Eksministrai nuogąstauja dėl techninių apžiūrų patikros rinkos liberalizavimo 

Publikuota: 2019-05-14
Iš kairės: Algirdas Butkevičius, Rimantas Sinkevičius, Rimantas Didžiokas ir Vitoldas Milius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Iš kairės: Algirdas Butkevičius, Rimantas Sinkevičius, Rimantas Didžiokas ir Vitoldas Milius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Antradienį trys buvę susisiekimo ministrai Seime surengė konferenciją, kurioje gynė Lietuvoje veikiančios automobilių techninių apžiūrių sistemos privalumus.

Algirdas Butkevičius, Rimantas Stankevičius ir Rimantas Didžiokas, reaguodami į balandžio mėnesio pabaigoje Eimučio Misiūno, Vidaus reikalų ministro paskelbtus planus keisti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą (SEAKĮ) ir liberalizuoti techninių apžiūrų rinką, pateikė tam prieštaraujančius argumentus.

Eksministrai tvirtino daug ir ilgai dirbę, siekdami mažinti dvi didžiausias techninių apžiūrų sistemos problemas – eiles apžiūrų centruose ir korupciją, taip pat riboti atliekamos apžiūros kainas. Jie tvirtino, kad dabar sukurta sistema atitinka keliamus reikalavimus ir bandymai ją keisti gali sukelti tik neigiamą poveikį.

Nepalaiko liberalizacijos

„Man nesuprantama, kad aš išgirdau ne iš susisiekimo ministro, bet iš interviu duodančio vidaus reikalų ministro, kad šitas sektorius bus liberalizuotas“, – tvirtino p. Butkevičius. Jis minėjo Estijos pavyzdį – ten liberalizacija esą visiškai nepasiteisino, nes labai pakilo paslaugų kaina. O Lietuvoje šiandien yra viena iš mažiausių techninės patikros kainų visoje Europoje.

„Čia sėdime trys buvę ministrai. Ir visi trys turėjome reikalų su technine apžiūra. Kiekvieną kadenciją klausimas dėl liberalizavimo ir rinkos išplėtimo atsiranda vis iš naujo, – sako p. Sinkevičius. – Automobilių parko techninės būklės užtikrinimas yra valstybės funkcija. Nes tai surišta su žmonių gyvybėmis, sauga, turto praradimu ir panašiais dalykais. Lietuva pasirinko savo sprendimą, sudarė sutartis ir šiandien techninių apžiūrų tinklas yra išplėtotas visoje respublikos teritorijoje – centrai yra kas 30 kilometrų. Kaina yra nustatoma susisiekimo ministro,šiandien ji yra mažiausia. Yra užtikrinta informacinė sistema su policija, su kitais padaliniais. Sugriovus sistemą, leidus išplėsti rinką ir nebekontroliuojant kainų, grįžimo atgal nebebus.“

Nepakeičiami 25 metus

„Nepavadinčiau to įstatymo tobulinimu. Tai – įstatymo darkymas“, – ministro p. Misiūno paviešintus siūlymus keisti SEAKĮ vertina p. Didžiokas, dabartinis „Transekstos“ prezidentas.

Jis aiškina, kad 1994 m. neterminuoto konkurso keliu buvo atrinktos 10 įmonių, kurios gavo išimtinai deleguotą funkciją atlikti apžiūrą numatytose teritorijose. Tos pačios įmonės techninės apžiūros funkcijas atlieka jau 25 metus. Pasako jo, šios įmonės dabar sėkmingai susitvarko su visais joms keliamais reikalavimais.

„Mes sakome, kad siekiant išvengti žalos, kuri gali kilti, priėmus siūlomus įstatymo pakeitimus – nesvarstyti dalies, kuri susijusi su techninių apžiūrų vykdymu“, – siūlo p. Didžiokas.

Verslui reikia aiškumo

Lietuvoje yra daugybė automobilių servisų, kuriuose yra visa arba didelė dalis techninėms apžiūroms reikalingos įrangos. Vitoldas Milius, Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius, tvirtina kad verslininkai domisi galimybe atlikti technines apžiūras, bet jiems reikia daugiau aiškumo.

„Verslas galėtų vykdyti tokią paslaugą, bet jis turi labai aiškų kriterijų: tai privalo apsimokėti. Jeigu norėtum žiūrėti į uždarbį, šitame (SEAKĮ pakeitimų – VŽ) plane nėra verslininkams jokių aiškių duomenų, ar iš to galima uždirbti, ar ne. Yra vienas nurodytas kriterijus – nusipirkti įrangą, bet įrangą nusipirkti gali visi. Bet taip galime paleisti vėjais visiškai normaliai veikiančią sistemą ir neaišku, ką sukursime vietoje jos“, – tvirtino p. Milius.

Sąlygos keistųsi dramatiškai

Buvę ministrai tvirtina, kad liberalizavus rinką, rajonuose būtų uždaryti nuostolingai veikiantys centrai ir pakiltų apžiūros įkainiai. Be to, būtų sunkiau kontroliuoti korupciją.

Ponas Didžiokas pateikia pavyzdį, kad Estijoje liberalizavus rinką, atsirado per 200 apžiūros centrų, o apžiūros kaina dabar yra maždaug 4 kartus didesnė, nei Lietuvoje. „Transekstos“ prezidentas sako, kad Lietuvoje nuostolingai veikiančius rajoninius centrus išlaiko didesnius krūvius turintys centrai. O liberalizavus rinką, įmonės koncentruotųsi miestuose, nes rajoniniai centrai neišsilaikytų. Tai apsunkintų rajonų gyventojus.

„Natūralu, kad sąlygos keistųsi ir jos keistųsi dramatiškai. Tų mažųjų stočių nebeliktų. Gali būti, kad pradžioje paslaugų kainos mažėtų, bet pradėjus veikti atsipirkimo režimu, jos neišvengiamai kiltų. Dabar verslo įmonės, atliekančios valstybės funkcijas, yra sunerimusios, stabdo investicijas, nes nežino, kas jų laukia, – sako p. Didžiokas. – Mes ne prieš, kad būtų tobulinamas veikiantis modelis. Bet reikia pasakyti, kas jame yra negerai. Ir tada reikia trūkumus pašalinti, o ne bandyti iš esmės reformuoti sistemą, nežinant kas laukia.“

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kelių direkcijai jau pilnai vadovauja R. Lipkevičius 1

Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo konkursą laimėjęs Administravimo departamento direktorius...

Kauno oro uostas nori įsirengti saulės jėgainę  1

Lietuvos oro uostų (LTOU) tinklui priklausantis Kauno oro uostas paskelbė rinkos konsultacijas ir šiuo metu...

„Lietuvos geležinkeliai“ siekia vežioti puspriekabes tarp Vilniaus ir Klaipėdos  2

„Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ praėjusią savaitę į Vilniaus...

„Panevėžio keliai“ gavo 12 mln. Eur užsakymą

AB „Panevėžio keliai“ už 11,969 mln. Eur (su PVM) rekonstruos krašto kelio Kėdainiai-Šėta-Ukmergė atkarpą.

Statyba ir NT
2020.09.29
„Tilsta“ už 28 mln. Eur Nemune įrengs bunas 1

Vilniaus statybos bendrovė „Tilsta“ už 28 mln. Eur tvarkys Nemuno vandens kelią nuo Kauno iki Kuršių marių ir...

„Pigu“ ambicijos: 30 parduotuvių iki metų pabaigos Premium 3

Vienintelis būdas užtikrinti gerą klientų patirtį ir operatyvų prekių pristatymą yra toks, kai prekės...

Prekyba
2020.09.29
Paskatinta naujo „Discovery“ filmo, Estija vėl tirs kelto „Estonia“ katastrofą  2

Pasirodžius naujam „Discovery“ dokumentiniam filmui apie nuskendusį keltą „Estonia“, Estijos premjeras Juris...

Krizė pakoregavo G. Žiemelio įmonės planus Vietname

Gedimino Žiemelio kontroliuojamos aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ pilotų mokymo įmonė „BAA Training...

Mažėjantys Baltarusijos užsakymai gali kainuoti apie 0,3% Lietuvos BVP 5

Baltarusijos užsakymų Lietuvoje mažėjimas, kurį gali paskatinti prastėjantys dvišaliai santykiai ir blogesnė...

Verslo aplinka
2020.09.28
„Uber“ laimėjo apeliacinį procesą dėl licencijos atnaujinimo Londone 

„Uber“ pirmadienį laimėjo bylą Londone teisme, teisėjui nusprendus, kad įmonė gali vykdyti veiklą, nepaisant...

Trijų Lietuvos oro uostų modernizavimui ŠIB skolina 70 mln. Eur 

Šiaurės investicijų bankas (ŠIB) ir Lietuvos oro uostai pasirašė sutartį dėl 15 metų trukmės paskolos.

Vilnius ruošiasi gatvių prie „Akropolio“ rekonstrukcijai 2

Vilniaus valdžia ruošiasi rekonstruoti Šeškinėje, šalia „Akropolio“ esantį transporto mazgą. Šioje vietoje...

Statyba ir NT
2020.09.27
Vakcinai platinti pasaulis skuba šaldyti tiekimo grandinę ir kurti šaldiklių fermas  Premium

Kovojant su koronaviruso pandemija, pasauliui reikės ne tik veikiančios ir saugios vakcinos formulės,...

Pramonė
2020.09.26
„Oro navigacija“ ieško būdų kompensuoti numatomą 10 mln. Eur nuostolį 2

Skrydžių kontrolę Lietuvos teritorijoje vykdanti valstybės įmonė skolinasi pinigus, prašo Vyriausybės...

„Charlie pizza“ toliau veiks Vilniaus oro uoste

Bendrovės Lietuvos oro uostai skelbtą patalpų picerijoms nuomos konkursą Vilniaus oro uoste vėl laimėjo...

Paslaugos
2020.09.25
„Modus Group“ skelbia grįžtanti į ikipandeminį lygį  2

Konsoliduotos „Modus Group“ veiklos pajamos iš autoverslo, mobilumo ir kitų veiklos sričių 2020 m. pirmą...

Sandėlių automatizacijos kaštai blanksta augančių atlyginimų fone  Premium

Brangstant darbo jėgai ir didėjant jos deficitui, itin didelių investicijų reikalaujantis sandėlių...

„Vlantana“ stiprina pozicijas sandėliavimo rinkoje Verslo tribūna 3

Iki metų pabaigos duris atvers ir paslaugas teikti pradės vienas didžiausių Vakarų Lietuvoje logistikos...

„ACE Logistics“ nauja paslauga privatiems asmenims sulaukė užsakymų šuolio Verslo tribūna

Krovinių gabenimo, ekspedijavimo ir logistikos paslaugų UAB „ACE Logistics“ nuo š. m. liepos pradėta teikti...

„Linava“: Baltarusija griežtina Lietuvos vežėjų patikrą

Vežėjų asociacija nurodo, kad Lietuvos ir kitų šalių vežėjų sunkvežimiai po kelias dienas užtrunka, laukdami...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus