„Mobilumo paketas“: pralaimėtas mūšis, bet ne karas

Publikuota: 2019-04-08
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Europos Parlamentas (EP) praėjusią savaitę balsavo už vadinamąjį Mobilumo paketą, kuris Lietuvos, kaip ir kitų šiame kontekste vadinamųjų ES „periferinių valstybių“ vežėjams yra nepalankus dėl reikalavimo periodiškai grąžinti transporto priemonę į registracijos šalį.

Tai bene labiausiai Lietuvos vežėjus trikdantis sprendimas iš viso storo taisyklių rinkinio, kurį sudaro trys teisės aktai: dėl vairuotojų poilsio laiko, dėl vairuotojų komandiravimo ir dėl kabotažinių pervežimų kitos ES šalies viduje. Būtent dėl reikalavimo kas 4 savaitės grąžinti transporto priemonę į jos registracijos šalį transportininkai žada vos ne apokalipsę vienai iš svarbiausių Lietuvos ūkio šakų.

„Mobilumo paketas nėra socialinių garantijų rinkinys. Jame daugiausiai kalbama apie tai, kaip periferinių valstybių verslininkams reikia sudaryti tokias verslo sąlygas, kad užsiimti pervežimais Europoje taptų nuostolinga. Jei pavyks Lietuvos vežėjus išstumti iš konkurencinės kovos, didžiųjų valstybių vežėjai plos katučių – be konkurencijos dirbti visada geriau. Klausimas, ar tuo apsidžiaugs tie patys Lietuvos vairuotojai?“, – VŽ komentare rašo Mečislavas Atroškevičius, Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius.

„Lietuvos transporto sektorius sukuria apie 12,1% BVP. Mobilumo paketo įvedimas Lietuvai kainuos apie 3% BVP sumažėjimą, tai reiškia, kad tai pajus apie 100.000 darbuotojų Lietuvoje“, – VŽ yra sakęs Tomas Garuolis, „Linavos“ sekretorius transporto politikai.

VŽ nuomone, užsakinėti laidotuvių vainikus ir ruoštis graudžioms kalboms prie Lietuvos transporto ūkio pakasynų – gerokai per anksti. Pralaimėtas svarbus balsavimas EP. Dabar jau mažiau svarbu ar dėlto, kad Lietuvos parlamentarai kažkur kažkada nespėjo į posėdį, ar dėl to, kad Lietuvos transporto lobistai nesurinko pakankamai užtarėjų, ar dėl to, kad „periferinių valstybių“ – nuo Lietuvos iki Bulgarijos balsas silpnesnis už savo transportininkus taip pat ginančių didžiųjų valstybių, tokių, kaip Vokietija, lobistus.

Balsavimas įvyko. Pralaimėtas mūšis, bet ne karas.

Galutinių sprendimų priėmimas kelsis į kitą EP kadenciją, o vežėjų dėmesys turi būti sutelktas į vadinamąjį trialogą – derinimo tarp Europos Komisijos, Europos Tarybos ir EP komiteto struktūrą.

Naujasis Mobilumo paketo svarstymo etapas vyks jau kitoje EP kadencijoje. EP rinkimai – geras metas pasiaiškinti, ką apie transporto reikalus ES išmano kandidatuojantys politikai.

Kadenciją baigiantieji, panašu, kad šiek tiek apsiriko, pagrindines pastangas nukreipę pozicijai, kad „bet koks laimėtas laikas yra naudingas vežėjams“. Pagrindinį dėmesį Lietuvos transporto lobistai skyrė tam, kad sprendimas EP būtų atidėliojamas – todėl taip gal net šiek tiek vaikiškai skaudžiai buvo skaičiuojami balsai, kai Lietuvoje rinkti Europos parlamentarai nespėjo į posėdį ir nesugebėjo užkirsti kelio klausimui įtraukti į EP darbotvarkę.

Laikas versle, žinoma, labai svarbus. Atokvėpis suteikia galimybių perorganizuoti veiklą ir amortizuoti netektis, kad jos nebūtų tokios tragiškos, apie kurias kalba sistemą ginantys „Linavos“ vadovai.

Dabar ES „periferinėms valstybėms“ svarbu tiek laimėti laiko, tiek išsikovoti kompromisų. Todėl toks svarbus „trialogas“. Vargu ar galima tikėtis, kad vėl būtų grįžta prie „status quo“ arba – iki šiol galiojančio krovinių gabenimo tarp ES šalių reguliavimo. Taisyklės keisis. Ar nusileidimas bus „kietas“ ar „minkštesnis“ – priklausys nuo Lietuvos lobistų bei derybininkų gebėjimų ir lankstumo – kokių nuolaidų ir kompromisų trialogo metu bus galima išsiderėti: galbūt (jeigu tai iš tiesų yra svarbiausia), gerinant Lietuvos transportininkų pozicijas dėl reikalavimo vilkikams periodiškai grįžti į registracijos šalį, galima daryti nuolaidų dėl turtingoms ES valstybėms ne mažiau svarbių vairuotojų socialinių garantijų, poilsio ir laiko režimo ir t. t.

Svarbiausia, VŽ požiūriu, kad dabar verčiamas naujas šių derybų puslapis – situacijos neverta dramatizuoti, iš pralaimėjimų dera pasimokyti ir, užuot virkavus, kodėl kas ir kur nespėjo – ieškoti būsimosiose derybos šalininkų, bendraminčių bei pagrįstų argumentų.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„MAAS Aviation“ Kauno oro uoste stato orlaivių dažymo angarą 6

Spalį Kauno oro uoste pradėtas statyti specializuotas orlaivių dažymo angaras, kuris pradės veiklą 2020 m.

Pramonė
2019.10.18
„LGC Cargo“ ir „Gargždų geležinkelis“ toliau negalės vežti krovinių per Lietuvą 5

Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“ negavo leidimo vežti krovinius per Lietuvą. Per didžiausią...

„Fiat Chrysler“ nepasiekus reikalavimų emisijoms – 79 mln. USD bauda  3

Autopramonės bendrovė „Fiat Chrysler Automobiles“ nubausta 79 mln. USD bauda už neįvykdytus anglies...

Pramonė
2019.10.18
Naują „Venipak“ terminalą Vilniuje lydi kiti plėtros projektai Premium 3

Sostinėje, Žirnių g., statomas 10.000 kv. m ploto siuntų terminalas – tik vienas iš plataus masto logistikos...

ACEA: Lietuva – sparčiausiai auganti ES naujų automobilių rinka  10

Tai – formaliai pripažįstami skaičiai, kuriuos iškreipia dideliu mastu vykdomas reeksportas.

Automobiliai
2019.10.17
Padidintas komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimas 49

Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui didinti komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą,...

Klaipėdos uostas pagal krovą Baltijos šalyse pirmauja ketvirtus metus iš eilės 9

Klaipėdos uostas solidžiausią Baltijos valstybėse krovą skelbia jau ketvirtus metus iš eilės.

Vilniaus oro uostas mina stabdžius: negausėja nei skrydžių, nei keleivių Premium 49

Iš trijų šalies oro uostų šiemet keleivių ir skrydžių skaičius nedidėjo tik Vilniaus oro uoste. Aviacijos...

Paslaugos
2019.10.17
Ekologiškas transportas – ne mada, o nauda Verslo tribūna 3

Tarptautinį automobilių gamintoją „Iveco“ Lietuvoje atstovaujanti  UAB „Transmitto“ pardavė pirmąją...

Verslo aplinka
2019.10.17
„Kamida Group“ į logistikos centrą Kaune investuoja 12 mln. Eur 2

Transporto, logistikos ir žemės ūkio technikos nuomos paslaugų UAB „Kamida Group“ Kaune ruošiasi...

Statyba ir NT
2019.10.16
Dėl Norvegijos karių vežtos nepavojingos granatos buvo evakuota dalis Vilniaus oro uosto 1

Vilniaus oro uosto keleivio bagaže trečiadienį radus, įtariama, dūminę granatą, dalis pastato buvo evakuota.

„CityBee“ paspirtukų sezonas: lietuviai važiavo dažniausiai, latviai – toliausiai 6

Transporto dalijimosi paslaugų teikėja „CityBee“ trečiadienį baigia daugiau nei pusę metų trukusį elektrinių...

Susisiekimo ministras: Kelių direkcija bus pertvarkyta 2

Lietuvos automobilių kelių direkciją ketinama pertvarkyti į valstybės įmonę arba akcinę bendrovę, sako...

Statyba ir NT
2019.10.16
Vyriausybė palaimino taršių automobilių mokestį 79

Vyriausybė pritarė naujajam automobilių taršos mokesčiui. Jis Seimui bus teikiamas kartu su 2020 m. valstybės...

Naujojo vadovo bus ieškoma tik pertvarkius Klaipėdos uostą, žada ministras 5

Naujojo Klaipėdos uosto vadovo bus ieškoma tik po numatomos šios valstybės įmonės pertvarkos į akcinę...

Verslo aplinka
2019.10.16
Teismas dar kartą patvirtino, kad A. Vaitkus atleistas teisėtai 3

Vilniaus apygardos teismas antradienį patvirtino, kad buvęs Klaipėdos uosto vadovas Arvydas Vaitkus buvo...

Paskirta nauja bendros „Rail Baltica“ įmonės stebėtojų taryba 1

Bendros už „Rail Baltica“ projektą atsakingos įmonės „RB Rail AS“ akcininkai paskyrė naują stebėtojų tarybą.

„Avia Solutions Group“ įsigijo aviacijos grupę „Chapman Freeborn“

Gedimino Žiemelio valdoma aviacijos grupė „Avia Solutions Group” įsigijo Didžiosios Britanijos užsakomųjų...

Vilniuje pradeda veikti didelės galios „Ignitis“ elektromobilių įkrovimo tinklas 19

Šiemet Vilniuje bus įrengtos 59 didelės galios (50 kW) elektromobilių įkrovimo stotelės, 50 iš jų pradeda...

Vežėjai valdžios planuose regi bankrotus ir kraustynes į Lenkiją 12

Valdžios planai didinti vairuotojų atlyginimų koeficientą nuo 1,3 iki 1,5 minimalios mėnesinės algos (MMA)...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau