Eksministrai nuogąstauja dėl techninių apžiūrų patikros rinkos liberalizavimo 

Publikuota: 2019-05-14
Iš kairės: Algirdas Butkevičius, Rimantas Sinkevičius, Rimantas Didžiokas ir Vitoldas Milius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Iš kairės: Algirdas Butkevičius, Rimantas Sinkevičius, Rimantas Didžiokas ir Vitoldas Milius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Antradienį trys buvę susisiekimo ministrai Seime surengė konferenciją, kurioje gynė Lietuvoje veikiančios automobilių techninių apžiūrių sistemos privalumus.

Algirdas Butkevičius, Rimantas Stankevičius ir Rimantas Didžiokas, reaguodami į balandžio mėnesio pabaigoje Eimučio Misiūno, Vidaus reikalų ministro paskelbtus planus keisti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą (SEAKĮ) ir liberalizuoti techninių apžiūrų rinką, pateikė tam prieštaraujančius argumentus.

Eksministrai tvirtino daug ir ilgai dirbę, siekdami mažinti dvi didžiausias techninių apžiūrų sistemos problemas – eiles apžiūrų centruose ir korupciją, taip pat riboti atliekamos apžiūros kainas. Jie tvirtino, kad dabar sukurta sistema atitinka keliamus reikalavimus ir bandymai ją keisti gali sukelti tik neigiamą poveikį.

Nepalaiko liberalizacijos

„Man nesuprantama, kad aš išgirdau ne iš susisiekimo ministro, bet iš interviu duodančio vidaus reikalų ministro, kad šitas sektorius bus liberalizuotas“, – tvirtino p. Butkevičius. Jis minėjo Estijos pavyzdį – ten liberalizacija esą visiškai nepasiteisino, nes labai pakilo paslaugų kaina. O Lietuvoje šiandien yra viena iš mažiausių techninės patikros kainų visoje Europoje.

„Čia sėdime trys buvę ministrai. Ir visi trys turėjome reikalų su technine apžiūra. Kiekvieną kadenciją klausimas dėl liberalizavimo ir rinkos išplėtimo atsiranda vis iš naujo, – sako p. Sinkevičius. – Automobilių parko techninės būklės užtikrinimas yra valstybės funkcija. Nes tai surišta su žmonių gyvybėmis, sauga, turto praradimu ir panašiais dalykais. Lietuva pasirinko savo sprendimą, sudarė sutartis ir šiandien techninių apžiūrų tinklas yra išplėtotas visoje respublikos teritorijoje – centrai yra kas 30 kilometrų. Kaina yra nustatoma susisiekimo ministro,šiandien ji yra mažiausia. Yra užtikrinta informacinė sistema su policija, su kitais padaliniais. Sugriovus sistemą, leidus išplėsti rinką ir nebekontroliuojant kainų, grįžimo atgal nebebus.“

Nepakeičiami 25 metus

„Nepavadinčiau to įstatymo tobulinimu. Tai – įstatymo darkymas“, – ministro p. Misiūno paviešintus siūlymus keisti SEAKĮ vertina p. Didžiokas, dabartinis „Transekstos“ prezidentas.

Jis aiškina, kad 1994 m. neterminuoto konkurso keliu buvo atrinktos 10 įmonių, kurios gavo išimtinai deleguotą funkciją atlikti apžiūrą numatytose teritorijose. Tos pačios įmonės techninės apžiūros funkcijas atlieka jau 25 metus. Pasako jo, šios įmonės dabar sėkmingai susitvarko su visais joms keliamais reikalavimais.

„Mes sakome, kad siekiant išvengti žalos, kuri gali kilti, priėmus siūlomus įstatymo pakeitimus – nesvarstyti dalies, kuri susijusi su techninių apžiūrų vykdymu“, – siūlo p. Didžiokas.

Verslui reikia aiškumo

Lietuvoje yra daugybė automobilių servisų, kuriuose yra visa arba didelė dalis techninėms apžiūroms reikalingos įrangos. Vitoldas Milius, Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius, tvirtina kad verslininkai domisi galimybe atlikti technines apžiūras, bet jiems reikia daugiau aiškumo.

„Verslas galėtų vykdyti tokią paslaugą, bet jis turi labai aiškų kriterijų: tai privalo apsimokėti. Jeigu norėtum žiūrėti į uždarbį, šitame (SEAKĮ pakeitimų – VŽ) plane nėra verslininkams jokių aiškių duomenų, ar iš to galima uždirbti, ar ne. Yra vienas nurodytas kriterijus – nusipirkti įrangą, bet įrangą nusipirkti gali visi. Bet taip galime paleisti vėjais visiškai normaliai veikiančią sistemą ir neaišku, ką sukursime vietoje jos“, – tvirtino p. Milius.

Sąlygos keistųsi dramatiškai

Buvę ministrai tvirtina, kad liberalizavus rinką, rajonuose būtų uždaryti nuostolingai veikiantys centrai ir pakiltų apžiūros įkainiai. Be to, būtų sunkiau kontroliuoti korupciją.

Ponas Didžiokas pateikia pavyzdį, kad Estijoje liberalizavus rinką, atsirado per 200 apžiūros centrų, o apžiūros kaina dabar yra maždaug 4 kartus didesnė, nei Lietuvoje. „Transekstos“ prezidentas sako, kad Lietuvoje nuostolingai veikiančius rajoninius centrus išlaiko didesnius krūvius turintys centrai. O liberalizavus rinką, įmonės koncentruotųsi miestuose, nes rajoniniai centrai neišsilaikytų. Tai apsunkintų rajonų gyventojus.

„Natūralu, kad sąlygos keistųsi ir jos keistųsi dramatiškai. Tų mažųjų stočių nebeliktų. Gali būti, kad pradžioje paslaugų kainos mažėtų, bet pradėjus veikti atsipirkimo režimu, jos neišvengiamai kiltų. Dabar verslo įmonės, atliekančios valstybės funkcijas, yra sunerimusios, stabdo investicijas, nes nežino, kas jų laukia, – sako p. Didžiokas. – Mes ne prieš, kad būtų tobulinamas veikiantis modelis. Bet reikia pasakyti, kas jame yra negerai. Ir tada reikia trūkumus pašalinti, o ne bandyti iš esmės reformuoti sistemą, nežinant kas laukia.“

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Lietuvos geležinkelių“ valdyboje – naujas nepriklausomas narys  7

Susisiekimo ministerijos kontroliuojamos įmonės valdybą papildė 7-asis narys – švedas Matsas Hansonas.

„Sanitex“ logistikos įmonė BLS keičia požiūrį į taupymo priemones Premium 4

„Baltic Logistic Solutions“, „Sanitex“ grupei priklausanti logistikos įmonė, skaičiuoja, kad personalo kaitos...

„Hyundai i10“ ruošiasi rudeniniam debiutui

Artėjant rudeninei Frankfurto automobilių parodai, „Hyundai“ paviešino pirmąjį savo naujojo mažiausio modelio...

Laisvalaikis
2019.08.15
VŽ bando: atnaujintas „Renault Kadjar“, „Qashqai“ pusbrolis  Premium

Nors „Kadjar“ skendi savo techninio antrininko – „Nissan Qashqai“ šešėlyje, tai yra vienas iš geriausiai...

Automobiliai
2019.08.15
Indijos automobilių rinkoje – blogiausias mėnuo per 18 metų 3

Ilgus metus Indijos automobilių rinka klestėjo, o į ją skubėjo investuoti visi didieji pasauliniai...

Antra kelių audito banga: įtaria klastojus, naudojus prastesnes medžiagas 29

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) skelbia, kad atliekant tolimesnius kelių kokybės audito veiksmus...

Statyba ir NT
2019.08.14
A. Vaitkus tikisi vėl vadovauti Klaipėdos uostui, apie geležinkelius nesvarsto  18

Darbą baigiančiam susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui pareiškus, kad buvęs Klaipėdos uosto vadovas Arvydas...

R. Masiulis: R. Karbauskiui kerštas pavyko, ką padarysi 68

Rokas Masiulis, laikinai pareigas einantis susisiekimo ministras, teigia, kad pareigas palieka ramia sąžine,...

G. Nausėda apie automobilių mokestį: reikėtų pradėti nuo prabangos mokesčio 32

Premjerui neseniai pareiškus, jog nuo 2020 metų sausio bus įvestas taršių automobilių mokestis, prezidentas...

„Hegelmann transporte“: nuosavas servisas leis laimėti laiko ir patogumo Premium 4

Vilkikų remonto įmonę „Ivetra ir Ko“ perkanti antra pagal dydį Lietuvos vežėjų bendrovė „Hegelmann...

„Grinda“ pradeda T. Narbuto-Saltoniškių gatvių lietaus nuotekų rekonstrukciją Verslo tribūna 1

Sostinė šiuo metu įgyvendina ambicingą paviršinių nuotekų sistemų tvarkymo projektą, kurio metu bus...

Statyba ir NT
2019.08.13
Protestai Honkonge paralyžiuoja ir oro uosto veiklą 

Mieste vykstančios protesto akcijos pasiekė ir miesto oro uostą, kuriame minios protestuotojų privertė...

Lietuvių vežėjai nurungia vakariečius, bet augti bus vis sunkiau Premium 46

Transporto paslaugų eksporto apimtį įspūdingai didinantys Lietuvos vežėjai auga perimdami rinkas iš Vakarų...

„Adampolio“ apyvarta augo 1,5 karto, o pelnas – beveik 9 kartus  2

Komercinio transporto prekybos bendrovė „Adampolis“ praėjusiais metais gavo 62,930 mln. Eur pajamų – 62,7%...

„Regitra“ didino pelną 39% iki 3,9 mln. Eur 7

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais uždirbo 3,912 mln. Eur grynojo pelno – 38,5% daugiau nei 2017...

Didžiausias Vengrijos vežėjas neišsikapsto iš nuostolių 9

Bendrovė „Waberer‘s“, didžiausias Vengrijos vežėjas, vis giliau klimpsta į nuostolius, be to, mažina tiek...

Papildytos realybės funkcija „Google“ žemėlapiuose jau pasiekiama ne tik gidams 1

Papildytos realybės funkcijos „Google“ žemėlapiuose „Live View“ pirminis testavimas (angl. alfa testing)...

Paslaugos
2019.08.11
Po visuomenės pasipiktinimo Didžioji Britanija lieka „Interrail“ sistemoje

Didžioji Britanija nepaliks „Interrail“ – dešimtmečius gyvuojančios bendros Europos geležinkelių sistemos,...

Virš Lietuvos dažniausiai skrenda „AirBaltic“ lėktuvai 3

Liepos mėnesį daugiausiai skrydžių Lietuvos oro erdve vykdė Latvijos oro bendrovė „AirBaltic“. Praėjusiais...

„CityBee“ elektriniai paspirtukai atriedėjo ir į Lietuvos pajūrį   2

Penktadienį Klaipėdoje ir Palangoje pradėta teikti „CityBee“ el. paspirtukų dalijimosi paslauga. Iš viso...

Paslaugos
2019.08.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau