Rengę atstatanti „Vitras-S“ negalės remontuoti geležinkelių Kauno regione

Publikuota: 2019-09-05
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Estijos geležinkelių paslaugų grupės „Skinest Rail“ valdoma geležinkelių tiesimo ir remonto įmonė „Vitras-S“, atstatanti 2008 metais išardytą kelią iš Mažeikių į Rengę Latvijoje bei tiesianti 2020 metais Lietuvoje vyksiančioms didelio masto karinėms pratyboms „Defender 2020“ svarbų geležinkelį į Pabradės poligoną, negavo leidimo remontuoti geležinkelių Kauno regione.

Tačiau anksčiau šiemet „Vitras-S“ gavo užsakymą remontuoti geležinkelius Vilniaus regione.

Vyriausybės sprendimas užkirto kelią pasirašyti sutartį su „Vitras-S“

Strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija neseniai pripažino, kad planuojamas maždaug 4 mln. Eur vertės „Lietuvos geležinkelių“ ir „Vitras-S“ sandoris neatitiktų nacionalinio saugumo interesų. Tai BNS patvirtino „Vitras-s“ vadovas Michailas Lipkinas bei „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas.

Neoficialiomis BNS žiniomis, Vyriausybė trečiadienį uždarame posėdyje patvirtino komisijos sprendimą ir užkirto kelią pasirašyti sutartį su konkurso laimėtoja.

Premjero patarėjas Tomas Beržinskas BNS sakė, jog komisijos sprendimas yra konfidencialus, todėl nieko negalintis komentuoti. Komisijos pirmininkas, Vyriausybės vicekancleris Alminas Mačiulis BNS sakė atostogaujantis ir neturintis informacijos apie sprendimą.

M. Dubauskas BNS aiškino, jog Kauno regione remontuojami geležinkeliai yra magistraliniai – pagal Vyriausybės patvirtintą sąrašą jie yra strateginiai objektai, tuo metu Pažeimenės kelias nėra magistralinis, o Rengės ruožas išbrauktas iš šio sąrašo.

Vyriausybė kovo mėnesį patikslino nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įrenginių sąrašą – į jį įtrauktos magistralinės geležinkelių linijos, Vaidotų, Radviliškio kuro bazės, Klaipėdos kuro sandėlis bei projektas „Rail Baltica“, tačiau jame neliko linijų pasienyje su ES šalimis. Pasienyje su Rusija ir Baltarusija esančios geležinkelių linijos liko sąraše.

Tokiu būdu ruožas iš Mažeikių į Rengę nebelaikomas svarbiu nacionaliniam saugumui ir tai atvėrė kelią „Lietuvos geležinkeliams“ pasirašyti sutartį su „Vitras-S“, išvengiant vyriausybinės komisijos patikros.

„Vitras-S“ leista remontuoti kelius Vilniaus regione

„Vitras-S“ vadovas M. Lipkinas BNS ketvirtadienį sakė, jog įmonė laimėjo du konkursus už maždaug 3,9 mln. Eur remontuoti kelius Kauno regione. Anot jo, už 300.000 Eur ji būtų keitusi iešmus, o už 3,6 mln. Eur – atlikusi kelio kapitalinį remontą.

M. Lipkinas sakė, jog Vilniaus regione, Lentvario, Panerių ir kirtimų stotyse įmonė už 400.000 Eur jau keičia iešmus, o sutartis su geležinkeliais pasirašyta šių metų pavasarį. Jis teigė nežinantis, ar dėl šio sandorio buvo kreiptasi į vyriausybinę komisiją.

Geležinkelių remonto visoje Lietuvoje konkursas buvo išskaidytas į keturias dalis pagal regionus – Vilniaus, Kauno, Šiaulių ir Klaipėdos. Preliminarios 2 metų trukmės sutartys dėl Kauno regiono kelių remonto pasirašytos su „Lietuvos geležinkelių“ antrine įmone Geležinkelių tiesimo centras (GTC), „Vitras-S“ kartu su Vokietijos bendrove „Leonhard Weiss“ bei Latvijos geležinkelių antrine įmone „LDz Infrastruktūra“. Vėliau šios įmonės konkuruoja dėl konkrečių užsakymų. 

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Tomas Digaitis BNS negalėjo pasakyti, su kuo dabar bus deramasi dėl sutarties, nes įmonė dar negavo Vyriausybės sprendimo.

BNS žiniomis, Latvijos įmonė dėl per didelės kainos iš konkurso buvo pašalinta jau anksčiau, todėl lieka tik GTC – jos pasiūlyta kaina yra maždaug 10% (apie 300.000 Eur) didesnė nei „Vitras-S“. Dėl pastarosios protegavimo konkurse anksčiau šiemet „Vitras-S“ buvo kreipusis į teismą, tačiau geležinkeliams pakeitus jo sąlygas, ieškinį atsiėmė. 

„Skinest“ grupė ketina toliau ginti savo teises

„Skinest Baltija“ vadovas Valdas Rasimas BNS patvirtino, kad „Skinest Rail“ eliminavimo iš konkursų Lietuvoje klausimas buvo iškeltas aukščiausiu lygiu – prezidentui Gitanui Nausėdai viešint Estijoje, šios šalies prezidentūros atstovai informaciją perdavė Lietuvos pusei ir paprašė atsakymų.

V. Rasimas, be to, sakė, jog „Skinest“ grupė ketina skųstis Europos Komisijai, Europos Žmogaus Teisių Teismui bei Konstituciniam Teismui – pastarojo ji prašys išaiškinti, ar Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymas ir Vyriausybės nutarimai „Skinest Baltija“ atžvilgiu neprieštarauja Konstitucijai. Grupė, be to, svarsto teikti ieškinį prieš Lietuvą Tarptautiniam investicinių ginčų sprendimo centrui Vašingtone (ICSID).

„Eisime iki galo ir ginsime savo teises tiek Lietuvoje, tiek už jos ribų“, – BNS sakė V. Rasimas.

Anot jo, situacija dėl „Vitas-S“ yra kuriozinė.

„Mes kėlėme klausimą teisme, kuo skiriasi mūsų norimas parduoti varžtas nuo situacijos, kai su „Vitras-S“ pasirašoma Rengė, pasirašomas NATO objektas, kur turėtų būti žiūrima iš kairės ir iš dešinės, ir „Vitras-S“ yra statęs ne vieną NATO objektą, patikrintas, o „Skinest Baltijai“ neleidžia pardavinėti varžtelių su ta mintimi, kad neva ji turės prieigą prie viešosios infrastruktūros, tokiu būdu, kad atvešime prekes į užsakovo sandėlį, tuo metu „Vitras-S“ statys tuos objektus. Situacija atrodo kuriozinė“, – kalbėjo V. Rasimas. 

Lietuvos teismuose „Skinest“ pralaimėjo

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas rugpjūtį galutinai atmetė „Skinest Rail“ bei jos savininko Olego Osinovskio skundą dėl strateginius įmonių sandorius tikrinančios vyriausybinės komisijos ir Vyriausybės sprendimų, lėmusių grupės pašalinimą iš „Lietuvos geležinkelių“ konkursų.

LVAT pažymėjo, kad O. Osinovskis palaiko glaudžius ryšius su Rusijos verslininkais, siejamais su Rusijos prezidento Vladimiro Putino aplinka.

O. Osinovskis taip pat yra Estijos įmonės „Spacecom“, kurią kontroliuoja Kipro „Globaltrans Investment“, bendraturtis, o su ja susijusi įmonė „Globaltrans“ yra viena didžiausių Rusijos privačių geležinkelių operatorių, bendradarbiaujančių su pagrindinėmis Rusijos energetikos ir metalurgijos pramonės įmonėmis, kurių akcininkai siejami su V. Purtino aplinka.

LVAT teigimu, Valstybės saugumo departamento (VSD) duomenimis, O. Osinovskiui Latvijoje pareikšti kaltinimai korupcijos byloje dėl galimai duoto 449.500 Eur kyšio tuometiniam „Latvijos geležinkelių“ valdybos pirmininkui, siekiant laimėti 4 dyzelinių lokomotyvų įsigijimo konkursą.

Remdamiesi Vyriausybės 2018 metų birželį priimtu sprendimu, „Lietuvos geležinkeliai“ nepasirašė sutarties su „Skinest Baltija“, nors įmonė laimėjo daugiau kaip 3 mln. Eur vertės pabėgių pirkimo konkursą. Sutartis buvo pasirašyta su antros vietos laimėtoja įmone „Swetrak“.

Lietuvos apeliacinis teismas šių metų kovą nutarė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ teisėtai nepasirašė sutarties su „Skinest Baltija“. Aukščiausiasis Teismas gegužę atsisakė priimti įmonės skundą.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
„Baltic Ground Services“ į elektrinius autobusus investuoja 30 mln. Eur

Antžeminės orlaivių priežiūros bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) investuoja 30 mln. Eur į elektrinius...

Darbo tęsti nesutinkanti Lietuvos pašto valdyba: reikalaujami sprendimai būtų žalingi 7

Jaroslavo Narkevičiaus, susisiekimo ministro, atleisti Lietuvos pašto valdybos nariai nesutinka tęsti darbo,...

Pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija 1

Iki kitų metų vasaros planuojama parengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategiją, kuria siekiama...

„Rail Balticos“ terminalo Taline architektūrinį konkursą laimėjo „Zaha Hadid Architects“ ir „Esplan“  1

Europinės vėžės „Rail Baltica“ terminalą Estijos sostinėje gali projektuoti viena garsiausių architektūros...

Statyba ir NT
2019.11.11
3 PL Kompleksinė logistika – optimalūs sprendimai, taupantys laiką ir pinigus Verslo tribūna

Šiandienos ekonomika reikalauja, kad verslas veiktų efektyviai visose grandyse. Situacija rinkose sparčiai...

„Jaguar“: po nauju žvėries kailiu plaka ta pati širdis Verslo tribūna

Miesto visureigis – toks yra naujasis „jaguaro“ pavidalas. Tiems, kas mano, kad kartu su elegantiško sedano...

Verslo aplinka
2019.11.11
Vienas didžiausių Europos vežėjų skelbia suvaldęs krizę  Premium

Pastaruoju metu prastėjančius rodiklius fiksavusi Vengrijos įmonė „Waberer’s International“ skelbia apie...

Rengiamasi rekonstruoti „Via Baltica“ ruožą iki Lenkijos sienos 3

Kelių direkcija rengiasi maždaug 300 mln. vertės „Via Baltica“ atkarpos nuo Marijampolės iki sienos su...

Verslo aplinka
2019.11.10
Į Klaipėdą atvyko naujas „Novatek“ dujų krovinys

Į Klaipėdą sekmadienį atplaukė naujas nedidelis Rusijos dujų kompanijos „Novatek“ suskystintųjų gamtinių dujų...

Verslo aplinka
2019.11.10
Buvęs „Daimler“ vadovas: dievinu E. Muską, bet „Tesla“ vokiečių neaplenks 6

Elonas Muskas populiarindamas elektromobilius padarė milžinišką darbą, tačiau Vokietijos automobilių...

Automobiliai
2019.11.09
Vilniaus savivaldybė pasirašė 31 mln. Eur sankryžos rekonstrukcijos sutartį 7

Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis penktadienį pranešė pasirašęs 31 mln. Eur...

Statyba ir NT
2019.11.08
„Rail Balticos“ progresą atidžiai stebi ir užsienio investuotojai Premium

Ignas Degutis, „Rail Balticos“ projektą įgyvendinančios bendros Lietuvos, Latvijos ir Esti­jos įmonės „RB...

Vilniaus Konstitucijos prospekte keičiasi eismo organizavimas

Sostinės Konstitucijos pr. ties Linkmenų g. pradėti eismo organizavimo pakeitimai - šioje vietoj ilgės eismo...

G. Žiemelio verslas beldžiasi į obligacijų rinką – skolinsis 300 mln. USD 9

Lietuvos aviacijos paslaugų grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) tarptautinėse rinkose netrukus pradės platinti...

Rinkos
2019.11.08
Įkrovos tinklo plėtra: viena jungtis – keturiems elektromobiliams Premium 10

Kitais metais elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas turėtų viršyti paklausą, o viena vieša įkrovimo...

M. Bartuška: tranzitinių krovinių apimtys mažėja  1

Sumažėjus per Lietuvą gabenamų Rusijos krovinių, „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo apimtys šiemet gali...

Klaipėdoje nustačius taršą chromu, akys vėl krypsta į uostą 

Uosto prieigose nustačius 12 kartų normas viršijantį dirvožemio užterštumą sunkiuoju metalu, kaltininko...

Mažeikiuose virš geležinkelio už 7,2 mln. Eur bus statomas viadukas 1

Geležinkelio į dvi dalis padalintame mieste iki kitų metų rugsėjo mėn. virš geležinkelio bus pastatytas...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau