Vilniaus–Klaipėdos geležinkelio elektrifikavimo konkurso baigtis lieka neaiški 

Publikuota: 2019-08-02
Šiandien elektrifikuotos geležinkelio linijos sudaro vos 9% viso tinklo. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Šiandien elektrifikuotos geležinkelio linijos sudaro vos 9% viso tinklo. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ kol kas nepavyksta užbaigti prieš pusantrų metų paskelbto maždaug 250 mln. Eur vertės Vilniaus–Klaipėdos ruožo elektrifikavimo konkurso.

Baiminantis, kad gali būti nesulaukta nė vieno pasiūlymo, potencialiems rangovams ir geležinkeliams nesutariant dėl būsimos sutarties projekto, bendrovė davė dar mėnesį pateikti pasiūlymus. 

Iš konkurso jau pareiškė pasitraukianti viena iš 7-ių konkurso dalyvių – Prancūzijos infrastruktūros statybų grupė „Eurovia“ ir jos antrinė įmonė „Eurovia Lietuva“ liepos 29 dieną pranešė nebedalyvausianti konkurse, „jei neatsiras naujų aplinkybių“.

„Grupės vadovybė Paryžiuje nusprendė, kad dėl laiko stokos mes tiesiog nespėsime parengti pasiūlymo, todėl priimtas sprendimas nebedalyvauti konkurse. Yra per daug rizikų, per trumpas laikas jas įvertinti ir pasiruošti (...) Mūsų specialistų vertinimu, tam reikėtų dar bent penkių mėnesių“, – sakė Stanislavas Kablys, „Eurovia Lietuvos“ generalinis direktorius.

Pasak jo, jei paraiškų terminas būtų pratęstas arba konkursas būtų skelbiamas iš naujo, „Eurovia“ svarstytų galimybę jame dalyvauti.

Kvalifikuotų dalyvių pasiūlymų geležinkeliai laukė iki liepos 16 d., tačiau paskutiniu momentu šį terminą pratęsė iki rugpjūčio 18 d.

Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ (LG) generalinis direktorius tikino, kad įmonė daro viską, užtikrindama konkurencingas sąlygas ir tikėdamasi gauti geriausią pasiūlymą.

„Pirkimas vyksta, jis yra finalinėje stadijoje. Mūsų tikslas yra užtikrinti, kas konkursas būtų skaidrus ir mes gautume gerą rezultatą. Matėme, jog šiems tikslams pasiekti dar reikia pratęsti terminą, kad turėtume dar vieną raundą su rangovais, gryninant sąlygas ir situaciją. Pasikartosiu, tikslas yra gauti geriausią pasiūlymą“, – sakė M. Bartuška.

Delsė teikti pasiūlymus

LG rašte vienam konkurso dalyvių – jo kopiją turi BNS – nurodoma, kad sprendimas atidėti paraiškų priėmimo terminą priimtas atsižvelgiant į „dalyvių aktyvumą formuojant atnaujintus pasiūlymus ir siekiant užtikrinti visų tiekėjų dalyvavimą tolesnėse pirkimo procedūrose“.

Rašte geležinkeliai nurodo, kad bent jau šis konkurso dalyvis „galimai neketino“ pateikti atnaujinto pasiūlymo, todėl jo atstovus pakvietė susitikti.

M. Bartuška nekomentavo, ar liepą kilo rizika nesulaukti nė vieno pasiūlymo. 

„Šiuo metu vyksta pokalbiai su rangovais, tikslas yra, kad mes tuos pasiūlymus gautume ir užtikrintume konkurenciją. Detaliau konkurso proceso šiuo metu nenorėčiau komentuoti“, – teigė LG vadovas.

Jis taip pat nesiėmė vertinti, ar naujas pasiūlymų terminas galėtų būti atidėtas dar kartą.

„Kol kas siekiame, kad gautume pasiūlymus šitame etape (...) Dirbame ta linkme ir tikimės, kad artimiausiu metu turėsime rezultatus. Konkursas tikrai nėra paprastas ir lengvas, o mūsų tikslas yra kuo greičiau turėti kuo geresnį rezultatą“, – pabrėžė M. Bartuška.

Ginčai dėl sutarties

BNS žiniomis, konkurso dalyvių nepasitenkinimą kelia LG parengtas sutarties projektas. Bent jau vienas jų – „Inabelec“, kuriame yra Ispanijos „Elecnor“ ir „Instalaciones Inabensa“, kreipėsi tiek į LG, tiek į Susisiekimo ministeriją, jog projekte neatsižvelgta į konkurso dalyvių pasiūlymus.

LG birželio pabaigoje siųstame laiške, kuriame prašoma atnaujinti derybas dėl sutarties projekto, „Inabelec“ nurodo, kad derybų dėl sutarties projekto metu geležinkeliai sulaukė daugybės tiekėjų pasiūlymų, bet į didžiąją dalį jų nebuvo atsižvelgta. „Inabelec“ teigimu, net 95% jos pasiūlymų geležinkeliai atmetė, o galutinis sutarties variantas yra dar labiau palankus geležinkeliams.

„Apskritai kyla klausimas, kokiu tikslu tiekėjų buvo prašoma teikti pasiūlymus bei juos aptarinėti susitikimų metu, jei nuo pat pradžių nebuvo noro iš perkančiojo subjekto pusės keisti sutartį pagal pateiktus pasiūlymus“, – nurodoma rašte.

„Inabelec“ taip pat teigia, kad sutarties projektas neatitinka ir Tarptautinės inžinierių konsultantų federacijos FIDIC Geltonosios knygos, pagal kurią rengta sutartis ir planuojama įgyvendinti projektą, reikalavimų.

„Jei konkrečiai šiuo atveju tiekėjas yra priverstas prisiimti ženkliai didesnę dalį iš sutarties kylančių pareigų ir rizikų, tai atitinkamai reiškia, kad tiekėjas negalės pateikti palankiausio kainos pasiūlymo. Tiekėjas bus priverstas į kainos pasiūlymą įskaičiuoti visas jam perleistas pareigas ir rizikas, todėl didžiausia neigiama įtaka rezultate tektų pačiam perkančiajam subjektui“, – tvirtino „Inabelec“.

Ispanijos įmonės pabrėžė, kad LG nesutikus atnaujinti derybų dėl sutarties projekto, jos „labai rimtai svarstys galimybę toliau nedalyvauti pirkime ir neteikti galutinio pasiūlymo“.

LG liepos pradžioje atsisakė atnaujinti derybas dėl sutarties projekto, dėl to tokius pat argumentus „Inabelec“ išdėstė liepos 3 d. laiške Susisiekimo ministerijai. BNS žiniomis, ministerija į prašymą taip pat neatsižvelgė. 

Siekia geriausio rezultato

M. Bartuška sakė negalintis komentuoti, ar „Inabelec“ birželio pabaigoje prašė atnaujinti derybas dėl sutarties, tačiau neigė, kad jis yra išimtinai naudingas LG. 

„Su tuo, kad sutarties projekte visos rizikos yra perkeliamos rangovams, pilnai nesutikčiau. Vyksta pokalbiai, mes siekiame, kad kontraktas būtų subalansuotas ir atitiktų rinkos sąlygas. Ten kur galbūt yra kažkokių sunkesnių momentų, komanda tikrai žiūri ir žiūrės lanksčiai, tam, kad rangovai galėtų pateikti savo pasiūlymus“,– aiškino M. Bartuška.

Jis pabrėžė, kad nepaisant užsitęsusio konkurso, bendrovė tikisi išsaugoti projektui numatytas Europos Sąjungos paramos lėšas ir jį įgyvendinti greičiau, nei per numatytą maksimalų penkerių metų laikotarpį.

„Europinės lėšos yra mums labai svarbi ir reikšminga finansavimo dalis. Mūsų tikslas yra viską padaryti laiku, kad europinis finansavimas pilna apimtimi tame dalyvautų. Aišku, yra rizikų, nes laikas yra įtemptas“,– tvirtino M. Bartuška.

„Siekiame padaryti projektą kuo greičiau, nes jis yra labai naudingas Lietuvai. Tikslas, sakyčiau, yra 2022-2023 m.“, – pridūrė jis.

LG vadovas nesiėmė prognozuoti, ar maksimali projekto vertė gali viršyti preliminarią 250 mln. Eur sumą. 

„Priklausys nuo rezultatų, nuo konkurencijos. Mes tikimės rinkos sąlygų, bet siūlomos technologijos gali būti skirtingos. Viską parodys konkurso rezultatai, mes siekiame, kad kaina būtų kuo mažesnė“, – sakė M. Bartuška.

Tęsiasi pusantrų metų

Vilniaus geležinkelio mazgo ir ruožo Kaišiadorys–Klaipėda elektrifikavimo konkursą LG paskelbė 2017-ųjų gruodį. Preliminarių dalyvių pasiūlymų buvo laukiama iki 2018 m. vasario pradžios, vėliau šis terminas buvo pratęstas iki kovo 20 dienos. Pernai liepą geležinkelių atstovai yra teigę, kad konkurso laimėtojas turėtų paaiškėti iki 2018-ųjų pabaigos. 

Pernai rugsėjį konkursą teisme trumpam buvo sustabdžiusi Prancūzijos transporto, infrastruktūros ir energetikos grupės „Alstom“ bendrovė „Alstom Transport“, ji skundė geležinkelių sprendimą atmesti jos paraišką. Įmonėms pasirašius taikos sutartį, spalio viduryje konkurso procedūros buvo atnaujintas. 

BNS žiniomis, tarp konkurso dalyvių, be „Eurovia“, „Inabelec“ ir „Alstom“, yra „Kauno tiltai“ kartu su didžiausia akcininke Lenkijos „Trakcja PRKiI“, Ispanijos „Cobra Instalaciones Y Servicios“, taip pat Lietuvos bendrovių „ATEF-Euroope“ ir „Telekonta“ atstovaujami konsorciumai.

Planuojama, kad įgyvendinus projektą, Lietuvoje elektrifikuotu geležinkeliu bus pervežama daugiau kaip trys ketvirtadaliai visų krovinių ir du trečdaliai keleivių.

Dabar elektrifikuotų esamų geležinkelio kelių ilgis Lietuvoje sudaro 9% viso geležinkelių tinklo. Anot „Lietuvos geležinkelių“, tai yra mažiausias rodiklis ES, kur elektrifikuoti geležinkelio keliai vidutiniškai sudaro 52,7%.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Grūdininkams šiemet vagonų turėtų užtekti 2

Lietuvoje baigiantis javapjūtei, grūdininkai ir vežėjai sako, kad grūdai eksportui per Klaipėdos uostą šiemet...

Pramonė
2019.08.17
„Lietuvos geležinkelių“ valdyboje – naujas nepriklausomas narys  8

Susisiekimo ministerijos kontroliuojamos įmonės valdybą papildė 7-asis narys – švedas Matsas Hansonas.

„Sanitex“ logistikos įmonė BLS keičia požiūrį į taupymo priemones Premium 4

„Baltic Logistic Solutions“, „Sanitex“ grupei priklausanti logistikos įmonė, skaičiuoja, kad personalo kaitos...

„Hyundai i10“ ruošiasi rudeniniam debiutui

Artėjant rudeninei Frankfurto automobilių parodai, „Hyundai“ paviešino pirmąjį savo naujojo mažiausio modelio...

Laisvalaikis
2019.08.15
VŽ bando: atnaujintas „Renault Kadjar“, „Qashqai“ pusbrolis  Premium

Nors „Kadjar“ skendi savo techninio antrininko – „Nissan Qashqai“ šešėlyje, tai yra vienas iš geriausiai...

Automobiliai
2019.08.15
Indijos automobilių rinkoje – blogiausias mėnuo per 18 metų 4

Ilgus metus Indijos automobilių rinka klestėjo, o į ją skubėjo investuoti visi didieji pasauliniai...

Antra kelių audito banga: įtaria klastojus, naudojus prastesnes medžiagas 29

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) skelbia, kad atliekant tolimesnius kelių kokybės audito veiksmus...

Statyba ir NT
2019.08.14
A. Vaitkus tikisi vėl vadovauti Klaipėdos uostui, apie geležinkelius nesvarsto  20

Darbą baigiančiam susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui pareiškus, kad buvęs Klaipėdos uosto vadovas Arvydas...

R. Masiulis: R. Karbauskiui kerštas pavyko, ką padarysi 68

Rokas Masiulis, laikinai pareigas einantis susisiekimo ministras, teigia, kad pareigas palieka ramia sąžine,...

G. Nausėda apie automobilių mokestį: reikėtų pradėti nuo prabangos mokesčio 32

Premjerui neseniai pareiškus, jog nuo 2020 metų sausio bus įvestas taršių automobilių mokestis, prezidentas...

„Hegelmann transporte“: nuosavas servisas leis laimėti laiko ir patogumo Premium 4

Vilkikų remonto įmonę „Ivetra ir Ko“ perkanti antra pagal dydį Lietuvos vežėjų bendrovė „Hegelmann...

„Grinda“ pradeda T. Narbuto-Saltoniškių gatvių lietaus nuotekų rekonstrukciją Verslo tribūna 1

Sostinė šiuo metu įgyvendina ambicingą paviršinių nuotekų sistemų tvarkymo projektą, kurio metu bus...

Statyba ir NT
2019.08.13
Protestai Honkonge paralyžiuoja ir oro uosto veiklą 

Mieste vykstančios protesto akcijos pasiekė ir miesto oro uostą, kuriame minios protestuotojų privertė...

Lietuvių vežėjai nurungia vakariečius, bet augti bus vis sunkiau Premium 46

Transporto paslaugų eksporto apimtį įspūdingai didinantys Lietuvos vežėjai auga perimdami rinkas iš Vakarų...

„Adampolio“ apyvarta augo 1,5 karto, o pelnas – beveik 9 kartus  2

Komercinio transporto prekybos bendrovė „Adampolis“ praėjusiais metais gavo 62,930 mln. Eur pajamų – 62,7%...

„Regitra“ didino pelną 39% iki 3,9 mln. Eur 7

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais uždirbo 3,912 mln. Eur grynojo pelno – 38,5% daugiau nei 2017...

Didžiausias Vengrijos vežėjas neišsikapsto iš nuostolių 9

Bendrovė „Waberer‘s“, didžiausias Vengrijos vežėjas, vis giliau klimpsta į nuostolius, be to, mažina tiek...

Papildytos realybės funkcija „Google“ žemėlapiuose jau pasiekiama ne tik gidams 1

Papildytos realybės funkcijos „Google“ žemėlapiuose „Live View“ pirminis testavimas (angl. alfa testing)...

Paslaugos
2019.08.11
Po visuomenės pasipiktinimo Didžioji Britanija lieka „Interrail“ sistemoje

Didžioji Britanija nepaliks „Interrail“ – dešimtmečius gyvuojančios bendros Europos geležinkelių sistemos,...

Virš Lietuvos dažniausiai skrenda „AirBaltic“ lėktuvai 3

Liepos mėnesį daugiausiai skrydžių Lietuvos oro erdve vykdė Latvijos oro bendrovė „AirBaltic“. Praėjusiais...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau