„LGC Cargo“ ir „Gargždų geležinkelis“ vėl prašo leidimo vežti krovinius per Lietuvą 

Publikuota: 2019-04-09
Stasys Dailydka, vienas iš „LGC Cargo“ vadovų ir akcininkų. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Stasys Dailydka, vienas iš „LGC Cargo“ vadovų ir akcininkų. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“, per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę „Baltic Transit Service“ netiesiogiai susijusi su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir „Rusijos geležinkeliais“ (RŽD) ir pernai negavusi teisės vežti krovinius per Lietuvą, vėl prašo tokio pat leidimo.

Justas Rašomavičius, Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus pavaduotojas, BNS pranešė, kad iki termino pabaigos – balandžio 8-osios – įmonė pateikė prašymą vežti krovinius tiek šalies viduje, tiek per Lietuvos sieną su Latvija, Baltarusija ir Kaliningrado sritimi. 

„Jie pateikė prašymą vežti per visą Lietuvos tinklą, per visus sienos kirtimus  – su Baltarusija, Latvija ir Kaliningrado sritimi“, – BNS sakė p. Rašomavičius.

Pasak jo, leidimo vežti krovinius iš Baltarusijos į Klaipėdos uostą vėl prašo verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „Gargždų geležinkelis“, teikianti manevravimo paslaugas Klaipėdos uoste. Pernai  tokio leidimo negavusi įmonė pasiskundė teismams, tačiau sprendimai kol kas nepriimti.

Ponas Rašomavičius taip pat pranešė, kad nė viena užsienio bendrovė šiemet nepateikė prašymų vežti krovinius į Lietuvą ar per jos teritoriją. Pernai tokį prašymą buvo pateikę Latvijos geležinkeliai, tačiau vėliau savo prašymą atsiėmė. 

Pasak LTSA atstovo, toliau vyks tarnybinio tvarkaraščio 2019–2020 metams derinimo procesas. Paraiškų techninį įvertinimą atliks „Lietuvos geležinkeliai“, jie derėsis su paraiškas pateikusiomis įmonėmis, o galutinai pajėgumus iki gruodžio suderins LTSA. 

„LGC Cargo“ Lietuvos teismams nesiskundė, tačiau neseniai apskundė Lietuvą Europos Komisijai (EK). Įmonė, tarp kurios akcininkų ir vadovų yra Stasys Dailydka, buvęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius bei Stasys Gudvalis, tuometinis jo pavaduotojas, teigia norinti vežti krovinius nuo sienos su Latvija iki sienos su Kaliningradu.

Įmonės atstovai neneigia, kad kroviniai keliautų iš Rusijos ar Kazachstano per Latviją, Lietuvą ir Kaliningradą į Lenkiją. Anot jų, tai nebūtų tranzitas.   

Tačiau Susisiekimo ministerija „LGC Cargo“ ketinimuose įžvelgia grėsmių nacionaliniam saugumui. LTSA pernai įmonei skyrė tik dalį jos prašytų pajėgumų, suteikiančių teisę vežti krovinius keliais maršrutais šalies viduje. Kituose maršrutuose įžvelgiama tranzito požymių, o tranzitu per Lietuvą gali vežti tik valstybės kontroliuojama įmonė. 

Ainaras Šleseris, „LGC Cargo“ stebėtojų tarybos pirmininkas, vienas Rygos prekybos uosto akcininkų, buvęs Lavijos transporto ministras, praėjusią savaitę Vilniuje teigė, jog įmonė nori vežti krovinius Lietuvoje, tačiau jai sudaromos dirbtinės kliūtys.

„Mes turime planų vežti naujus krovinius į Lietuvą, turime noro dirbti čia. Norime, kad su mumis elgtųsi taip pat, kaip su Lietuvos įmonėmis elgiamasi Latvijoje (...). Latvija yra atvira tarptautiniam geležinkelių verslui, bet Lietuvoje mūsų nelaukia ir mes susiduriame su pasipriešinimu“, – tuomet sakė p. Šleseris.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Boeing“ pelnas – prastesnis už pernykštį ir prognozes

Didžiausios pagal pajamas pasaulyje orlaivių gamintojos JAV bendrovės „Boeing“ pelnas akcijai trečiąjį...

Rinkos
17:31
„Integre Trans“ vadovė: Mobilumo paketas – tai kvietimas į Europą Premium

Bankų nenoras skolinti ir Mobilumo paketas – du didžiausi šiandienos iššūkiai, tenkantys transporto...

„Lietuvos geležinkelių“ pajamos augo simboliškai

„Lietuvos geležinkelių“ grupė per tris 2019 m. ketvirčius, išankstiniais duomenimis, gavo 348,5 mln. Eur...

Atidėliojant pertvarkas smunka VVĮ pelnas, bet politikams tai tinka 1

Valstybės valdomos įmonių (VVĮ) pajamos pirmą metų pusmetį išaugo daugiau nei 10%, iki 1,5 mlrd. Eur, tačiau...

Finansai
14:27
„airBaltic“ keleivių Lietuvoje skaičius augo 18%

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ per pirmuosius devynis šių metų mėnesius Lietuvoje skraidino 390.000...

Jungtinė Karalystė panaikino draudimą skrydžiams į Šarm el Šeichą

Jungtinė Karalystė (JK) panaikino 4 metus galiojusį draudimą vykdyti tiesioginius komercinius skrydžius į...

Paslaugos
09:44
Seimas grąžino tobulinimui Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymą

Seimas atmetė Aplinkos ministerijos siūlomą įstatymą ir grąžino projektą tobulinimui.

E. pašto dėžutės bendravimui su valdžia 1

Nuo 2021 m. sausio 1 d. kiekvienas Lietuvos gyventojas turės savo oficialų elektroninio pašto adresą –...

Kelių balsų persvara Seimas po pateikimo pritarė akcizų padidinimui

Seimas po svarstymo kelių balsų persvara pritarė Finansų ministerijos parengtiems akcizų įstatymo projektams.

Finansai
2019.10.22
Parengtas Klaipėdos uosto bendrasis planas 1

Parengtas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrasis planas, numatantis būtinas ir ilgalaikes uosto plėtros...

Startuolis „GoRamp“ gamintojų ir vežėjų bendravimą kelia į vieną įrankį Premium

Daugiau kaip pusę gamybos ir logistikos įmonių bendradarbiavimo laiko suėda reikalų derinimas laiškais,...

Barselonoje – transporto sutrikimai ir stabdoma pramonė 

Savaitę Barselonoje vykstantys protestai privertė sustabdyti šalia miesto esančią „Seat“ gamyklą, sistemingai...

Vilniaus oro uoste – beveik 1.000 naujų vietų automobiliams 5

Vilniaus oro uoste lapkritį bus atidaryta nauja aikštelė su beveik 1.000 naujų stovėjimo vietų automobiliams.

„Ford Trucks“ jau keturiuose „AUTOKURTO“ padaliniuose Verslo tribūna

UAB „Autokurtas“ keturiuose savo padaliniuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose pradėjo atstovauti...

Verslo aplinka
2019.10.21
„MAAS Aviation“ Kauno oro uoste stato orlaivių dažymo angarą 9

Spalį Kauno oro uoste pradėtas statyti specializuotas orlaivių dažymo angaras, kuris pradės veiklą 2020 m.

Pramonė
2019.10.18
„LGC Cargo“ ir „Gargždų geležinkelis“ toliau negalės vežti krovinių per Lietuvą 5

Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“ negavo leidimo vežti krovinius per Lietuvą. Per didžiausią...

„Fiat Chrysler“ nepasiekus reikalavimų emisijoms – 79 mln. USD bauda  3

Autopramonės bendrovė „Fiat Chrysler Automobiles“ nubausta 79 mln. USD bauda už neįvykdytus anglies...

Pramonė
2019.10.18
Naują „Venipak“ terminalą Vilniuje lydi kiti plėtros projektai Premium 3

Sostinėje, Žirnių g., statomas 10.000 kv. m ploto siuntų terminalas – tik vienas iš plataus masto logistikos...

ACEA: Lietuva – sparčiausiai auganti ES naujų automobilių rinka  10

Tai – formaliai pripažįstami skaičiai, kuriuos iškreipia dideliu mastu vykdomas reeksportas.

Automobiliai
2019.10.17
Padidintas komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimas 49

Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui didinti komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau