VRM projektuose – techninių apžiūrų monopolio naikinimas ir daug kitų naujovių

Publikuota: 2019-04-25
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Ketvirtadienį Vilniuje Eimutis Misiūnas, vidaus reikalų ministras, kartu su Dariumi Urbonu, viceministru, pristatė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ) pakeitimų projekto siūlymus.

VRM vadovai tikino, kad įstatymo pakeitimais siekiama didesnio saugumo keliuose, skaidresnio paslaugų teikimo ir teisinio reguliavimo viešojo eismo srityje, taip pat mažinti administracinę naštą valstybės institucijoms.

Policijos departamento duomenimis, 2018 m. pėsčiųjų bei dviratininkų kelių eismo taisyklių pažeidimų skaičius, palyginti su 2016 m., išaugo beveik per pusę, arba nuo 26.000 iki 46.000. Tai susiję ir su išmaniųjų technologijų naudojimu, ir su budrumu dalyvaujant eisme: taisyklių pažeidimų dėl mobiliųjų priemonių naudojimo vairuojant skaičius taip pat auga (2016 m. – 17.000, 2018 m. – per 20.000).

Aiškesnė klasifikacija

Įstatymo projektu siūloma transporto priemonėms, kurios gali dalyvauti viešajame eisme, taikyti aiškų klasifikavimą nurodant jų kategoriją, pavadinimą, aprašymą, vairavimo kategorijų reikalingumą. Pasak VRM vadovų, toks transporto priemonių sąrašas leistų palengvinti administracines paslaugas teikiančių institucijų darbą, efektyviau naudoti turimus žmogiškuosius ir finansinius išteklius, taip pat išspręstų tokių elektrinių transporto priemonių, kaip elektriniai paspirtukai, dalyvavimo viešajame eisme problemas.

Projekte numatomas aiškesnis paspirtukų klasifikavimas atsižvelgiant į jų galią ir išvystomą greitį. Siūloma, kad paprastu paspirtuku (be variklio) arba su paspirtuku, kurio didžiausias projektinis greitis ne daugiau 6 km/h, važiuojantis asmuo būtų prilyginamas pėsčiajam, jei galia ne daugiau 1 kw, o greitis ne daugiau 25 km/h – motoriniams dviračiams, nuo 1kw ir iki 45 km/h greičio – mopedams, o elektrinės transporto priemonės, kurių greitis virš 45 km/h, būtų prilygintos motociklams. Reikalavimai bei elgesio kelyje taisyklės bus taikomi analogiškai.

10 metų vietoje 3

Siekiant užtikrinti skaidresnį paslaugų teikimą, siūlomi nauji vairuotojų mokymo bei egzaminavimo sistemos reikalavimai – asmuo mokytis vairuoti galėtų ne tik vairavimo mokykloje, bet ir su šeimos nariu ar individualiai dirbančiu vairavimo mokytoju.

Vairuotojo pažymėjimai asmeniui, įgijusiam teisę vairuoti, galiotų 10 metų – dabar pradedantiesiems vairuotojams išduodamas 3 metus galiojantis pažymėjimas. Turintiems teisę vairuoti B kategorijos transporto priemones, bus galima vairuoti ir sunkiuosius keturračius motociklus.

Taikosi į monopolį

SEAKĮ įstatymo pakeitimais taip pat norima panaikinti techninės apžiūros monopolį. Techninės apžiūros įmonėmis galės būti servisai, įgalioti automobilių atstovai, kurie turės reikiamą įrangą techninei apžiūrai atlikti.

Numatoma, kad visi duomenys apie atliktas technines apžiūras automatiškai bus teikiami į Transporto priemonių registrą (toliau – TPR), kurio valdytoja taps VĮ „Regitra“. Visos įmonės, kurios norės prisijungti prie TPR, galės tai padaryti be jokių kliūčių. Teigiama, kad tai padės užtikrinti duomenų saugumą ir išvengti galimų korupcinio pobūdžio apraiškų.

Įstatymo projekte nuo 3 iki 4 metų po registracijos pailgintas naujų transporto priemonių techninės apžiūros periodiškumo terminas. Taip pat siūloma įtvirtinti pareigą fiksuoti automobilio ridą. Tai sudarytų galimybę patikrinti transporto priemonės ridą ir ją palyginti su savininko deklaruojama. Tikimasi, kad tai padės sumažinti ridos klastojimo atvejus.

Nori vieningo registro

Dar vienas teikiamas įstatymo projekto siūlymas – vieningas Transporto priemonių registras (TPR). Šiuo metu Lietuvoje egzistuoja keletas atskirų duomenų bazių, kuriose kaupiama su transporto priemonėmis susijusi informacija. Siekiama užtikrinti, kad tokie duomenys būtų kaupiami vienoje duomenų bazėje. Skelbiama, kad tai leis sumažinti duomenų administravimo kaštus, o kontroliuojančios institucijos galės paprastesniu ir greitesniu būdu gauti reikalingus duomenis. Taip pat dėl to transporto priemonių savininkams ir valdytojams bus paprasčiau įregistruoti ar išregistruoti transporto priemonę. Planuojama, kad registre bus išsaugoti duomenys apie visų transporto priemonės techninių apžiūrų rezultatus.

Savininkas taps laiduotoju

Dar viena numatoma naujovė – transporto priemonės savininko laidavimas už vairuotoją dėl paskirtų ir nesumokėtų baudų.

„Tai leis užkirsti kelią tokioms situacijoms, kuomet sąmoningai nurodomas neegzistuojantis, kitoje šalyje gyvenantis asmuo, kuriam transporto priemonė buvo patikėta pažeidimo padarymo metu. Tikram pažeidėjui vis dar pavyksta išvengti atsakomybės, o administracinė teisena tampa beprasme – eikvojamas policijos darbo laikas, švaistomi žmogiškieji ištekliai ir biudžeto lėšos“, – VRM pranešime cituojamas p. Urbonas, vadovavęs SEAKĮ įstatymo projekto naujos redakcijos rengimo darbo grupei.

Nauji įpareigojimai

Siūlomais pakeitimais inicijuojama naujovė – įpareigojimas deklaruoti įgytas ar perleistas transporto priemonės nuosavybės teises. Pagal įstatymo projektą transporto priemonės savininkui neįvykdžius šios pareigos, naujasis transporto priemonės savininkas negalėtų jos registruoti, t. y. transporto priemonei nebūtų suteiktas leidimas dalyvauti viešajame eisme.

„Dažnai pasitaiko atvejų, kai transporto priemonė jau būna parduota, būna, kad ir ne vieną kartą, tačiau Transporto priemonių registras jokių duomenų apie tai neturi. Tokiais atvejais ieškant transporto priemonės savininko eikvojamos valstybės lėšos, nes visos valstybės institucijos pirmiausiai vadovaujasi registro duomenimis“, – tvirtina p. Misiūnas. Jis išreiškė lūkestį, kad Seimas paruoštas pataisas galėtų svarstyti rudens sesijoje, o jos įsigaliotų 2020 m. viduryje.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Įsigaliojo kompensacinių išmokų mažiau taršiems automobiliams įsigyti tvarka 2

Spalio 12 d. įsigaliojo tvarka, pagal kurią kiekvienam nustatytus kriterijus atitinkančiam fiziniam asmeniui,...

Automobiliai
11:42
„airBaltic“ į Rygą ir Taliną iš Vilniaus skraidys dažniau

Latvijos oro bendrovė „airBaltic“ nuo 2020 m. vasaros sezono padidins skrydžių iš Vilniaus į Rygą ir Taliną...

Valstybinių kelių priežiūra atiduodama be konkurso, VPT rankos surištos 1

Valstybinių kelių priežiūra, kuriai per metus skiriama beveik 80 mln. eurų, be konkurso atiduodama valstybės...

Tolimųjų reisų vairuotojo padaryta žala gali virsti jūsų galvos skausmu Verslo tribūna

Tolimųjų reisų vairuotojų pareigų vykdymas neatsiejamas nuo naudojimosi brangiu darbdavio turtu: transporto...

Sėkmės kelias: specialistai, Skandinavijos verslo modelis ir klientų poreikių tenkinimas Verslo tribūna 1

UAB „Baltic transline“ kitąmet švęs veiklos 20-metį. Nuo mažos transporto ir ekspedijavimo bendrovės ji...

Paslaugos
06:00
8-os kartos „Volkswagen Golf“ pasiruošė pasirodymui 33

Naujasis kompaktinis hečbekas baigiamas rengti gamybai – spalio 24 d. numatytas pirmasis viešas jo...

Automobiliai
2019.10.13
Vilniaus oro uoste ruošia administracinio pastato rekonstrukciją 3

VĮ Lietuvos oro uostai ruošiasi rekonstruoti Vilniaus oro uosto teritorijoje esantį administracinį pastatą,...

Statyba ir NT
2019.10.13
„Koenigsegg“ vėl viršijo savo paties 0–400–0 km/val. rekordą 1

Švedijos hiperautomobilių gamintojas vėl priminė apie nuolat didinamas savo galimybes ir pasiekė naują...

Automobiliai
2019.10.12
Kelias Vilnius-Kaunas pertvarkomas į automagistralę  18

Magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas nuo 10 iki 95 km pradėtas rekonstruoti pagal...

„Rail Baltica“ projektui ieškoma notifikuotoji įstaiga  1

Už „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą atsakinga bendra įmonė „RB Rail AS“ ieško notifikuotosios įstaigos...

Lenkijos LOT naudoja „GetJet Airlines“ lėktuvą transatlantiniams skrydžiams

Lenkijos oro bendrovė „LOT Polish Airlines“ pradėjo naudoti Lietuvos orlaivių nuomos ir užsakomųjų skrydžių...

„Continental Automotive Lithuania“ ieško bendradarbiavimo su vietos tiekėjais Premium 14

Kaune oficialiai atidaryta 22.000 kv. m užimanti gamykla toliau tęsia plėtrą, ieško dar 800 specialistų ir...

Suomijos „Veho“ prašo Konkurencijos tarybos leidimo įsigyti „Silberauto“

Suomijos įmonė „Veho“ prašo Konkurencijos tarybos leidimo įsigyti „Mercedes-Benz“ automobilių Lietuvoje ir...

„RB Rail“ atstovybės Lietuvoje vadovu tapo A. Šnirpūnas

Baltijos šalių europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektą įgyvendinančios įmonės „RB Rail“...

Vadyba
2019.10.10
A. Paleičikas sako sutaręs su R. Šimašiumi: autobusų stotis nebus iškelta 13

Vilniaus autobusų stotį valdantis verslininkas Andriejus Paleičikas sako ketvirtadienį sutaręs su Vilniaus...

Statyba ir NT
2019.10.10
8,3 mln. Eur užsakymą gilinti Klaipėdos Malkų įlanką gavo „Jan de Nul“

Klaipėdos jūrų uosto Malkų įlanką toliau gilins Belgijos uostų akvatorijų gilinimo ir valymo bendrovė „Jan de...

Statyba ir NT
2019.10.10
„Continental“ pradėjo gamybą Kaune 40

Vokietijos automobilių pramonės koncernas ketvirtadienį atidarė pirmąsias gamybos linijas.

I. Udovickis: su „Belaruskalij“ susijęs sandoris didins trąšų tranzitą per Klaipėdą

Verslininkas Igoris Udovickis sako, kad politikų dėmesio sulaukęs sandoris dėl jo ir Baltarusijos trąšų...

„airBaltic“ paskelbė apie naujus skrydžius iš Rygos į Angliją, Norvegiją ir Armėniją 2

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ skelbia, jog nuo 2020 m. vasaros sezono pradės vykdyti naujus...

Teismas: „LG Cargo“ turi nutraukti 30 mln. Eur vertės vagonų pirkimo konkursą 2

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ antrinė krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ turi nutraukti daugiau...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau