Vežėjai svarsto galimybę verslą iškelti į Lenkiją

Publikuota: 2019-05-02
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Europos Sąjungos (ES) suvaržymų bijantys Lietuvos vežėjai toliau grasina iškelti verslą į kitas valstybes, pirmiausia Lenkiją. Pasak Mečislavo Atroškevičiaus, Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinio sekretoriaus, vežėjai ieško būdų, kaip apsaugoti savo verslą, jei ES įsigalios naujasis Mobilumo paketas.

„Vežėjai turi kažkaip planuoti ir apsaugoti savo verslą (...). Žmonės ir politikai sako, kad niekur jie (vežėjai – BNS) iš čia neišsikels, kaip buvo, taip ir bus, bet informacija rodo, kad nors šitas procesas nėra toks masiškas, tačiau po vieną, kitą, trečią įmonę išsikelia“, – BNS sakė p. Atroškevičius.

„Jeigu tas procesas pajudės, jį sustabdyti bus tikrai sunku“, – teigė jis.

„Linavos“ atstovai neseniai lankėsi Lenkijoje, kur rinko informaciją apie galimą verslo perkėlimą į kaimyninę šalį.

Anot „Linavos“ generalinio sekretoriaus, Lenkija vežėjams patraukli, nes yra arčiau Vakarų Europos valstybių, pirmiausia Prancūzijos ir Vokietijos, todėl įsigaliojus Mobilumo paketo reikalavimui kas keturias savaites vilkikams grįžti į registracijos šalį, vairuotojai turėtų grįžti ne į Lietuvą, o į Lenkiją.

„Jei ta įmonė bus registruota Suvalkuose, tai nereikš, kad reikės grįžti į Suvalkus – grįžti reikės tiesiog į Lenkiją. Kertant sieną Frankfurte prie Oderio, įvažiavus į Lenkiją, pailsėjus, užsipylus lenkiško kuro, galima bus vėl grįžti į Vokietiją, nes pagrindinė mūsų rinka vis tiek yra Vokietija“, – aiškino p. Atroškevičius.

Jo teigimu, vežėjai gali keltis ne tik į Lenkiją, bet ir Prancūziją, Vokietiją ar kitas šalis.

„Mums palankios yra ir Prancūzija, ir Vokietija. Jei žiūrėyume per Mobilumo paketo prizmę, mums palankiausia būtų būti kuo arčiau to centro, kuriame teikiame paslaugas, o mes daugiausia aptarnaujam didžiausias ekonomikas – Prancūziją, Vokietiją, Nyderlandus. Gali būti ir taip, kad ateityje vežėjai kelsis į Beniliukso šalis. Kiekvienas dar žiūrės, kas jam arčiau“, – sakė M. Atroškevičius.

Pasak Vytauto Tureko, bendrovės „Savesta consulting“ vadovo, įsteigti bendrovę Lenkijoje trunka 1,5–3 mėnesius.

Anot p. Tureko, „Savesta consulting“ pernai Lenkijoje talkino įkuriant 14 įmonių, valdančių 184 vilkikus. Šiemet per 4 mėnesius jau įkurtos 7 įmonės su 92 vilkikais, tačiau prognozuojama, kad iki metų pabaigos tokių įmonių bus 30 (apie 300 vilkikų).

M. Dubnikovas: yra rizika, jog verslas kelsis į Vakarus

Marius Dubnikovas, finansų analitikas, galimybę, jog vežėjai masiškai kelsis į Lenkiją ir kitas valstybes, vertina rimtai. Kaip vieną pagrindinių priežasčių jis taip pat įvardina palankesnę Lenkijos geografinę padėtį Vokietijos atžvilgiu.

„Šiuo atveju dėl Mobilumo paketo atsiranda tokia rizika, kad verslas gali keltis labiau į Vakarus, netgi dėl techninių priežasčių. Pavyzdžiui, jei reikės sunkvežimius grąžinti į registracijos šalį, tai natūralu, kad kiekvienas papildomas kilometras tik mažins verslo patrauklumą ir pelningumą“, – BNS sakė p. Dubnikovas.

„Tokią riziką, kad galime dalį verslų prarasti, tikrai turime“, – teigė jis.

Anot jo, įmonės turi paskaičiuoti, kiek dėl Mobilumo paketo reikalavimo nuolat grįžti į registracijos šalį išaugtų veiklos kaštai.

„Čia yra daug matematikos ir pakankamai mažai vietos emocijoms. Kalbame apie realius kaštus, kuriuos galima labai nesunkiai įvertinti. Be abejo, verslas siekia palankesnių sąlygų, bet šitoj vietoj daug lemia skaičiai. Šiuo atveju Vyriausybė ir sprendimus priimantys žmonės turi pademonstruoti didelį jautrumą problemai, nes, kaip bebūtų gaila, šis verslas tikrai yra reikšminga valstybės ekonomikos dalis“, – sakė M. Dubnikovas.

Pasak jo, Lenkija būtų palankesnė registracijos valstybė ir dėl to, kad joje yra didesnė tikimybė vilkiką užpildyti kroviniais.

„Vienas dalykas, juos (vilkikus – BNS) kainuoja grąžinti, kitas yra krovinio klausimas. Nes tuščią vilkiką grąžinti į Lietuvą yra brangu, o Lenkijoje yra daug didesnė tikimybė vilkiką užpildyti kroviniais, nes paprasčiausiai rinka 10 kartų didesnė, jei ne daugiau“, – teigė analitikas.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Lietuvos geležinkelių“ valdyboje – naujas nepriklausomas narys  7

Susisiekimo ministerijos kontroliuojamos įmonės valdybą papildė 7-asis narys – švedas Matsas Hansonas.

„Sanitex“ logistikos įmonė BLS keičia požiūrį į taupymo priemones Premium 4

„Baltic Logistic Solutions“, „Sanitex“ grupei priklausanti logistikos įmonė, skaičiuoja, kad personalo kaitos...

„Hyundai i10“ ruošiasi rudeniniam debiutui

Artėjant rudeninei Frankfurto automobilių parodai, „Hyundai“ paviešino pirmąjį savo naujojo mažiausio modelio...

Laisvalaikis
2019.08.15
VŽ bando: atnaujintas „Renault Kadjar“, „Qashqai“ pusbrolis  Premium

Nors „Kadjar“ skendi savo techninio antrininko – „Nissan Qashqai“ šešėlyje, tai yra vienas iš geriausiai...

Automobiliai
2019.08.15
Indijos automobilių rinkoje – blogiausias mėnuo per 18 metų 3

Ilgus metus Indijos automobilių rinka klestėjo, o į ją skubėjo investuoti visi didieji pasauliniai...

Antra kelių audito banga: įtaria klastojus, naudojus prastesnes medžiagas 29

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) skelbia, kad atliekant tolimesnius kelių kokybės audito veiksmus...

Statyba ir NT
2019.08.14
A. Vaitkus tikisi vėl vadovauti Klaipėdos uostui, apie geležinkelius nesvarsto  18

Darbą baigiančiam susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui pareiškus, kad buvęs Klaipėdos uosto vadovas Arvydas...

R. Masiulis: R. Karbauskiui kerštas pavyko, ką padarysi 68

Rokas Masiulis, laikinai pareigas einantis susisiekimo ministras, teigia, kad pareigas palieka ramia sąžine,...

G. Nausėda apie automobilių mokestį: reikėtų pradėti nuo prabangos mokesčio 32

Premjerui neseniai pareiškus, jog nuo 2020 metų sausio bus įvestas taršių automobilių mokestis, prezidentas...

„Hegelmann transporte“: nuosavas servisas leis laimėti laiko ir patogumo Premium 4

Vilkikų remonto įmonę „Ivetra ir Ko“ perkanti antra pagal dydį Lietuvos vežėjų bendrovė „Hegelmann...

„Grinda“ pradeda T. Narbuto-Saltoniškių gatvių lietaus nuotekų rekonstrukciją Verslo tribūna 1

Sostinė šiuo metu įgyvendina ambicingą paviršinių nuotekų sistemų tvarkymo projektą, kurio metu bus...

Statyba ir NT
2019.08.13
Protestai Honkonge paralyžiuoja ir oro uosto veiklą 

Mieste vykstančios protesto akcijos pasiekė ir miesto oro uostą, kuriame minios protestuotojų privertė...

Lietuvių vežėjai nurungia vakariečius, bet augti bus vis sunkiau Premium 46

Transporto paslaugų eksporto apimtį įspūdingai didinantys Lietuvos vežėjai auga perimdami rinkas iš Vakarų...

„Adampolio“ apyvarta augo 1,5 karto, o pelnas – beveik 9 kartus  2

Komercinio transporto prekybos bendrovė „Adampolis“ praėjusiais metais gavo 62,930 mln. Eur pajamų – 62,7%...

„Regitra“ didino pelną 39% iki 3,9 mln. Eur 7

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais uždirbo 3,912 mln. Eur grynojo pelno – 38,5% daugiau nei 2017...

Didžiausias Vengrijos vežėjas neišsikapsto iš nuostolių 9

Bendrovė „Waberer‘s“, didžiausias Vengrijos vežėjas, vis giliau klimpsta į nuostolius, be to, mažina tiek...

Papildytos realybės funkcija „Google“ žemėlapiuose jau pasiekiama ne tik gidams 1

Papildytos realybės funkcijos „Google“ žemėlapiuose „Live View“ pirminis testavimas (angl. alfa testing)...

Paslaugos
2019.08.11
Po visuomenės pasipiktinimo Didžioji Britanija lieka „Interrail“ sistemoje

Didžioji Britanija nepaliks „Interrail“ – dešimtmečius gyvuojančios bendros Europos geležinkelių sistemos,...

Virš Lietuvos dažniausiai skrenda „AirBaltic“ lėktuvai 3

Liepos mėnesį daugiausiai skrydžių Lietuvos oro erdve vykdė Latvijos oro bendrovė „AirBaltic“. Praėjusiais...

„CityBee“ elektriniai paspirtukai atriedėjo ir į Lietuvos pajūrį   2

Penktadienį Klaipėdoje ir Palangoje pradėta teikti „CityBee“ el. paspirtukų dalijimosi paslauga. Iš viso...

Paslaugos
2019.08.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau