Kauno darnaus judumo plane – naujos pėsčiųjų zonas

Publikuota: 2019-06-15
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Kauno savivaldybė penktadienį pranešė apie parengtą miesto darnaus judumo planą.

Jame siūloma gerokai išplėsti tinklą gatvių, kuriose numatytos juostos viešajam transportui, taip pat plėsti pėsčiųjų zonas miesto centrinėje dalyje. Infrastruktūra gerinama nuosaviems automobiliams

Plano ataskaitos duomenimis, Kauno gatvėse dominuoja nuosavi automobiliai: rytinio piko metu jie sudaro 83%, o vakarinio – 91% automobilių srauto. Viešasis transportas sudaro 4%, o likusį srautą – įvairus krovininis transportas.

Plane pastebima, jog mieste planuojant infrastruktūrą nėra stengiamasi pakeisti keliavimo įpročių.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Projektų įgyvendinimas priklauso nuo gaunamo finansavimo ir dažnai pagrindinis dėmesys numatant gerinti susisiekimo infrastruktūrą yra skiriamas lengvųjų automobilių eismo sąlygų gerinimui“, – rašoma darnaus judumo plano santraukoje.

Jo rengėjai taip pat pastebi, kad miesto bendrajame plane akcentuojama urbanistinė plėtra, tačiau nenumatomos teritorijos tankiam užstatymui ar priemonės valdyti gyventojų kėlimuisi į priemiesčius. Pramonės rajonų planavime neatsižvelgiama į darnaus susisiekimo su jais poreikį.

„Planavimo dokumentuose per mažai dėmesio skiriama pėsčiųjų sąlygų gerinimui, susisiekimo sistemos visuotinimui, specialiųjų poreikių turinčių žmonių įtraukimui, eismo saugos ir saugumo didinimui, visuomenės informavimo švietimo klausimams, viešajam transportui“, – rašoma santraukoje.

Pasak rengėjų, pagrindinis dėmesys turėtų būti skiriamas pėstiesiems eismo dalyviams, dviratininkams bei viešajam transportui.

Daugiau „A“ juostų

Plane pastebima, jog viešojo transporto keleivių mieste per paskutinį dešimtmetį nuolat mažėjo. Siūloma padidinti greitųjų autobusų ir viešajam transportui skirtų eismo juostų skaičių.

Bendras gatvių atkarpų ilgis, kuriuose siūloma įdiegti viešojo transporto prioritetą abejomis kryptimis sudarytų 21,5 kilometro, kai šiuo metu „A“ juostos įdiegtos vos keturiose atkarpose ir sudaro šiek tiek daugiau nei tris kilometrus.

Tyrimo duomenimis, viešojo transporto keleivių nuo 2006 metų sumažėjo 10%: nuo 89,4 mln. keleivių per metus 2006 metais iki 80,6 mln. keleivių per metus 2016 metais.

Vis dėlto projekto rengėjai pabrėžia, kad jei savivaldybėse nebūtų dedamos pastangos skatinti gyventojų keliones viešuoju transportu, mažėjimo apimtis būtų dar didesnė.

Gyventojų apklausos rodo, jog viešąjį transportą renkasi tos visuomenės grupės, kurios negali sau leisti nuosavo automobilio: jaunimas arba pensinio amžiaus žmonės. Tuo tarpu dirbantys kauniečiai, ypač tie, kurie turi vaikų ir lydi juos į ugdymo įstaigas, keliauja nuosavais automobiliais.

Siūloma mieste skirstyti viešojo transporto tipus pagal tai, ar jie skirti atvežti gyventojus iš atokių vietovių, ar pagreitinti susisiekimą, įvedant greituosius maršrutus. Vis dėlto jiems aptarnauti, rengėjų vertinimu, naujų transporto rūšių nereikia.

Pastebima, kad ne visi Kauno miesto priemiestinių teritorijų gyventojai gali naudotis viešuoju transportu kasdieninėms kelionėms dėl per mažo jo kursavimo dažnio darbo dieną. Taip pat siūloma suderinti Kauno viešojo transporto sistemas su gretimomis savivaldybėmis, įvedant vieningą bilietų sistemą, suderinant grafikus.

Taip pat siūloma supaparastinti viešojo transporto bilietų įsigijimą, įdiegti „statyk ir važiuok“ aikšteles, kuriose gyventojai galėtų palikti automobilius ir dviračius, o toliau vykti viešuoju transportu.

Riboto automobilių srauto zona

Gana drastiškų priemonių siūloma imtis miesto centre, per kurį šiuo metu eina dauguma pagrindinių transporto mazgų.

„Individualaus variklinio transporto eismo ribojimui Kauno senamiestyje reikalingos kardinalios priemonės. Reikia mažinti transporto srautą ir automobilių stovėjimo poreikį senamiestyje organizacinėmis ir apmokestinimo priemonėmis“, – rašoma ataskaitoje.

Siūloma miesto centre plėsti pėsčiųjų zonas, siaurinti Karaliaus Mindaugo prospektą ir jo sąskaita plėsti rekreacinę zoną palei Nemuno upę.

Taip pat siūloma siaurinti, o ilgainiui automobiliams visai uždaryti Laisvės alėją kertančias Maironio ir A. Mickevičiaus gatves.

„Šis sprendimas būtų radikalus, bet labai paskatintų pėsčiųjų ir bemotorių transporto priemonių eismą Kauno miesto centre“, – mano projekto rengėjai.

Miesto centrinėje dalyje, apimančioje senamiestį ir naujamiestį, siūloma įrengti zoną be CO2: tai reikštų, jog čia mažėtų automobilių stovėjimo vietų, o už įvažiavimą į ją reikėtų sumokėti du eurus.

Dviračiams nepalankus reljefas

„Reljefas Kauno mieste yra vienas pagrindinių trukdžių kelionėms dviračiu populiarėti, ir pagrindinė priežastis, kodėl dviračiai naudojami daugiausiai trumpoms pramoginėms kelionėms arba sportui, bet mažai naudojami kelionėms į darbą ir kaip transporto priemonė“, – rašoma plano santraukoje.

Atsižvelgiant į šią problemą, trukdančią skatinti dviračių naudojimą kelionėms vietoj nuosavų automobilių, siūloma skirti ypatingą dėmesį sujungti dviračių takų sistemas pakalnėje esančiame miesto centre ir ant kalno.

Rengėjai taip pat siūlo tam pasitelkti funikulierių sistemą bei ją plėsti. Šiuo metu mieste veikia du – Aleksoto ir Žaliakalnio – funikulieriai, menantys tarpukarį.

Kaune rekomenduojama svarstyti įvairias alternatyvas, tarpusavyje derinančias viešąjį transportą ir dviračius: populiarinti dviračių dalijimosi paslaugą ar įrengti saugyklas, leidžiančias tolimesnių vietovių gyventojams iki stotelių atvykti dviračiu ir toliau keliauti viešuoju transportu..

Per ateinančius keletą metų minėtoms priemonėms bus skirta apie 12 mln. Europos Sąjungos lėšų.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Kinija pasipiktino – galimas poveikis prekių logistikai dar tik spėliojamas Premium 1

Kol nėra žinomas tikslios Kinijos pareiškimo nutraukti bendradarbiavimą su Lietuvos Susisiekimo ministerija...

Logistika
2022.08.12
Po viceministrės vizito Taivane Kinija nutraukia ryšius su Lietuva susisiekimo srityje 9

Reaguodama į susisiekimo viceministrės vizitą Taivane šią savaitę Kinija pareiškė įvedanti jai sankcijas ir...

Verslo aplinka
2022.08.12
Kinijos kariniai žaidimai parodė jos pažeidžiamumą Premium

Kinijos laivyno manevrai Taivano sąsiauryje vertinami kaip nepageidautini ne tik savo nepriklausomybę...

Logistika
2022.08.12
Šiaulių banko vadovas: tebelaukiame valdžios atsakymo, ar Kaliningrado tranzitas valstybei svarbus

Lietuvos institucijoms ir komerciniams bankams aiškinantis, kaip aptarnauti Rusijos mokėjimus už sankcionuotų...

Logistika
2022.08.12
LB: didėjęs importas, smukęs eksportas ir išmokėti dividendai blogino balansą

Sumažėjęs Lietuvos eksportas ir didėjęs importas birželį kiek pablogino užsienio prekybos balansą – Lietuvos...

Finansai
2022.08.12
Lėtėjanti ekonomika gali pratuštinti sandėlių lentynas Premium 6

Amerikoje besikemšant sandėliams, Lietuvoje ir visoje Europoje nuotaikos kiek kitokios. Pastebima, kad...

Logistika
2022.08.12
„Ryanair“ pranešė kelerius metus negalėsianti pasiūlyti itin pigių bilietų

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ pranešė, kad dėl sparčiai brangstančių degalų kelerius metus...

Logistika
2022.08.11
EK atstovė: sankcijos nedraudžia mokėjimų už geležinkelių paslaugas 3

Lietuvos institucijoms ir komerciniams bankams aiškinantis, kaip aptarnauti Rusijos mokėjimus už sankcionuotų...

Logistika
2022.08.11
Lietuvos ir Taivano autobusų gamintojai sutarė plėtoti baterijų modulių technologijas

Elektrinių autobusų gamintoja „Vėjo projektai“ ir didžiausia Taivano keleivinių ir krovininių transporto...

Logistika
2022.08.11
A. Lukašenka ragina imtis priemonių dėl „atimto“ Baltarusijos turto Klaipėdos uoste 2

Autoritarinis Baltarusijos vadovas Aliaksandras Lukašenka pareiškė, kad Baltarusija faktiškai prarado turtą...

Verslo aplinka
2022.08.11
Galią elektromobilių krovimui – iš prekybos centro ar biuro Premium

2030 m. Lietuvoje tikimasi elektromobilių parką padidinti iki kelių šimtų tūkstančių. Tam reikės elektros,...

Inovacijos
2022.08.11
Arši kaktomuša dėl kvotų: vienoje pusėje – vežėjai, kitoje – žmogaus teisių aktyvistai Premium 1

Visą Europą stingdant vairuotojų deficitui, Lietuvos vežėjai darbuotojų randa Centrinėje ir Pietryčių...

Logistika
2022.08.11
Vilniuje – 6 nauji, „Kautros“ elektrobusais vykdomi viešojo transporto maršrutai 2

Didžiausias privatus keleivių vežėjas šalyje įžengia į Vilnių, laimėjęs konkursą su lietuviškais...

Logistika
2022.08.10
„Wizz Air“ įsteigta Abu Dabio įmonė skraidys į Maskvą 16

Analitikai svarsto, kad Londono akcijų biržoje listinguojama kompanija gali turėti daugiau reputacinės žalos...

Logistika
2022.08.10
Kaliningrado tranzitui išsemiant kvotas, didžiausią grėsmę jam kelia atsiskaitymai Premium

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) patvirtino, kad kai kurių, ES sankcijomis ribojamų, į Kaliningradą per Lietuvą...

Logistika
2022.08.10
Pirkėjas iš Libano atsisakė pirmojo Ukrainos grūdų krovinio 10

Libane įsikūręs pirkėjas atmetė pirmąją per Juodąją jūrą atplaukusią grūdų siuntą iš Ukrainos. Pasak Ukrainos...

Logistika
2022.08.10
KKT per pusmetį mažino krovą, laukia Ukrainos ir Azijos krovinių

Pirmąjį pusmetį 4% krovą mažinęs, tačiau beveik trečdaliu generalinių krovinių kiekį padidinęs „Klaipėdos...

Logistika
2022.08.10
Kaip „Mobile.de“ nenusipirkti katės maiše ir pašokdinti pajamas nuo 3 iki 13 mln. Eur Premium

Naudoti automobiliai, bet patikimi – tokią automobilių pagal užsakymą paslaugą siūlanti UAB „Kokybiški auto“...

Gazelė
2022.08.10
A. Latakas Taivane tikisi sugrąžinti prarastus krovinių srautus į Klaipėdą

Taivane viešintis Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas sako, kad per trejus pastaruosius metus krovinių...

Logistika
2022.08.09
„Air Baltic“ keleivių srautas liepą augo dukart

Latvijos nacionalinė oro vežėja „Air Baltic“ pranešė praėjusį mėnesį skraidinusi 414.500 keleivių – dukart...

Logistika
2022.08.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku