Automobiliu Helsinkyje – ne greičiau nei 30 km per valandą

Publikuota: 2019-07-28
Rūtos Slušnytės nuotr.
Rūtos Slušnytės nuotr.

Sprendimas Suomijos sostinėje riboti automobilių greitį buvo priimtas dar praėjusiais metais, o šią vasarą daugelyje miesto gatvių buvo sustatyti apie tai informuojantys kelio ženklai, kurių privalo laikytis eismo dalyviai.

Helsinkio centre ir gyvenamuosiuose rajonuose didžiausias leistinas greitis dabar siekia 30 km per valandą, išvažiavimuose iš miesto – 40 km per valandą, rašo portalas yle.fi.

Nors miestelėnai dėl greičio mažinimo rauko nosį, o kai kurie tai traktuoja kaip asmeninės laisvės varžymus, Helsinkio valdžia įsitikinusi, kad nauja tvarka miestui ir jo gyventojams atneš daug naudos.

Vienas tikslų – sumažinti avarijose žuvusių ir sužalotų žmonių skaičių.

Tiesa, pastaraisiais metais Suomijos sostinėje avarijose nukentėjusių žmonių ryškiai sumažėjo: jei prieš 50 metų Helsinkyje per dieną įvykdavo vidutiniškai 4,5 įvykio, kurio metu nukentėjo žmogus, dabar jų fiksuojama du kartus mažiau, nors automobilių srautas mieste per šį laikotarpį padvigubėjo.

Sumažinti avarijose žuvusiųjų ir sužeistųjų skaičių padėjo miesto transporto tinklo pertvarkymas, prie geresnių rezultatų prisidėjo ir pastaruoju metu gaminami žymiai saugesni automobiliai. Vis tik pagrindinė priemonė, padedanti išvengti sužalojimų gatvėse, yra automobilių greičio ribojimas, įsitikinusi miesto valdžia. Vasaros sąlygomis automobilio, važiuojančio 30 km per valandą, stabdymo kelias siekia apie 15 metrų. Stabdomo automobilio, kuris važiuoja 50 km per valandą greičiu, nuriedėjusio 15 metrų greitis dar siekia apie 40 km per valandą, skaičius pateikia yle.fi.

Ribojant leistiną greitį buvo atsižvelgta ir į tai, kad Suomijos gyventojai sensta, o tai reiškia, kad prie vairo sėda vis daugiau pagyvenusių žmonių. Važiuojant mažesniu greičiu jiems lengviau įvertinti situaciją kelyje, pamatyti kliūtis, lieka daugiau laiko pastebėti kelio ženklus.

Teigiama, kad Helsinkio vairuotojai neturėtų nerimauti dėl to, kad dėl mažesnio leistino greičio jiems teks gerokai ilgiau praleisti kelyje – skaičiuojama, kad vidutinė kelionė mieste dėl to pailgėja vos 2 minutes.

Be to, automobilių greitį mieste sumažinus iki 30 km per valandą, tampa saugesnės kelionės dviračiu, tad tikimasi, kad daugiau vairuotojų trumpiems atstumams rinksis ne automobilius, o dviračius.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  11

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
Iki lapkričio 25 d. pratęsė PVM sąskaitų faktūrų registrų teikimo i.SAF terminą

Valstybinė mokesčių inspekcija dėl sistemos trikdžių iki lapkričio 25 d. (imtinai) pratęsė pridėtinės vertės...

Finansai
2019.11.21
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

„Continental“ atleis dar 5.500 darbuotojų 4

Vokietijos automobilių dalių ir padangų gamintoja „Continental“ trečiadienį patvirtino, kad iki 2028 metų...

Per 6 metus ketinama rekonstruoti kelią nuo Marijampolės iki pasienio 9

Šiandien Vyriausybė pritarė daugiau nei 40 km ilgio magistralinio kelio „Via Baltica“ A5...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
2019.11.20
Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium 1

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
2019.11.20
G. Nausėda sako dar lauksiantis, kol J. Narkevičius „sutvarkys, ką pridirbęs“

Prezidentas Gitanas Nausėda sako dar suteiksiantis pasitikėjimo kreditą dėl pietų iš valstybės įmonių...

Verslo aplinka
2019.11.20
„Bolt“ skaičiuoja pirmojo paspirtukų sezono rezultatus  5

Pirmąjį paspirtukų nuomos sezoną Lietuvoje baigusi Estijos kapitalo transporto dalijimosi platforma...

Lietuva rengia 14 mlrd. Eur vertės klimato veiksmų planą: ką remsime Premium 1

Įpareigota Europos Sąjungos (ES), Lietuva ruošia Nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą,...

Pramonė
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

G. Nausėda: chaotišką J. Narkevičiaus veiklą vertinu neigiamai 1

Prezidentas Gitanas Nausėda sako neigiamai vertinantis susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus veiklą ir...

Verslo aplinka
2019.11.19
VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
„Airbus“ ir „Boeing“ pildo užsakymų portfelius: akcijos kyla

JAV ir Europos aviacijos milžinių „Airbus“ ir „Boeing“ akcijos šiandien kyla apie 1%, bendrovėms paskelbus...

Rinkos
2019.11.19
Naujasis KN vadovas: SkGD rinka tampa likvidi, lemiantis veiksnys – ekonominė nauda

Darius Šilenskis, nuo lapkričio 11 d. vadovaujantis valstybės valdomai naftos ir suskystintų gamtinių dujų...

Pramonė
2019.11.19
„Vlantana Norge“ pažeidimus pripažįsta ir žada pašalinti dar šiais metais   4

Norvegijoje veikiančioje „Vlantana Norge“, kuri siejama su Lietuvos transporto kompanija „Vlantana“, abiejų...

Įspėjimas dėl ES lėšų – gali vėluoti milijonų investavimas  Premium

Lietuva yra tarp šalių, kurios beveik nevėluoja panaudoti europietiškų fondų išteklius. Bet, kaip rodo...

Verslo aplinka
2019.11.19
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Kodėl vis daugiau transporto ir logistikos kompanijų naudojasi faktoringu?  Verslo tribūna 3

Transporto versle ilgi sąskaitų apmokėjimo terminai už įvykdytas paslaugas taikomi itin dažnai. Taip...

SME Finance
2019.11.18
Susisiekimo ir Energetikos ministerijoms – perspėjimas dėl nepanaudotų ES lėšų

Daugiausiai 2019 metams skirtos Europos Sąjungos (ES) paramos lėšų iki rugsėjo buvo nepanaudojusios...

Verslo aplinka
2019.11.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau