Didelių darbų nelaukia

Publikuota: 2019-08-19
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Kone kaskart, kai į ministerijos, daugiau ar mažiau lemiančios verslo aplinką, vadovo kėdę sėdasi naujas žmogus, verslininkai suskumba išreikšti jam savo lūkesčius. Tradicija nesulaužyta ir šįsyk – naujas viltis verslas sieja su Jaroslavu Narkevičiumi, susisiekimo ministru.

Ilgą laiką, kol premjeras Saulius Skvernelis rinko ir derino naujuosius savo komandos narius, kuriuos deleguoti teisę įgijo naujieji valdančiosios daugumos partneriai, mažai kas tikėjo, kad Susisiekimo ministerijos (SM) vadovui Rokui Masiuliui vis dėlto teks užverti šios institucijos duris. Juolab kad ir pats prezidentas Gitanas Nausėda ne kartą tikino neišgirdęs rimtų argumentų, kodėl R. Masiulis negali toliau darbuotis šiame fronte.

Tačiau valstiečių vedlys Ramūnas Karbauskis, matyt, nutarė laikytis pažado, duoto sunkiai sulipdytos koalicijos naujokams, ir susisiekimo ministru tapo Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos narys, buvęs pedagogas, parlamentaras J. Narkevičius. Tiesa, šią savaitę naujas kandidatūras dar turės palaiminti į neeilinę sesiją susirinkęs Seimas, tačiau vargu ar kas abejotų daugumos pergale.

Regis, naujasis SM šeimininkas savo galimybėmis valdyti plačią ir gana problemišką sritį nė kiek neabejoja. „Kodėl galėčiau būti netinkamas? Kompetencijų turiu nemažai, nesu jauno amžiaus, esu jau tam tikrą kelią praėjęs. Esu ir politikas, ir valdininkas, dirbęs įvairiose pareigybėse, skirtingose vietose. Seime – trečia kadencija. Tai liečia ne tik vienos srities, bet ir įvairių sričių aspektus, įskaitant susisiekimo“, – savo galimybes po susitikimo su prezidentu apibūdino J. Narkevičius.

Įdomiausia, kad prieš tai jis buvo siūlytas į vidaus reikalų ministro postą. Paklaustas, kodėl anksčiau buvo minimas tarp kandidatų į tokį postą, o dabar jau pateiktas kaip susisiekimo ministras, J. Narkevičius atsakė, kad tai – paprasčiausia politika, kai kandidatai gali būti siūlomi į įvairias ministerijas. „Galėjo būti ir vidaus reikalų, galėjo būti ir kitų. Realybė buvo tokia, kad mes teikiame kandidatūras į tam tikras ministerijas“, – sakė J. Narkevičius.

Ką žada nuveikti universalusis kandidatas? Pasak jo, svarbiausia bus tinkamai įvykdyti Vyriausybės programą, taip pat prisidėti prie sistemos depolitizavimo ir didesnio efektyvumo užtikrinimo. „Tikslas – per tuos metus maksimaliai atlikti konkrečius veiksmus. Nenorėčiau išryškinti vienos problemos, įvykdyta daug auditų, pagal juos yra parengta daug planų, juos ir reikės vykdyti“, – kalbėjo J. Narkevičius. „Nemanau, kad kažkuris ministras yra geresnis ar blogesnis. Reikia tęsti gerus darbus, kurių buvo nemažai, reikėtų tęsti Vyriausybės numatytus darbus. Nenorėčiau lyginti: geresnis ar blogesnis. R. Masiulis yra patyręs politikas ir valdininkas, jo įnašas yra ženklus“, – įsitikinęs J. Narkevičius. Taip pat kandidatas pabrėžė, kad stojęs vadovauti ministerijai jis, kad ir esantis tautinėms mažumoms atstovaujančios partijos nariu, rūpinsis visiems Lietuvos gyventojams svarbiais klausimais.

Ko tikisi iš naujojo ministro verslininkai? VŽ kalbinti verslo pasaulio atstovai viliasi sulaukti pokyčių sektoriaus veiklą reglamentuojančioje teisinėje bazėje, didesnio dėmesio verslo problemoms, glaudesnio bendradarbiavimo, atstovavimo interesams tarptautinėje erdvėje. Pavyzdžiui, Arūnas Bertašius, UAB „Rhenus Logistics“ bei Lietuvos ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ vadovas, pirmiausia tikisi, kad naujasis SM vadovas paskatins teisinio sektoriaus reguliavimo pokyčius – jau seniai kalbama, kad reikia keisti nūdienos aplinkybių nebeatitinkančio Kelių kodekso nuostatas. Naujajame įstatyme turėtų būti konkrečiai sureguliuotos visų tiekimo grandinės narių – siuntėjo, gavėjo, ekspeditoriaus, vežėjo – teisės ir pareigos. Pasak A. Bertašiaus, SM galėtų pagalvoti apie tai, kokia forma kartu su Finansų ministerija dalyvauti sprendžiant su muitinės veikla susijusius klausimus, nes dabar tokio bendradarbiavimo trūksta.

Kelininkų atstovai tikina, jog jų srities įmonėms svarbiausia, kad SM spartintų konkursus: kelininkų įmonės yra priklausomos nuo valstybės užsakymų, o jų trūksta, nes konkursų procedūros stringa. „Taip pat norėčiau, kad ministerija būtų lygiai teisinga visiems rinkos dalyviams“, – sako Ramūnas Šilinis, kelių tiesimo ir remonto UAB „Kauno keliai“ vadovas.

Vežėjai tikisi, kad pagaliau atsiras aiškumas ir dėl planuojamų kelių apmokestinimo pokyčių, taip pat viliasi, kad naujasis ministras aktyviai gins šalies vežėjų interesus europinėse diskusijose dėl Mobilumo paketo. Kol kas J. Narkevičiaus pozicijos šiuo klausimu vežėjai sako negirdėję.

VŽ nuomone, džiugu girdėti, kad naujasis ministras žada „tęsti gerus darbus“, kuriuos pradėjo jo pirmtakas, „patyręs politikas ir valdininkas“. Tačiau, atrodo, kad svaresnių darbų, juolab rimtesnių reformų laukti nevertėtų – iki Vyriausybės darbo finišo beliko geri metai: politinė valia kadencijos pabaigoje paprastai baigia subliūkšti, nes įsižiebia rinkimų pažadų lemputė.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Tarptautine grupe virtusi „Spark“ platforma didina investicijas ir ruošiasi į naują rinką Premium

Elektrinių automobilių dalijimosi paslaugą trijose valstybėse teikianti platforma „Spark“ VŽ praneša 2019...

„Wizz Air“ nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Atėnus ir Reikjaviką

Vengrijos oro bendrovė „WizzAir“ nuo kovo pabaigos nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Islandijos sostinę...

Paslaugos
2020.01.22
„Toyota“ visame pasaulyje atšauks 3,4 mln. automobilių 

Dėl galimų saugos pagalvių veiklos sutrikimų bus atšaukiami didžiąja dalimi JAV rinkoje parduoti modeliai.

Automobiliai
2020.01.22
Estų vežėjai skundžiasi jų krovinius perimančiais lietuviais ir latviais Premium 2

Estijos vežėjai skundžiasi, kad jų konkurentai iš Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos pažeidinėja kabotažo...

Savivaldybių žvyrkelių asfaltavimui skiriama 20 mln. Eur, pusė pinigų – kaimams 1

Skelbiama, kad ši suma perpus viršija 2019 m. finansavimo sumą, be to, pirmą kartą 50% žvyrkelių asfaltavimui...

„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
„Omniva“ prie paštomatų tinklo jungia Neringą, konkurentai anapus marių neskuba Premium

„Omniva LT“ pastatė paštomatą Nidoje ir siuntoms į Kuršių mariomis atskirtą Neringos savivaldybę netaikys...

EP komitetas pritarė Mobilumo paketo nuostatoms  Premium

Antradienį Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komitetas įvykdė dar vieną Lietuvos vežėjams...

Kelių direkcija pasirašė 8 žvyrkelių asfaltavimo darbų sutartis 

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) praneša pasirašiusi 8 žvyrkelių asfaltavimo darbų sutartis.

S. Skvernelis: Lietuva pasirengusi didinti Baltarusijos tranzitą per Klaipėdą

Lietuva yra pasirengusi didinti Baltarusijos prekių tranzitą per Klaipėdos jūrų uostą, antradienį pareiškė...

Naują Lietuvos pašto valdybą planuojama paskirti kovą

Atnaujinta valstybės valdomo Lietuvos pašto valdyba turėtų būti suformuota kovo mėnesį, teigia susisiekimo...

Problemų Norvegijoje turi ir didžiausias Latvijos vežėjas

Norvegijos darbo inspekcija uždraudė didžiausiam Latvijos vežėjui „Kreiss“ vykdyti veiklą šalies teritorijoje.

Planuojantiems vasaros atostogas – naujos skrydžių kryptys iš Lietuvos 1

Žiema – geras metas planuoti šiltojo sezono veiklas. Lietuvos oro uostai šią vasarą kviečia išbandyti naujas...

Paslaugos
2020.01.21
„Plaunu pats“ į tunelinę plovyklą Klaipėdoje investuos 1 mln. Eur Premium

Penkiolikos „Plaunu pats“ plovyklų tinklą mūsų šalyje valdanti UAB „Džamina“ šių metų pabaigoje Klaipėdoje...

Paslaugos
2020.01.21
Tęsiantis ginčui su Rusija, Baltarusija importuos naftos per Lietuvą 1

Baltarusija importuos naftos iš Norvegijos per Klaipėdos uostą ir „Lietuvos geležinkelius“, tęsiantis Minsko...

Pramonė
2020.01.20
„Wizz Air“ iš Vilniaus skraidins į Sankt Peterburgą

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo birželio skraidins iš Vilniaus į Sankt Peterburgą Rusijoje.

Analitikas: į užsienį iškeliamo verslo apmokestinimas vežėjų nesustabdys 1

Lietuvai nuo šių metų apmokestinus į užsienį verslą iškeliančias įmones, naujas mokestinis netaps rimta...

„Skinest“ ir Vyriausybės ginčą nagrinės Konstitucinis Teismas

Konstitucinis Teismas (KT) priėmė nagrinėti bendrovių „Skinest Grupp“, „Skinest Rail“ ir verslininko Olego...

Estų vienaragis žada lietuvius persodinti į elektromobilius  Premium

Pavėžėjimo paslaugas Lietuvoje teikianti estų bendrovė „Bolt“ per keletą metų planuoja investuoti bent 10...

Finansai
2020.01.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau