J. Narkevičius: „Belaruskalij“ ketina didinti eksportą per Klaipėdos uostą

Publikuota: 2019-10-03
Klaipėdos UAB "Birių krovinių terminalas". Įmonė specializuotame terminale sandėliuoja, krauna birias ir pakuotas mineralines trąšas, mineralines ir chemines medžiagas, generalinius ir kitus krovinius. Teikia krovinių svėrimo, krovimo į kitas transporto priemones paslaugas. Vagonai su baltarusiškomis kalio trąšomis. Algimanto Kalvaičio nuotr.
Klaipėdos UAB "Birių krovinių terminalas". Įmonė specializuotame terminale sandėliuoja, krauna birias ir pakuotas mineralines trąšas, mineralines ir chemines medžiagas, generalinius ir kitus krovinius. Teikia krovinių svėrimo, krovimo į kitas transporto priemones paslaugas. Vagonai su baltarusiškomis kalio trąšomis. Algimanto Kalvaičio nuotr.

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius sako, kad Baltarusijos kalio trąšų gamintoja „Belaruskalij“, kartu su verslininku Igoriu Udovickiu valdanti Birių krovinių terminalą (BKT), nori didinti trąšų eksportą per Klaipėdos uostą.

BKT vadovas tikina, kad „Belaruskalij“ per 5 metus ketina padidinti gamybą 3 mln. tonų, ir Klaipėdos įmonė nori būti tam pasirengusi.  

Ministras nekomentuoja šią savaitę priimto konfidencialaus Vyriausybės sprendimo dėl „Belaruskalij“ ir I. Udovickio investicijų uoste, tačiau sako, kad jis atveria kelią BKT plėtrai, uosto krantinių gilinimui. 

„Galiu pasakyti tiek tiek, kad jiems (BKT – BNS) didinti apkrovą reikalinga papildoma uosto teritorija. Daugiau negaliu sakyti. (Įsigiję „Nemuno terminalą“ – BNS) tada jie turės galimybę plėsti teritoriją ir trąšų eksportą“, – BNS ketvirtadienį sakė susisiekimo ministras, šią savaitę Minske susitikęs su „Belaruskalij“ vadovu Ivanu Golovatu ir aptaręs trąšų eksporto per Klaipėdos uostą apimtis. 

J. Narkevičiaus teigimu, Lietuva suinteresuota, kad Baltarusijos kroviniai nebūtų nukreipti į Latvijos uostus.  

„Pirmas dalykas, išsaugoti tai, kas yra, nes labai didėja konkurencija, „Belaruskalij“ turi pasiūlymų iš Latvijos, bet kadangi turi gerus santykius su mūsų geležinkeliais ir uostu, turi 30 % akcijų (BKT – BNS), tai nori dar plėstis. Nes rinka pasaulinė siaurėja, numatomas dalinis mažinimas“, – kalbėjo jis. 

BKT generalinis direktorius Vidmantas Dambrauskas sako, kad trąšų rinkos traukimasis yra labai reliatyvus, iš esmės ji kasmet auga apie 5%. Jo teigimu, 2024 metais „Belaruskalij“ planuoja gaminti 15 mln. tonų trąšų – maždaug 3 mln. tonų daugiau nei šiuo metu, ir tai, jo žodžiais, bus labai nemažas augimas. 

„Tai (BKT plėtra – BNS) yra tik galimybė, tik perspektyva. Baltarusijos gamykla turi savo planų, ji planuoja didinti gamybos apimtis, ir jeigu mes nebūsime pasiruošę, tas krovinys išeis kitur — latviai jo nori, ukrainiečiai nori. Tai ši teritorija mums buvo reikalinga kaip perspektyvinė galbūt būsimai plėtrai“, – BNS aiškino V. Dambrauskas. 

Susisiekimo ministerija BNS pranešė, kad Klaipėdos uostas ir „Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi aptarnauti papildomai 2-4 mln. tonų kalio ir 1 mln. tonų azoto trąšų iš Baltarusijos. 

BKT vadovo teigimu, įsigijus „Nemuno terminalą“, naujoje teritorijoje nebūtinai būtų plečiama krova – joje galėtų būti pastatyti dar 7 sandėliai su fasavimo ar pridėtinių produktų galimybėmis.

J. Narkevičius nekomentavo, ar su I. Golovatu kalbėta apie „Belaruskalij“ ketinimus didinti akcijų dalį „Birių krovinių terminale“. 

„Čia jau negaliu kalbėti (...). Dėl akcijų įsigijimo nebuvo kalbos, bet pagal sutartį jie turi galimybę plėsti, bet tam reikalinga infrastruktūra. Tai susiję ir su uosto gilinimu, nes laivai atplaukia nepilni. Dabar kalbame apie pagilinimą nors 0,5-1 metro, tai galės pereinamuoju laikotarpiu padidinti (eksportą – BNS)“, – aiškino ministras. 

V. Dambrauskas tikino, kad „Belaruskalij“ neketina didinti savo dalies BKT. 

„Užmirškite, jiems reikėjo garantijų, jie tas garantijas turi – terminalą, per kurį jie garantuotai gali krauti, ir jiems to užtenka“, – BNS sakė V. Dambrauskas. 

Vyriausybė praėjusį pirmadienį uždarame posėdyje priėmė sprendimą dėl Birių krovinių terminalo planų įsigyti I. Udovickio kontroliuojamą „Nemuno terminalą“. Šį įsigijimą anksčiau buvo apsvarsčiusi vyriausybinė komisija, tikrinanti strateginių įmonių sandorius.

Vyriausybės atstovai šio sprendimo nekomentuoja, argumentuodami, kad jis yra konfidencialus.

Jo priėmimo aplinkybes opozicijos iniciatyva ketina aiškintis Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas. Tai inicijavę pozicijos politikai teigia turintys informacijos, kad „komisija, tikrinanti tokių sandorių atitikimą nacionalinio saugumo interesams, rekomendavo nepritarti minėtam sandoriui, o Vyriausybė visgi pritarė jam“.

Jie kelia klausimą, ar toks sprendimas „nesustiprins Baltarusijos autoritarinio režimo įtakos Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste“. 

Tiek Birių krovinių terminalas, tiek „Nemuno terminalas“ Klaipėdos uoste veikia viena greta kitos, abejose daugiausia akcijų turi I. Udovickis. 

Registrų centro duomenimis, I. Udovickis valdo 70% Birių krovinių terminalo akcijų, „Belaruskalij“ turi 30%. „Nemuno terminalo“ 100% akcijų per „Ferteksos transportą“ I. Udovickis valdo kartu su Olga Udovickaja.

BKT pernai perkrovė 10,1 mln. tonų trąšų (21,6% daugiau nei 2017 metais), 98% jų sudarė „Belaruskalij“ kroviniai. Pastaroji pernai pagamino daugiau kaip 12 mln. tonų kalio chlorido – 0,5 mln. tonų daugiau nei užpernai.

Pasak V. Dambrausko, šių metų BKT krova bus panaši kaip pernai, galbūt svyruos apie 1-2%. 

Baltarusija yra viena pagrindinių kalio trąšų tiekėjų tarptautinei rinkai, jas eksportuoja į daugiau kaip 100 valstybių, patenkina apie penktadalį jų pasaulinio poreikio.

Susisiekimo ministerijos duomenimis, visų Baltarusijos trąšų krova Klaipėdos uoste nuolat auga – 2018 metais ji siekė 14,9 mln. tonų (32% bendros uosto krovos), o uosto pajamos iš jos siekė apie 17,25 mln. Eur. Dar apie 2 mln. Eur gauta iš naftos produktų, apie 1,8 mln. Eur – iš kitų krovinių – konteinerių, ro-ro ir kitų Baltarusijos krovinių. 

Klaipėdos uosto krovos bendrovių pajamos iš baltarusiškų krovinių pernai siekė apie 67 mln. Eur. 

Iki 2006 metų visos baltarusiškos trąšos buvo eksportuojamos per Ventspilio uostą. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Savavaldžiai sunkvežimiai jau gabena krovinius skersai JAV Premium

Autonominių sunkvežimių sprendimus kurianti JAV bendrovė „Plus.ai“ įvykdė pristatymą, kurio metu krovinys...

Derybose dėl mobilumo paketo – „paskutinė žinutė“ mūsų vežėjams  Premium 5

Vakar vakare ir praėjusią naktį Briuselyje vykusios trilogo derybos dėl mobilumo paketo nuostatų pasiekė...

Latvijoje byra A. Lembergo verslo asociacija

Byra Latvijos tranzito verslo asociacija, kurioje svarios įtakos turi Latvijos oligarchas ir Ventspilio meras...

Verslo aplinka
2019.12.12
Šiaurės investicijų bankas Kaunui skolina 17,5 mln. Eur naujiems troleibusams pirkti

Šiaurės investicijų bankas (NIB) ir UAB „Kauno autobusai“ pasirašė 17,5 mln. Eur vertės paskolos sutartį,...

Inovacijos keliuose: išmanioji sistema padės valdyti eismą ir sumažins aplinkos taršą Verslo tribūna

Nesunku pastebėti, kad augant žmonių populiacijai ir kylant pragyvenimo lygiui, didėja ir transporto...

Technologijos
2019.12.12
„UniCredit Leasing“ pasitraukimas – smūgis Lietuvos vežėjams Premium 1

Sandoris, kuriuo Latvijos bankinė grupė įsigyja visą italų grupės „UniCredit“ lizingavimo verslą Baltijos...

Rinkos
2019.12.12
Atnaujinamos ES derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams 1

Europos Sąjungos (ES) institucijos trečiadienį Briuselyje atnaujina derybas dėl daug diskusijų keliančio...

„Girteka Logistics“ parke – SkGD varomi „Scania“ vilkikai 

Vienas didžiausių vežėjų Europoje įsigijo 3 suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus „Scania R410“...

Seimo komitetas: taršių automobilių mokestis – nuo balandžio 1

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį pritarė „valstietės“ Agnės Širinskienės siūlymui iki...

Žingsnis link giliavandenio uosto – patvirtintas Klaipėdos uosto bendrasis planas Premium

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą. Jo sprendiniai suteiks...

Verslo aplinka
2019.12.11
Ventspilio ir Rygos uostų valdymą perima „padėtį gelbstinti“ Vyriausybė

Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis pareiškė, jog valstybė dviejų didžiausių šalies uostų – Rygos...

„Lietuvos geležinkeliai“ per 3 metus perveš 30 mln. tonų „Achemos“ krovinių

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Achemos...

Į pagalbą vežėjams skuba „Trelo“: atidaro naująjį vilkikų remonto centrą Prancūzijoje Verslo tribūna

Iki šiol UAB „Trelo“ valdė tris sunkvežimių ir priekabų remonto centrus Vakarų Europoje: Genke ir Antverpene,...

„Norwegian“ kopia iš nuostolių, atsisakydama visko, kas nebūtina  Premium

Norvegijos pigių skrydžių bendrovė mažina darbuotojų skaičių, veiklos apimtis, parduoda savo lėktuvus,...

M. Bartuškos interviu: apie įmonės pertvarką, planus ir politinį palaikymą Premium 2

Reorganizaciją baigusios ir veiklas į atskiras įmones išskaidžiusios bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“...

Pavasarį – penkios naujos „airBaltic“ kryptys iš Vilniaus

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ nuo kitų metų pavasario iš Vilniaus pradės skraidinti penkiomis...

„Airbus“ akcijos šiemet pirmą kartą nuo 2015-ųjų brangsta sparčiau už „Boeing“

Europos orlaivių gamintojos „Airbus“ akcijos šiemet pabrango kur kas labiau negu jos JAV konkurentės „Boeing“...

Rinkos
2019.12.10
Planuojamas taršių automobilių mokestis - jau nuo kitų metų pradžios 2

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) sutinka, kad nuo kitų metų būtų įvestas taršių automobilių...

„Girteka Logistics“ transporto parkas pasiekė 7.000 vilkikų, jame dominuoja „Volvo“

Transporto grupė „Girteka Logistics“ pranešė toliau auginanti savo vilkikų parko skaičių ir kiekvieną dieną...

M. Bartuška: „Lietuvos geležinkeliai“ kitąmet išmokės panašius dividendus

Valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ šiemet planuojant uždirbti panašų pelną kaip ir pernai,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau