Seimo dūris į vežėjų nugarą - siūlymas pritarti Mobilumo paketui

Publikuota: 2019-05-10
Sąjungos nuotr.
Sąjungos nuotr.
Lietuvos vežėjų sąjungos generalinis sekretorius

Neseniai kilęs triukšmas dėl mūsų europarlamentarų nedalyvavimo Europos Parlamento balsavimo sesijoje dėl Mobilumo paketo sukėlė vežėjų įtūžį, tačiau nutarimą, kurį seimūno Tomo Tomilino siūlymu balandžio 26 d. priėmė Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas galime pavadinti dar viena išdavyste.

Komiteto nutarime Vyriausybei siūloma kardinaliai keisti valstybės poziciją pritariant Mobilumo paketo nuostatoms, išbraukiant jų formuluotes ir įrašant Lietuvos Respublikos pritarimą pasiūlymams, susijusiems su socialine apsauga Judumo dokumentų rinkinyje. Mes dvejus metus prašėme politikų nepritarti jam visa apimtimi, nes tai yra diskriminacinis teisės aktų rinkinys, nukreiptas prieš Lietuvos vežėjus. Juo siekiama išstumti iš bendros ES rinkos Rytų ir Centrinės Europos vežėjus, reikalaujant grąžinti vilkikus namo kas 4 savaites ir taikant specifinius reikalavimus darbuotojų darbui bei poilsiui. 9 ES šalys narės griežtai nepritarė Mobilumo paketui, jų gretose buvo ir Lietuva.

Šiandien regime, kaip prisidengiant vairuotojų teisių gynimu, bandoma pakeisti valstybės poziciją, įterpiant verslui žalingas korekcijas, todėl norisi paklausti, kam turėtų atstovauti Lietuvos Seimo nariai – Vokietijos, Prancūzijos, Austrijos vairuotojų profsąjungoms, kurių žalingus siūlymus retransliuoja ir lietuviškosios profsąjungos, ar Lietuvos ekonominiams interesams?

Vežėjus piktina ir tai, kad Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto pateiktame dokumente pažymėta, jog nutarimui priimti neva nebuvo gautos socialinių ir ekonominių partnerių, ekspertų, kitų suinteresuotų asmenų nuomonės ir išvados. Kyla klausimas, kuo gi rėmėsi priimdami tokį svarbų sprendimą mūsų parlamentarai? Transporto sektoriui atstovaujančios asociacijos ne kartą viešai buvo išreiškusios argumentus, kodėl Mobilumo paketo nuostatos būtų žalingos Lietuvai.

Suprantame, kad dabar yra rinkimų laikotarpis ir rinkėjams žadama daug, tačiau kodėl socialinius ar klausimus, kuriuos gali reguliuoti mūsų Vyriausybė bei socialiniai partneriai lokaliai, siekiama įtraukti į Europos Mobilumo paketo svarstymus? Tai yra pavojinga, jau nekalbant apie tai, kaip mes atrodome prieš kitas 8 valstybes, griežtai nepritarusias visam dokumentų rinkiniui.

Jei paaiškės, kad tokioms formuluotėms pritaria Vyriausybė ar kažkuri partija, vežėjai privalės išreikšti savo griežtą protestą. Norime išgirsti aiškią Premjero nuomonę šiuo klausimu, nes nuo oficialiosios valstybės pozicijos priklausys ir verslininkų tolimesni sprendimai.

Nors Mobilumo paketo svarstymas Europos Parlamente buvo laikinai atidėtas, tačiau kova dėl jo galutinių nuostatų dar nebaigta.

Komentaro autorius — Sigitas Žilius, Lietuvos vežėjų sąjungos generalinis sekretorius

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

VŽ bando: amžinai sportiškas „BMW 330i“ Premium

Septintoji 3-osios serijos karta kodiniu pavadinimu G20 demonstruoja naują pokytį vieno svarbiausių markės...

Laisvalaikis
2019.08.18
„Tesla Semi“ vilkiko ambicija – beveik 1.000 km vienu įkrovimu 8

Elektra varomo vilkiko „Semi“ prototipą testuojanti kompanija „Tesla“, rodos, pasiekė nemažą proveržį. Šią...

Grūdininkams šiemet vagonų turėtų užtekti 2

Lietuvoje baigiantis javapjūtei, grūdininkai ir vežėjai sako, kad grūdai eksportui per Klaipėdos uostą šiemet...

Pramonė
2019.08.17
„Lietuvos geležinkelių“ valdyboje – naujas nepriklausomas narys  9

Susisiekimo ministerijos kontroliuojamos įmonės valdybą papildė 7-asis narys – švedas Matsas Hansonas.

„Sanitex“ logistikos įmonė BLS keičia požiūrį į taupymo priemones Premium 4

„Baltic Logistic Solutions“, „Sanitex“ grupei priklausanti logistikos įmonė, skaičiuoja, kad personalo kaitos...

„Hyundai i10“ ruošiasi rudeniniam debiutui

Artėjant rudeninei Frankfurto automobilių parodai, „Hyundai“ paviešino pirmąjį savo naujojo mažiausio modelio...

Laisvalaikis
2019.08.15
VŽ bando: atnaujintas „Renault Kadjar“, „Qashqai“ pusbrolis  Premium

Nors „Kadjar“ skendi savo techninio antrininko – „Nissan Qashqai“ šešėlyje, tai yra vienas iš geriausiai...

Automobiliai
2019.08.15
Indijos automobilių rinkoje – blogiausias mėnuo per 18 metų 4

Ilgus metus Indijos automobilių rinka klestėjo, o į ją skubėjo investuoti visi didieji pasauliniai...

Antra kelių audito banga: įtaria klastojus, naudojus prastesnes medžiagas 29

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) skelbia, kad atliekant tolimesnius kelių kokybės audito veiksmus...

Statyba ir NT
2019.08.14
A. Vaitkus tikisi vėl vadovauti Klaipėdos uostui, apie geležinkelius nesvarsto  22

Darbą baigiančiam susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui pareiškus, kad buvęs Klaipėdos uosto vadovas Arvydas...

R. Masiulis: R. Karbauskiui kerštas pavyko, ką padarysi 70

Rokas Masiulis, laikinai pareigas einantis susisiekimo ministras, teigia, kad pareigas palieka ramia sąžine,...

G. Nausėda apie automobilių mokestį: reikėtų pradėti nuo prabangos mokesčio 32

Premjerui neseniai pareiškus, jog nuo 2020 metų sausio bus įvestas taršių automobilių mokestis, prezidentas...

„Hegelmann transporte“: nuosavas servisas leis laimėti laiko ir patogumo Premium 4

Vilkikų remonto įmonę „Ivetra ir Ko“ perkanti antra pagal dydį Lietuvos vežėjų bendrovė „Hegelmann...

„Grinda“ pradeda T. Narbuto-Saltoniškių gatvių lietaus nuotekų rekonstrukciją Verslo tribūna 1

Sostinė šiuo metu įgyvendina ambicingą paviršinių nuotekų sistemų tvarkymo projektą, kurio metu bus...

Statyba ir NT
2019.08.13
Protestai Honkonge paralyžiuoja ir oro uosto veiklą 

Mieste vykstančios protesto akcijos pasiekė ir miesto oro uostą, kuriame minios protestuotojų privertė...

Lietuvių vežėjai nurungia vakariečius, bet augti bus vis sunkiau Premium 46

Transporto paslaugų eksporto apimtį įspūdingai didinantys Lietuvos vežėjai auga perimdami rinkas iš Vakarų...

„Adampolio“ apyvarta augo 1,5 karto, o pelnas – beveik 9 kartus  2

Komercinio transporto prekybos bendrovė „Adampolis“ praėjusiais metais gavo 62,930 mln. Eur pajamų – 62,7%...

„Regitra“ didino pelną 39% iki 3,9 mln. Eur 7

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais uždirbo 3,912 mln. Eur grynojo pelno – 38,5% daugiau nei 2017...

Didžiausias Vengrijos vežėjas neišsikapsto iš nuostolių 9

Bendrovė „Waberer‘s“, didžiausias Vengrijos vežėjas, vis giliau klimpsta į nuostolius, be to, mažina tiek...

Papildytos realybės funkcija „Google“ žemėlapiuose jau pasiekiama ne tik gidams 1

Papildytos realybės funkcijos „Google“ žemėlapiuose „Live View“ pirminis testavimas (angl. alfa testing)...

Paslaugos
2019.08.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau