Galvojantiems apie plėtrą Baltijos šalyse – specialistų patarimai

Publikuota: 2019-10-03
svg svg

Baltijos regionas – patraukli rinka prekybos bendrovėms plėstis, tačiau joms kurtis skirtingose šalyse padedančios įmonės „Makes You Local“ vykdantysis direktorius Donatas Gudelis pasakoja, kad tam būtina tinkamai pasiruošti ir vengti dažniausiai pasitaikančių klaidų.

Anot pašnekovo, jam teko matyti ir dirbti su daug pasisekusių projektų, tačiau pasitaiko ir nesėkmių.

„Dirbame su įmonėmis, kurios ateina į Lietuvos ar kitų Baltijos šalių rinkas, esame pagrindinis jų patarėjas tiriant rinką, adaptuojant elektroninių parduotuvių turinį skirtingoms šalims, turime savo skambučių centrą, kuriame aptarnaujame klientus įvairiomis kalbomis. Bet kartu ir matome problemas, su kuriomis įmonės susiduria ir kartu su jomis bandome jas spręsti. Esame matę tiek labai sėkmingų pavyzdžių, tiek ir nusivylimų“, — sako D. Gudelis.

D. Gudelis pasakoja, kad vienas iš svarbiausių dalykų tarptautiniame versle – prekių judėjimas ir aptarnavimo kokybė

„Tiek elektroninės, tiek ir fizinės parduotuvės turi užtikrinti, kad jų prekės tarp skirtingų šalių judėtų greitai ir patikimai. Ir tai susiję ne tik su prekių pristatymu, bet ir jų gražinimu ar pakeitimu. Yra daug atvejų, kuomet fizinė parduotuvė ar sandėlys iš kur keliauja prekės, yra vienoje šalyje, o pirkėjai kitoje. Todėl greitas ir patikimas prekių pristatymas yra esminis pranašumas verslui prieš konkurentus, nes pirkėjas gali rinktis iš dešimčių skirtingų parduotuvių, o laimi tas, kas pasiūlo ne tik geriausią kainą, bet ir pristatymo greitį“, — sako D. Gudelis.

Anot pašnekovo, tai ypač matoma rūbų bei avalynės pardavimuose: „Galiu pateikti paprastą pavyzdį. Estijos batų pardavėjai atidarė fizinę ir e-parduotuvę Lietuvoje ir per pusę metų pardavimai kiekvieną mėnesį didėdavo ne po keliasdešimt procentų, bet kartais. Analizavome šią situaciją ir matėme, kad esminis pranašumas prieš konkurentus buvo greitas prekių pristatymas“.

Problemas reikia spręsti greitai

Į kitas šalis žengiantys verslai susiduria ir su dar vienu dideliu iššūkiu – aptarnavimu ir greitu problemų sprendimu.

„Tai ypač galioja e-prekyboje, kadangi visas bendravimas su klientu vyksta nuotoliniu būdu – susirašinėjant e-paštu arba kalbant telefonu. Kaip ir minėjome, mes turime savo skambučių centrą ir mūsų specialistai aptarnauja lokalius pirkėjus. Retas lietuvis, latvis ar estas skambintų dėl prekės į kitą šalį, arba retas kuris rašys e-laišką ne savo gimtąją kalba“, — sako D. Gudelis.

„Žmonės apie netinkamą prekę skundžiasi ne tik pardavėjui, bet ir kurjeriui, ar kitiems už kokybę neatsakingiems žmonėms. Todėl puikiai turi dirbti visa grandinė – nuo prekes parduodančio verslo iki jas pristatančių žmonių pirkėjui“, — pasakoja D. Gudelis.

„Ne kartą pasitaikė situacijos, kuomet kurjeriui atvežus prekę pirkėjui šis jam pažeria daug klausimų apie grąžinimo sąlygas ar apie patį produktą. Atrodytų, kad ne kurjerio darbas apie tai kalbėti, bet kaip ir sakiau – tokie maži dalykai lemia pranašumą prieš konkurentus, todėl mes visuomet užtikriname, kad visose grandyse dirbantys žmonės žino kokia tai prekė, kas tai per įmonė ir daug kitų dalykų“, — teigia D. Gudelis.

Padeda lokalūs partneriai

„Makes you local“ atstovas pasakoja, kad verslas naujoje rinkoje turi turėti patikimus lokalius partnerius.

„Kaip ir minėjau, esame matę ir ne pačių sėkmingiausių pavyzdžių, kuomet gerus produktus siūlančios bendrovės pralaimi konkurencinę kovą ir turi uždaryti savo padalinį kitoje šalyje. Ir tai buvo susiję su neveikiančia pristatymo grandine – pirkėjas pirko prekę, ji buvo pristatyta po savaitės, prekę norėjo grąžinti, bet taisyklių nesuprato, o pasiskųsti nebuvo kam. Todėl rimtai į plėtrą žiūrintis verslas turi visuomet toje šalyje turėti lokalius partnerius, kurie užtikrins efektyvų darbą“, — sako D. Gudelis.

Pašnekovas teigia, kad kalbant apie „lokalius partnerius“ reikėtų išskirti dvi gyvybiškai svarbias sritis – kurjerių tarnybas ir reklamą: „Kas dirba su reklama ir komunikacija puikiai supranta, kaip yra svarbu „lokališkumas“ ir kaip stipriai skiriasi reklama skirtingose šalyse, todėl yra labai svarbu kiekvienoje šalyje turėti patikimą partnerį, kuris atstovautų prekinį ženklą tinkamai ir žinotų šalies specifiką“.

„Daug kalbu apie prekių pristatymą ir kokybę. Patikima kurjerių tarnyba yra vienas iš svarbiausių dalykų komercijos bendrovėms žengiant į kitos šalies rinką. Ir čia galiu pasidžiaugti, kad Baltijos šalyse veikia patikimos bendrovės, kurios turi savo logistikos centrus Lietuvos, Latvijos ir Estijos tiek sostinėse, tiek ir kituose regionuose, todėl pristatymo kokybė ir greitis yra labai geras, jeigu lygintume su vidurio Europos šalimis“, — teigia D. Gudelis.

„Paskutinius kelis projektus sėkmingai įgyvendinome su greitųjų siuntų tarnyba „Venipak“, kuri turi itin gerai išvystytą logistikos infrastruktūrą bei padengimą visose Baltijos šalyse. Kaip ir minėjau – pardavėjas turi fizinę parduotuvę Taline, bet prekės Vilniuje turi atsidurti per dieną ar kelias. Ir čia reikalingos visapusiškos paslaugos – prekės paėmimas, nugabenimas į kitą šalį, jos atidavimas pirkėjui į rankas, prekės gavimą patvirtinančių dokumentų paėmimas, asmens tapatybės patikrinimas, sutarčių pasirašymas ir t.t.Ir čia „Venipak“ kuo puikiausiai mums padeda“, — sako D. Gudelis.

Naujas iššūkis – prekių grąžinimas

2018 – tųjų metų gale atliktas tyrimas rodo, kad kiek daugiau kaip trisdešimt procentų pirkėjų internetu prekes grąžina pardavėjui arba jas nori pakeisti, kai tuo tarpu į tradicines parduotuves prekių gražinimo procentas sudaro vos 8 procentus.

„Pastaruosius kelerius metus susiduriame su dar vienu iššūkiu – vis daugiau žmonių nori gražinti prekes, todėl kartu su „Venipak“ ištobulinome paslaugą, kuri yra labai patraukli pardavėjams: atvykęs kurjeris dabar ne tik paima neįtikusią, bet tuo pačiu pristato ir naują pakaitinę prekę, pavyzdžiui –kito dydžio batus, ar panašiai“, — teigia D. Gudelis.

Tuo tarpu „Venipak“ bendrovės vadovas Justas Šablinskas priduria, kad klientų poreikiai diktuoja, kokias paslaugas galima pristatyti rinkai: „Kaip Donatas ir minėjo, e-komercijos ir prekybos rinka bei žmonių apsipirkimo įpročiai labai kinta. Prekes reikia pristatyti greitai, kokybiškai, o kartu pats kurjeris turi žinoti apie pristatomą prekę, todėl ir mes stengiamės prisitaikyti prie rinkos poreikių“.

„Prekių gražinimas yra didelis iššūkis visiems. Ir tai yra labai didelis darbas, kuriam reikia turėti plačią ir gerai veikiančią infrastuktūrą – surinkus prekes jas reikia kelias dienas sandėliuoti, todėl kiekvienoje šalyje turi būti dideli tam skirti sandėliai. Būtent dėl to šiais metais atidarėme du naujus terminalus Estijoje ir toliau vykdome plėtrą kitose Baltijos šalyse“.

„Bet naujovių yra ir daugiau – Lietuvoje jau veikia ir 3PL paslauga, kuomet verslas Latvijoje, ar Estijoje gali sandėliuoti savo prekes pas mus ir mes ne tik veikiame, kaip kurjerių tarnyba, bet ir kaip prekių sandėlys, sukomplektuojame, supakuojame, uždedame etiketes, jas pristatome ir keičiame. Tai sparčiai populiarėjanti paslauga Baltijos šalyse“, — sako J. Šablinskas.

„Tarptautinis verslas ir žengimas į naują rinką yra rizikingas, bet kartu gali būti ir labai pelningas ėjimas. Bendrovės turi išnaudoti galimybes, tačiau labai svarbu pasverti riziką, kadangi, kad ir kaip galite būti tikri dėl savo prekių kokybės, visgi daug kas priklauso ir ne nuo įmonės, o nuo partnerių“, — sako D. Gudelis.

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Volkswagen“ elektromobilis ID.3 pristatytas Vilniuje 

Ilgai laukti „1st“ serijos modeliai pasiekė klientus, daugiau versijų žadama kitais metais.

Šiaulių „Aviatic“ planuoja gaminti viruso prevencijai skirtus įrenginius 

„Aviatic“, Šiaulių oro uoste statanti orlaivių techninės priežiūros ir remonto centrą, su strateginiais...

Pramonė
09:09
TRELO Paryžiuje atidarė vilkikų remonto centrą: lankstumas – verslo augimo paslaptis Verslo tribūna

Sunkvežimių ir priekabų remonto centrus Vakarų Europoje valdanti įmonė TRELO per pastaruosius metus savo...

Logistikos automatizavimas greitai kintančioje rinkoje: kaip tinkamai pasiruošti Verslo tribūna

Pandemijos akivaizdoje ženkliai išaugus e-prekybos mastams, rinkos dalyviams teko neplanuotai peržvelgti...

Pernai uždirbtą 23 mln. Eur pelną „Circle K“ skirs investicijoms 4

Mažmeninės prekybos degalais tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Circle K Lietuva“, pernai uždirbusi daugiau...

Prekyba
2020.09.30
Rekonstrukcija padvigubino „Klaipėdos Smeltės“ terminalo pajėgumą

Vienos didžiausių Klaipėdos uosto krovos bendrovių „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminale užbaigti...

Naują kelių rinkliavos sistemą siūloma finansuoti DNR plano lėšomis 

Apie 90 mln. Eur vertės kelių apmokestinimo sistemos (e-tolling) sukūrimą ir diegimą siūloma finansuoti iš...

„Autokurto“ įkūrėjas užleidžia vadovo vietą pagrindiniam akcininkui  2

Iš generalinio direktoriaus pareigų bendrovėje „Autokurtas“ traukiasi Vytautas Garbenis, ilgametis įmonės...

„LTG Cargo“ raginama viešinti krovinių vežimo tarifus  1

Privatiems vežėjams kaltinant „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovę „LTG Cargo“ dempingavimu ir...

Vilniuje – pirmasis „Teslos“ prekybos atstovų partneris 25

Amerikiečių elektromobilių gamintojo „Tesla“ prekybos atstovų – Lenkijos įmonės „Centrumcars24“ partneriais...

Automobiliai
2020.09.30
Prašo lėktuvų keleiviams privalomą izoliaciją pakeisti išankstiniais testais 1

Oro transporto organizacijos siūlo valstybėms naudoti tarptautinį testavimo modelį, kuris leistų išvengti...

Statomame Vilniaus „BH Meraki“ biurą nuomosis „Baltic Consol Line“

Vilniaus Perkūnkiemyje šiuo metu statomame verslo centre „BH Meraki“ įsikurs įvairių rūšių krovinių...

Statyba ir NT
2020.09.30
Logistika – sudėtinga? Nebe, atėjo laikas modernizuoti ir logistikos sektorių. Verslo tribūna 4

Jei esate gamybos, distribucijos ar prekybos įmonės vadovas – kreipiamės tiesiai į jus. Tikriausiai manote,...

Vokietijos autopramonės krizė: elektrinė transformacija – tik išgelbėjus tradicinius gamintojus Premium 1

Po vasaros sąstingio, į kurį Vokietijos automobilių pramonę įvarė koronaviruso pandemija, ruduo sektoriui ne...

Pramonė
2020.09.30
Kelių direkcijai jau pilnai vadovauja R. Lipkevičius 3

Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo konkursą laimėjęs Administravimo departamento direktorius...

Kauno oro uostas nori įsirengti saulės jėgainę  2

Lietuvos oro uostų (LTOU) tinklui priklausantis Kauno oro uostas paskelbė rinkos konsultacijas ir šiuo metu...

„Lietuvos geležinkeliai“ siekia vežioti puspriekabes tarp Vilniaus ir Klaipėdos  7

„Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ praėjusią savaitę į Vilniaus...

„Panevėžio keliai“ gavo 12 mln. Eur užsakymą

AB „Panevėžio keliai“ už 11,969 mln. Eur (su PVM) rekonstruos krašto kelio Kėdainiai-Šėta-Ukmergė atkarpą.

Statyba ir NT
2020.09.29
„Tilsta“ už 28 mln. Eur Nemune įrengs bunas 2

Vilniaus statybos bendrovė „Tilsta“ už 28 mln. Eur tvarkys Nemuno vandens kelią nuo Kauno iki Kuršių marių ir...

„Pigu“ ambicijos: 30 parduotuvių iki metų pabaigos Premium 4

Vienintelis būdas užtikrinti gerą klientų patirtį ir operatyvų prekių pristatymą yra toks, kai prekės...

Prekyba
2020.09.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus