Seimas ragina gerinti vairuotojų darbo sąlygas, verslas kalba apie nuostolius

Publikuota: 2019-05-07
Sigitas Žilius, Lietuvos vežėjų sąjungos generalinis sekretorius. Vidmanto Balkūno (15min.lt/„Scanpix) nuotr.
Sigitas Žilius, Lietuvos vežėjų sąjungos generalinis sekretorius. Vidmanto Balkūno (15min.lt/„Scanpix) nuotr.

Seimas ragina Vyriausybę gerinti tolimųjų reisų vairuotojų socialines garantijas, tačiau transporto įmonių vadovai sako, kad reikalavimas vairuotojams mokėti bent dviejų minimalių algų dydžio darbo užmokestį verslą pasmerktų nuostoliams.

Seimas antradienį priėmė rezoliuciją, kuria Vyriausybei siūloma pagerinti tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygas ir padidinti jų socialines garantijas. Už rezoliuciją balsavo 83 Seimo nariai, prieš – du („valstietis“ Arvydas Nekrošius ir socialdemokratas Juozas Olekas), o susilaikė 14.

Rezoliucija numato, kad Seimas stiprins šių vairuotojų darbo sąlygų priežiūros kontrolę, o Vyriausybei rekomenduoja siekti jų atlyginimų ir dienpinigių geresnio santykio bei pradėti dialogą su konkuruojančiomis šalimis dėl socialinių garantijų didinimo.

Linas Kukuraitis, socialinės apsaugos ir darbo ministras, yra sakęs, kad ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti dienpinigius mokėti, jeigu jų atlyginimas sieks ne mažiau kaip dvi minimalias mėnesio algas (MMA) – dabar tai būtų 1.110 Eur.

Ministras įspėjo, kad jeigu darbuotojų socialinių garantijų darbdaviai nespręs kolektyviniais susitarimais, bus priimtas delspinigių mokėjimą griežtinantis įstatymas.

Šiuo metu dienpinigiai neapmokestinami, jei alga siekia 1,3 MMA.

Kalba apie verslo iškėlimą

Tačiau spaudos konferenciją antradienį surengę Lietuvos vežėjų sąjungos atstovai sako, kad reikalavimas mokėti bent dviejų MMA dydžio darbo užmokestį skaudžiai atsilieptų jų verslui. Vežėjų sąjungos verslininkai skaičiuoja, kad tokiu atveju kentėtų ir vairuotojai, nes mažėtų dienpinigiai, o su jais – ir atlyginimas „į rankas“.

Lietuvos vežėjų sąjunga LVS atliko daugiau kaip 100 Lietuvos transporto įmonių ir 600 vairuotojų apklausą. Tyrimas parodė, kad mokestinė našta taptų nepakeliama įmonėms, todėl tektų mažinti dienpinigius ir vairuotojų pajamos „į rankas“ mažėtų keliais šimtais eurų.

Anot Sigito Žiliaus, Lietuvos vežėjų sąjungos generalinio sekretoriaus, asociacijos narių veikla taptų nuostolinga.

„Apklausus visas įmones pamatėme, kad visų įmonių balansai būtų totalūs minusiniai“, – spaudos konferencijoje sakė p. Žilius.

Pasak jo, vežėjai mato dvi išeitis – jie bus priversti mažinti darbuotojų atlyginimus ir kitas sąnaudas arba iškelti verslą į palankesnes šalis.

Lietuvos vežėjų sąjungos duomenimis, šiuo metu šalies tarptautinio transporto įmonėse dirba apie 30.000 Lietuvos piliečių ir 46.000 vairuotojų iš kitų šalių.

Apklausoje dalyvavusių užsieniečių ir Lietuvos piliečių nuomonės išsiskyrė – 75% vairuotojų užsieniečių ir 49,6% Lietuvos piliečių nori gauti didesnes bendras pajamas nei dvigubą minimalų atlyginimą. Kiek didesnę algą, bet mažesnes bendras pajamas sutiktų gauti 50,4% vairuotojų, kilusių iš Lietuvos.

Vežėjams prakalbus apie įmonių pasitraukimą iš rinkos, daugiau nei 40% vairuotojų iškilus bendrovės bankroto grėsmei pareiškė, jog bandytų išsaugoti darbo vietas ir įmonės nepaliktų. 13% sutiktų ir su mažesniu atlyginimu. Ketvirtis respondentų pažymėjo, kad tokiu atveju keistų profesiją, nes turi kitą išsilavinimą, o 22,7% emigruotų.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

VŽ bando: AMG superautomobilis šeimai Premium

Kai pasaulis vis griežtina taršos normas, o „Tesla“ su kitais elektromobilių gamintojais nespėja tenkinti...

Automobiliai
2019.05.18
Mėnesio sandoris: „Wabco“ įsigijimas už 6,4 mlrd. Eur

Vokietijos pavarų dėžių ir kitų automobilių dalių gamintoja „ZF Friedrichshafen“ kovo 28 d. pranešė apie...

Rinkos
2019.05.18
Prancūzija imasi paspirtukų vairuotojų, už pažeidimus – baudos iki 1.500 Eur 8

Prancūzija imasi griežtinti taisykles elektrinių paspirtukų vairuotojams. Jiems bus draudžiama važiuoti...

VŽ bando: mažiausias „Audi“  Premium

Naujasis A1 atrodo kur kas mažiau išskirtinis, nei jo tiesioginis, pirmosios kartos pirmtakas arba...

Automobiliai
2019.05.18
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos...

Dėl piktnaudžiavimo Civilinės aviacijos administracijoje kreiptasi į STT 5

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) kreipėsi į Specialiųjų tyrimų tarnybą bei Viešųjų pirkimų...

Kaune – dar viena vieša elektromobilių įkrovimo stotelė 1

Kaune pradėjo veikti dar viena elektromobilių įkrovimo stotelė. Ji atidaryta Raudondvario plente, prie AB...

„Ford Trucks“ ateina į Lietuvos rinką  9

Vilniuje pasirašyta sutartis, į Lietuvos rinką atvedanti naują sunkiasvorių komercinių automobilių markę.

Naujasis „Linavos“ vadovas pirmiausia žada audituoti įsipareigojimus Premium

Ketvirtadienį darbą nacionalinėje vežėjų asociacijoje „Linava“ pradeda naujasis prezidentas Romas Austinskas.

Pradedami „Rail Baltica“ ruožo Kaunas-Palemonas tiesimo darbai

Kauno geležinkelio mazgo atkarpoje Kaunas-Palemonas baigti parengiamieji ir pradedami pagrindiniai „Rail...

Nešvari rusiška nafta ieško kelių į Lietuvą Premium 4

„Orlen Lietuva“ išsiuntė atgal du nešvarią rusišką naftą gabenusius tanklaivius. Chloro junginiais užteršta...

Pramonė
2019.05.16
Vilnius perka naują elektroninio bilieto sistemą Premium 10

Savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ paskelbė tarptautinį naujos Vilniaus elektroninio bilieto sistemos...

Paslaugos
2019.05.16
Naujuoju „Linavos“ prezidentu išrinktas R. Austinskas  6

Trečiadienį pakartotiniame Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ kongrese surengti...

Eismui atidaryta Rusnės estakada 9

Trečiadienį atidarytas eismas baigta statyti Rusnės estakada virš potvynio užliejamo kelio Šilutė–Rusnė...

Papildomi 20 mln. Eur – keliams aplink „Via Baltica“ ir „Rail Baltica“ bei sodų keliams 4

Vyriausybė trečiadienį keliams papildomai paskirstė 19,993 mln. Eur, iš jų daugiausia lėšų skirta keliams,...

Birių krovinių terminalas siekia išlaikyti tempą Premium 1

Daugiausia krovinių pernai perkrovusi Klaipėdos uosto įmonė UAB Birių krovinių terminalas (BKT) 20% didino...

Vežėjų pinigai teka per teismų karuselę Verslo tribūna

Didžiausia šalies vežėjų asociacija „Linava“ jau bemaž penkerius metus neišbrenda iš teismų. Dalis narių net...

„Lietuvos geležinkeliai“ per sausį-balandį gavo 151,8 mln. Eur pajamų 7

„Lietuvos geležinkelių“ skelbia sausio-balandžio mėnesiais gavusi 151,8 mln. Eur pajamų – 6% daugiau nei per...

Eksministras R. Sinkevičius: R. Kurlianskis nebuvo iniciatyvus dėl kelio Vilnius – Utena 1

Buvęs susisiekimo ministras parlamentaras Rimantas Sinkevičius trečiadienį teisme pareiškė, kad buvęs...

Verslo aplinka
2019.05.15
„Achemos grupės“ EBITDA traukėsi 38% 3

Vienas didžiausių koncernų Lietuvoje „Achemos grupė“ 2018 metais uždirbo 914 mln. Eur konsoliduotų pajamų –...

Pramonė
2019.05.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau