Kauno darnaus judumo plane – naujos pėsčiųjų zonas

Publikuota: 2019-06-15
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Kauno savivaldybė penktadienį pranešė apie parengtą miesto darnaus judumo planą.

Jame siūloma gerokai išplėsti tinklą gatvių, kuriose numatytos juostos viešajam transportui, taip pat plėsti pėsčiųjų zonas miesto centrinėje dalyje. Infrastruktūra gerinama nuosaviems automobiliams

Plano ataskaitos duomenimis, Kauno gatvėse dominuoja nuosavi automobiliai: rytinio piko metu jie sudaro 83%, o vakarinio – 91% automobilių srauto. Viešasis transportas sudaro 4%, o likusį srautą – įvairus krovininis transportas.

Plane pastebima, jog mieste planuojant infrastruktūrą nėra stengiamasi pakeisti keliavimo įpročių.

„Projektų įgyvendinimas priklauso nuo gaunamo finansavimo ir dažnai pagrindinis dėmesys numatant gerinti susisiekimo infrastruktūrą yra skiriamas lengvųjų automobilių eismo sąlygų gerinimui“, – rašoma darnaus judumo plano santraukoje.

Jo rengėjai taip pat pastebi, kad miesto bendrajame plane akcentuojama urbanistinė plėtra, tačiau nenumatomos teritorijos tankiam užstatymui ar priemonės valdyti gyventojų kėlimuisi į priemiesčius. Pramonės rajonų planavime neatsižvelgiama į darnaus susisiekimo su jais poreikį.

„Planavimo dokumentuose per mažai dėmesio skiriama pėsčiųjų sąlygų gerinimui, susisiekimo sistemos visuotinimui, specialiųjų poreikių turinčių žmonių įtraukimui, eismo saugos ir saugumo didinimui, visuomenės informavimo švietimo klausimams, viešajam transportui“, – rašoma santraukoje.

Pasak rengėjų, pagrindinis dėmesys turėtų būti skiriamas pėstiesiems eismo dalyviams, dviratininkams bei viešajam transportui.

Daugiau „A“ juostų

Plane pastebima, jog viešojo transporto keleivių mieste per paskutinį dešimtmetį nuolat mažėjo. Siūloma padidinti greitųjų autobusų ir viešajam transportui skirtų eismo juostų skaičių.

Bendras gatvių atkarpų ilgis, kuriuose siūloma įdiegti viešojo transporto prioritetą abejomis kryptimis sudarytų 21,5 kilometro, kai šiuo metu „A“ juostos įdiegtos vos keturiose atkarpose ir sudaro šiek tiek daugiau nei tris kilometrus.

Tyrimo duomenimis, viešojo transporto keleivių nuo 2006 metų sumažėjo 10%: nuo 89,4 mln. keleivių per metus 2006 metais iki 80,6 mln. keleivių per metus 2016 metais.

Vis dėlto projekto rengėjai pabrėžia, kad jei savivaldybėse nebūtų dedamos pastangos skatinti gyventojų keliones viešuoju transportu, mažėjimo apimtis būtų dar didesnė.

Gyventojų apklausos rodo, jog viešąjį transportą renkasi tos visuomenės grupės, kurios negali sau leisti nuosavo automobilio: jaunimas arba pensinio amžiaus žmonės. Tuo tarpu dirbantys kauniečiai, ypač tie, kurie turi vaikų ir lydi juos į ugdymo įstaigas, keliauja nuosavais automobiliais.

Siūloma mieste skirstyti viešojo transporto tipus pagal tai, ar jie skirti atvežti gyventojus iš atokių vietovių, ar pagreitinti susisiekimą, įvedant greituosius maršrutus. Vis dėlto jiems aptarnauti, rengėjų vertinimu, naujų transporto rūšių nereikia.

Pastebima, kad ne visi Kauno miesto priemiestinių teritorijų gyventojai gali naudotis viešuoju transportu kasdieninėms kelionėms dėl per mažo jo kursavimo dažnio darbo dieną. Taip pat siūloma suderinti Kauno viešojo transporto sistemas su gretimomis savivaldybėmis, įvedant vieningą bilietų sistemą, suderinant grafikus.

Taip pat siūloma supaparastinti viešojo transporto bilietų įsigijimą, įdiegti „statyk ir važiuok“ aikšteles, kuriose gyventojai galėtų palikti automobilius ir dviračius, o toliau vykti viešuoju transportu.

Riboto automobilių srauto zona

Gana drastiškų priemonių siūloma imtis miesto centre, per kurį šiuo metu eina dauguma pagrindinių transporto mazgų.

„Individualaus variklinio transporto eismo ribojimui Kauno senamiestyje reikalingos kardinalios priemonės. Reikia mažinti transporto srautą ir automobilių stovėjimo poreikį senamiestyje organizacinėmis ir apmokestinimo priemonėmis“, – rašoma ataskaitoje.

Siūloma miesto centre plėsti pėsčiųjų zonas, siaurinti Karaliaus Mindaugo prospektą ir jo sąskaita plėsti rekreacinę zoną palei Nemuno upę.

Taip pat siūloma siaurinti, o ilgainiui automobiliams visai uždaryti Laisvės alėją kertančias Maironio ir A. Mickevičiaus gatves.

„Šis sprendimas būtų radikalus, bet labai paskatintų pėsčiųjų ir bemotorių transporto priemonių eismą Kauno miesto centre“, – mano projekto rengėjai.

Miesto centrinėje dalyje, apimančioje senamiestį ir naujamiestį, siūloma įrengti zoną be CO2: tai reikštų, jog čia mažėtų automobilių stovėjimo vietų, o už įvažiavimą į ją reikėtų sumokėti du eurus.

Dviračiams nepalankus reljefas

„Reljefas Kauno mieste yra vienas pagrindinių trukdžių kelionėms dviračiu populiarėti, ir pagrindinė priežastis, kodėl dviračiai naudojami daugiausiai trumpoms pramoginėms kelionėms arba sportui, bet mažai naudojami kelionėms į darbą ir kaip transporto priemonė“, – rašoma plano santraukoje.

Atsižvelgiant į šią problemą, trukdančią skatinti dviračių naudojimą kelionėms vietoj nuosavų automobilių, siūloma skirti ypatingą dėmesį sujungti dviračių takų sistemas pakalnėje esančiame miesto centre ir ant kalno.

Rengėjai taip pat siūlo tam pasitelkti funikulierių sistemą bei ją plėsti. Šiuo metu mieste veikia du – Aleksoto ir Žaliakalnio – funikulieriai, menantys tarpukarį.

Kaune rekomenduojama svarstyti įvairias alternatyvas, tarpusavyje derinančias viešąjį transportą ir dviračius: populiarinti dviračių dalijimosi paslaugą ar įrengti saugyklas, leidžiančias tolimesnių vietovių gyventojams iki stotelių atvykti dviračiu ir toliau keliauti viešuoju transportu..

Per ateinančius keletą metų minėtoms priemonėms bus skirta apie 12 mln. Europos Sąjungos lėšų.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Šviesoforuose nuo kitų metų nebeliks dešiniojo posūkio lentelių 22

Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles – nuo ateinančių metų šviesoforuose...

„Transporent“ gavo 7,8 mln. Eur Lietuvos pašto užsakymą 4

Automobilių nuomos įmonė „Transporent“ gavo 7,755 mln. Eur valstybės valdomo Lietuvos pašto užsakymą – ji...

Vilnius už 19 mln. Eur pirks 50 naujų autobusų 1

Vilnius už 19,36 mln. Eur pirks 50 naujų žemagrindžių autobusų – juos savivaldybei parduos konkursą laimėjusi...

Ruošiasi sutvarkyti neasfaltuotą gatvę Vilniaus Šnipiškėse

Vilniaus miesto savivaldybė ruošiasi sutvarkyti Šnipiškėse esančią Krokuvos gatvę, kurios dalis vis dar...

Statyba ir NT
2019.07.16
Vilnių sieks paversti siuntų iš Kinijos logistikos centru Europoje 2

„Lietuvos geležinkeliai“ krovinius iš Kinijos rengiasi gabenti tiesiogiai, be logistikos partnerių, o...

Šiemet prasidės Palangos oro uosto rekonstrukcija

Šių metų pabaigoje planuojama pradėti Palangos oro uosto rekonstrukciją, po kurios bus perplanuotos pastato...

„Lietuvos geležinkeliai“ dėl VPT sprendimo kreipėsi į teismą 1

„Lietuvos geležinkeliai“ kreipėsi į Vilniaus apygardos administracinį teismą, kurio prašo pripažinti Viešųjų...

Į bioetanolio gamyklą Kėdainių LEZ planuojama investuoti iki 180 mln. Eur Premium 7

Estijoje registruota „Baltic Bioethanol“ Kėdainių LEZ planuoja statyti 180 mln. Eur vertės bioetanolio...

Pramonė
2019.07.16
„ACE Logistics“ pirmąjį pusmetį augo 8,5%, mažėja kelių transporto dalis 1

Estijos kapitalo logistikos ir transportavimo sprendimų įmonių grupės „ACE Logistics“ Lietuvos padalinys...

Vilniuje bus įrengtos penkios didelės galios elektromobilių įkrovimo stotelės 7

Vilniuje, netoli magistralinių kelių, planuojama įrengti 5 viešąsias didelės galios elektromobilių įkrovimo...

Lietuvos oro uostų patirtis: kaip tris VĮ paversti vienu šiuolaikišku verslu Premium 5

Prieš 5 metus Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus valdžiusios įmonės buvo sujungtos į vieną. Naujai...

Vadyba
2019.07.15
Aukščiausia elektros lyga: XXI a. lenktynių formato aktyvistai sunkiai laužia tradicijų ledus Premium

Elektra varomų automobilių „Formulės E“ lenktynės – nuo 2014 m. plėtojamas projektas, kurį siekiama paversti...

Verslo klasė
2019.07.14
„Solaris“ gavo didžiausią elektrinių autobusų užsakymą Europoje 7

Italijos viešojo transporto operatorius „ATM Milano“ sutarė dėl 192 mln. Eur vertės elektrinių autobusų...

Šventosios jūrų uostui skirta 1,7 mln. Eur parama 4

Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 m. veiksmų programos priemonių projektų atrankos komiteto...

Vilniuje automobilių eismą riboja prezidento inauguracija ir pratybos 6

Dėl penktadienį vykstančios prezidento inauguracijos dalyje Vilniaus senamiesčio ribojamas eismas. Laikini...

„Lietuvos geležinkelių“ pajamos pirmąjį pusmetį augo 2,3%

„Lietuvos geležinkelių“ grupė per pirmąjį šių metų pusmetį iš pagrindinių veiklų gavo 226,7 mln. Eur pajamų –...

Į „Linavos“ draudimo bendrovės akcininkus viliojami vežėjai neskuba Premium 2

Asociacijos „Linava“ steigiamos draudimo bendrovės akcininkėmis turėtų tapti didžiosios vežėjų įmonės. Tokį...

Klaipėdos uosto krova pirmąjį pusmetį augo 6% 1

Klaipėdos uostas pirmąjį šių metų pusmetį perkrovė 23,6 mln. tonų krovinių – 6,4% daugiau nei pernai...

Traukiasi „Norwegian Air“ vadovas

Norvegų oro skrydžių bendrovės „Norwegian Air“ generalinis direktorius ir bendraįkūrėjas Bjornas Kjosas...

Vadyba
2019.07.11
„Klaipėdos nafta“ importavo naftą  3

Birželį pirmą kartą į AB „Klaipėdos nafta“ valdomą Klaipėdos naftos terminalą importuota žaliava vienai iš...

Pramonė
2019.07.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau