Vilnius svarsto pasiūlymą radikaliai pabranginti automobilų parkavimą

Publikuota: 2019-08-20
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vilniaus savivaldybėje svarstomi planai euru branginti automobilių stovėjimą miesto centrinėje dalyje, taip pat ketinama plėsti ir brangiausias zonas, apmokestinti aikšteles prie miesto paplūdimių. Tiesa, kai kurie politikai jau kalba, kad tokiam sprendimui nepritars.

Taip siekiama mažinti automobilių srautą bei taršą sostinės centre vietoje to siūlant ekologiškas transporto priemones.

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ pateiktame plane numatyta, kad brangiausioje mėlynojoje zonoje statyti automobilį valandai kainuotų 3,5 Eur, raudonojoje – 2,5 Eur. Šiuo metu šiose zonose statyti automobilį atitinkamai kainuoja 2,5 ir 1,5 Eur.

Taip pat didėtų įkainiai paliekant automobilį mokamoje vietoje visai dienai, išsiperkant stovėjimo vietą metams.

Geltonojoje zonoje automobilių stovėjimas brangtų nuo dabartinių 60 centų iki 90 centų už valandą, žaliojoje – nuo 30 iki 50 centų.

Taip pat norima gerokai išplėsti teritoriją, kurioje būtų taikomi didžiausi tarifai.

Brangiausioji mėlynoji zona apimtų visą iki šiol raudonai pažymėtą teritoriją ir dalį geltonos kairiajame Neries krante. Jos ribos apimtų visą Gedimino prospektą, taip pat Pamėnkalnio, Pylimo, Rūdninkų, Etmonų, Didžiąją gatves, driektųsi palei Vilnią iki Arsenalo gatvės, palei Nerį Žygimantų, Goštauto gatvėmis iki Žvėryno tilto.

Raudonoji zona apimtų Šnipiškes, Naujamiestį, Užupį.

Siekiama apmokestinti ir stovėjimo aikšteles prie miesto paplūdimių Valakampiuose prie Neries, prie Balsio, Balžio, Tapelių ežerų. Čia siūloma įvesti geltonąją zoną. Pačios aikštelės būtų tvarkomos, ženklinamos stovėjimo vietos.

Rinksis santūresnį kelią

Vytautas Mitalas, Vilniaus vicemeras, tikina, kad „Susisiekimo paslaugų“ siūlymai dar bus koreguojami ir „bus pasirinktas santūresnis kelias, nei pristatymo medžiagoje“.

„Bet pagrindinis motyvas – tarybos priimtas sprendimo projektas, kuriuo, jei piko metu tam tikroje parkingo zonoje užimtumas yra didesnis nei 80%, miestas įsipareigoja peržiūrėti kainas ir pačias zonas. Vilniuje tų vietų, kur užimtumas yra net didesnis nei 85% pakankamai nemažai ir kai kurie žmonės nerasdami vietų pasistatyti mašinoms važinėja aplinkui taip sukeldami oro, triukšmo ir kitokią taršą“, – teigia V. Mitalas.

Anot jo, antradienį ir trečiadienį vyks šių planų aptarimas ir greičiausiai bus pasirinkta viena iš dviejų alternatyvų: arba plėsti brangiausias zonas, arba didinti kainą.

„Gali būti ir tam tikra jų kombinacija“, – tvirtina vicemeras.

Paslaugų ir miesto ūkio komiteto pirmininkė „darbietė“ Ieva Kačinskaitė — Urbonienė BNS teigė, kad tokie radikalūs pakeitimai jos vadovaujame komitete greičiausiai bus atmesti. Komitetas paskirtas pagrindiniu nagrinėti klausimą dėl automobilių stovėjimo įkainių.

„Koalicija sutarėme, kad rinksimės vieną arba kitą kelią: plėsime zoną arba didinsime kainą. Manome, kad jei viena iš priemonių ją įgyvendinus neduos naudos, galima judėti link kitos. Bet drastiškų pakeitimų, kai kur net iki 120% didėja kaina, mes nepalaikome“, – sakė ji.

Modesta Gusarovienė, „Susisiekimo paslaugų“ direktorė, BNS pripažino, kad nemažas politines diskusijas sukėlęs siūlymas gali būti švelninamas.

„Nežinau, kokiu keliu bus pasirinkta eiti, dėl to negaliu komentuoti, ar bus pasiektas norimas rezultatas, ar ne. Dar vyksta ekonominis skaičiavimas, bet buvo įvertinta viskas – ir tarša, ir laisvos vietos, platesniu mastu“, – teigia ji.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

EP Transporto ir turizmo komitetas nesustabdė Mobilumo paketo

Europos Parlamento Transporto ir turizmo komitetas nepritarė, kad daug aistrų keliantis Mobilumo paketas būtų...

V. Sutkus: kelių sektoriuje – drastiškas nuosmukis  7

Situacija Lietuvos transporto sektoriuje blogėja, sako Lietuvos verslo konfederacijos (LVK)...

Miškų urėdija už 5,2 mln. Eur perka 247 naujus automobilius

Valstybinių miškų urėdija už 5,2 mln. Eur perka 247 naujus automobilius.

„Logistikos ir transporto forume“ – dėmesys įmonių konkurencingumui

Vilniuje prasidėjo „Verslo žinių“ rengiamas „Logistikos ir transporto forumas 2019”. Jame išskirtinis dėmesys...

Transporto sektorius – ekonomikos būklės indikatorius 9

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius skaičiuoja bene geriausius rezultatus per visą istoriją.

Lietuvos transporto rinkoje - Skandinaviškosios logistikos tendencijos Verslo tribūna 1

Šiomis dienomis būdvardį „skandinaviškas“ naudojame siekiant pabrėžti kokybę darbe ir namuose, aukštus...

Uostuose šaltuko nuojauta: laimės tie, kas netrypčios Verslo tribūna

Baltijos valstybių uostų krovos rodikliai signalizuoja apie augimo tempų lėtėjimą. Tad uostai nedelsdami...

Nuo šiol Scania vilkikuose – dar galingesni ir degalus efektyviau taupantys varikliai Verslo tribūna

Šią vasarą pasaulio transporto rinkos milžinė Švedijos bendrovė Scania pristatė naują 540 arklių galios (AG)...

„Logistikos sektoriaus lyderiai 2019“: pirmūnai taikosi į naujas aukštumas Premium

Lietuvos transporto ir logistikos bendrovėms praėjusieji metai buvo bene geriausi per visą istoriją. Nors...

Ministras J. Narkevičius: verslo atstovus matau kaip partnerius  Premium 2

Naujasis susisiekimo ministras tarnybą perėmė po audringo laikotarpio, kurį sukėlė ankstesniojo ministro Roko...

V. Ąžuolas: situacija po „Kelių priežiūros“ suformavimo nepasikeitė 5

Specialiųjų tyrimų tarnybai nustačius, kad valstybės valdomos įmonės „Kelių priežiūra“ veikloje 2016-2018...

Verslo aplinka
2019.09.18
Kylantys atlyginimai didina ir automobilių pirkėjų galimybes  4

Automobilio įperkamumo lizingu vertė Lietuvoje augo sparčiau negu kitose Baltijos šalyse, pirkėjai vis...

Automobiliai
2019.09.18
Transporto bendrovės „Arijus“ vadovas: krizė yra jau dabar Premium 15

Krizė jau prasidėjo, bet kartu ji yra galimybė, kuria pasinaudojusios bendrovės gali išlošti. Taip padėtį...

Politinės korupcijos byloje – garso įrašas apie „Lietuvos geležinkelių“ ginčą 8

Politinės korupcijos bylą nagrinėjantis Vilniaus apygardos teismas trečiadienį posėdyje perklausė garso...

Lietuva nebeturi teisių į „AirBaltic“ – įmonė grąžino 20 mln. Eur „Snorui“ 4

Latvijos skrydžių bendrovė „AirBaltic“ grąžino 19,5 mln. Eur kreditą Lietuvos nacionalizuotam bankui „Snoras“.

Rinkos
2019.09.18
„Avia Solutions Group“ toliau ruošiasi biržai, svarsto apie obligacijas 4

Lietuvos aviacijos paslaugų grupė „Avia Solutions Group“ vykdo pasiruošimą žengimui į Honkongo biržą, tačiau...

Rinkos
2019.09.18
Išrinkta transporto ir logistikos sektoriaus lyderė 8

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos...

E. prekybos PVM direktyva apsunkins kiniškų siuntų kelią į Europą  Premium 13

2017 m. gruodžio 5 d. Europos Sąjungos (ES) mastu priimta vadinamoji elektroninės prekybos PVM direktyva,...

Prekyba
2019.09.18
„Šiaulių plentas“ siekia restruktūrizavimo 7

Viena didžiausių šalies kelių ir tiltų statybos bendrovių „Šiaulių plentas“ prašo teismo leisti pradėti...

Statyba ir NT
2019.09.17
ES nori peržiūrėti energijai ir degalams taikomus mokesčius Premium

Dauguma ES finansų ministrų sutiko, jog reikia peržiūrėti energijos apmokestinimo direktyvą, kad ji atitiktų...

Finansai
2019.09.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau