Vilnius svarsto pasiūlymą radikaliai pabranginti automobilų parkavimą

Vilniaus savivaldybėje svarstomi planai euru branginti automobilių stovėjimą miesto centrinėje dalyje, taip pat ketinama plėsti ir brangiausias zonas, apmokestinti aikšteles prie miesto paplūdimių. Tiesa, kai kurie politikai jau kalba, kad tokiam sprendimui nepritars.
Taip siekiama mažinti automobilių srautą bei taršą sostinės centre vietoje to siūlant ekologiškas transporto priemones.
Savivaldybės įmonės Susisiekimo paslaugos pateiktame plane numatyta, kad brangiausioje mėlynojoje zonoje statyti automobilį valandai kainuotų 3,5 Eur, raudonojoje 2,5 Eur. Šiuo metu šiose zonose statyti automobilį atitinkamai kainuoja 2,5 ir 1,5 Eur.
Taip pat didėtų įkainiai paliekant automobilį mokamoje vietoje visai dienai, išsiperkant stovėjimo vietą metams.
Geltonojoje zonoje automobilių stovėjimas brangtų nuo dabartinių 60 centų iki 90 centų už valandą, žaliojoje nuo 30 iki 50 centų.
Taip pat norima gerokai išplėsti teritoriją, kurioje būtų taikomi didžiausi tarifai.
Brangiausioji mėlynoji zona apimtų visą iki šiol raudonai pažymėtą teritoriją ir dalį geltonos kairiajame Neries krante. Jos ribos apimtų visą Gedimino prospektą, taip pat Pamėnkalnio, Pylimo, Rūdninkų, Etmonų, Didžiąją gatves, driektųsi palei Vilnią iki Arsenalo gatvės, palei Nerį Žygimantų, Goštauto gatvėmis iki Žvėryno tilto.
Raudonoji zona apimtų Šnipiškes, Naujamiestį, Užupį.
Siekiama apmokestinti ir stovėjimo aikšteles prie miesto paplūdimių Valakampiuose prie Neries, prie Balsio, Balžio, Tapelių ežerų. Čia siūloma įvesti geltonąją zoną. Pačios aikštelės būtų tvarkomos, ženklinamos stovėjimo vietos.
Rinksis santūresnį kelią
Vytautas Mitalas, Vilniaus vicemeras, tikina, kad Susisiekimo paslaugų siūlymai dar bus koreguojami ir bus pasirinktas santūresnis kelias, nei pristatymo medžiagoje.
Bet pagrindinis motyvas tarybos priimtas sprendimo projektas, kuriuo, jei piko metu tam tikroje parkingo zonoje užimtumas yra didesnis nei 80%, miestas įsipareigoja peržiūrėti kainas ir pačias zonas. Vilniuje tų vietų, kur užimtumas yra net didesnis nei 85% pakankamai nemažai ir kai kurie žmonės nerasdami vietų pasistatyti mašinoms važinėja aplinkui taip sukeldami oro, triukšmo ir kitokią taršą, teigia V. Mitalas.
Anot jo, antradienį ir trečiadienį vyks šių planų aptarimas ir greičiausiai bus pasirinkta viena iš dviejų alternatyvų: arba plėsti brangiausias zonas, arba didinti kainą.
Gali būti ir tam tikra jų kombinacija, tvirtina vicemeras.
Paslaugų ir miesto ūkio komiteto pirmininkė darbietė Ieva Kačinskaitė Urbonienė BNS teigė, kad tokie radikalūs pakeitimai jos vadovaujame komitete greičiausiai bus atmesti. Komitetas paskirtas pagrindiniu nagrinėti klausimą dėl automobilių stovėjimo įkainių.
Koalicija sutarėme, kad rinksimės vieną arba kitą kelią: plėsime zoną arba didinsime kainą. Manome, kad jei viena iš priemonių ją įgyvendinus neduos naudos, galima judėti link kitos. Bet drastiškų pakeitimų, kai kur net iki 120% didėja kaina, mes nepalaikome, sakė ji.
Modesta Gusarovienė, Susisiekimo paslaugų direktorė, BNS pripažino, kad nemažas politines diskusijas sukėlęs siūlymas gali būti švelninamas.
Nežinau, kokiu keliu bus pasirinkta eiti, dėl to negaliu komentuoti, ar bus pasiektas norimas rezultatas, ar ne. Dar vyksta ekonominis skaičiavimas, bet buvo įvertinta viskas ir tarša, ir laisvos vietos, platesniu mastu, teigia ji.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti