Galvojantiems apie plėtrą Baltijos šalyse – specialistų patarimai

Reklama publikuota: 2019-10-03
svg svg

Baltijos regionas – patraukli rinka prekybos bendrovėms plėstis, tačiau joms kurtis skirtingose šalyse padedančios įmonės „Makes You Local“ vykdantysis direktorius Donatas Gudelis pasakoja, kad tam būtina tinkamai pasiruošti ir vengti dažniausiai pasitaikančių klaidų.

Anot pašnekovo, jam teko matyti ir dirbti su daug pasisekusių projektų, tačiau pasitaiko ir nesėkmių.

„Dirbame su įmonėmis, kurios ateina į Lietuvos ar kitų Baltijos šalių rinkas, esame pagrindinis jų patarėjas tiriant rinką, adaptuojant elektroninių parduotuvių turinį skirtingoms šalims, turime savo skambučių centrą, kuriame aptarnaujame klientus įvairiomis kalbomis. Bet kartu ir matome problemas, su kuriomis įmonės susiduria ir kartu su jomis bandome jas spręsti. Esame matę tiek labai sėkmingų pavyzdžių, tiek ir nusivylimų“, — sako D. Gudelis.

D. Gudelis pasakoja, kad vienas iš svarbiausių dalykų tarptautiniame versle – prekių judėjimas ir aptarnavimo kokybė

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Tiek elektroninės, tiek ir fizinės parduotuvės turi užtikrinti, kad jų prekės tarp skirtingų šalių judėtų greitai ir patikimai. Ir tai susiję ne tik su prekių pristatymu, bet ir jų gražinimu ar pakeitimu. Yra daug atvejų, kuomet fizinė parduotuvė ar sandėlys iš kur keliauja prekės, yra vienoje šalyje, o pirkėjai kitoje. Todėl greitas ir patikimas prekių pristatymas yra esminis pranašumas verslui prieš konkurentus, nes pirkėjas gali rinktis iš dešimčių skirtingų parduotuvių, o laimi tas, kas pasiūlo ne tik geriausią kainą, bet ir pristatymo greitį“, — sako D. Gudelis.

Anot pašnekovo, tai ypač matoma rūbų bei avalynės pardavimuose: „Galiu pateikti paprastą pavyzdį. Estijos batų pardavėjai atidarė fizinę ir e-parduotuvę Lietuvoje ir per pusę metų pardavimai kiekvieną mėnesį didėdavo ne po keliasdešimt procentų, bet kartais. Analizavome šią situaciją ir matėme, kad esminis pranašumas prieš konkurentus buvo greitas prekių pristatymas“.

Problemas reikia spręsti greitai

Į kitas šalis žengiantys verslai susiduria ir su dar vienu dideliu iššūkiu – aptarnavimu ir greitu problemų sprendimu.

„Tai ypač galioja e-prekyboje, kadangi visas bendravimas su klientu vyksta nuotoliniu būdu – susirašinėjant e-paštu arba kalbant telefonu. Kaip ir minėjome, mes turime savo skambučių centrą ir mūsų specialistai aptarnauja lokalius pirkėjus. Retas lietuvis, latvis ar estas skambintų dėl prekės į kitą šalį, arba retas kuris rašys e-laišką ne savo gimtąją kalba“, — sako D. Gudelis.

„Žmonės apie netinkamą prekę skundžiasi ne tik pardavėjui, bet ir kurjeriui, ar kitiems už kokybę neatsakingiems žmonėms. Todėl puikiai turi dirbti visa grandinė – nuo prekes parduodančio verslo iki jas pristatančių žmonių pirkėjui“, — pasakoja D. Gudelis.

„Ne kartą pasitaikė situacijos, kuomet kurjeriui atvežus prekę pirkėjui šis jam pažeria daug klausimų apie grąžinimo sąlygas ar apie patį produktą. Atrodytų, kad ne kurjerio darbas apie tai kalbėti, bet kaip ir sakiau – tokie maži dalykai lemia pranašumą prieš konkurentus, todėl mes visuomet užtikriname, kad visose grandyse dirbantys žmonės žino kokia tai prekė, kas tai per įmonė ir daug kitų dalykų“, — teigia D. Gudelis.

Padeda lokalūs partneriai

„Makes you local“ atstovas pasakoja, kad verslas naujoje rinkoje turi turėti patikimus lokalius partnerius.

„Kaip ir minėjau, esame matę ir ne pačių sėkmingiausių pavyzdžių, kuomet gerus produktus siūlančios bendrovės pralaimi konkurencinę kovą ir turi uždaryti savo padalinį kitoje šalyje. Ir tai buvo susiję su neveikiančia pristatymo grandine – pirkėjas pirko prekę, ji buvo pristatyta po savaitės, prekę norėjo grąžinti, bet taisyklių nesuprato, o pasiskųsti nebuvo kam. Todėl rimtai į plėtrą žiūrintis verslas turi visuomet toje šalyje turėti lokalius partnerius, kurie užtikrins efektyvų darbą“, — sako D. Gudelis.

Pašnekovas teigia, kad kalbant apie „lokalius partnerius“ reikėtų išskirti dvi gyvybiškai svarbias sritis – kurjerių tarnybas ir reklamą: „Kas dirba su reklama ir komunikacija puikiai supranta, kaip yra svarbu „lokališkumas“ ir kaip stipriai skiriasi reklama skirtingose šalyse, todėl yra labai svarbu kiekvienoje šalyje turėti patikimą partnerį, kuris atstovautų prekinį ženklą tinkamai ir žinotų šalies specifiką“.

„Daug kalbu apie prekių pristatymą ir kokybę. Patikima kurjerių tarnyba yra vienas iš svarbiausių dalykų komercijos bendrovėms žengiant į kitos šalies rinką. Ir čia galiu pasidžiaugti, kad Baltijos šalyse veikia patikimos bendrovės, kurios turi savo logistikos centrus Lietuvos, Latvijos ir Estijos tiek sostinėse, tiek ir kituose regionuose, todėl pristatymo kokybė ir greitis yra labai geras, jeigu lygintume su vidurio Europos šalimis“, — teigia D. Gudelis.

„Paskutinius kelis projektus sėkmingai įgyvendinome su greitųjų siuntų tarnyba „Venipak“, kuri turi itin gerai išvystytą logistikos infrastruktūrą bei padengimą visose Baltijos šalyse. Kaip ir minėjau – pardavėjas turi fizinę parduotuvę Taline, bet prekės Vilniuje turi atsidurti per dieną ar kelias. Ir čia reikalingos visapusiškos paslaugos – prekės paėmimas, nugabenimas į kitą šalį, jos atidavimas pirkėjui į rankas, prekės gavimą patvirtinančių dokumentų paėmimas, asmens tapatybės patikrinimas, sutarčių pasirašymas ir t.t.Ir čia „Venipak“ kuo puikiausiai mums padeda“, — sako D. Gudelis.

Naujas iššūkis – prekių grąžinimas

2018 – tųjų metų gale atliktas tyrimas rodo, kad kiek daugiau kaip trisdešimt procentų pirkėjų internetu prekes grąžina pardavėjui arba jas nori pakeisti, kai tuo tarpu į tradicines parduotuves prekių gražinimo procentas sudaro vos 8 procentus.

„Pastaruosius kelerius metus susiduriame su dar vienu iššūkiu – vis daugiau žmonių nori gražinti prekes, todėl kartu su „Venipak“ ištobulinome paslaugą, kuri yra labai patraukli pardavėjams: atvykęs kurjeris dabar ne tik paima neįtikusią, bet tuo pačiu pristato ir naują pakaitinę prekę, pavyzdžiui –kito dydžio batus, ar panašiai“, — teigia D. Gudelis.

Tuo tarpu „Venipak“ bendrovės vadovas Justas Šablinskas priduria, kad klientų poreikiai diktuoja, kokias paslaugas galima pristatyti rinkai: „Kaip Donatas ir minėjo, e-komercijos ir prekybos rinka bei žmonių apsipirkimo įpročiai labai kinta. Prekes reikia pristatyti greitai, kokybiškai, o kartu pats kurjeris turi žinoti apie pristatomą prekę, todėl ir mes stengiamės prisitaikyti prie rinkos poreikių“.

„Prekių gražinimas yra didelis iššūkis visiems. Ir tai yra labai didelis darbas, kuriam reikia turėti plačią ir gerai veikiančią infrastuktūrą – surinkus prekes jas reikia kelias dienas sandėliuoti, todėl kiekvienoje šalyje turi būti dideli tam skirti sandėliai. Būtent dėl to šiais metais atidarėme du naujus terminalus Estijoje ir toliau vykdome plėtrą kitose Baltijos šalyse“.

„Bet naujovių yra ir daugiau – Lietuvoje jau veikia ir 3PL paslauga, kuomet verslas Latvijoje, ar Estijoje gali sandėliuoti savo prekes pas mus ir mes ne tik veikiame, kaip kurjerių tarnyba, bet ir kaip prekių sandėlys, sukomplektuojame, supakuojame, uždedame etiketes, jas pristatome ir keičiame. Tai sparčiai populiarėjanti paslauga Baltijos šalyse“, — sako J. Šablinskas.

„Tarptautinis verslas ir žengimas į naują rinką yra rizikingas, bet kartu gali būti ir labai pelningas ėjimas. Bendrovės turi išnaudoti galimybes, tačiau labai svarbu pasverti riziką, kadangi, kad ir kaip galite būti tikri dėl savo prekių kokybės, visgi daug kas priklauso ir ne nuo įmonės, o nuo partnerių“, — sako D. Gudelis.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Apeiti sankcijas: į gudrias schemas įpainiotos ir Baltijos šalys Premium

Išradingumui, siekiant apeiti Rusijai taikomas sankcijas, nėra ribų. Ir tai daro ne tik pačios Rusijos, bet...

Pramonė
05:45
Privatūs lėktuvai: godumo simbolis ar nauda verslui Premium

Ekspertai teigia, kad privatūs lėktuvai leidžia greitai įvertinti konkretaus asmens vidinius instinktus...

Vadyba
2022.06.30
Sankcijų spaudžiama Kaliningrado sritis pergrupuoja tiekimo grandines Premium

Nuo Vakarų importo priklausantis Rusijos eksklavas ieško būdų užsitikrinti ekonomikai reikiamą 20 mln. t per...

Logistika
2022.06.30
ES ir Ukraina pasirašė susitarimą, palengvinantį krovinių gabenimą keliais

Ukraina pasirašė „bevizio režimo“ dėl krovinių gabenimo susitarimą su Europos Sąjunga (ES).

Logistika
2022.06.30
„Equite“ vietoje „Pieno žvaigždžių“ sandėlių Vilniuje mato gyvenamuosius namus

Verslininko Viliaus Kavaliausko investicijų bendrovė „Equite“, užbaigusi vienos didžiausių pieno perdirbimo...

Statyba ir NT
2022.06.30
Po Rusijos priekaištų dėl Svalbardo Norvegija atsakė, kad jokių sutarčių nepažeidžia

Norvegija nepažeidžia šimtmečio senumo sutarties dėl Svalbardo salyno Arktyje, blokuodama Rusijos krovinių...

Verslo aplinka
2022.06.30
Minskas siekia atnaujinti keleivinių traukinių eismą į Vilnių, Lietuva prašymus atmeta 1

Minskui pareiškus pageidavimą atnaujinti prieš dvejus metus nutrauktą keleivinį susisiekimą geležinkeliais su...

Logistika
2022.06.30
Lietuvos vežėjai: Vakarų kompanijoms konkuruoti su verslais iš Europos periferijos lengva nebus Premium 4

Palaipsniui įsigaliojančios Europos Sąjungos (ES) Mobilumo paketo nuostatos keičia visos Europos transporto...

Logistika
2022.06.30
Birželį pradėti ir baigti NT projektai Premium

Birželį Vilniuje pradėtos naujų daugiabučių, bendro gyvenimo būsto, biurų pastato statybos, Kaune ir...

Statyba ir NT
2022.06.30
Turkija optimistiškai vertina Ukrainos grūdų eksporto galimybes

Turkijos prezidentas Recepas Tayyipas Erdoganas išreiškė viltį, kad būtų galima atidaryti humanitarinius...

Verslo aplinka
2022.06.29
Du su valstybe siejamų bendrovių vadovai sukaupė milijoninį turtą

Du bendrovių, kurių akcininkė yra savivaldybė ar valstybė, vadovai yra milijonieriai, rodo vieši Valstybinės...

Vadyba
2022.06.29
„LTG Cargo“ skelbia generalinio direktoriaus atranką 1

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė pradeda krovinių vežimo geležinkeliu bendrovės „LTG Cargo“ generalinio...

Logistika
2022.06.29
Turtingiausių strateginių įmonių vadovų TOP 10 – M. Armonaitis, M. Rudnickis, A. Latakas

Tarp strateginių Lietuvos įmonių vadovų pagal deklaruoto 2021 m. turto ir lėšų vertę išsiskyrė Klaipėdos...

Vadyba
2022.06.29
Atidedama Lietuvos oro uostų pertvarka į akcinę bendrovę

Valstybės įmonės Lietuvos oro uostų pertvarkymas iš valstybės įmonės (VĮ) į akcinę bendrovę (AB) dėl numatomo...

Logistika
2022.06.29
Įtariant taršos duomenų klastojimą, „Hyundai“ ir „Kia“ biuruose Vokietijoje surengti reidai

Vokietijos prokurorai surengė reidus Pietų Korėjos automobilių koncerno „Hyundai“ ir jam priklausančio „Kia“,...

Automobiliai
2022.06.29
2035 m. ES ketina stabdyti automobilių su vidaus degimo varikliais prekybą 1

Šiai priemonei numatomos ir išlygos, ja tikimasi pasiekti Europos tikslus dėl klimato taršos ir iki 2050 m.

Logistika
2022.06.29
Negalintis Ukrainai teikti paslaugų „Gargždų geležinkelis“ nežino, kaip grąžinti skolas 3

Verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „Gargždų geležinkelis“ teigia, kad jos ateities planus griauna...

Logistika
2022.06.29
Teismas svarstys vokeliuose atlyginimus mokėjusių Klaipėdos keleivinio transporto įmonių bylą

Tyrimo duomenimis, dviejose įmonėse, kurios teikė viešojo transporto paslaugas Klaipėdos mieste, įdarbinti...

Logistika
2022.06.29
„Modus group“ automobilių prenumeratos tiekėjas „MyBee“ iš „Luminor“ skolinasi 11 mln. Eur

Bankas „Luminor“ susitarė su įmone „MyBee“ dėl 11 mln. Eur lizingo finansavimo. Susitarimas numato, kad šios...

Logistika
2022.06.29
Tarp Vilniaus ir Briuselio įsiliepsnojo disputas dėl Kaliningrado Premium 39

Kai Lietuva pradėjo stabdyti rusiškų metalų tranzitą į Kaliningradą, tuo pilna apimtimi įgyvendindama ES...

Verslo aplinka
2022.06.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku