A. Vaitkus tikisi vėl vadovauti Klaipėdos uostui, apie geležinkelius nesvarsto 

Publikuota: 2019-08-14
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Darbą baigiančiam susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui pareiškus, kad buvęs Klaipėdos uosto vadovas Arvydas Vaitkus negalėtų sugrįžti vadovauti kuriai nors strateginei valstybės įmonei, pastarasis sako turintis viltį dar vadovauti Klaipėdos uostui. Planų vadovauti kitoms valstybės įmonėms jis sakė kol kas neturintis. 

„Jūs mane matėt kovojantį, pasiduodančio jūs nepamatysite niekada. Aš sieksiu atstatyti save į šitą poziciją (Klaipėdos uosto direkcijos generalinio direktoriaus – BNS) ir manau, kad aš esu teisus“, – BNS trečiadienį sakė A. Vaitkus. 

A. Vaitkus iš pareigų atleistas kovo pabaigoje, R. Masiuliui suabejojus, ar uosto vadovas liktų nešališkas įmonių, parėmusių jį per savivaldos ir mero rinkimus, atžvilgiu. A. Vaitkus šį sprendimą apskundė, tačiau Vilniaus miesto apylinkės teismas birželį skundą atmetė. A. Vaitkus sprendimą apskundė aukštesnės instancijos teismui.

A. Vaitkus BNS patvirtino prašantis teismo grąžinti jį į buvusias pareigas.   

„Teismų pas mus yra net kelios instancijos ir dar aukščiau yra Europos Žmogaus Teisių Teismas“, – sakė buvęs uosto vadovas. 

Vertindamas A. Vaitkaus galimybes vėl vadovauti uostui, R. Masiulis trečiadienį teigė, kad tai yra sunkiai įmanoma, nes tiek teismo sprendimai, tiek VTEK išvados dėl supainiotų interesų jam yra nepalankios.  

R. Masiulis anksčiau žadėjo skelbti naujo uosto vadovo konkursą, tačiau jis iki šiol nepaskelbtas. 

R. Masiulis mano, jog buvęs uosto vadovas negalėtų vadovauti ir „Lietuvos geležinkeliams“, nes jis veikia kartu su žmonėmis, kurių įmonės turi interesų geležinkelių versle. 

„Geležinkelių aš niekada nesvarsčiau, šiandien yra vadovas, jis dirba taip kaip dirba, tam turi būti labai aiškios sąlygos, o ne hipotetiniai pamąstymai (...). Man nereikia šiaip sau posto. Aš gavau pasiūlymą ne vieną, bet einant į sudėtingą įmonę ir sudėtingą situaciją, manau, transporto sistemoje, galbūt išskyrus uostą ir vieną kitą sritį, iš tikrųjų yra didelė problemų dalis. Tikiu, kad naujasis ministras žiūrės į šitą sritį truputį kitaip nei tik pjarinant save asmeniškai ir neatliekant tų darbų, kurie buvo privalomi atlikti“, – kalbėjo A. Vaitkus, paklaustas, ar jis svarstytų siūlymą vadovauti „Lietuvos geležinkeliams“, jei toks būtų.  

A. Vaitkus teigė nedalyvaujantis ir šiuo metu vykstančiuose dviejų Klaipėdos uosto įmonių – „Klaipėdos naftos“ ir Smiltynės perkėlos – vadovų konkursuose: „Aš netikiu šitų konkursų skaidrumu, todėl į juos nėjau.“

Be to, jis teigė juose nedalyvavęs ir todėl, jog nebuvo aišku, kas bus energetikos ir susisiekimo ministrai, nes vadovaujant valstybės įmonei, svarbus ir politinis palaikymas. 

„Dar vienas momentas, dėl kol svarbu priimant apsisprendimus, – kas bus ministrai. Tuo laikotarpiu, kai buvo sprendžiami konkursiniai klausimai, man nežinant atsakymų į šituos klausimus, nesvarbu, kas man siūlė ar kas mane ragino, aš į šituos konkursus nėjau specialiai“, – BNS sakė A. Vaitkus. 

Jis tikino nebuvęs raginamas dalyvauti šiuose konkursuose: „Galbūt ne tiek siūloma buvo, kiek klausiama nuomonės, ar tu eitum. Konkrečių siūlymų neturėjau nė į vieną iš pozicijų.“

Buvęs uosto vadovas tikino dabar neturintis jokių darbo pasiūlymų ir nedavęs jokių konkrečių atsakymų. 

„Dabar situacija aiškėja, kitą savaitę bus patvirtinta Vyriausybės sudėtis, tas priduos daugiau aiškumo, tada, jei bus kažkokie pasiūlymai, aš juos analizuosiu, o jei ne, neabejoju, kad turiu nemažą potencialą ir versle“, — kalbėjo A. Vaitkus.  

Vilniaus miesto apylinkės teismas birželio 17 dieną nutarė, kad atleisdamas A. Vaitkų susisiekimo ministras pasielgė teisėtai ir užkirto kelią galimam interesų konfliktui. Teismas akcentavo, kad A. Vaitkus negalėjo toliau vadovauti uostui ir kontroliuoti  įmones, kurių akcininkai rėmė „valstiečių“ partiją. 

A. Vaitkus prašė teismo pripažinti jo atleidimą neteisėtu, grąžinti į darbą, išmokėti kompensaciją už priverstinę pravaikštą nuo kovo 25 dienos iki teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos.

A. Vaitkus sprendimą jį atleisti vadino politiniu, o Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos vadovai tvirtino, kad tai yra kerštas už uosto vadovo dalyvavimą savivaldos rinkimuose.

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) birželio 19 dieną paskelbė, kad A. Vaitkus pažeidė įstatymą nedeklaravęs interesų. Jos teigimu, A.Vaitkus turėjo savo privačių interesų deklaracijoje nurodyti asmenis, paaukojusius lėšų politiniam sąrašui, su kuriuo jis kandidatavo į Klaipėdos merus ir kurie yra tiesiogiai susiję su komercinių interesų uoste turinčiomis įmonėmis. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Continental“ atleis dar 5.500 darbuotojų

Vokietijos automobilių dalių ir padangų gamintoja „Continental“ trečiadienį patvirtino, kad iki 2028 metų...

Per 6 metus ketinama rekonstruoti kelią nuo Marijampolės iki pasienio 6

Šiandien Vyriausybė pritarė daugiau nei 40 km ilgio magistralinio kelio „Via Baltica“ A5...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
15:40
Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
14:57
G. Nausėda sako dar lauksiantis, kol J. Narkevičius „sutvarkys, ką pridirbęs“

Prezidentas Gitanas Nausėda sako dar suteiksiantis pasitikėjimo kreditą dėl pietų iš valstybės įmonių...

„Bolt“ skaičiuoja pirmojo paspirtukų sezono rezultatus  2

Pirmąjį paspirtukų nuomos sezoną Lietuvoje baigusi Estijos kapitalo transporto dalijimosi platforma...

Lietuva rengia 14 mlrd. Eur vertės klimato veiksmų planą: ką remsime Premium

Įpareigota Europos Sąjungos (ES), Lietuva ruošia Nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą,...

Pramonė
09:00
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

G. Nausėda: chaotišką J. Narkevičiaus veiklą vertinu neigiamai 1

Prezidentas Gitanas Nausėda sako neigiamai vertinantis susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus veiklą ir...

Verslo aplinka
2019.11.19
VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
„Airbus“ ir „Boeing“ pildo užsakymų portfelius: akcijos kyla

JAV ir Europos aviacijos milžinių „Airbus“ ir „Boeing“ akcijos šiandien kyla apie 1%, bendrovėms paskelbus...

Rinkos
2019.11.19
Naujasis KN vadovas: SkGD rinka tampa likvidi, lemiantis veiksnys – ekonominė nauda

Darius Šilenskis, nuo lapkričio 11 d. vadovaujantis valstybės valdomai naftos ir suskystintų gamtinių dujų...

Pramonė
2019.11.19
„Vlantana Norge“ pažeidimus pripažįsta ir žada pašalinti dar šiais metais   3

Norvegijoje veikiančioje „Vlantana Norge“, kuri siejama su Lietuvos transporto kompanija „Vlantana“, abiejų...

Įspėjimas dėl ES lėšų – gali vėluoti milijonų investavimas  Premium

Lietuva yra tarp šalių, kurios beveik nevėluoja panaudoti europietiškų fondų išteklius. Bet, kaip rodo...

Verslo aplinka
2019.11.19
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Kodėl vis daugiau transporto ir logistikos kompanijų naudojasi faktoringu?  Verslo tribūna 3

Transporto versle ilgi sąskaitų apmokėjimo terminai už įvykdytas paslaugas taikomi itin dažnai. Taip...

SME Finance
2019.11.18
Susisiekimo ir Energetikos ministerijoms – perspėjimas dėl nepanaudotų ES lėšų

Daugiausiai 2019 metams skirtos Europos Sąjungos (ES) paramos lėšų iki rugsėjo buvo nepanaudojusios...

Verslo aplinka
2019.11.18
JAV uostai skaičiuoja praradimus dėl prekybos karų 2

Jungtinių Valstijų prekybos karai su Kinija JAV uostuose gali sunaikinti beveik 1,5 mln. darbo vietų ir...

Kruvinoji automobilizmo istorijos pusė

Pirmą kartą užvedę automobilį, amerikiečiai laikė jį neįprastu stebuklu. Naujoji transporto priemonė suteikė...

Laisvalaikis
2019.11.17
Tapome MRO lyderiais regione: kas toliau? 3

Visame pasaulyje daugėja keliaujančių oro transportu, dėl to sparčiai vystosi ir palaikančiosios aviacijos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau