidę gabenti krovinius nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos uosto ir taip konkuruoti su valstybės valdomais „Lietuvos geležinkeliais“.

Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) spalio 2 dieną atmetė „Gargždų geležinkelio“ skundą – bendrovė prašė panaikinti jai nepalankų Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) sprendimą, kad krovinių gabenimo šalies geležinkeliais tvarkaraštis buvo sudarytas su pažeidimais, tačiau jie neturėjo lemiamos įtakos nesuteikiant „Gargždų geležinkeliui“ visų prašytų pajėgumų.

Paraiškoje Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA) „Gargždų geležinkelis“ prašė įtraukti įmonę į 2018–2019 metų traukinių tvarkaraštį, numatant galimybę gabenti krovinius nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos, iš viso 14 traukinių per parą (į abi puses).

Pernai spalį LTSA, remdamasi „Lietuvos geležinkelių“ vertinimu, „Gargždų geležinkeliui“ neskyrė visų prašytų pajėgumų. Šį sprendimą bendrovė apskundė RRT, tačiau pastaroji šiemet gegužę nusprendė, kad nepaisant pažeidimų, LTSA sprendimas neturi būti naikinamas.

„Gargždų geležinkelis“ teismui tvirtino, kad vertinant įmonės paraišką „Lietuvos geležinkeliai“ pažeidė skaidrumo principus ir diskriminavo įmonę, todėl ji negalėjo lygiateisiškai dalyvauti pajėgumų skyrimo procese.

VAAT pripažino, kad „Lietuvos geležinkeliai“ bet kuriuo atveju nebūtų priėmę kito sprendimo. Viena priežasčių – kad ruožai Kužiai–Klaipėda, Radviliškis–Pagėgiai, Radviliškis–Rokiškis ir Kaišiadorys–Radviliškis yra riboto pralaidumo.

VAAT sprendimas per 30 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

„Gargždų geležinkelio“ vadovas Arūnas Grikšas BNS nekomentavo, ar įmonė skųs teismo sprendimą. Jis taip pat atsisakė komentuoti, ar bendrovė šiemet prašė tokių pat pajėgumų kaip pernai.

Tokį pat skundą teismui yra pateikusi ir kita geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“, per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę „Baltic Transit Service“ netiesiogiai susijusi su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir „Rusijos geležinkeliais“ (RŽD) ir pernai negavusi teisės vežti krovinių per Lietuvą.

„LGC Cargo“ prašo panaikinti RRT direktoriaus balandžio 29 dienos įsakymo dalį, kuria bendrovei neskirti pajėgumai, nes šie nepašalino RRT abejonių, kad naudojantis tais pajėgumais bus užtikrintas įstatymo nuostatų laikymasis“, – BNS pranešė teismo atstovė Sigita Baltaduonė. Teismas skundą dar nagrinėja.

Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius BNS yra pranešęs, kad įmonė šiemet pavasarį pateikė prašymą vežti krovinius tiek šalies viduje, tiek per Lietuvos sieną su Latvija, Baltarusija ir Kaliningrado sritimi.

„LGC Cargo“ atstovai neneigia, kad jų kroviniai keliautų iš Rusijos ar Kazachstano per Latviją, Lietuvą ir Kaliningradą į Lenkiją. Anot jų, tai nebūtų tranzitas.

Tačiau Susisiekimo ministerija „LGC Cargo“ ketinimuose įžvelgia grėsmių nacionaliniam saugumui. LTSA pernai įmonei skyrė tik dalį jos prašytų pajėgumų, suteikiančių teisę vežti krovinius keliais maršrutais šalies viduje. Kituose maršrutuose įžvelgiama tranzito požymių, o tranzitu per Lietuvą gali vežti tik valstybės kontroliuojama įmonė.

„LGC Cargo“ stebėtojų tarybos pirmininkas, vienas Rygos prekybos uosto akcininkų, buvęs transporto ministras Ainaras Šleseris balandį Vilniuje teigė, jog įmonė nori vežti krovinius Lietuvoje, tačiau jai sudaromos dirbtinės kliūtys.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

ACEA: Lietuva – sparčiausiai auganti ES naujų automobilių rinka  5

Tai – formaliai pripažįstami skaičiai, kuriuos iškreipia dideliu mastu vykdomas reeksportas.

Automobiliai
2019.10.17
Padidintas komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimas 29

Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui didinti komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą,...

Klaipėdos uostas pagal krovą Baltijos šalyse pirmauja ketvirtus metus iš eilės 8

Klaipėdos uostas solidžiausią Baltijos valstybėse krovą skelbia jau ketvirtus metus iš eilės.

Vilniaus oro uostas mina stabdžius: negausėja nei skrydžių, nei keleivių Premium 45

Iš trijų šalies oro uostų šiemet keleivių ir skrydžių skaičius nedidėjo tik Vilniaus oro uoste. Aviacijos...

Paslaugos
2019.10.17
Ekologiškas transportas – ne mada, o nauda Verslo tribūna 3

Tarptautinį automobilių gamintoją „Iveco“ Lietuvoje atstovaujanti  UAB „Transmitto“ pardavė pirmąją...

Verslo aplinka
2019.10.17
„Kamida Group“ į logistikos centrą Kaune investuoja 12 mln. Eur 2

Transporto, logistikos ir žemės ūkio technikos nuomos paslaugų UAB „Kamida Group“ Kaune ruošiasi...

Statyba ir NT
2019.10.16
Dėl Norvegijos karių vežtos nepavojingos granatos buvo evakuota dalis Vilniaus oro uosto 1

Vilniaus oro uosto keleivio bagaže trečiadienį radus, įtariama, dūminę granatą, dalis pastato buvo evakuota.

„CityBee“ paspirtukų sezonas: lietuviai važiavo dažniausiai, latviai – toliausiai 6

Transporto dalijimosi paslaugų teikėja „CityBee“ trečiadienį baigia daugiau nei pusę metų trukusį elektrinių...

Susisiekimo ministras: Kelių direkcija bus pertvarkyta 2

Lietuvos automobilių kelių direkciją ketinama pertvarkyti į valstybės įmonę arba akcinę bendrovę, sako...

Statyba ir NT
2019.10.16
Vyriausybė palaimino taršių automobilių mokestį 72

Vyriausybė pritarė naujajam automobilių taršos mokesčiui. Jis Seimui bus teikiamas kartu su 2020 m. valstybės...

Naujojo vadovo bus ieškoma tik pertvarkius Klaipėdos uostą, žada ministras 5

Naujojo Klaipėdos uosto vadovo bus ieškoma tik po numatomos šios valstybės įmonės pertvarkos į akcinę...

Verslo aplinka
2019.10.16
Teismas dar kartą patvirtino, kad A. Vaitkus atleistas teisėtai 3

Vilniaus apygardos teismas antradienį patvirtino, kad buvęs Klaipėdos uosto vadovas Arvydas Vaitkus buvo...

Paskirta nauja bendros „Rail Baltica“ įmonės stebėtojų taryba 1

Bendros už „Rail Baltica“ projektą atsakingos įmonės „RB Rail AS“ akcininkai paskyrė naują stebėtojų tarybą.

„Avia Solutions Group“ įsigijo aviacijos grupę „Chapman Freeborn“

Gedimino Žiemelio valdoma aviacijos grupė „Avia Solutions Group” įsigijo Didžiosios Britanijos užsakomųjų...

Vilniuje pradeda veikti didelės galios „Ignitis“ elektromobilių įkrovimo tinklas 19

Šiemet Vilniuje bus įrengtos 59 didelės galios (50 kW) elektromobilių įkrovimo stotelės, 50 iš jų pradeda...

Vežėjai valdžios planuose regi bankrotus ir kraustynes į Lenkiją 12

Valdžios planai didinti vairuotojų atlyginimų koeficientą nuo 1,3 iki 1,5 minimalios mėnesinės algos (MMA)...

Tolimųjų reisų vairuotojo padaryta žala gali virsti jūsų galvos skausmu Verslo tribūna

Tolimųjų reisų vairuotojų pareigų vykdymas neatsiejamas nuo naudojimosi brangiu darbdavio turtu: transporto...

VŽ bando: 17 metų laukta „Toyota Supra“ Premium 4

Po ilgos pertraukos pasirodžiusi penktosios kartos „Supra“ yra apipinta stereotipais, tačiau jai tai nė kiek...

Automobiliai
2019.10.14
Atšaukiami šimtai tūkstančių „Mercedes-Benz“ automobilių 

Vokietijos koncernas „Daimler AG“ skelbs masinį automobilių, kurių tarpe yra „Sprinter“ mikroautobusai,...

Estijos konkurencijos departamentas leido suomių „Veho“ perimti „Silberauto“ 

Estijos konkurencijos departamentas pranešė leidęs Suomijos bendrovei „Veho“ perimti „Mercedes-Benz“...

Automobiliai
2019.10.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau