Teismas sustabdė 30 mln. Eur vertės vagonų pirkimo konkursą 

Publikuota: 2019-07-29
Atnaujinta 2019-07-29 14:28
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Teismas laikinai sustabdė daugiau nei 30 mln. Eur vertės „Lietuvos geležinkelių“ (LG) antrinės krovinių vežimo įmonės „LG Cargo“ skelbtą vagonų pirkimo konkursą. 

Vilniaus apygardos teismas liepos 25 d. patenkino Estijos geležinkelių paslaugų grupės „Skinest Baltija“ prašymą.

Valdas Rasimas, „Skinest Baltijos“ vadovas sakė, kad įmonė kreipėsi į teismą, nes ji nebuvo pakviesta dalyvauti konkurse. 

„Mes kreipėmės į LG, kad mus pakviestų dalyvauti. Paskui sužinojome, kad procedūros vyksta, bet mes nesame pakviesti“, – sakė V. Rasimas. 

„Lietuvos geležinkeliai“ įmonės „LG Cargo“ nelaiko perkančiąja organizacija, todėl konkursas nebuvo viešas. Anot V. Rasimo, įmonė reikalauja, kad LG antrinės įmonės būtų priverstos konkursus skelbti pagal Viešųjų pirkimų įstatymą. 

„Susidaro vaizdas, kad LG ir jų antrinės įmonės renkasi tiekėjus pagal visiškai nesuprantamus kriterijus, neleisdami dalyvauti kitiems rinkos dalyviams“, – teigė V. Rasimas.

Kreipsis dėl nuostolių atlyginimo

„Lietuvos geležinkeliai“ praneša, kad nepagrįstu laiko „Skinest Baltijos“ skundą teismui, kad pastaroji nebuvo pakviesta į vagonų pirkimo konkursą. „LG Cargo“ taip pat ketina kreiptis į teismą, kad „Skinest Baltija“ atlygintų nuostolius, patirtus dėl konkurso stabdymo.

„LG Cargo“ rengiasi pateikti Vilniaus apygardos teismui argumentus, kad įmonės „Skinest Baltija“ skundas yra nepagrįstas. Be to, bus prašoma užtikrinti nuostolių, kurių „LG Cargo“ gali patirti dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, atlyginimą. „LG Cargo“ konkuruoja rinkoje dėl krovinių, tad sustabdytas vagonų įsigijimas padarytų reikšmingų nuostolių.

Anot „Lietuvos geležinkelių“, vagonų atnaujinimo programą pradėjusi „LG Cargo“ kvietimus bendradarbiauti tiesiogiai išsiuntė kelioms dešimtims vagonų gamintojų. Tarp jų buvo ir su „Skinest“ įmonių grupe susijęs vagonų gamintojas. Siekiant užsitikrinti palankiausias sąlygas, tarpininkams kvietimai nebuvo siunčiami. Į „LG Cargo“ kvietimus atsiliepė apie 30 gamintojų.

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) birželį pareiškė, kad antrinės LG įmonės „LG Cargo“, Geležinkelio tiesimo centras (GTC) ir Vilniaus lokomotyvų remonto depas turi būti laikomos perkančiosiomis organizacijomis – jų pirkimai turi būti skelbiami pagal Viešųjų pirkimų įstatymą.

LG ir trys antrinės įmonės šią VPT išvadą apskundė Vilniaus apygardos administraciniam teismui – jo prašoma pripažinti neteisėta ir panaikinti VPT tikrinimo ataskaitą. 

LG teigia, kad komercines paslaugas teikiančias grupės įmones pripažinus perkančiosiomis organizacijomis, joms būtų sudarytos prastesnės sąlygos konkuruoti rinkoje. Tuo metu VPT nurodo, jog šios įmonės nesusiduria su konkurenciniu spaudimu, todėl jų veikla nėra komercinio ar pramoninio pobūdžio.

Anot LG, jei „LG Cargo“ klientui prireiktų specifinio vagono, jo įsigijimas pagal viešųjų pirkimų procedūras truktų nuo 6 iki 12 mėnesių, o jei tiekėjai skųstųsi teismams, jos galėtų būti net nutrauktos. Įprastai klientas tiek laiko nesutinka laukti, tad jis pasirinktų kitą vežėją. Be to, aplinkinių šalių vežėjai labai norėtų perimti „LG Cargo“ krovinius. 

Preliminariu geležinkelių vertinimu, jei „LG Cargo“ veiktų kaip perkančioji organizacija, bendrovė prarastų apie trečdalį pajamų per metus – 120 mln. Eur.

Portalo freedata.lt duomenimis, nuo 2005 iki 2011 m. „Skinest Baltija“ yra laimėjusi maždaug 27 mln. Eur vertės „Lietuvos geležinkelių“ prekinių vagonų pirkimo konkursų, taip pat iki 2018 m. buvo nuolatinė jų atsarginių dalių tiekėja.

Šiuo metu „LG Cargo“ turi beveik 8.000 įvairių tipų vagonų.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vilnius svarsto pasiūlymą radikaliai pabranginti automobilų parkavimą

Vilniaus savivaldybėje svarstomi planai euru branginti automobilių stovėjimą miesto centrinėje dalyje, taip...

Rothschildų įmonė investuoja į Kišiniovo oro uostą

Garsios britų investuotojų dinastijos bendrovė įsigijo 95% „Avia Invest“ įmonės, koncesijos pagrindais...

K. Mažeika: automobilių taršos mokestis biudžetą papildytų iki 100 mln. Eur 39

Nuo kitų metų planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis šalies biudžetą pirmaisiais metais papildytų...

„Manvestos“ pajamos augo penktadaliu iki 62 mln. Eur 

Transporto ir logistikos UAB „Manvesta“ pernai gavo 62,012 mln. Eur pajamų – 22,2% daugiau nei 2017...

Didelių darbų nelaukia 4

Kone kaskart, kai į ministerijos, daugiau ar mažiau lemiančios verslo aplinką, vadovo kėdę sėdasi naujas...

Verslas tikisi, kad naujasis susisiekimo ministras daugiau kalbėsis Premium 14

Susisiekimo sektoriaus verslininkai tikisi, kad ministro poste Roką Masiulį keičiantis Jaroslavas Narkevičius...

„Boeing 737 MAX“ krizė: prarasti milijardai, nutraukti skrydžiai, skelbiami streikai Premium 3

JAV aviacijos pramonės lyderio krizės pabaigai galo dar nematyti, o sukeltų padarinių laviną pildo vis nauji...

VŽ bando: amžinai sportiškas „BMW 330i“ Premium 1

Septintoji 3-osios serijos karta kodiniu pavadinimu G20 demonstruoja naują pokytį vieno svarbiausių markės...

Laisvalaikis
2019.08.18
„Tesla Semi“ vilkiko ambicija – beveik 1.000 km vienu įkrovimu 18

Elektra varomo vilkiko „Semi“ prototipą testuojanti kompanija „Tesla“, rodos, pasiekė nemažą proveržį. Šią...

Grūdininkams šiemet vagonų turėtų užtekti 2

Lietuvoje baigiantis javapjūtei, grūdininkai ir vežėjai sako, kad grūdai eksportui per Klaipėdos uostą šiemet...

Pramonė
2019.08.17
„Lietuvos geležinkelių“ valdyboje – naujas nepriklausomas narys  11

Susisiekimo ministerijos kontroliuojamos įmonės valdybą papildė 7-asis narys – švedas Matsas Hansonas.

„Sanitex“ logistikos įmonė BLS keičia požiūrį į taupymo priemones Premium 4

„Baltic Logistic Solutions“, „Sanitex“ grupei priklausanti logistikos įmonė, skaičiuoja, kad personalo kaitos...

„Hyundai i10“ ruošiasi rudeniniam debiutui

Artėjant rudeninei Frankfurto automobilių parodai, „Hyundai“ paviešino pirmąjį savo naujojo mažiausio modelio...

Laisvalaikis
2019.08.15
VŽ bando: atnaujintas „Renault Kadjar“, „Qashqai“ pusbrolis  Premium

Nors „Kadjar“ skendi savo techninio antrininko – „Nissan Qashqai“ šešėlyje, tai yra vienas iš geriausiai...

Automobiliai
2019.08.15
Indijos automobilių rinkoje – blogiausias mėnuo per 18 metų 4

Ilgus metus Indijos automobilių rinka klestėjo, o į ją skubėjo investuoti visi didieji pasauliniai...

Antra kelių audito banga: įtaria klastojus, naudojus prastesnes medžiagas 29

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) skelbia, kad atliekant tolimesnius kelių kokybės audito veiksmus...

Statyba ir NT
2019.08.14
A. Vaitkus tikisi vėl vadovauti Klaipėdos uostui, apie geležinkelius nesvarsto  22

Darbą baigiančiam susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui pareiškus, kad buvęs Klaipėdos uosto vadovas Arvydas...

R. Masiulis: R. Karbauskiui kerštas pavyko, ką padarysi 70

Rokas Masiulis, laikinai pareigas einantis susisiekimo ministras, teigia, kad pareigas palieka ramia sąžine,...

G. Nausėda apie automobilių mokestį: reikėtų pradėti nuo prabangos mokesčio 32

Premjerui neseniai pareiškus, jog nuo 2020 metų sausio bus įvestas taršių automobilių mokestis, prezidentas...

„Hegelmann transporte“: nuosavas servisas leis laimėti laiko ir patogumo Premium 4

Vilkikų remonto įmonę „Ivetra ir Ko“ perkanti antra pagal dydį Lietuvos vežėjų bendrovė „Hegelmann...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau