Iš derybų su „Linava“ pasitraukė kelios profsąjungos

Publikuota: 2019-06-18
Inga Ruginienė, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Inga Ruginienė, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Darbdavių ir tolimųjų reisų vairuotojų atstovams nesutariant dėl atlyginimų koeficientų didinimo, antradienį iš derybų dėl kolektyvinės sutarties nusprendė trauktis kelios darbuotojų profesinės sąjungos.

„Mes oficialiai šiandien pasitraukėme iš kolektyvinių derybų su nacionaline vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, nes jie nesutiko su mūsų teikiamais pasiūlymais. (...) Šiandien buvo pateiktas jų pasiūlymas, koeficientas – 1,4 (minimalaus mėnesio atlyginimo – BNS) ir 60% dienpinigių (finansų ministro patvirtintos dienpinigių normos – BNS) bei kiti įsipareigojimai“, – BNS antradienį sakė Bronius Bučelis, transporto profesinių sąjungų Forumo pirmininkas.

Šiuo metu vairuotojams už darbą užsienio šalyse mokama 1,3 minimalaus atlyginimo (MMA) ir dienpinigiai. Dėl to nukenčia jų socialinės garantijos. VŽ rašė, kad vyriausybė yra rekomendavusi koeficientą didinti iki 2.

Anot profsąjungų, derybos turėjo prasidėti nuo Vyriausybės pasiūlyto dydžio.

„Vyriausybė pasakė - koeficientas 2. Tai turėtų būti startinė pozicija, nuo kurios derėtumės. Jei darbdaviai nori, kad mes kažkiek nusileistume nuo 2, tai turi pasiūlyti, ką jie duoda mainais. Tai gali būti socialinių garantijų paketas, kuris atsvertų tą mažėjimą, bet jokiu būdu ne 1,4“, – BNS sakė Inga Ruginienė, profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė.

Anot jos, darbdavių atstovai siūlė sutartyje įtvirtinti, kad darbuotojai patys pirktųsi draudimus, ilginti darbo valandas. 

„Darbdavys ateina į derybas, norėdamas susitarti dėl didesnės žalos, kurią turi atlyginti darbuotojas, dėl mistinio draudimo, kurį privalo nupirkti profsąjungos, dėl didesnių darbo valandų, tai koks tai yra susitarimas?“ – klausė p. Ruginienė.

Darbuotojų atstovų teigimu, sutikti su darbdavių siūlymu neapsimoka, nes šiuo metu galiojantis Darbo kodeksas suteikia daugiau apsaugų ir socialinių garantijų, nei siūlo darbdaviai.

„Mes manome, kad gal kartais geriau nepasirašyti, negu pasirašyti silpną šakinį susitarimą, nes jame matėme daugiau žalos“, – BNS sakė Jovita Jančiauskienė, vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė.

BNS nurodo, kad iš derybų antradienį pasitraukė visos profsąjungos, išskyrus „Solidarumą“. Šis klausimas bus svarstomas kitą savaitę Trišalėje taryboje.

Derybos tebevyksta

Savo išplatintame pranešime „Linava“ nurodo, kad šiandien, birželio 18 d. vyko trečias posėdis, kuriame buvo deramasi dėl kelių transporto šakos kolektyvinės sutarties su mobiliųjų krovininio kelių transporto darbuotojų profesinėmis sąjungomis.

„Dalis profesinių sąjungų atstovų, priklausančių Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų forumui, paliko derybas, tačiau dalis profesinių sąjungų liko toliau derėtis, todėl derybos tęsiasi. Derybose šalys susitarė dėl didesnių nei nustatyta minimalių dienpinigių ir minimalaus atlyginimo didinimo vairuotojams“, – nurodoma vežėjų asociacijos pranešime.

Tomas Garuolis, „Linavos“ sekretorius transporto politikai, BNS sako, kad nuo derybų pradžios buvo kalbama apie 1,4 MMA koeficientą, tačiau antradienį profsąjungų reikalavimai pasikeitė.

„Mes ką buvome pradžioje sutarę, tai savo įsipareigojimus įvykdėme, tiesiog dalis profsąjungų atėjo šiandien, pakeitė nuomonę, atėjo su tais reikalavimais, o mes likome prie savų“, – BNS sakė p. Garuolis.

„Mes juos kviečiam sugrįžti ir tęsti toliau“, – pridūrė jis. 

Pono Garuolio teigimu, įgyvendinti Vyriausybės siūlymą šiuo metu būtų neįmanoma. 

„Šitame kontekste, kas dabar vyksta sektoriuje, tai būtų pražūtingas sprendimas, nes jeigu Vyriausybė staiga pasakytų arba įvestų tą koeficientą (2 – BNS), uždėtų kryželį ant šito sektoriaus“, – sakė jis

Ponas Garuolis taip pat neigė, kad darbdavių atstovai siekė įtvirtinti, jog profsąjungos pačios mokėtų už draudimą. 

„Linavos“ pranešime nurodoma, kad kitas derybų posėdis numatytas birželio 25 d. Jame bus toliau tęsiamos derybos dėl papildomo kelionių draudimo vairuotojams (repatriacijos ir pirminės medicininės pagalbos ir kitų reikalavimų), žalų sureguliavimo ir kitų klausimų. Numatyta toliau tartis dėl trečios pakopos pensijų kaupimo vairuotojams galimybių.

Skelbiama, kad šalys sudarys dvišales ginčų, darbo ir socialinių reikalų tarybas vairuotojų darbo ir su jais susijusiems klausimams nagrinėti ir spręsti, o šakos kolektyvinę sutartį planuojama pasirašyti iki rugsėjo 16 d.

Keliasi į Lenkiją

Visi VŽ kalbinti vežėjai tvirtina, kad šiuo metu visose Rytų ir Centrinės Europos valstybėse, su kurių vežėjais konkuruoja mūsų transporto sektoriaus atstovai, taikoma analogiška vairuotojų atlyginimų skaičiavimo sistema. Todėl Lietuvoje padidinus mokesčius ne mažiau nei 6% BVP sukuriantys šalies vežėjai praras konkurencingumą.

Pasak vežėjų, išaugusių veiklos kaštų neleis kompensuoti nedidelė vežėjų pelno marža, kuri Statistikos departamento duomenimis, siekia 3%. Vertindami padidinto MMA koeficiento poveikį, Lietuvos vežėjai dairosi galimybių savo veiklą iškelti į kaimyninę Lenkiją, kurioje vairuotojų MMA koeficiento didinimo klausimas net nėra keliamas.

Be to, Lenkijoje yra itin palankios sąlygos įdarbinti trečiųjų šalių vairuotojus. VŽ rašė, kad įmones Lenkijoje šiuo metu steigia arba jau įsteigė ne viena Lietuvos vežėjų įmonė, kurių tarpe yra ir didžiausios šalies transporto grupės.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
 Vidaus vandens kelių priežiūrai – papildomas 1 mln. Eur

Susisiekimo ministerija papildomai skirs 1 mln. Eur finansavimą valstybinės reikšmės vidaus vandens kelių...

14:50
„Lietuvos geležinkeliai“ pajamas augino 2,1%

„Lietuvos geležinkeliai“ per pirmus dešimt šių metų mėnesius preliminariai gavo 388,7 mln. Eur veiklos pajamų...

13:34
Neeilinės išvaizdos „Tesla Cybertruck“ debiutą nustelbė nesėkmingi eksperimentai  1

Seniai žadėto „Tesla“ elektra varomo pikapo pristatymas Kalifornijoje vyko ne pagal planą, tačiau sulaukė...

Automobiliai
13:15
„Kauno autobusai“ už 24 mln. Eur perka 100 hibridinių autobusų

Savivaldybės įmonė „Kauno autobusai“ už 24 mln. Eur be PVM perka 100 hibridinių autobusų. Tai didžiausias...

12:09
Logistikos įmonės savininkė Žana Kel: turiu gauti tai, ko noriu Premium

Pervežimų verslą Žana Kel, sertifikuota finansų ekspertė, prieš gerą dešimtmetį pradėjo su keturiais...

Laisvalaikis
11:11
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  11

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
Iki lapkričio 25 d. pratęsė PVM sąskaitų faktūrų registrų teikimo i.SAF terminą

Valstybinė mokesčių inspekcija dėl sistemos trikdžių iki lapkričio 25 d. (imtinai) pratęsė pridėtinės vertės...

Finansai
2019.11.21
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

„Continental“ atleis dar 5.500 darbuotojų 4

Vokietijos automobilių dalių ir padangų gamintoja „Continental“ trečiadienį patvirtino, kad iki 2028 metų...

Per 6 metus ketinama rekonstruoti kelią nuo Marijampolės iki pasienio 9

Šiandien Vyriausybė pritarė daugiau nei 40 km ilgio magistralinio kelio „Via Baltica“ A5...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
2019.11.20
Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium 1

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
2019.11.20
G. Nausėda sako dar lauksiantis, kol J. Narkevičius „sutvarkys, ką pridirbęs“

Prezidentas Gitanas Nausėda sako dar suteiksiantis pasitikėjimo kreditą dėl pietų iš valstybės įmonių...

Verslo aplinka
2019.11.20
„Bolt“ skaičiuoja pirmojo paspirtukų sezono rezultatus  5

Pirmąjį paspirtukų nuomos sezoną Lietuvoje baigusi Estijos kapitalo transporto dalijimosi platforma...

Lietuva rengia 14 mlrd. Eur vertės klimato veiksmų planą: ką remsime Premium 1

Įpareigota Europos Sąjungos (ES), Lietuva ruošia Nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą,...

Pramonė
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

G. Nausėda: chaotišką J. Narkevičiaus veiklą vertinu neigiamai 1

Prezidentas Gitanas Nausėda sako neigiamai vertinantis susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus veiklą ir...

Verslo aplinka
2019.11.19
VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
„Airbus“ ir „Boeing“ pildo užsakymų portfelius: akcijos kyla

JAV ir Europos aviacijos milžinių „Airbus“ ir „Boeing“ akcijos šiandien kyla apie 1%, bendrovėms paskelbus...

Rinkos
2019.11.19
Naujasis KN vadovas: SkGD rinka tampa likvidi, lemiantis veiksnys – ekonominė nauda

Darius Šilenskis, nuo lapkričio 11 d. vadovaujantis valstybės valdomai naftos ir suskystintų gamtinių dujų...

Pramonė
2019.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau