VRM projektuose – techninių apžiūrų monopolio naikinimas ir daug kitų naujovių

Publikuota: 2019-04-25
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Ketvirtadienį Vilniuje Eimutis Misiūnas, vidaus reikalų ministras, kartu su Dariumi Urbonu, viceministru, pristatė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ) pakeitimų projekto siūlymus.

VRM vadovai tikino, kad įstatymo pakeitimais siekiama didesnio saugumo keliuose, skaidresnio paslaugų teikimo ir teisinio reguliavimo viešojo eismo srityje, taip pat mažinti administracinę naštą valstybės institucijoms.

Policijos departamento duomenimis, 2018 m. pėsčiųjų bei dviratininkų kelių eismo taisyklių pažeidimų skaičius, palyginti su 2016 m., išaugo beveik per pusę, arba nuo 26.000 iki 46.000. Tai susiję ir su išmaniųjų technologijų naudojimu, ir su budrumu dalyvaujant eisme: taisyklių pažeidimų dėl mobiliųjų priemonių naudojimo vairuojant skaičius taip pat auga (2016 m. – 17.000, 2018 m. – per 20.000).

Aiškesnė klasifikacija

Įstatymo projektu siūloma transporto priemonėms, kurios gali dalyvauti viešajame eisme, taikyti aiškų klasifikavimą nurodant jų kategoriją, pavadinimą, aprašymą, vairavimo kategorijų reikalingumą. Pasak VRM vadovų, toks transporto priemonių sąrašas leistų palengvinti administracines paslaugas teikiančių institucijų darbą, efektyviau naudoti turimus žmogiškuosius ir finansinius išteklius, taip pat išspręstų tokių elektrinių transporto priemonių, kaip elektriniai paspirtukai, dalyvavimo viešajame eisme problemas.

Projekte numatomas aiškesnis paspirtukų klasifikavimas atsižvelgiant į jų galią ir išvystomą greitį. Siūloma, kad paprastu paspirtuku (be variklio) arba su paspirtuku, kurio didžiausias projektinis greitis ne daugiau 6 km/h, važiuojantis asmuo būtų prilyginamas pėsčiajam, jei galia ne daugiau 1 kw, o greitis ne daugiau 25 km/h – motoriniams dviračiams, nuo 1kw ir iki 45 km/h greičio – mopedams, o elektrinės transporto priemonės, kurių greitis virš 45 km/h, būtų prilygintos motociklams. Reikalavimai bei elgesio kelyje taisyklės bus taikomi analogiškai.

10 metų vietoje 3

Siekiant užtikrinti skaidresnį paslaugų teikimą, siūlomi nauji vairuotojų mokymo bei egzaminavimo sistemos reikalavimai – asmuo mokytis vairuoti galėtų ne tik vairavimo mokykloje, bet ir su šeimos nariu ar individualiai dirbančiu vairavimo mokytoju.

Vairuotojo pažymėjimai asmeniui, įgijusiam teisę vairuoti, galiotų 10 metų – dabar pradedantiesiems vairuotojams išduodamas 3 metus galiojantis pažymėjimas. Turintiems teisę vairuoti B kategorijos transporto priemones, bus galima vairuoti ir sunkiuosius keturračius motociklus.

Taikosi į monopolį

SEAKĮ įstatymo pakeitimais taip pat norima panaikinti techninės apžiūros monopolį. Techninės apžiūros įmonėmis galės būti servisai, įgalioti automobilių atstovai, kurie turės reikiamą įrangą techninei apžiūrai atlikti.

Numatoma, kad visi duomenys apie atliktas technines apžiūras automatiškai bus teikiami į Transporto priemonių registrą (toliau – TPR), kurio valdytoja taps VĮ „Regitra“. Visos įmonės, kurios norės prisijungti prie TPR, galės tai padaryti be jokių kliūčių. Teigiama, kad tai padės užtikrinti duomenų saugumą ir išvengti galimų korupcinio pobūdžio apraiškų.

Įstatymo projekte nuo 3 iki 4 metų po registracijos pailgintas naujų transporto priemonių techninės apžiūros periodiškumo terminas. Taip pat siūloma įtvirtinti pareigą fiksuoti automobilio ridą. Tai sudarytų galimybę patikrinti transporto priemonės ridą ir ją palyginti su savininko deklaruojama. Tikimasi, kad tai padės sumažinti ridos klastojimo atvejus.

Nori vieningo registro

Dar vienas teikiamas įstatymo projekto siūlymas – vieningas Transporto priemonių registras (TPR). Šiuo metu Lietuvoje egzistuoja keletas atskirų duomenų bazių, kuriose kaupiama su transporto priemonėmis susijusi informacija. Siekiama užtikrinti, kad tokie duomenys būtų kaupiami vienoje duomenų bazėje. Skelbiama, kad tai leis sumažinti duomenų administravimo kaštus, o kontroliuojančios institucijos galės paprastesniu ir greitesniu būdu gauti reikalingus duomenis. Taip pat dėl to transporto priemonių savininkams ir valdytojams bus paprasčiau įregistruoti ar išregistruoti transporto priemonę. Planuojama, kad registre bus išsaugoti duomenys apie visų transporto priemonės techninių apžiūrų rezultatus.

Savininkas taps laiduotoju

Dar viena numatoma naujovė – transporto priemonės savininko laidavimas už vairuotoją dėl paskirtų ir nesumokėtų baudų.

„Tai leis užkirsti kelią tokioms situacijoms, kuomet sąmoningai nurodomas neegzistuojantis, kitoje šalyje gyvenantis asmuo, kuriam transporto priemonė buvo patikėta pažeidimo padarymo metu. Tikram pažeidėjui vis dar pavyksta išvengti atsakomybės, o administracinė teisena tampa beprasme – eikvojamas policijos darbo laikas, švaistomi žmogiškieji ištekliai ir biudžeto lėšos“, – VRM pranešime cituojamas p. Urbonas, vadovavęs SEAKĮ įstatymo projekto naujos redakcijos rengimo darbo grupei.

Nauji įpareigojimai

Siūlomais pakeitimais inicijuojama naujovė – įpareigojimas deklaruoti įgytas ar perleistas transporto priemonės nuosavybės teises. Pagal įstatymo projektą transporto priemonės savininkui neįvykdžius šios pareigos, naujasis transporto priemonės savininkas negalėtų jos registruoti, t. y. transporto priemonei nebūtų suteiktas leidimas dalyvauti viešajame eisme.

„Dažnai pasitaiko atvejų, kai transporto priemonė jau būna parduota, būna, kad ir ne vieną kartą, tačiau Transporto priemonių registras jokių duomenų apie tai neturi. Tokiais atvejais ieškant transporto priemonės savininko eikvojamos valstybės lėšos, nes visos valstybės institucijos pirmiausiai vadovaujasi registro duomenimis“, – tvirtina p. Misiūnas. Jis išreiškė lūkestį, kad Seimas paruoštas pataisas galėtų svarstyti rudens sesijoje, o jos įsigaliotų 2020 m. viduryje.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Palangos J. Basanavičiaus gatvėje uždrausta vasarą važiuoti paspirtukais, dviračiais 3

Palangos savivaldybė dėl saugumo uždraudė judriausioje miesto J. Basanavičiaus gatvėje vasarą važiuoti...

Laisvalaikis
2019.05.20
Už kyšininkavimą nuteistas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto inžinierius

Klaipėdos apygardos teismas, išnagrinėjęs baudžiamąją bylą, pripažino kaltu dėl kyšininkavimo ir dokumentų...

„Ryanair” pelnas – mažiausias per 4 metus

Didžiausia Europoje pigių skrydžių bendrovė Airijos „Ryanair” paskelbė rezultatus, kurie  yra prasčiausi per...

Rinkos
2019.05.20
Ruošiamasi rekonstruoti Vilniaus oro uosto peroną 1

Vilniaus oro uostas už 12 mln. eurų rengiasi atnaujinti perono šiaurinę dalį. Rangos konkursą numatoma...

Statyba ir NT
2019.05.20
Lietuvoje populiarėja „e-commerce fulfillment“ paslauga Verslo tribūna

Elektroninių parduotuvių skaičius Lietuvoje ir Europos sąjungoje auga, kartu keičiasi europiečių apsipirkimo...

Iš „Brexit“ panevėžiečiai jau dabar gauna naudos, krypties keisti nežada Premium

Siuntų gabentoja UAB „Toras LT“ pokyčiams ruoštis pradėjo iš karto po referendumo dėl „Brexit“, nes Anglija...

Gazelė
2019.05.20
Užtrukęs lietuviškų elektrinių autobusų startas – jau čia pat Premium 1

Šios vasaros pabaigoje Klaipėdoje turėtų pradėti kursuoti du pirmieji lietuviški elektriniai autobusai...

VŽ bando: AMG superautomobilis šeimai Premium

Kai pasaulis vis griežtina taršos normas, o „Tesla“ su kitais elektromobilių gamintojais nespėja tenkinti...

Automobiliai
2019.05.18
Mėnesio sandoris: „Wabco“ įsigijimas už 6,4 mlrd. Eur

Vokietijos pavarų dėžių ir kitų automobilių dalių gamintoja „ZF Friedrichshafen“ kovo 28 d. pranešė apie...

Rinkos
2019.05.18
Prancūzija imasi paspirtukų vairuotojų, už pažeidimus – baudos iki 1.500 Eur 9

Prancūzija imasi griežtinti taisykles elektrinių paspirtukų vairuotojams. Jiems bus draudžiama važiuoti...

VŽ bando: mažiausias „Audi“  Premium 1

Naujasis A1 atrodo kur kas mažiau išskirtinis, nei jo tiesioginis, pirmosios kartos pirmtakas arba...

Automobiliai
2019.05.18
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos...

Dėl piktnaudžiavimo Civilinės aviacijos administracijoje kreiptasi į STT 5

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) kreipėsi į Specialiųjų tyrimų tarnybą bei Viešųjų pirkimų...

Kaune – dar viena vieša elektromobilių įkrovimo stotelė 1

Kaune pradėjo veikti dar viena elektromobilių įkrovimo stotelė. Ji atidaryta Raudondvario plente, prie AB...

„Ford Trucks“ ateina į Lietuvos rinką  9

Vilniuje pasirašyta sutartis, į Lietuvos rinką atvedanti naują sunkiasvorių komercinių automobilių markę.

Naujasis „Linavos“ vadovas pirmiausia žada audituoti įsipareigojimus Premium

Ketvirtadienį darbą nacionalinėje vežėjų asociacijoje „Linava“ pradeda naujasis prezidentas Romas Austinskas.

Pradedami „Rail Baltica“ ruožo Kaunas-Palemonas tiesimo darbai

Kauno geležinkelio mazgo atkarpoje Kaunas-Palemonas baigti parengiamieji ir pradedami pagrindiniai „Rail...

Nešvari rusiška nafta ieško kelių į Lietuvą Premium 4

„Orlen Lietuva“ išsiuntė atgal du nešvarią rusišką naftą gabenusius tanklaivius. Chloro junginiais užteršta...

Pramonė
2019.05.16
Vilnius perka naują elektroninio bilieto sistemą Premium 10

Savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ paskelbė tarptautinį naujos Vilniaus elektroninio bilieto sistemos...

Paslaugos
2019.05.16
Naujuoju „Linavos“ prezidentu išrinktas R. Austinskas  6

Trečiadienį pakartotiniame Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ kongrese surengti...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau