Vežėjai svarsto galimybę verslą iškelti į Lenkiją

Publikuota: 2019-05-02
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Europos Sąjungos (ES) suvaržymų bijantys Lietuvos vežėjai toliau grasina iškelti verslą į kitas valstybes, pirmiausia Lenkiją. Pasak Mečislavo Atroškevičiaus, Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinio sekretoriaus, vežėjai ieško būdų, kaip apsaugoti savo verslą, jei ES įsigalios naujasis Mobilumo paketas.

„Vežėjai turi kažkaip planuoti ir apsaugoti savo verslą (...). Žmonės ir politikai sako, kad niekur jie (vežėjai – BNS) iš čia neišsikels, kaip buvo, taip ir bus, bet informacija rodo, kad nors šitas procesas nėra toks masiškas, tačiau po vieną, kitą, trečią įmonę išsikelia“, – BNS sakė p. Atroškevičius.

„Jeigu tas procesas pajudės, jį sustabdyti bus tikrai sunku“, – teigė jis.

„Linavos“ atstovai neseniai lankėsi Lenkijoje, kur rinko informaciją apie galimą verslo perkėlimą į kaimyninę šalį.

Anot „Linavos“ generalinio sekretoriaus, Lenkija vežėjams patraukli, nes yra arčiau Vakarų Europos valstybių, pirmiausia Prancūzijos ir Vokietijos, todėl įsigaliojus Mobilumo paketo reikalavimui kas keturias savaites vilkikams grįžti į registracijos šalį, vairuotojai turėtų grįžti ne į Lietuvą, o į Lenkiją.

„Jei ta įmonė bus registruota Suvalkuose, tai nereikš, kad reikės grįžti į Suvalkus – grįžti reikės tiesiog į Lenkiją. Kertant sieną Frankfurte prie Oderio, įvažiavus į Lenkiją, pailsėjus, užsipylus lenkiško kuro, galima bus vėl grįžti į Vokietiją, nes pagrindinė mūsų rinka vis tiek yra Vokietija“, – aiškino p. Atroškevičius.

Jo teigimu, vežėjai gali keltis ne tik į Lenkiją, bet ir Prancūziją, Vokietiją ar kitas šalis.

„Mums palankios yra ir Prancūzija, ir Vokietija. Jei žiūrėyume per Mobilumo paketo prizmę, mums palankiausia būtų būti kuo arčiau to centro, kuriame teikiame paslaugas, o mes daugiausia aptarnaujam didžiausias ekonomikas – Prancūziją, Vokietiją, Nyderlandus. Gali būti ir taip, kad ateityje vežėjai kelsis į Beniliukso šalis. Kiekvienas dar žiūrės, kas jam arčiau“, – sakė M. Atroškevičius.

Pasak Vytauto Tureko, bendrovės „Savesta consulting“ vadovo, įsteigti bendrovę Lenkijoje trunka 1,5–3 mėnesius.

Anot p. Tureko, „Savesta consulting“ pernai Lenkijoje talkino įkuriant 14 įmonių, valdančių 184 vilkikus. Šiemet per 4 mėnesius jau įkurtos 7 įmonės su 92 vilkikais, tačiau prognozuojama, kad iki metų pabaigos tokių įmonių bus 30 (apie 300 vilkikų).

M. Dubnikovas: yra rizika, jog verslas kelsis į Vakarus

Marius Dubnikovas, finansų analitikas, galimybę, jog vežėjai masiškai kelsis į Lenkiją ir kitas valstybes, vertina rimtai. Kaip vieną pagrindinių priežasčių jis taip pat įvardina palankesnę Lenkijos geografinę padėtį Vokietijos atžvilgiu.

„Šiuo atveju dėl Mobilumo paketo atsiranda tokia rizika, kad verslas gali keltis labiau į Vakarus, netgi dėl techninių priežasčių. Pavyzdžiui, jei reikės sunkvežimius grąžinti į registracijos šalį, tai natūralu, kad kiekvienas papildomas kilometras tik mažins verslo patrauklumą ir pelningumą“, – BNS sakė p. Dubnikovas.

„Tokią riziką, kad galime dalį verslų prarasti, tikrai turime“, – teigė jis.

Anot jo, įmonės turi paskaičiuoti, kiek dėl Mobilumo paketo reikalavimo nuolat grįžti į registracijos šalį išaugtų veiklos kaštai.

„Čia yra daug matematikos ir pakankamai mažai vietos emocijoms. Kalbame apie realius kaštus, kuriuos galima labai nesunkiai įvertinti. Be abejo, verslas siekia palankesnių sąlygų, bet šitoj vietoj daug lemia skaičiai. Šiuo atveju Vyriausybė ir sprendimus priimantys žmonės turi pademonstruoti didelį jautrumą problemai, nes, kaip bebūtų gaila, šis verslas tikrai yra reikšminga valstybės ekonomikos dalis“, – sakė M. Dubnikovas.

Pasak jo, Lenkija būtų palankesnė registracijos valstybė ir dėl to, kad joje yra didesnė tikimybė vilkiką užpildyti kroviniais.

„Vienas dalykas, juos (vilkikus – BNS) kainuoja grąžinti, kitas yra krovinio klausimas. Nes tuščią vilkiką grąžinti į Lietuvą yra brangu, o Lenkijoje yra daug didesnė tikimybė vilkiką užpildyti kroviniais, nes paprasčiausiai rinka 10 kartų didesnė, jei ne daugiau“, – teigė analitikas.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Wizz Air“ iš Vilniaus skraidins į Eilatą

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo žiemos sezono pradžios skraidins iš Vilniaus į pietinį...

Dėl oro pagalvių defekto „Honda“ atšaukia 137.000 CR-V

Japonijos automobilių gamintoja „Honda Motor Co“ atšaukia 137.000 CR-V automobilių po to, kai be priežasties...

Transporto sektorių pirmąjį ketvirtį augino uostas ir vežėjai keliais

Pirmąjį šių metų ketvirtį augo visi transporto sektoriai, o labiausiai – krova Klaipėdos uoste ir krovinių...

Viaduką Mažeikiams už 16 mln. Eur statys trys įmonės 3

Mažeikiuose už daugiau nei 16 mln. Eur bus statomas viadukas per geležinkelį bei tvarkomos aplinkinės...

Rekordinis „Girteka Logistics“ augimas – pajamos kilo 37% Premium 14

Išlaikyti ir sustiprinti ryšiai su esamais užsakovais Europoje, naujos sutartys su pasauliniais gamintojais...

„Begos“ pelnas pernai augo 1,5 karto

Viena didžiausių Klaipėdos jūrų krovinių kompanijų „Bega“ pernai gavo 2,496 mln. Eur grynojo pelno – 1,5...

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG 3

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG.

„FL Technics“ pelnas pernai augo dukart iki 11 mln. Eur 2

„Avia Solutions Group“ antrinė lėktuvų techninės priežiūros įmonė „FL Technics“ pernai uždirbo 10,8 mln. Eur...

Pelną ir pajamas auginusios „Hoptransos“ taikiklyje – tolesnė plėtra Premium 3

Viena didžiausių transporto ir logistikos grupių šalyje „Hoptrans holding“ praėjusiais metais didino pajamas...

„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
Klaipėdoje – 12 mln. Eur „Vingės logistikos“ investicijų 

Gamintojams atsisakant sandėlių, „Vingės logistika“ dviejuose sklypuose Klaipėdos Laisvojoje ekonominėje...

Pašto sektoriuje – didėjantis siuntų srautas ir spaudimas nacionalinei įmonei  Premium 3

Stabiliai augančioje Lietuvos pašto rinkoje išlieka trys didžiausi žaidėjai: rinkos lyderis Lietuvos paštas...

Palangos J. Basanavičiaus gatvėje uždrausta vasarą važiuoti paspirtukais, dviračiais 5

Palangos savivaldybė dėl saugumo uždraudė judriausioje miesto J. Basanavičiaus gatvėje vasarą važiuoti...

Laisvalaikis
2019.05.20
Už kyšininkavimą nuteistas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto inžinierius 1

Klaipėdos apygardos teismas, išnagrinėjęs baudžiamąją bylą, pripažino kaltu dėl kyšininkavimo ir dokumentų...

„Ryanair” pelnas – mažiausias per 4 metus

Didžiausia Europoje pigių skrydžių bendrovė Airijos „Ryanair” paskelbė rezultatus, kurie  yra prasčiausi per...

Rinkos
2019.05.20
Ruošiamasi rekonstruoti Vilniaus oro uosto peroną 1

Vilniaus oro uostas už 12 mln. eurų rengiasi atnaujinti perono šiaurinę dalį. Rangos konkursą numatoma...

Statyba ir NT
2019.05.20
Lietuvoje populiarėja „e-commerce fulfillment“ paslauga Verslo tribūna

Elektroninių parduotuvių skaičius Lietuvoje ir Europos sąjungoje auga, kartu keičiasi europiečių apsipirkimo...

Iš „Brexit“ panevėžiečiai jau dabar gauna naudos, krypties keisti nežada Premium

Siuntų gabentoja UAB „Toras LT“ pokyčiams ruoštis pradėjo iš karto po referendumo dėl „Brexit“, nes Anglija...

Gazelė
2019.05.20
Užtrukęs lietuviškų elektrinių autobusų startas – jau čia pat Premium 2

Šios vasaros pabaigoje Klaipėdoje turėtų pradėti kursuoti du pirmieji lietuviški elektriniai autobusai...

VŽ bando: AMG superautomobilis šeimai Premium

Kai pasaulis vis griežtina taršos normas, o „Tesla“ su kitais elektromobilių gamintojais nespėja tenkinti...

Automobiliai
2019.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau