Teismas: „Telekonta“ iš geležinkelio elektrifikavimo konkurso pašalinta teisėtai

Publikuota: 2019-09-25
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Inžinerinių sprendimų bendrovė „Telekonta“ iš „Lietuvos geležinkelių“ rengiamo geležinkelio ruožo Vilnius-Klaipėda elektrifikavimo konkurso pašalinta teisėtai, nutarė teismas.

Lietuvos apeliacinis teismas rugsėjo 24 dieną paliko galioti liepos 9 dienos Vilniaus apygardos teismo nutartį, kuria buvo atmestas „Telekontos“ prašymas įmonę grąžinti į konkursą.

„Telekonta“ iš pirkimo buvo pašalinta balandį, „Lietuvos geležinkeliams“ nustačius, kad įmonės paraiškos formoje nebuvo nurodyta, kad ji remsis kitų bendrovių pajėgumais. Pasak „Lietuvos geležinkelių“, „Telekonta“ kvalifikacijos tikrinimo etape nebegalėjo tikslinti savo paraiškos ir nurodyti subrangovus, kurių pajėgumais remsis pirkime.

Savo ruožtu „Telekonta“ teisme teigė, kad pašalinti įmonės iš pirkimo nebuvo pagrindo, nes kvalifikacijos tikrinimo etape buvo duomenų, kad „Telekonta“ kvalifikaciją įrodinės ne tik savo, bet ir pasitelkiamų subrangovų pajėgumais. Pasak įmonės, ji turėjo teisę tikslinti paraišką ir remtis subrangovų pajėgumais.

Apygardos teismas sutiko su „Lietuvos geležinkelių“ argumentais, kad naujo ūkio subjekto, kurio pajėgumais dalyvis ketina remtis, nurodymas nepatenka į teisės tikslinti kvalifikacijos reikalavimus apimtį, o iš esmės reiškia, jog tiekėjas neatitinka kvalifikacijos reikalavimų.

Apeliacinis teismas taip pat akcentavo, kad „Lietuvos geležinkeliai“ aiškiai nurodė momentą, iki kurio tiekėjas turi būti įgijęs reikiamą kvalifikaciją.

„Kadangi byloje nėra ginčo dėl aplinkybės, kad iki paraiškų pateikimo termino pabaigos ieškovė („Telekonta“ – BNS) pati savarankiškai objektyviai nebuvo įgijusi reikiamos kvalifikacijos, atsakovė („Lietuvos geležinkeliai“ – BNS) priėmė pagrįstą ir teisėtą sprendimą neleisti ieškovei dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose“, – rašoma Lietuvos apeliacinio teismo nutartyje.

„Lietuvos geležinkeliams“ kol kas nepavyksta užbaigti prieš pusantrų metų paskelbto maždaug 250 mln. eurų vertės Vilniaus–Klaipėdos ruožo elektrifikavimo konkurso – bendrovė kelis kartus pratęsė pasiūlymų pateikimo terminus, dabar jų laukiama iki rugsėjo pabaigos.

Liepos pabaigoje apie pasitraukimą iš konkurso paskelbė viena iš 7-ių jo dalyvių – Prancūzijos infrastruktūros statybų grupė „Eurovia“ ir jos antrinė įmonė „Eurovia Lietuva“.

Konkurse, BNS žiniomis, elektrifikavimo konkurse taip pat dalyvauja „Inabelec“ konsorciumas, kuriame yra Ispanijos „Elecnor“ ir „Instalaciones Inabensa“, Prancūzijos „Alstom“, „Kauno tiltai“ kartu su didžiausia akcininke Lenkijos „Trakcja PRKiI“, Ispanijos „Cobra Instalaciones Y Servicios“, taip pat Lietuvos bendrovės „ATEF-Euroope“ atstovaujamas konsorciumas.

Vilniaus geležinkelio mazgo ir ruožo Kaišiadorys–Klaipėda elektrifikavimo konkursą „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė 2017-ųjų gruodį. Planuojama, kad įgyvendinus projektą, Lietuvoje elektrifikuotu geležinkeliu bus pervežama daugiau kaip trys ketvirtadaliai visų krovinių ir du trečdaliai keleivių.

Dabar elektrifikuotų esamų geležinkelio kelių ilgis Lietuvoje sudaro 9 proc. viso geležinkelių tinklo. Anot „Lietuvos geležinkelių“, tai yra mažiausias rodiklis ES, kur elektrifikuoti geležinkelio keliai vidutiniškai sudaro 52,7 procento.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Latvijoje byra A. Lembergo verslo asociacija

Byra Latvijos tranzito verslo asociacija, kurioje svarios įtakos turi Latvijos oligarchas ir Ventspilio meras...

Šiaurės investicijų bankas Kaunui skolina 17,5 mln. Eur naujiems troleibusams pirkti

Šiaurės investicijų bankas (NIB) ir UAB „Kauno autobusai“ pasirašė 17,5 mln. Eur vertės paskolos sutartį,...

Derybose dėl mobilumo paketo – „paskutinė žinutė“ mūsų vežėjams  Premium 3

Vakar vakare ir praėjusią naktį Briuselyje vykusios trilogo derybos dėl mobilumo paketo nuostatų pasiekė...

Inovacijos keliuose: išmanioji sistema padės valdyti eismą ir sumažins aplinkos taršą Verslo tribūna

Nesunku pastebėti, kad augant žmonių populiacijai ir kylant pragyvenimo lygiui, didėja ir transporto...

„UniCredit Leasing“ pasitraukimas – smūgis Lietuvos vežėjams Premium 1

Sandoris, kuriuo Latvijos bankinė grupė įsigyja visą italų grupės „UniCredit“ lizingavimo verslą Baltijos...

Rinkos
05:45
Atnaujinamos ES derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams

Europos Sąjungos (ES) institucijos trečiadienį Briuselyje atnaujina derybas dėl daug diskusijų keliančio...

„Girteka Logistics“ parke – SkGD varomi „Scania“ vilkikai 

Vienas didžiausių vežėjų Europoje įsigijo 3 suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus „Scania R410“...

Seimo komitetas: taršių automobilių mokestis – nuo balandžio 1

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį pritarė „valstietės“ Agnės Širinskienės siūlymui iki...

Žingsnis link giliavandenio uosto – patvirtintas Klaipėdos uosto bendrasis planas Premium

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą. Jo sprendiniai suteiks...

Verslo aplinka
2019.12.11
Ventspilio ir Rygos uostų valdymą perima „padėtį gelbstinti“ Vyriausybė

Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis pareiškė, jog valstybė dviejų didžiausių šalies uostų – Rygos...

„Lietuvos geležinkeliai“ per 3 metus perveš 30 mln. tonų „Achemos“ krovinių

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Achemos...

Į pagalbą vežėjams skuba „Trelo“: atidaro naująjį vilkikų remonto centrą Prancūzijoje Verslo tribūna

Iki šiol UAB „Trelo“ valdė tris sunkvežimių ir priekabų remonto centrus Vakarų Europoje: Genke ir Antverpene,...

„Norwegian“ kopia iš nuostolių, atsisakydama visko, kas nebūtina  Premium

Norvegijos pigių skrydžių bendrovė mažina darbuotojų skaičių, veiklos apimtis, parduoda savo lėktuvus,...

M. Bartuškos interviu: apie įmonės pertvarką, planus ir politinį palaikymą Premium 2

Reorganizaciją baigusios ir veiklas į atskiras įmones išskaidžiusios bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“...

Pavasarį – penkios naujos „airBaltic“ kryptys iš Vilniaus

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ nuo kitų metų pavasario iš Vilniaus pradės skraidinti penkiomis...

„Airbus“ akcijos šiemet pirmą kartą nuo 2015-ųjų brangsta sparčiau už „Boeing“

Europos orlaivių gamintojos „Airbus“ akcijos šiemet pabrango kur kas labiau negu jos JAV konkurentės „Boeing“...

Rinkos
2019.12.10
Planuojamas taršių automobilių mokestis - jau nuo kitų metų pradžios 2

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) sutinka, kad nuo kitų metų būtų įvestas taršių automobilių...

„Girteka Logistics“ transporto parkas pasiekė 7.000 vilkikų, jame dominuoja „Volvo“

Transporto grupė „Girteka Logistics“ pranešė toliau auginanti savo vilkikų parko skaičių ir kiekvieną dieną...

M. Bartuška: „Lietuvos geležinkeliai“ kitąmet išmokės panašius dividendus

Valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ šiemet planuojant uždirbti panašų pelną kaip ir pernai,...

„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ pradeda veiklą

Veiklą pradeda nauja valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „Lietuvos geležinkelių...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau