Klausimai po spektaklio „Derybos dėl vairuotojų algų“

Publikuota: 2019-06-20
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Linavos“ prezidiumo narys

Birželio 19 d. nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ gavo Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų forumo raštą, kad „vykdydami birželio 14 d. forumo susirinkimo metu priimtą sprendimą, kad nesusiderėjus koeficiento 1,5 ir dienpinigių ne mažiau 60%“ jie pasitraukia iš kolektyvinių derybų su „Linava“ bei atšaukia savo deleguotus asmenis.

Derybas su „Linava“ tęsia ir tarpinį derybinį susitarimą pasirašė Baltijos transporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ atstovas Gintaras Čiužas, Lietuvos transporto darbuotojų profesinės sąjungos „Solidarumas“ atstovas Vitalius Jarmontovičius bei Pietų Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ atstovas Arūnas Lekavičius.  

Forumo atstovai iš derybų pasitraukė „su trenksmu“ – prieš tai jau buvo suderintos pozicijos ir gautas pritarimas pasiūlymams dėl vairuotojų draudimo ir kitų sąlygų, bet po savaitgalio situacija pasikeitė: buvo labai operatyviai buvo surengta spaudos konferencija, viešumoje savo poziciją apie derybas su „Linava“ reiškė net tie asmenys, kurie iš esmės derybose nedalyvavo, pavyzdžiui, Inga Ruginienė ar Audrius Cuzanauskas.

Tokia įvykių eiga vežėjų atstovams sukėlė nemažai klausimų. Visų pirma – kodėl profsąjungų atstovai, gavę nurodymą pasitraukti iš derybų birželio 14 d., šeštadienį, apie tai neprasitarė pirmadienį ir antradienį dar daugiau kaip 4 val. derėjosi su „Linava“, o iš derybų pasitraukė tik atėjus spaudos konferencijos laikui?

Keli profsąjungiečiai iš derybų išėjo 14 val. 15 min., o jau už 15 min. viešai buvo paskelbta informacija, kad už pusvalandžio vyks spaudos konferencija. Kas galėtų paneigti, kad tokie ėjimai buvo surežisuoti iš anksto, visai neketinant iš esmės derėtis dėl vairuotojų darbo sąlygų, vien bandant pasiekti savo politinių ar populistinių tikslų? Dar vienas klausimas, kuris kilo – kodėl jau minėtoje spaudos konferencijoje poziciją ir derybų eigą pristatinėjo ir komentavo asmenys, patys nedalyvavę derybose? Ar tai nereiškia, kad siekiant tam tikrų tikslų kai kurie derybų dalyviai nėra parankūs?

Derybininkams taip pat kilo klausimų, kas vairuotojų interesus atstovauja derybose dėl socialinių garantijų. Ar tikrai tolimųjų reisų vairuotojus tinkamai gali atstovauti tie, kurie savo profesinėje sąjungoje iš 8.000 narių turi 5.000 ar 6.000 jūreivių, o visi kiti – keleivinio transporto vairuotojai? Dabar nutiko taip, kad apie tolimųjų reisų vairuotojus, kurie komandiruojami dirbti į užsienį ir dėl kurių darbo sąlygų šiandien deramasi, kalba profsąjungų lyderiai, kurie prisipažino tarp savo narių turintys 12 tokių vairuotojų. Dabar derybose pasiliko tie profesinių sąjungų atstovai, kurie realiai atstovauja tolimųjų reisų vairuotojus ir tokių narių turi ne vieną ir ne du šimtus. Pavyzdžiui, Baltijos transporto profesinė sąjunga „Solidarumas“ atstovauja 8–9 šimtus tolimųjų reisų vairuotojų.

Birželio 18 d. vyko trečias profesinių sąjungų ir „Linavos“ susitikimas. Buvo kalbama apie daugybę įvairių aspektų, ieškoma abiem šalims naudingų sprendimų – derybų detalių atskleisti neleidžia susitarimas tarp derybų dalyvių. Tačiau susidarė įspūdis, kad keletas profsąjungų atstovų neieškojo geriausio sprendimo vairuotojams, o tiesiog bandė kurstyti nepasitenkinimą ir imitavo derybas.

Ar derybomis galima vadinti situaciją, kai yra aklai laikomasi kažkokio skaičiaus ar principo, visiškai neatsižvelgiant į realybę ir konkrečią naudą vairuotojams ar jų šeimoms? Kadangi iš derybų pasitraukusiems netiko jokie kitokie siūlyti variantai, kyla minčių, kad derybose nebuvo ieškoma problemų sprendimo, o tiesiog bandoma padaryti tam tikrą spektaklį. Kiekvienas blaiviai mąstantis žmogus pats gali įvertinti tokios situacijos absurdiškumą ir atsakyti į visus tokioje situacijoje kylančius klausimus.

Tikimės, kad dabar derybos su profesinėmis sąjungomis vyks konstruktyviai, ieškant pačių geriausių sprendimų ir nebesiveliant į politiką.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Lufthansa“ testuoja naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą metodą 1

Oro bendrovė „Lufthansa“ ir jos antrinė įmonė „Swiss Airlines“ bando naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą...

Paslaugos
2019.07.18
„LG Cargo“ gavo „Milsos“ užsakymą vežti skaldą

„Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „LG CARGO“ pasirašė ilgalaikio bendradarbiavimo susitarimą su...

Manoma, kad „Orlen Lietuva“ įsivežė užterštos rusiškos naftos 

Naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“, tikėtina, atsigabeno chloru užterštos rusiškos naftos krovinį.

Pramonė
2019.07.18
S. Skvernelis žada NT ir taršių automobilių mokesčius   33

Naujų mokesčių bei didesnio jų progresyvumo Lietuvai nepavys išvengti, sako laikinasis premjeras. Sauliaus...

Verslo aplinka
2019.07.18
Prekybos karai mažina krovininio oro transporto poreikį pasaulyje Premium 3

Tarptautinė oro transporto asociacija IATA skelbia apie mažėjančią krovininio oro transporto paklausą, bet...

Tuščių konteinerių kaina – beveik 18 mlrd. Eur per metus  Premium 2

Konteineriais gabenama 95% pasaulio prekių, tačiau trečdalis jų keliauja tušti. Specialistai komentuoja, kad...

SGD terminalo išlaikymo našta mažės nuo gruodžio, žada premjeras  1

Premjeras Saulius Skvernelis tikisi, kad nuo gruodžio 1 d. pavyks sumažinti suskystintų gamtinių...

Pramonė
2019.07.17
Į kelių priežiūrą per ateinančius dvejus metus ketinama investuoti apie 1 mlrd. Eur 11

Šalies kelių priežiūrai finansuoti 2020–2021 metais ketinama skirti apie 1 mlrd. Eur. Pasak Lietuvos...

„Lietuvos geležinkeliai“: duomenų apie „Sigmen“ grėsmę nacionaliniam saugumui nėra 1

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ skelbia, kad kreipėsi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti...

„Klaipėdos konteinerių terminalas“ pasistiprino naujais kranais

Bendrovė „Klaipėdos konteinerių terminalas“ (KKT) pradėjo dirbti su nauju, universalios paskirties uosto...

Šviesoforuose nuo kitų metų nebeliks dešiniojo posūkio lentelių 45

Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles – nuo ateinančių metų šviesoforuose...

„Transporent“ gavo 7,8 mln. Eur Lietuvos pašto užsakymą 9

Automobilių nuomos įmonė „Transporent“ gavo 7,755 mln. Eur valstybės valdomo Lietuvos pašto užsakymą – ji...

Vilnius už 19 mln. Eur pirks 50 naujų autobusų 2

Vilnius už 19,36 mln. Eur pirks 50 naujų žemagrindžių autobusų – juos savivaldybei parduos konkursą laimėjusi...

Ruošiasi sutvarkyti neasfaltuotą gatvę Vilniaus Šnipiškėse

Vilniaus miesto savivaldybė ruošiasi sutvarkyti Šnipiškėse esančią Krokuvos gatvę, kurios dalis vis dar...

Statyba ir NT
2019.07.16
Vilnių sieks paversti siuntų iš Kinijos logistikos centru Europoje 5

„Lietuvos geležinkeliai“ krovinius iš Kinijos rengiasi gabenti tiesiogiai, be logistikos partnerių, o...

Šiemet prasidės Palangos oro uosto rekonstrukcija

Šių metų pabaigoje planuojama pradėti Palangos oro uosto rekonstrukciją, po kurios bus perplanuotos pastato...

„Lietuvos geležinkeliai“ dėl VPT sprendimo kreipėsi į teismą 1

„Lietuvos geležinkeliai“ kreipėsi į Vilniaus apygardos administracinį teismą, kurio prašo pripažinti Viešųjų...

Į bioetanolio gamyklą Kėdainių LEZ planuojama investuoti iki 180 mln. Eur Premium 7

Estijoje registruota „Baltic Bioethanol“ Kėdainių LEZ planuoja statyti 180 mln. Eur vertės bioetanolio...

Pramonė
2019.07.16
„ACE Logistics“ pirmąjį pusmetį augo 8,5%, mažėja kelių transporto dalis 1

Estijos kapitalo logistikos ir transportavimo sprendimų įmonių grupės „ACE Logistics“ Lietuvos padalinys...

Vilniuje bus įrengtos penkios didelės galios elektromobilių įkrovimo stotelės 8

Vilniuje, netoli magistralinių kelių, planuojama įrengti 5 viešąsias didelės galios elektromobilių įkrovimo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau