SkGD varomų vilkikų bandymus pradėjo ir „Vlantana“

Iki šiol su suslėgtomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomu Scania vilkiku eksperimentavęs logistikos milžinas iš Klaipėdos žengia naują žingsnį.
Trečias pagal dydį, per 1.500 vilkikų parką valdantis Lietuvos vežėjas pradeda bandymus su suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomu vilkiku Iveco Stralis 460NP. Šis sunkvežimis jau važinėja maršrute tarp Vokietijos ir Nyderlandų, kur geriausiai išvystytas SkGD degalinių tinklas.
Iveco S. p. A. pranešime cituojamas Algimantas Šniepis, vykdantysis operacijų direktorius, teigia, kad vairuotojams, išbandantiems ekologiškus vilkikus, keliamas ne tik vilkikų testavimo realiomis darbo sąlygomis Europoje, tačiau ir ekonominio vairavimo uždavinys: logistikos įmonė nori įsitikinti, ar dujų degalinių infrastruktūra tenkina krovinių vežimo maršrutus, ar dujomis varomas Iveco vilkikas padėtų sumažinti CO2 taršą aplinkai ir palyginti dujinio vilkiko eksploatacinius rodiklius su dyzeliniu kuru varomų vilkikų rodikliais.
Taip pat skelbiama, kad dar vienas svarbus motyvas, paskatinęs Vlantaną testuoti dujinius vilkikus, yra ekologija.
Mes siunčiame svarbią žinią savo klientams jų prekės gabenamos ekologišku būdu, mažiau teršiant aplinką. Europos Sąjungoje įsigalint žaliosios energetikos reikalavimams, nuo 2030 metų automobilių CO2 tarša turės mažėti 40%. Šiuo metu, naudodami gamtines suskystintas dujas, mažiname CO2 taršą iki 25%, cituojamas A. Šniepis.
Vlantana trečioji
VŽ rašė, kad iki šiol tokius vilkikus Lietuvoje yra įsigijusios dvi bendrovės: vienas didžiausių Europoje vežėjų Girteka Logistics ir Italijos kapitalo Gruber Logistics. Abu šie vežėjai taip pat pasirinko SkGD varomus Iveco Stralis 460NP vilkikus, kurie, prisiderindami prie SkGD degalinių infrastruktūros, važinėja Vakarų Europoje.
VŽ rašė, kad Vlantana iki šiol eksperimentavo su SGD varomu Scania vilkiku, tačiau tokia degalų rūšis leidžia be sustojimo įveikti palyginti nedidelį iki 500 km nuotolį. SkGD leidžia šį nuotolį padidinti iki 1.600 km, tačiau, nepaisant to, kad Lietuva disponuoja milžiniška šių degalų saugykla, šalyje nėra nei vienos transportui atviros SkGD degalinės.
Dabar ES įgyvendina vadinamųjų mėlynųjų koridorių projektą, kuris numato ne rečiau kaip kas 400 km vilkikams įrengiamas SkGD degalines.
Rugpjūčio mėnesį pirmoji SkGD dujų užpylimo kolonėlė Baltijos šalyse buvo atidaryta Estijos sostinės Talino pakraštyje.
VŽ rašė, kad pirmąją suskystintų gamtinių dujų kolonėlę dar šiemet kelyje Via Baltica planuoja pastatyti privataus kapitalo įmonė SG dujos.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti