Didelių darbų nelaukia

Publikuota: 2019-08-19
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Kone kaskart, kai į ministerijos, daugiau ar mažiau lemiančios verslo aplinką, vadovo kėdę sėdasi naujas žmogus, verslininkai suskumba išreikšti jam savo lūkesčius. Tradicija nesulaužyta ir šįsyk – naujas viltis verslas sieja su Jaroslavu Narkevičiumi, susisiekimo ministru.

Ilgą laiką, kol premjeras Saulius Skvernelis rinko ir derino naujuosius savo komandos narius, kuriuos deleguoti teisę įgijo naujieji valdančiosios daugumos partneriai, mažai kas tikėjo, kad Susisiekimo ministerijos (SM) vadovui Rokui Masiuliui vis dėlto teks užverti šios institucijos duris. Juolab kad ir pats prezidentas Gitanas Nausėda ne kartą tikino neišgirdęs rimtų argumentų, kodėl R. Masiulis negali toliau darbuotis šiame fronte.

Tačiau valstiečių vedlys Ramūnas Karbauskis, matyt, nutarė laikytis pažado, duoto sunkiai sulipdytos koalicijos naujokams, ir susisiekimo ministru tapo Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos narys, buvęs pedagogas, parlamentaras J. Narkevičius. Tiesa, šią savaitę naujas kandidatūras dar turės palaiminti į neeilinę sesiją susirinkęs Seimas, tačiau vargu ar kas abejotų daugumos pergale.

Regis, naujasis SM šeimininkas savo galimybėmis valdyti plačią ir gana problemišką sritį nė kiek neabejoja. „Kodėl galėčiau būti netinkamas? Kompetencijų turiu nemažai, nesu jauno amžiaus, esu jau tam tikrą kelią praėjęs. Esu ir politikas, ir valdininkas, dirbęs įvairiose pareigybėse, skirtingose vietose. Seime – trečia kadencija. Tai liečia ne tik vienos srities, bet ir įvairių sričių aspektus, įskaitant susisiekimo“, – savo galimybes po susitikimo su prezidentu apibūdino J. Narkevičius.

Įdomiausia, kad prieš tai jis buvo siūlytas į vidaus reikalų ministro postą. Paklaustas, kodėl anksčiau buvo minimas tarp kandidatų į tokį postą, o dabar jau pateiktas kaip susisiekimo ministras, J. Narkevičius atsakė, kad tai – paprasčiausia politika, kai kandidatai gali būti siūlomi į įvairias ministerijas. „Galėjo būti ir vidaus reikalų, galėjo būti ir kitų. Realybė buvo tokia, kad mes teikiame kandidatūras į tam tikras ministerijas“, – sakė J. Narkevičius.

Ką žada nuveikti universalusis kandidatas? Pasak jo, svarbiausia bus tinkamai įvykdyti Vyriausybės programą, taip pat prisidėti prie sistemos depolitizavimo ir didesnio efektyvumo užtikrinimo. „Tikslas – per tuos metus maksimaliai atlikti konkrečius veiksmus. Nenorėčiau išryškinti vienos problemos, įvykdyta daug auditų, pagal juos yra parengta daug planų, juos ir reikės vykdyti“, – kalbėjo J. Narkevičius. „Nemanau, kad kažkuris ministras yra geresnis ar blogesnis. Reikia tęsti gerus darbus, kurių buvo nemažai, reikėtų tęsti Vyriausybės numatytus darbus. Nenorėčiau lyginti: geresnis ar blogesnis. R. Masiulis yra patyręs politikas ir valdininkas, jo įnašas yra ženklus“, – įsitikinęs J. Narkevičius. Taip pat kandidatas pabrėžė, kad stojęs vadovauti ministerijai jis, kad ir esantis tautinėms mažumoms atstovaujančios partijos nariu, rūpinsis visiems Lietuvos gyventojams svarbiais klausimais.

Ko tikisi iš naujojo ministro verslininkai? VŽ kalbinti verslo pasaulio atstovai viliasi sulaukti pokyčių sektoriaus veiklą reglamentuojančioje teisinėje bazėje, didesnio dėmesio verslo problemoms, glaudesnio bendradarbiavimo, atstovavimo interesams tarptautinėje erdvėje. Pavyzdžiui, Arūnas Bertašius, UAB „Rhenus Logistics“ bei Lietuvos ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ vadovas, pirmiausia tikisi, kad naujasis SM vadovas paskatins teisinio sektoriaus reguliavimo pokyčius – jau seniai kalbama, kad reikia keisti nūdienos aplinkybių nebeatitinkančio Kelių kodekso nuostatas. Naujajame įstatyme turėtų būti konkrečiai sureguliuotos visų tiekimo grandinės narių – siuntėjo, gavėjo, ekspeditoriaus, vežėjo – teisės ir pareigos. Pasak A. Bertašiaus, SM galėtų pagalvoti apie tai, kokia forma kartu su Finansų ministerija dalyvauti sprendžiant su muitinės veikla susijusius klausimus, nes dabar tokio bendradarbiavimo trūksta.

Kelininkų atstovai tikina, jog jų srities įmonėms svarbiausia, kad SM spartintų konkursus: kelininkų įmonės yra priklausomos nuo valstybės užsakymų, o jų trūksta, nes konkursų procedūros stringa. „Taip pat norėčiau, kad ministerija būtų lygiai teisinga visiems rinkos dalyviams“, – sako Ramūnas Šilinis, kelių tiesimo ir remonto UAB „Kauno keliai“ vadovas.

Vežėjai tikisi, kad pagaliau atsiras aiškumas ir dėl planuojamų kelių apmokestinimo pokyčių, taip pat viliasi, kad naujasis ministras aktyviai gins šalies vežėjų interesus europinėse diskusijose dėl Mobilumo paketo. Kol kas J. Narkevičiaus pozicijos šiuo klausimu vežėjai sako negirdėję.

VŽ nuomone, džiugu girdėti, kad naujasis ministras žada „tęsti gerus darbus“, kuriuos pradėjo jo pirmtakas, „patyręs politikas ir valdininkas“. Tačiau, atrodo, kad svaresnių darbų, juolab rimtesnių reformų laukti nevertėtų – iki Vyriausybės darbo finišo beliko geri metai: politinė valia kadencijos pabaigoje paprastai baigia subliūkšti, nes įsižiebia rinkimų pažadų lemputė.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ketvirtoji „Octavia” – dienos šviesoje 1

Pristatytas populiariausio Čekijos gamintojo modelio įpėdinis dar vienu žingsniu artėja prie „premium“...

Automobiliai
2019.11.12
S. Skvernelis: matau Aplinkos apsaugos departamento neįgalumą  1

Premjeras Saulius Skvernelis sako matantis Aplinkos apsaugos departamento atstovų neįgalumą likviduojant...

Nemunu planuoja paleisti turistinius laivus tarp Lietuvos ir Kaliningrado srities 1

Lietuvos ir Kaliningrado srities atstovai planuoja atgaivinti turistinę laivybą pasienio upe Nemunu, praneša...

Paslaugos
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Seimas imasi taršių automobilių mokesčio įvedimo 

Seimas sutiko pradėti svarstyti su kitų metų biudžetu susijusio taršių automobilių registracijos mokesčio, iš...

Verslo aplinka
2019.11.12
Vėsiname prieššventinę karštinę Verslo tribūna

Dovanos artimiesiems Kalėdų ir Naujųjų metų proga, Juodojo penktadienio nuolaidos – kalendorinių metų...

„737 MAX“ dar angaruose, bet „Boeing“ akcijos jau ant kilimo tako

Kompanija „Boeing“ pirmadienį paskelbė laukianti, kad Jungtinių Valstijų skrydžių priežiūros institucija per...

Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
„Baltic Ground Services“ į elektrinius autobusus investuoja 30 mln. Eur

Antžeminės orlaivių priežiūros bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) investuoja 30 mln. Eur į elektrinius...

Darbo tęsti nesutinkanti Lietuvos pašto valdyba: reikalaujami sprendimai būtų žalingi 12

Jaroslavo Narkevičiaus, susisiekimo ministro, atleisti Lietuvos pašto valdybos nariai nesutinka tęsti darbo,...

Pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija 1

Iki kitų metų vasaros planuojama parengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategiją, kuria siekiama...

„Rail Balticos“ terminalo Taline architektūrinį konkursą laimėjo „Zaha Hadid Architects“ ir „Esplan“  1

Europinės vėžės „Rail Baltica“ terminalą Estijos sostinėje gali projektuoti viena garsiausių architektūros...

Statyba ir NT
2019.11.11
3 PL Kompleksinė logistika – optimalūs sprendimai, taupantys laiką ir pinigus Verslo tribūna

Šiandienos ekonomika reikalauja, kad verslas veiktų efektyviai visose grandyse. Situacija rinkose sparčiai...

„Jaguar“: po nauju žvėries kailiu plaka ta pati širdis Verslo tribūna

Miesto visureigis – toks yra naujasis „jaguaro“ pavidalas. Tiems, kas mano, kad kartu su elegantiško sedano...

Verslo aplinka
2019.11.11
Vienas didžiausių Europos vežėjų skelbia suvaldęs krizę  Premium

Pastaruoju metu prastėjančius rodiklius fiksavusi Vengrijos įmonė „Waberer’s International“ skelbia apie...

Rengiamasi rekonstruoti „Via Baltica“ ruožą iki Lenkijos sienos 4

Kelių direkcija rengiasi maždaug 300 mln. vertės „Via Baltica“ atkarpos nuo Marijampolės iki sienos su...

Verslo aplinka
2019.11.10
Į Klaipėdą atvyko naujas „Novatek“ dujų krovinys

Į Klaipėdą sekmadienį atplaukė naujas nedidelis Rusijos dujų kompanijos „Novatek“ suskystintųjų gamtinių dujų...

Verslo aplinka
2019.11.10
Buvęs „Daimler“ vadovas: dievinu E. Muską, bet „Tesla“ vokiečių neaplenks 6

Elonas Muskas populiarindamas elektromobilius padarė milžinišką darbą, tačiau Vokietijos automobilių...

Automobiliai
2019.11.09
Vilniaus savivaldybė pasirašė 31 mln. Eur sankryžos rekonstrukcijos sutartį 7

Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis penktadienį pranešė pasirašęs 31 mln. Eur...

Statyba ir NT
2019.11.08
„Rail Balticos“ progresą atidžiai stebi ir užsienio investuotojai Premium

Ignas Degutis, „Rail Balticos“ projektą įgyvendinančios bendros Lietuvos, Latvijos ir Esti­jos įmonės „RB...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau