Iš derybų su „Linava“ pasitraukė kelios profsąjungos

Publikuota: 2019-06-18
Inga Ruginienė, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Inga Ruginienė, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Darbdavių ir tolimųjų reisų vairuotojų atstovams nesutariant dėl atlyginimų koeficientų didinimo, antradienį iš derybų dėl kolektyvinės sutarties nusprendė trauktis kelios darbuotojų profesinės sąjungos.

„Mes oficialiai šiandien pasitraukėme iš kolektyvinių derybų su nacionaline vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, nes jie nesutiko su mūsų teikiamais pasiūlymais. (...) Šiandien buvo pateiktas jų pasiūlymas, koeficientas – 1,4 (minimalaus mėnesio atlyginimo – BNS) ir 60% dienpinigių (finansų ministro patvirtintos dienpinigių normos – BNS) bei kiti įsipareigojimai“, – BNS antradienį sakė Bronius Bučelis, transporto profesinių sąjungų Forumo pirmininkas.

Šiuo metu vairuotojams už darbą užsienio šalyse mokama 1,3 minimalaus atlyginimo (MMA) ir dienpinigiai. Dėl to nukenčia jų socialinės garantijos. VŽ rašė, kad vyriausybė yra rekomendavusi koeficientą didinti iki 2.

Anot profsąjungų, derybos turėjo prasidėti nuo Vyriausybės pasiūlyto dydžio.

„Vyriausybė pasakė - koeficientas 2. Tai turėtų būti startinė pozicija, nuo kurios derėtumės. Jei darbdaviai nori, kad mes kažkiek nusileistume nuo 2, tai turi pasiūlyti, ką jie duoda mainais. Tai gali būti socialinių garantijų paketas, kuris atsvertų tą mažėjimą, bet jokiu būdu ne 1,4“, – BNS sakė Inga Ruginienė, profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė.

Anot jos, darbdavių atstovai siūlė sutartyje įtvirtinti, kad darbuotojai patys pirktųsi draudimus, ilginti darbo valandas. 

„Darbdavys ateina į derybas, norėdamas susitarti dėl didesnės žalos, kurią turi atlyginti darbuotojas, dėl mistinio draudimo, kurį privalo nupirkti profsąjungos, dėl didesnių darbo valandų, tai koks tai yra susitarimas?“ – klausė p. Ruginienė.

Darbuotojų atstovų teigimu, sutikti su darbdavių siūlymu neapsimoka, nes šiuo metu galiojantis Darbo kodeksas suteikia daugiau apsaugų ir socialinių garantijų, nei siūlo darbdaviai.

„Mes manome, kad gal kartais geriau nepasirašyti, negu pasirašyti silpną šakinį susitarimą, nes jame matėme daugiau žalos“, – BNS sakė Jovita Jančiauskienė, vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė.

BNS nurodo, kad iš derybų antradienį pasitraukė visos profsąjungos, išskyrus „Solidarumą“. Šis klausimas bus svarstomas kitą savaitę Trišalėje taryboje.

Derybos tebevyksta

Savo išplatintame pranešime „Linava“ nurodo, kad šiandien, birželio 18 d. vyko trečias posėdis, kuriame buvo deramasi dėl kelių transporto šakos kolektyvinės sutarties su mobiliųjų krovininio kelių transporto darbuotojų profesinėmis sąjungomis.

„Dalis profesinių sąjungų atstovų, priklausančių Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų forumui, paliko derybas, tačiau dalis profesinių sąjungų liko toliau derėtis, todėl derybos tęsiasi. Derybose šalys susitarė dėl didesnių nei nustatyta minimalių dienpinigių ir minimalaus atlyginimo didinimo vairuotojams“, – nurodoma vežėjų asociacijos pranešime.

Tomas Garuolis, „Linavos“ sekretorius transporto politikai, BNS sako, kad nuo derybų pradžios buvo kalbama apie 1,4 MMA koeficientą, tačiau antradienį profsąjungų reikalavimai pasikeitė.

„Mes ką buvome pradžioje sutarę, tai savo įsipareigojimus įvykdėme, tiesiog dalis profsąjungų atėjo šiandien, pakeitė nuomonę, atėjo su tais reikalavimais, o mes likome prie savų“, – BNS sakė p. Garuolis.

„Mes juos kviečiam sugrįžti ir tęsti toliau“, – pridūrė jis. 

Pono Garuolio teigimu, įgyvendinti Vyriausybės siūlymą šiuo metu būtų neįmanoma. 

„Šitame kontekste, kas dabar vyksta sektoriuje, tai būtų pražūtingas sprendimas, nes jeigu Vyriausybė staiga pasakytų arba įvestų tą koeficientą (2 – BNS), uždėtų kryželį ant šito sektoriaus“, – sakė jis

Ponas Garuolis taip pat neigė, kad darbdavių atstovai siekė įtvirtinti, jog profsąjungos pačios mokėtų už draudimą. 

„Linavos“ pranešime nurodoma, kad kitas derybų posėdis numatytas birželio 25 d. Jame bus toliau tęsiamos derybos dėl papildomo kelionių draudimo vairuotojams (repatriacijos ir pirminės medicininės pagalbos ir kitų reikalavimų), žalų sureguliavimo ir kitų klausimų. Numatyta toliau tartis dėl trečios pakopos pensijų kaupimo vairuotojams galimybių.

Skelbiama, kad šalys sudarys dvišales ginčų, darbo ir socialinių reikalų tarybas vairuotojų darbo ir su jais susijusiems klausimams nagrinėti ir spręsti, o šakos kolektyvinę sutartį planuojama pasirašyti iki rugsėjo 16 d.

Keliasi į Lenkiją

Visi VŽ kalbinti vežėjai tvirtina, kad šiuo metu visose Rytų ir Centrinės Europos valstybėse, su kurių vežėjais konkuruoja mūsų transporto sektoriaus atstovai, taikoma analogiška vairuotojų atlyginimų skaičiavimo sistema. Todėl Lietuvoje padidinus mokesčius ne mažiau nei 6% BVP sukuriantys šalies vežėjai praras konkurencingumą.

Pasak vežėjų, išaugusių veiklos kaštų neleis kompensuoti nedidelė vežėjų pelno marža, kuri Statistikos departamento duomenimis, siekia 3%. Vertindami padidinto MMA koeficiento poveikį, Lietuvos vežėjai dairosi galimybių savo veiklą iškelti į kaimyninę Lenkiją, kurioje vairuotojų MMA koeficiento didinimo klausimas net nėra keliamas.

Be to, Lenkijoje yra itin palankios sąlygos įdarbinti trečiųjų šalių vairuotojus. VŽ rašė, kad įmones Lenkijoje šiuo metu steigia arba jau įsteigė ne viena Lietuvos vežėjų įmonė, kurių tarpe yra ir didžiausios šalies transporto grupės.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Tokijo olimpinėse žaidynėse – pirmieji „Toyota“ elektromobiliai

Japonų automobilių koncernas „Toyota“ ne kartą demonstravo skeptišką požiūrį į elektromobilius ir mieliau...

Automobiliai
2019.07.21
Vaikams – pigesnė „McLaren 720S“ versija 2

Šis automobilis atviru kėbulu, pakeliamomis durimis, garso arba vaizdo įrašus grojančia multimedijos sistema...

Automobiliai
2019.07.20
Naujas „Lotus“: elektra, 1.900 „arklių“ ir 2 mln. USD kaina 7

Didžiosios Britanijos sportinių automobilių gamintojas „Lotus“ kitais metais ruošiasi pradėti gaminti naują...

Automobiliai
2019.07.20
Iranas užgrobė britų tanklaivį 11

Jungtinės Karalystės vyriausybė pareiškė gilų susirūpinimą dėl Hormūzo sąsiauryje sulaikyto su šios šalies...

Autonominių automobilių kūrėjai Europoje – be pinigų, bet ambicingi Premium 8

Toli nuo plačių ir saulėtų JAV Kalifornijos ir Arizonos valstijų kelių, kuriuose jau pradedami bandyti...

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos 14 pervažų 4

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos svarbiausias Lietuvos pervažas. Bendrovės valdyba patvirtino 14...

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės kol kas neveikia

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės – tikimasi, kad jos rajone paskatins elektromobilių...

Nuostolingą bendrovę prisijungęs Lietuvos paštas suerzino konkurentus Premium 17

Lietuvos pašto sprendimas prisijungti „LP Express“ siuntų terminalus valdžiusią savo antrinę AB „Baltic Post“...

„Klaipėdos Smeltę“ akcininkai MSC paliko be dalies krovinių Premium

Klaipėdos uostas prarado konteinerių laivybos regioninio centro statusą – laivybos milžinė MSC didžiuosius...

Verslo aplinka
2019.07.19
„Lufthansa“ testuoja naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą metodą 13

Oro bendrovė „Lufthansa“ ir jos antrinė įmonė „Swiss Airlines“ bando naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą...

Paslaugos
2019.07.18
„LG Cargo“ gavo „Milsos“ užsakymą vežti skaldą

„Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „LG CARGO“ pasirašė ilgalaikio bendradarbiavimo susitarimą su...

Manoma, kad „Orlen Lietuva“ įsivežė užterštos rusiškos naftos 

Naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“, tikėtina, atsigabeno chloru užterštos rusiškos naftos krovinį.

Pramonė
2019.07.18
S. Skvernelis žada NT ir taršių automobilių mokesčius   38

Naujų mokesčių bei didesnio jų progresyvumo Lietuvai nepavys išvengti, sako laikinasis premjeras. Sauliaus...

Verslo aplinka
2019.07.18
Prekybos karai mažina krovininio oro transporto poreikį pasaulyje Premium 4

Tarptautinė oro transporto asociacija IATA skelbia apie mažėjančią krovininio oro transporto paklausą, bet...

Tuščių konteinerių kaina – beveik 18 mlrd. Eur per metus  Premium 2

Konteineriais gabenama 95% pasaulio prekių, tačiau trečdalis jų keliauja tušti. Specialistai komentuoja, kad...

SGD terminalo išlaikymo našta mažės nuo gruodžio, žada premjeras  1

Premjeras Saulius Skvernelis tikisi, kad nuo gruodžio 1 d. pavyks sumažinti suskystintų gamtinių...

Pramonė
2019.07.17
Į kelių priežiūrą per ateinančius dvejus metus ketinama investuoti apie 1 mlrd. Eur 11

Šalies kelių priežiūrai finansuoti 2020–2021 metais ketinama skirti apie 1 mlrd. Eur. Pasak Lietuvos...

„Lietuvos geležinkeliai“: duomenų apie „Sigmen“ grėsmę nacionaliniam saugumui nėra 1

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ skelbia, kad kreipėsi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti...

„Klaipėdos konteinerių terminalas“ pasistiprino naujais kranais

Bendrovė „Klaipėdos konteinerių terminalas“ (KKT) pradėjo dirbti su nauju, universalios paskirties uosto...

Šviesoforuose nuo kitų metų nebeliks dešiniojo posūkio lentelių 45

Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles – nuo ateinančių metų šviesoforuose...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau