Seimas ragina gerinti vairuotojų darbo sąlygas, verslas kalba apie nuostolius

Publikuota: 2019-05-07
Sigitas Žilius, Lietuvos vežėjų sąjungos generalinis sekretorius. Vidmanto Balkūno (15min.lt/„Scanpix) nuotr.
Sigitas Žilius, Lietuvos vežėjų sąjungos generalinis sekretorius. Vidmanto Balkūno (15min.lt/„Scanpix) nuotr.

Seimas ragina Vyriausybę gerinti tolimųjų reisų vairuotojų socialines garantijas, tačiau transporto įmonių vadovai sako, kad reikalavimas vairuotojams mokėti bent dviejų minimalių algų dydžio darbo užmokestį verslą pasmerktų nuostoliams.

Seimas antradienį priėmė rezoliuciją, kuria Vyriausybei siūloma pagerinti tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygas ir padidinti jų socialines garantijas. Už rezoliuciją balsavo 83 Seimo nariai, prieš – du („valstietis“ Arvydas Nekrošius ir socialdemokratas Juozas Olekas), o susilaikė 14.

Rezoliucija numato, kad Seimas stiprins šių vairuotojų darbo sąlygų priežiūros kontrolę, o Vyriausybei rekomenduoja siekti jų atlyginimų ir dienpinigių geresnio santykio bei pradėti dialogą su konkuruojančiomis šalimis dėl socialinių garantijų didinimo.

Linas Kukuraitis, socialinės apsaugos ir darbo ministras, yra sakęs, kad ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti dienpinigius mokėti, jeigu jų atlyginimas sieks ne mažiau kaip dvi minimalias mėnesio algas (MMA) – dabar tai būtų 1.110 Eur.

Ministras įspėjo, kad jeigu darbuotojų socialinių garantijų darbdaviai nespręs kolektyviniais susitarimais, bus priimtas delspinigių mokėjimą griežtinantis įstatymas.

Šiuo metu dienpinigiai neapmokestinami, jei alga siekia 1,3 MMA.

Kalba apie verslo iškėlimą

Tačiau spaudos konferenciją antradienį surengę Lietuvos vežėjų sąjungos atstovai sako, kad reikalavimas mokėti bent dviejų MMA dydžio darbo užmokestį skaudžiai atsilieptų jų verslui. Vežėjų sąjungos verslininkai skaičiuoja, kad tokiu atveju kentėtų ir vairuotojai, nes mažėtų dienpinigiai, o su jais – ir atlyginimas „į rankas“.

Lietuvos vežėjų sąjunga LVS atliko daugiau kaip 100 Lietuvos transporto įmonių ir 600 vairuotojų apklausą. Tyrimas parodė, kad mokestinė našta taptų nepakeliama įmonėms, todėl tektų mažinti dienpinigius ir vairuotojų pajamos „į rankas“ mažėtų keliais šimtais eurų.

Anot Sigito Žiliaus, Lietuvos vežėjų sąjungos generalinio sekretoriaus, asociacijos narių veikla taptų nuostolinga.

„Apklausus visas įmones pamatėme, kad visų įmonių balansai būtų totalūs minusiniai“, – spaudos konferencijoje sakė p. Žilius.

Pasak jo, vežėjai mato dvi išeitis – jie bus priversti mažinti darbuotojų atlyginimus ir kitas sąnaudas arba iškelti verslą į palankesnes šalis.

Lietuvos vežėjų sąjungos duomenimis, šiuo metu šalies tarptautinio transporto įmonėse dirba apie 30.000 Lietuvos piliečių ir 46.000 vairuotojų iš kitų šalių.

Apklausoje dalyvavusių užsieniečių ir Lietuvos piliečių nuomonės išsiskyrė – 75% vairuotojų užsieniečių ir 49,6% Lietuvos piliečių nori gauti didesnes bendras pajamas nei dvigubą minimalų atlyginimą. Kiek didesnę algą, bet mažesnes bendras pajamas sutiktų gauti 50,4% vairuotojų, kilusių iš Lietuvos.

Vežėjams prakalbus apie įmonių pasitraukimą iš rinkos, daugiau nei 40% vairuotojų iškilus bendrovės bankroto grėsmei pareiškė, jog bandytų išsaugoti darbo vietas ir įmonės nepaliktų. 13% sutiktų ir su mažesniu atlyginimu. Ketvirtis respondentų pažymėjo, kad tokiu atveju keistų profesiją, nes turi kitą išsilavinimą, o 22,7% emigruotų.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Seime – siūlymas įvesti lengvatinį 9 proc. PVM elektromobiliams 15

Grupė Seimo narių siūlo naujų elektromobilių įsigijimui, neviršijant 35.000 Eur sumos, taikyti lengvatinį 9%...

EP Transporto ir turizmo komitetas nesustabdė Mobilumo paketo

Europos Parlamento Transporto ir turizmo komitetas nepritarė, kad daug aistrų keliantis Mobilumo paketas būtų...

V. Sutkus: kelių sektoriuje – drastiškas nuosmukis  11

Situacija Lietuvos transporto sektoriuje blogėja, sako Lietuvos verslo konfederacijos (LVK)...

Statyba ir NT
2019.09.19
Miškų urėdija už 5,2 mln. Eur perka 247 naujus automobilius

Valstybinių miškų urėdija už 5,2 mln. Eur perka 247 naujus automobilius.

„Logistikos ir transporto forume“ – dėmesys įmonių konkurencingumui

Vilniuje prasidėjo „Verslo žinių“ rengiamas „Logistikos ir transporto forumas 2019”. Jame išskirtinis dėmesys...

Transporto sektorius – ekonomikos būklės indikatorius 10

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius skaičiuoja bene geriausius rezultatus per visą istoriją.

Lietuvos transporto rinkoje - Skandinaviškosios logistikos tendencijos Verslo tribūna 1

Šiomis dienomis būdvardį „skandinaviškas“ naudojame siekiant pabrėžti kokybę darbe ir namuose, aukštus...

Uostuose šaltuko nuojauta: laimės tie, kas netrypčios Verslo tribūna

Baltijos valstybių uostų krovos rodikliai signalizuoja apie augimo tempų lėtėjimą. Tad uostai nedelsdami...

Nuo šiol Scania vilkikuose – dar galingesni ir degalus efektyviau taupantys varikliai Verslo tribūna

Šią vasarą pasaulio transporto rinkos milžinė Švedijos bendrovė Scania pristatė naują 540 arklių galios (AG)...

„Logistikos sektoriaus lyderiai 2019“: pirmūnai taikosi į naujas aukštumas Premium

Lietuvos transporto ir logistikos bendrovėms praėjusieji metai buvo bene geriausi per visą istoriją. Nors...

Ministras J. Narkevičius: verslo atstovus matau kaip partnerius  Premium 2

Naujasis susisiekimo ministras tarnybą perėmė po audringo laikotarpio, kurį sukėlė ankstesniojo ministro Roko...

V. Ąžuolas: situacija po „Kelių priežiūros“ suformavimo nepasikeitė 6

Specialiųjų tyrimų tarnybai nustačius, kad valstybės valdomos įmonės „Kelių priežiūra“ veikloje 2016-2018...

Verslo aplinka
2019.09.18
Kylantys atlyginimai didina ir automobilių pirkėjų galimybes  4

Automobilio įperkamumo lizingu vertė Lietuvoje augo sparčiau negu kitose Baltijos šalyse, pirkėjai vis...

Automobiliai
2019.09.18
Transporto bendrovės „Arijus“ vadovas: krizė yra jau dabar Premium 15

Krizė jau prasidėjo, bet kartu ji yra galimybė, kuria pasinaudojusios bendrovės gali išlošti. Taip padėtį...

Politinės korupcijos byloje – garso įrašas apie „Lietuvos geležinkelių“ ginčą 8

Politinės korupcijos bylą nagrinėjantis Vilniaus apygardos teismas trečiadienį posėdyje perklausė garso...

Lietuva nebeturi teisių į „AirBaltic“ – įmonė grąžino 20 mln. Eur „Snorui“ 4

Latvijos skrydžių bendrovė „AirBaltic“ grąžino 19,5 mln. Eur kreditą Lietuvos nacionalizuotam bankui „Snoras“.

Rinkos
2019.09.18
„Avia Solutions Group“ toliau ruošiasi biržai, svarsto apie obligacijas 5

Lietuvos aviacijos paslaugų grupė „Avia Solutions Group“ vykdo pasiruošimą žengimui į Honkongo biržą, tačiau...

Rinkos
2019.09.18
Išrinkta transporto ir logistikos sektoriaus lyderė 8

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos...

E. prekybos PVM direktyva apsunkins kiniškų siuntų kelią į Europą  Premium 13

2017 m. gruodžio 5 d. Europos Sąjungos (ES) mastu priimta vadinamoji elektroninės prekybos PVM direktyva,...

Prekyba
2019.09.18
„Šiaulių plentas“ siekia restruktūrizavimo 7

Viena didžiausių šalies kelių ir tiltų statybos bendrovių „Šiaulių plentas“ prašo teismo leisti pradėti...

Statyba ir NT
2019.09.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau