Rengę atstatanti „Vitras-S“ negalės remontuoti geležinkelių Kauno regione

Publikuota: 2019-09-05
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Estijos geležinkelių paslaugų grupės „Skinest Rail“ valdoma geležinkelių tiesimo ir remonto įmonė „Vitras-S“, atstatanti 2008 metais išardytą kelią iš Mažeikių į Rengę Latvijoje bei tiesianti 2020 metais Lietuvoje vyksiančioms didelio masto karinėms pratyboms „Defender 2020“ svarbų geležinkelį į Pabradės poligoną, negavo leidimo remontuoti geležinkelių Kauno regione.

Tačiau anksčiau šiemet „Vitras-S“ gavo užsakymą remontuoti geležinkelius Vilniaus regione.

Vyriausybės sprendimas užkirto kelią pasirašyti sutartį su „Vitras-S“

Strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija neseniai pripažino, kad planuojamas maždaug 4 mln. Eur vertės „Lietuvos geležinkelių“ ir „Vitras-S“ sandoris neatitiktų nacionalinio saugumo interesų. Tai BNS patvirtino „Vitras-s“ vadovas Michailas Lipkinas bei „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas.

Neoficialiomis BNS žiniomis, Vyriausybė trečiadienį uždarame posėdyje patvirtino komisijos sprendimą ir užkirto kelią pasirašyti sutartį su konkurso laimėtoja.

Premjero patarėjas Tomas Beržinskas BNS sakė, jog komisijos sprendimas yra konfidencialus, todėl nieko negalintis komentuoti. Komisijos pirmininkas, Vyriausybės vicekancleris Alminas Mačiulis BNS sakė atostogaujantis ir neturintis informacijos apie sprendimą.

M. Dubauskas BNS aiškino, jog Kauno regione remontuojami geležinkeliai yra magistraliniai – pagal Vyriausybės patvirtintą sąrašą jie yra strateginiai objektai, tuo metu Pažeimenės kelias nėra magistralinis, o Rengės ruožas išbrauktas iš šio sąrašo.

Vyriausybė kovo mėnesį patikslino nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įrenginių sąrašą – į jį įtrauktos magistralinės geležinkelių linijos, Vaidotų, Radviliškio kuro bazės, Klaipėdos kuro sandėlis bei projektas „Rail Baltica“, tačiau jame neliko linijų pasienyje su ES šalimis. Pasienyje su Rusija ir Baltarusija esančios geležinkelių linijos liko sąraše.

Tokiu būdu ruožas iš Mažeikių į Rengę nebelaikomas svarbiu nacionaliniam saugumui ir tai atvėrė kelią „Lietuvos geležinkeliams“ pasirašyti sutartį su „Vitras-S“, išvengiant vyriausybinės komisijos patikros.

„Vitras-S“ leista remontuoti kelius Vilniaus regione

„Vitras-S“ vadovas M. Lipkinas BNS ketvirtadienį sakė, jog įmonė laimėjo du konkursus už maždaug 3,9 mln. Eur remontuoti kelius Kauno regione. Anot jo, už 300.000 Eur ji būtų keitusi iešmus, o už 3,6 mln. Eur – atlikusi kelio kapitalinį remontą.

M. Lipkinas sakė, jog Vilniaus regione, Lentvario, Panerių ir kirtimų stotyse įmonė už 400.000 Eur jau keičia iešmus, o sutartis su geležinkeliais pasirašyta šių metų pavasarį. Jis teigė nežinantis, ar dėl šio sandorio buvo kreiptasi į vyriausybinę komisiją.

Geležinkelių remonto visoje Lietuvoje konkursas buvo išskaidytas į keturias dalis pagal regionus – Vilniaus, Kauno, Šiaulių ir Klaipėdos. Preliminarios 2 metų trukmės sutartys dėl Kauno regiono kelių remonto pasirašytos su „Lietuvos geležinkelių“ antrine įmone Geležinkelių tiesimo centras (GTC), „Vitras-S“ kartu su Vokietijos bendrove „Leonhard Weiss“ bei Latvijos geležinkelių antrine įmone „LDz Infrastruktūra“. Vėliau šios įmonės konkuruoja dėl konkrečių užsakymų. 

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Tomas Digaitis BNS negalėjo pasakyti, su kuo dabar bus deramasi dėl sutarties, nes įmonė dar negavo Vyriausybės sprendimo.

BNS žiniomis, Latvijos įmonė dėl per didelės kainos iš konkurso buvo pašalinta jau anksčiau, todėl lieka tik GTC – jos pasiūlyta kaina yra maždaug 10% (apie 300.000 Eur) didesnė nei „Vitras-S“. Dėl pastarosios protegavimo konkurse anksčiau šiemet „Vitras-S“ buvo kreipusis į teismą, tačiau geležinkeliams pakeitus jo sąlygas, ieškinį atsiėmė. 

„Skinest“ grupė ketina toliau ginti savo teises

„Skinest Baltija“ vadovas Valdas Rasimas BNS patvirtino, kad „Skinest Rail“ eliminavimo iš konkursų Lietuvoje klausimas buvo iškeltas aukščiausiu lygiu – prezidentui Gitanui Nausėdai viešint Estijoje, šios šalies prezidentūros atstovai informaciją perdavė Lietuvos pusei ir paprašė atsakymų.

V. Rasimas, be to, sakė, jog „Skinest“ grupė ketina skųstis Europos Komisijai, Europos Žmogaus Teisių Teismui bei Konstituciniam Teismui – pastarojo ji prašys išaiškinti, ar Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymas ir Vyriausybės nutarimai „Skinest Baltija“ atžvilgiu neprieštarauja Konstitucijai. Grupė, be to, svarsto teikti ieškinį prieš Lietuvą Tarptautiniam investicinių ginčų sprendimo centrui Vašingtone (ICSID).

„Eisime iki galo ir ginsime savo teises tiek Lietuvoje, tiek už jos ribų“, – BNS sakė V. Rasimas.

Anot jo, situacija dėl „Vitas-S“ yra kuriozinė.

„Mes kėlėme klausimą teisme, kuo skiriasi mūsų norimas parduoti varžtas nuo situacijos, kai su „Vitras-S“ pasirašoma Rengė, pasirašomas NATO objektas, kur turėtų būti žiūrima iš kairės ir iš dešinės, ir „Vitras-S“ yra statęs ne vieną NATO objektą, patikrintas, o „Skinest Baltijai“ neleidžia pardavinėti varžtelių su ta mintimi, kad neva ji turės prieigą prie viešosios infrastruktūros, tokiu būdu, kad atvešime prekes į užsakovo sandėlį, tuo metu „Vitras-S“ statys tuos objektus. Situacija atrodo kuriozinė“, – kalbėjo V. Rasimas. 

Lietuvos teismuose „Skinest“ pralaimėjo

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas rugpjūtį galutinai atmetė „Skinest Rail“ bei jos savininko Olego Osinovskio skundą dėl strateginius įmonių sandorius tikrinančios vyriausybinės komisijos ir Vyriausybės sprendimų, lėmusių grupės pašalinimą iš „Lietuvos geležinkelių“ konkursų.

LVAT pažymėjo, kad O. Osinovskis palaiko glaudžius ryšius su Rusijos verslininkais, siejamais su Rusijos prezidento Vladimiro Putino aplinka.

O. Osinovskis taip pat yra Estijos įmonės „Spacecom“, kurią kontroliuoja Kipro „Globaltrans Investment“, bendraturtis, o su ja susijusi įmonė „Globaltrans“ yra viena didžiausių Rusijos privačių geležinkelių operatorių, bendradarbiaujančių su pagrindinėmis Rusijos energetikos ir metalurgijos pramonės įmonėmis, kurių akcininkai siejami su V. Purtino aplinka.

LVAT teigimu, Valstybės saugumo departamento (VSD) duomenimis, O. Osinovskiui Latvijoje pareikšti kaltinimai korupcijos byloje dėl galimai duoto 449.500 Eur kyšio tuometiniam „Latvijos geležinkelių“ valdybos pirmininkui, siekiant laimėti 4 dyzelinių lokomotyvų įsigijimo konkursą.

Remdamiesi Vyriausybės 2018 metų birželį priimtu sprendimu, „Lietuvos geležinkeliai“ nepasirašė sutarties su „Skinest Baltija“, nors įmonė laimėjo daugiau kaip 3 mln. Eur vertės pabėgių pirkimo konkursą. Sutartis buvo pasirašyta su antros vietos laimėtoja įmone „Swetrak“.

Lietuvos apeliacinis teismas šių metų kovą nutarė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ teisėtai nepasirašė sutarties su „Skinest Baltija“. Aukščiausiasis Teismas gegužę atsisakė priimti įmonės skundą.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Politinės korupcijos byloje – garso įrašas apie „Lietuvos geležinkelių“ ginčą

Politinės korupcijos bylą nagrinėjantis Vilniaus apygardos teismas trečiadienį posėdyje perklausė garso...

„Avia Solutions Group“ toliau ruošiasi biržai, svarsto apie obligacijas

Lietuvos aviacijos paslaugų grupė „Avia Solutions Group“ vykdo pasiruošimą žengimui į Honkongo biržą, tačiau...

Rinkos
09:35
Išrinkta transporto ir logistikos sektoriaus lyderė 1

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos...

E. prekybos PMV direktyva apsunkins kiniškų siuntų kelią į Europą  Premium 9

2017 m. gruodžio 5 d. Europos Sąjungos (ES) mastu priimta vadinamoji elektroninės prekybos PVM direktyva,...

Prekyba
05:45
„Šiaulių plentas“ siekia restruktūrizavimo 5

Viena didžiausių šalies kelių ir tiltų statybos bendrovių „Šiaulių plentas“ prašo teismo leisti pradėti...

Statyba ir NT
2019.09.17
ES nori peržiūrėti energijai ir degalams taikomus mokesčius Premium

Dauguma ES finansų ministrų sutiko, jog reikia peržiūrėti energijos apmokestinimo direktyvą, kad ji atitiktų...

Finansai
2019.09.17
Grynųjų iš pavėžėjų Seimas neatims 2

Seimas linksta griežčiau reglamentuoti pavėžėjų veiklą, tačiau atsisako nuostatos neleisti už pavėžėjų...

Suomių „Veho“ perka „Silberauto“ 13

Suomijos įmonė „Veho“ įsigyja Estijos įmonę „Silberauto“, kuri importuoja ir platina „Mercedes-Benz“...

V. Ušackas tapo „Avia Solutions Group“ direktorių tarybos nariu: interviu apie pokyčius Premium 22

Pastaraisiais mėnesiais žadėjęs pranešti apie savo tolesnius planus, ilgametis Lietuvos ir ES diplomatas...

Vilniaus oro uoste nakties metu laikinai uždaromas išvykimo pandusas 5

Iki spalio vidurio pandusas bus remontuojamas, naktimis ribojant automobilių eismą.

Seimo rudens sesijoje – transporto sektoriui aktualių teisės aktų paketas Verslo tribūna

Šiuo metu svarstomame Seimo rudens sesijos darbų programos projekte — ne vienas transporto sektoriui aktualus...

„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 18

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
Skirtingi receptai elektromobilių infrastruktūrai: brangiai arba lėtai  Premium 16

Lietuvos miestuose masiškai įrengiamos elektromobilių stotelės, kurių galios parinkimas derinamas pagal...

Automobiliai
2019.09.16
„Schmitz Cargobull Baltic“ pelnas mažėjo 74% iki 4,1 mln. Eur 3

Įmonė „Schmitz Cargobull Baltic“, gaminanti izoterminius kėbulus, priekabas ir puspriekabes, praėjusiais...

Pramonė
2019.09.16
„Linava“ skelbia pasirašiusi sutartį su profesinėmis sąjungomis  1

Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ pirmadienį pasirašė tarptautinio krovininio kelių...

Pensijų nešiotojai: kuriamas Lietuvos pašto monopolis 7

Praėjusią savaitę priimtas Vyriausybės sprendimas nuo 2021-ųjų pensijų išnešiojimą patikėti tik Lietuvos...

„Belaz“ gamins savivarčius, kurie dirbs be vairuotojų 6

Baltarusijos valstybinė kompanija „Belaz“, gaminanti itin didelės keliamosios galios sunkiąją karjerų...

Pramonė
2019.09.14
Magistralėje Vilnius-Kaunas bus įrengti kintamos informacijos ženklai  6

Ruošiantis modernizuoti automobilių kelią Vilnius-Kaunas, jame bus įrengti ir kintamą informaciją...

Frankfurto parodos akcentas – elektra Premium 11

Didžiausia pasaulyje automobilių paroda – šiuo metu Frankfurte vykstanti „IAA 2019“ – perteikia istorinius...

Laisvalaikis
2019.09.14
Šiaulių oro uostas nutraukia komercinę veiklą, lauks investuotojo 5

Netoli karinės aviacijos bazės Šiauliuose įsikūręs savivaldybės valdomas Šiaulių oro uostas nebeužsiims...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau