Kauno darnaus judumo plane – naujos pėsčiųjų zonas

Publikuota: 2019-06-15
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Kauno savivaldybė penktadienį pranešė apie parengtą miesto darnaus judumo planą.

Jame siūloma gerokai išplėsti tinklą gatvių, kuriose numatytos juostos viešajam transportui, taip pat plėsti pėsčiųjų zonas miesto centrinėje dalyje. Infrastruktūra gerinama nuosaviems automobiliams

Plano ataskaitos duomenimis, Kauno gatvėse dominuoja nuosavi automobiliai: rytinio piko metu jie sudaro 83%, o vakarinio – 91% automobilių srauto. Viešasis transportas sudaro 4%, o likusį srautą – įvairus krovininis transportas.

Plane pastebima, jog mieste planuojant infrastruktūrą nėra stengiamasi pakeisti keliavimo įpročių.

„Projektų įgyvendinimas priklauso nuo gaunamo finansavimo ir dažnai pagrindinis dėmesys numatant gerinti susisiekimo infrastruktūrą yra skiriamas lengvųjų automobilių eismo sąlygų gerinimui“, – rašoma darnaus judumo plano santraukoje.

Jo rengėjai taip pat pastebi, kad miesto bendrajame plane akcentuojama urbanistinė plėtra, tačiau nenumatomos teritorijos tankiam užstatymui ar priemonės valdyti gyventojų kėlimuisi į priemiesčius. Pramonės rajonų planavime neatsižvelgiama į darnaus susisiekimo su jais poreikį.

„Planavimo dokumentuose per mažai dėmesio skiriama pėsčiųjų sąlygų gerinimui, susisiekimo sistemos visuotinimui, specialiųjų poreikių turinčių žmonių įtraukimui, eismo saugos ir saugumo didinimui, visuomenės informavimo švietimo klausimams, viešajam transportui“, – rašoma santraukoje.

Pasak rengėjų, pagrindinis dėmesys turėtų būti skiriamas pėstiesiems eismo dalyviams, dviratininkams bei viešajam transportui.

Daugiau „A“ juostų

Plane pastebima, jog viešojo transporto keleivių mieste per paskutinį dešimtmetį nuolat mažėjo. Siūloma padidinti greitųjų autobusų ir viešajam transportui skirtų eismo juostų skaičių.

Bendras gatvių atkarpų ilgis, kuriuose siūloma įdiegti viešojo transporto prioritetą abejomis kryptimis sudarytų 21,5 kilometro, kai šiuo metu „A“ juostos įdiegtos vos keturiose atkarpose ir sudaro šiek tiek daugiau nei tris kilometrus.

Tyrimo duomenimis, viešojo transporto keleivių nuo 2006 metų sumažėjo 10%: nuo 89,4 mln. keleivių per metus 2006 metais iki 80,6 mln. keleivių per metus 2016 metais.

Vis dėlto projekto rengėjai pabrėžia, kad jei savivaldybėse nebūtų dedamos pastangos skatinti gyventojų keliones viešuoju transportu, mažėjimo apimtis būtų dar didesnė.

Gyventojų apklausos rodo, jog viešąjį transportą renkasi tos visuomenės grupės, kurios negali sau leisti nuosavo automobilio: jaunimas arba pensinio amžiaus žmonės. Tuo tarpu dirbantys kauniečiai, ypač tie, kurie turi vaikų ir lydi juos į ugdymo įstaigas, keliauja nuosavais automobiliais.

Siūloma mieste skirstyti viešojo transporto tipus pagal tai, ar jie skirti atvežti gyventojus iš atokių vietovių, ar pagreitinti susisiekimą, įvedant greituosius maršrutus. Vis dėlto jiems aptarnauti, rengėjų vertinimu, naujų transporto rūšių nereikia.

Pastebima, kad ne visi Kauno miesto priemiestinių teritorijų gyventojai gali naudotis viešuoju transportu kasdieninėms kelionėms dėl per mažo jo kursavimo dažnio darbo dieną. Taip pat siūloma suderinti Kauno viešojo transporto sistemas su gretimomis savivaldybėmis, įvedant vieningą bilietų sistemą, suderinant grafikus.

Taip pat siūloma supaparastinti viešojo transporto bilietų įsigijimą, įdiegti „statyk ir važiuok“ aikšteles, kuriose gyventojai galėtų palikti automobilius ir dviračius, o toliau vykti viešuoju transportu.

Riboto automobilių srauto zona

Gana drastiškų priemonių siūloma imtis miesto centre, per kurį šiuo metu eina dauguma pagrindinių transporto mazgų.

„Individualaus variklinio transporto eismo ribojimui Kauno senamiestyje reikalingos kardinalios priemonės. Reikia mažinti transporto srautą ir automobilių stovėjimo poreikį senamiestyje organizacinėmis ir apmokestinimo priemonėmis“, – rašoma ataskaitoje.

Siūloma miesto centre plėsti pėsčiųjų zonas, siaurinti Karaliaus Mindaugo prospektą ir jo sąskaita plėsti rekreacinę zoną palei Nemuno upę.

Taip pat siūloma siaurinti, o ilgainiui automobiliams visai uždaryti Laisvės alėją kertančias Maironio ir A. Mickevičiaus gatves.

„Šis sprendimas būtų radikalus, bet labai paskatintų pėsčiųjų ir bemotorių transporto priemonių eismą Kauno miesto centre“, – mano projekto rengėjai.

Miesto centrinėje dalyje, apimančioje senamiestį ir naujamiestį, siūloma įrengti zoną be CO2: tai reikštų, jog čia mažėtų automobilių stovėjimo vietų, o už įvažiavimą į ją reikėtų sumokėti du eurus.

Dviračiams nepalankus reljefas

„Reljefas Kauno mieste yra vienas pagrindinių trukdžių kelionėms dviračiu populiarėti, ir pagrindinė priežastis, kodėl dviračiai naudojami daugiausiai trumpoms pramoginėms kelionėms arba sportui, bet mažai naudojami kelionėms į darbą ir kaip transporto priemonė“, – rašoma plano santraukoje.

Atsižvelgiant į šią problemą, trukdančią skatinti dviračių naudojimą kelionėms vietoj nuosavų automobilių, siūloma skirti ypatingą dėmesį sujungti dviračių takų sistemas pakalnėje esančiame miesto centre ir ant kalno.

Rengėjai taip pat siūlo tam pasitelkti funikulierių sistemą bei ją plėsti. Šiuo metu mieste veikia du – Aleksoto ir Žaliakalnio – funikulieriai, menantys tarpukarį.

Kaune rekomenduojama svarstyti įvairias alternatyvas, tarpusavyje derinančias viešąjį transportą ir dviračius: populiarinti dviračių dalijimosi paslaugą ar įrengti saugyklas, leidžiančias tolimesnių vietovių gyventojams iki stotelių atvykti dviračiu ir toliau keliauti viešuoju transportu..

Per ateinančius keletą metų minėtoms priemonėms bus skirta apie 12 mln. Europos Sąjungos lėšų.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Transachemos“ vadovą A. Mirinavičių keičia J. Varkulevičius

Koncerno „Achemos grupė“ valdomos krovinių gabenimo geležinkeliais bendrovei „Transachema“ vadovavusį Arūną...

Vadyba
15:53
Ieškoma Šventosios jūrų uosto direkcijos vadovo

Ieškoma Palangos savivaldybės įmonės Šventosios jūrų uosto direkcijos vadovo – savivaldybė trečiadienį...

Gatvę Vilniaus Šnipiškėse už 1,3 mln. Eur tvarkys „Grinda“

700 m ilgio Širvintų g. Vilniaus Šnipiškėse tvarkys savivaldybės valdoma UAB „Grinda“.

Tiriamos „Rail Balticos“ galimybės sujungti traukinių ir oro transportą

„Rail Balticos“ projektą įgyvendinanti bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonė „RB Rail AS“ parengė...

Savininkus pakeitęs „Autokurtas“ svarbiausiais klientais mato ne vežėjus Premium

Akcininkus pakeitusi vieną didžiausių šalyje sunkiojo transporto remonto tinklų valdanti bendrovė...

Ekonomikos komitetas: „Problematika“ ir „Kelių priežiūra“ nebus tarp strateginių įmonių

Seimo Ekonomikos komitetas pritarė prezidento siūlymui kelių techninės priežiūros ir kokybės kontrolės...

„EasyJet“ planuoja atidaryti savo kelionių agentūrą

Britų aviakompanija „EasyJet“ planuoja atidaryti savo kelionių agentūrą, kuri pardavinės kelionių paketus.

Paslaugos
2019.11.13
Geležinkelį iki Klaipėdos už 360 mln. Eur elektrifikuos Ispanijos bendrovių konsorciumas 2

Geležinkelio nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos ir Vilniaus mazgo elektrifikavimo rangovo konkursą laimėjo...

Lietuvos pašto valdyba ministrui darkart kartoja, kad nebeina pareigų 2

Buvę Lietuvos pašto valdybos nariai dar kartą kartoja, kad valdyba nedirba ir pareigų nevykdo, nors...

Ketvirtoji „Octavia” – dienos šviesoje 3

Pristatytas populiariausio Čekijos gamintojo modelio įpėdinis dar vienu žingsniu artėja prie „premium“...

Automobiliai
2019.11.12
S. Skvernelis: matau Aplinkos apsaugos departamento neįgalumą  2

Premjeras Saulius Skvernelis sako matantis Aplinkos apsaugos departamento atstovų neįgalumą likviduojant...

Nemunu planuoja paleisti turistinius laivus tarp Lietuvos ir Kaliningrado srities 2

Lietuvos ir Kaliningrado srities atstovai planuoja atgaivinti turistinę laivybą pasienio upe Nemunu, praneša...

Paslaugos
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Seimas imasi taršių automobilių mokesčio įvedimo 

Seimas sutiko pradėti svarstyti su kitų metų biudžetu susijusio taršių automobilių registracijos mokesčio, iš...

Verslo aplinka
2019.11.12
Vėsiname prieššventinę karštinę Verslo tribūna

Dovanos artimiesiems Kalėdų ir Naujųjų metų proga, Juodojo penktadienio nuolaidos – kalendorinių metų...

„737 MAX“ dar angaruose, bet „Boeing“ akcijos jau ant kilimo tako

Kompanija „Boeing“ pirmadienį paskelbė laukianti, kad Jungtinių Valstijų skrydžių priežiūros institucija per...

Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
„Baltic Ground Services“ į elektrinius autobusus investuoja 30 mln. Eur

Antžeminės orlaivių priežiūros bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) investuoja 30 mln. Eur į elektrinius...

Darbo tęsti nesutinkanti Lietuvos pašto valdyba: reikalaujami sprendimai būtų žalingi 13

Jaroslavo Narkevičiaus, susisiekimo ministro, atleisti Lietuvos pašto valdybos nariai nesutinka tęsti darbo,...

Pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija 1

Iki kitų metų vasaros planuojama parengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategiją, kuria siekiama...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau