Didelių darbų nelaukia

Publikuota: 2019-08-19
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Kone kaskart, kai į ministerijos, daugiau ar mažiau lemiančios verslo aplinką, vadovo kėdę sėdasi naujas žmogus, verslininkai suskumba išreikšti jam savo lūkesčius. Tradicija nesulaužyta ir šįsyk – naujas viltis verslas sieja su Jaroslavu Narkevičiumi, susisiekimo ministru.

Ilgą laiką, kol premjeras Saulius Skvernelis rinko ir derino naujuosius savo komandos narius, kuriuos deleguoti teisę įgijo naujieji valdančiosios daugumos partneriai, mažai kas tikėjo, kad Susisiekimo ministerijos (SM) vadovui Rokui Masiuliui vis dėlto teks užverti šios institucijos duris. Juolab kad ir pats prezidentas Gitanas Nausėda ne kartą tikino neišgirdęs rimtų argumentų, kodėl R. Masiulis negali toliau darbuotis šiame fronte.

Tačiau valstiečių vedlys Ramūnas Karbauskis, matyt, nutarė laikytis pažado, duoto sunkiai sulipdytos koalicijos naujokams, ir susisiekimo ministru tapo Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos narys, buvęs pedagogas, parlamentaras J. Narkevičius. Tiesa, šią savaitę naujas kandidatūras dar turės palaiminti į neeilinę sesiją susirinkęs Seimas, tačiau vargu ar kas abejotų daugumos pergale.

Regis, naujasis SM šeimininkas savo galimybėmis valdyti plačią ir gana problemišką sritį nė kiek neabejoja. „Kodėl galėčiau būti netinkamas? Kompetencijų turiu nemažai, nesu jauno amžiaus, esu jau tam tikrą kelią praėjęs. Esu ir politikas, ir valdininkas, dirbęs įvairiose pareigybėse, skirtingose vietose. Seime – trečia kadencija. Tai liečia ne tik vienos srities, bet ir įvairių sričių aspektus, įskaitant susisiekimo“, – savo galimybes po susitikimo su prezidentu apibūdino J. Narkevičius.

Įdomiausia, kad prieš tai jis buvo siūlytas į vidaus reikalų ministro postą. Paklaustas, kodėl anksčiau buvo minimas tarp kandidatų į tokį postą, o dabar jau pateiktas kaip susisiekimo ministras, J. Narkevičius atsakė, kad tai – paprasčiausia politika, kai kandidatai gali būti siūlomi į įvairias ministerijas. „Galėjo būti ir vidaus reikalų, galėjo būti ir kitų. Realybė buvo tokia, kad mes teikiame kandidatūras į tam tikras ministerijas“, – sakė J. Narkevičius.

Ką žada nuveikti universalusis kandidatas? Pasak jo, svarbiausia bus tinkamai įvykdyti Vyriausybės programą, taip pat prisidėti prie sistemos depolitizavimo ir didesnio efektyvumo užtikrinimo. „Tikslas – per tuos metus maksimaliai atlikti konkrečius veiksmus. Nenorėčiau išryškinti vienos problemos, įvykdyta daug auditų, pagal juos yra parengta daug planų, juos ir reikės vykdyti“, – kalbėjo J. Narkevičius. „Nemanau, kad kažkuris ministras yra geresnis ar blogesnis. Reikia tęsti gerus darbus, kurių buvo nemažai, reikėtų tęsti Vyriausybės numatytus darbus. Nenorėčiau lyginti: geresnis ar blogesnis. R. Masiulis yra patyręs politikas ir valdininkas, jo įnašas yra ženklus“, – įsitikinęs J. Narkevičius. Taip pat kandidatas pabrėžė, kad stojęs vadovauti ministerijai jis, kad ir esantis tautinėms mažumoms atstovaujančios partijos nariu, rūpinsis visiems Lietuvos gyventojams svarbiais klausimais.

Ko tikisi iš naujojo ministro verslininkai? VŽ kalbinti verslo pasaulio atstovai viliasi sulaukti pokyčių sektoriaus veiklą reglamentuojančioje teisinėje bazėje, didesnio dėmesio verslo problemoms, glaudesnio bendradarbiavimo, atstovavimo interesams tarptautinėje erdvėje. Pavyzdžiui, Arūnas Bertašius, UAB „Rhenus Logistics“ bei Lietuvos ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ vadovas, pirmiausia tikisi, kad naujasis SM vadovas paskatins teisinio sektoriaus reguliavimo pokyčius – jau seniai kalbama, kad reikia keisti nūdienos aplinkybių nebeatitinkančio Kelių kodekso nuostatas. Naujajame įstatyme turėtų būti konkrečiai sureguliuotos visų tiekimo grandinės narių – siuntėjo, gavėjo, ekspeditoriaus, vežėjo – teisės ir pareigos. Pasak A. Bertašiaus, SM galėtų pagalvoti apie tai, kokia forma kartu su Finansų ministerija dalyvauti sprendžiant su muitinės veikla susijusius klausimus, nes dabar tokio bendradarbiavimo trūksta.

Kelininkų atstovai tikina, jog jų srities įmonėms svarbiausia, kad SM spartintų konkursus: kelininkų įmonės yra priklausomos nuo valstybės užsakymų, o jų trūksta, nes konkursų procedūros stringa. „Taip pat norėčiau, kad ministerija būtų lygiai teisinga visiems rinkos dalyviams“, – sako Ramūnas Šilinis, kelių tiesimo ir remonto UAB „Kauno keliai“ vadovas.

Vežėjai tikisi, kad pagaliau atsiras aiškumas ir dėl planuojamų kelių apmokestinimo pokyčių, taip pat viliasi, kad naujasis ministras aktyviai gins šalies vežėjų interesus europinėse diskusijose dėl Mobilumo paketo. Kol kas J. Narkevičiaus pozicijos šiuo klausimu vežėjai sako negirdėję.

VŽ nuomone, džiugu girdėti, kad naujasis ministras žada „tęsti gerus darbus“, kuriuos pradėjo jo pirmtakas, „patyręs politikas ir valdininkas“. Tačiau, atrodo, kad svaresnių darbų, juolab rimtesnių reformų laukti nevertėtų – iki Vyriausybės darbo finišo beliko geri metai: politinė valia kadencijos pabaigoje paprastai baigia subliūkšti, nes įsižiebia rinkimų pažadų lemputė.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

V. Ušackas tapo „Avia Solutions Group“ direktorių tarybos nariu  Premium 6

Pastaraisiais mėnesiais žadėjęs pranešti apie savo tolesnius planus, ilgametis Lietuvos ir ES diplomatas...

Vilniaus oro uoste nakties metu laikinai uždaromas išvykimo pandusas 5

Iki spalio vidurio pandusas bus remontuojamas, naktimis ribojant automobilių eismą.

Seimo rudens sesijoje – transporto sektoriui aktualių teisės aktų paketas Verslo tribūna

Šiuo metu svarstomame Seimo rudens sesijos darbų programos projekte — ne vienas transporto sektoriui aktualus...

„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 15

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
Skirtingi receptai elektromobilių infrastruktūrai: brangiai arba lėtai  Premium 16

Lietuvos miestuose masiškai įrengiamos elektromobilių stotelės, kurių galios parinkimas derinamas pagal...

Automobiliai
2019.09.16
„Schmitz Cargobull Baltic“ pelnas mažėjo 74% iki 4,1 mln. Eur 3

Įmonė „Schmitz Cargobull Baltic“, gaminanti izoterminius kėbulus, priekabas ir puspriekabes, praėjusiais...

Pramonė
2019.09.16
„Linava“ skelbia pasirašiusi sutartį su profesinėmis sąjungomis  1

Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ pirmadienį pasirašė tarptautinio krovininio kelių...

Pensijų nešiotojai: kuriamas Lietuvos pašto monopolis 7

Praėjusią savaitę priimtas Vyriausybės sprendimas nuo 2021-ųjų pensijų išnešiojimą patikėti tik Lietuvos...

„Belaz“ gamins savivarčius, kurie dirbs be vairuotojų 6

Baltarusijos valstybinė kompanija „Belaz“, gaminanti itin didelės keliamosios galios sunkiąją karjerų...

Pramonė
2019.09.14
Magistralėje Vilnius-Kaunas bus įrengti kintamos informacijos ženklai  6

Ruošiantis modernizuoti automobilių kelią Vilnius-Kaunas, jame bus įrengti ir kintamą informaciją...

Frankfurto parodos akcentas – elektra Premium 11

Didžiausia pasaulyje automobilių paroda – šiuo metu Frankfurte vykstanti „IAA 2019“ – perteikia istorinius...

Laisvalaikis
2019.09.14
Šiaulių oro uostas nutraukia komercinę veiklą, lauks investuotojo 5

Netoli karinės aviacijos bazės Šiauliuose įsikūręs savivaldybės valdomas Šiaulių oro uostas nebeužsiims...

Baigta Panevėžio aplinkkelio rekonstrukcija 11

Baigtas rekonstruoti apie 22 km ilgio Panevėžio aplinkkelis – jis yra magistralės „Via Baltica“ dalis. Per...

Statyba ir NT
2019.09.13
Čekija įsiveda naują kelių mokesčio rinkimo sistemą 3

Nuo šių metų gruodžio 1 d. Čekijoje pradės veikti nauja komercinių automobilių mokesčių ir rinkliavų už...

„Lietuvos geležinkeliai“ remontuodami lokomotyvus žada sutaupyti 11 mln. Eur 1

„Lietuvos geležinkelių“ grupės įmonė „LG Cargo“ pradeda atnaujinti daugiausiai krovinių pervežančius...

Bankrutavusi pigių skrydžių bendrovė „Wow air“ grįžta į rinką 

Balandžio mėnesį veiklą nutraukusi Islandijos pigių skrydžių bendrovė „Wow air“ vėl grįžta į rinką, tačiau...

„Lietuvos geležinkeliai“ tikisi remontuoti Lenkijos ir Ukrainos lokomotyvus 1

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ pradeda remontuoti antrinės krovinių vežimo įmonės „LG Cargo“...

Ekonomikos komitetas – prieš „Problematikos“ ir „Kelių priežiūros“ privatizavimą 5

Valstybės valdomos bendrovės „Problematika“ ir „Kelių priežiūra“ turėtų būti išbrauktos iš privatizuojamų...

Tikroji problema, su kuria susiduria investuotojai banginiai, ir kaip ją sprendžia Premium 1

Nielsas Ulrikas Moustenas, vadovavęs 97 mlrd. Eur turtą valdžiusiai kompanijai, interviu VŽ pasakoja, su...

Statyba ir NT
2019.09.11
Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą? Verslo tribūna 2

Dėl itin sparčiai populiarėjančių įvairių buitinių ir pramoninių elektronikos prietaisų Europos ir tuo pačiu...

Prekyba
2019.09.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau