Transportas ir logistika šturmuoja pelnus

Publikuota: 2019-03-26
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius praėjusius metus gali laikyti gana sėkmingais: augo pajamos ir pelnas – pastarojo augimas buvo ypač įspūdingas. Tačiau ir esant aktyviai bei augančiai rinkai, sektoriaus įmonės susiduria su iššūkiais, kurie, beje, būdingi kone visai Europai: tenka didinti atlyginimus darbuotojams, susiduriama su vis didesniu vairuotojų trūkumu. Lietuvos vežėjams pavojų kelia prieštaringai vertinamas Mobilumo paketas – jei jis bus priimtas, mūsų šalies vežėjai gali būti išstumti iš Europos rinkos.

Bendros transporto ir saugojimo sektoriaus įmonių pajamos 2018 m., palyginti su 2017 m., išaugo 14,5%, o jų pelno eilutė padidėjo net 46,7%. Daugiau kaip pusę sektoriaus pajamų ir pelno pernai gavo sausumos transporto ir transportavimo vamzdynais įmonės. Dosnius metus pernai skaičiavo oro transporto sektorius: jo pajamos augo šiek tiek daugiau nei 27%, ikimokestinis pelnas didėjo net 310%. Įmonių atstovai, skaičiuodami didesnes pernykštes apyvartas, teigia: rezultatai priklauso nuo to, kokios paslaugos teikiamos ir kokiose rinkose dirbama. Teigiama, kad Vakarų Europoje dirbantys vežėjai pernai turėjo puikius metus, o tiems, kurie dirba su Rytų ir Baltijos šalių rinkomis, pelnai nebuvo itin įspūdingi.

Tarp bene didžiausių iššūkių įmonių vadovai mini įtampą dėl poreikio didinti atlyginimus – jie sudaro pačias didžiausias sąnaudas. Arūnas Bertašius, nacionalinės Lietuvos ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ prezidentas ir UAB „Rhenus Logistics“ vadovas, šiandien VŽ puslapiuose aiškina, kad kol ekonomika augs, taip ir bus – jokio stebuklo čia išrasti neįmanoma: visoje Europoje labai trūksta darbo jėgos.

„Algas galime kelti tiek, kiek moka klientai, bet jeigu ateis diena, kai niekas nebenorės dirbti, atlyginimai vis vien kils“, – tikina jis. Europos transporto sektorius patiria didžiausią vairuotojų trūkumą per pastaruosius dešimtmečius, o vis didėjantis vairuotojų vidutinis amžius sukels dar didesnių rūpesčių, naujoje ataskaitoje konstatuoja Tarptautinė kelių transporto sąjunga. Jos duomenimis, Europoje vairuotojų trūkumas siekia 20%, o per šiuos metus gali išaugti iki 40%, jei nebus imtasi skubių veiksmų problemai spręsti. Lietuvos vežėjų asociacija „Linava“ skaičiuoja, kad mūsų šalyje vežėjams trūksta apie 10.000 vairuotojų. Praėjusių metų pabaigoje tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojai buvo įrašyti į profesijų, kurių darbuotojų Lietuvoje trūksta, sąrašą. Tai reiškia, kad įmonėms leidžiama paprasčiau įdarbinti tokius vairuotojus iš trečiųjų šalių.

Transporto ir logistikos sektoriaus įmonių atstovai teigia, kad pirmąjį šių metų ketvirtį jaučiamas šioks toks augimo sulėtėjimas, tačiau priežasčių pesimizmui jie neįžvelgia. Kol kas didžiausią nerimą kelia prieštaringai vertinamas Mobilumo paketas. Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos ir Bulgarijos transporto ministrai kreipėsi į Europos Parlamento prezidentą Antonio Tajani, prašydami atsižvelgti į šio paketo trūkumus. Vienu didžiausių rūpesčių išlieka reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, kuris yra itin nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms. Tai ne tik varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą, taptų našta verslui, bet ir apribotų paslaugų teikimo laisvę. Šalys taip pat nesutinka su siūlymu riboti kabotažą – galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse, nustatant reikalavimą daryti kelių dienų pertrauką tarp kabotažo operacijų. Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, sako, kad skubotas ir neproporcingas priemones proteguojančio Mobilumo paketo priėmimas reikštų mūsų vežėjų išstūmimą iš Europos rinkos ir turėtų neigiamą poveikį Lietuvos ekonomikai, nes transporto sektorius sudaro reikšmingą BVP dalį.

Dėl Mobilumo paketo bus balsuojama ES plenariniame posėdyje rytoj, kovo 27 d. VŽ nuomone, tada ir paaiškės, ar Bendrija atsižvelgs į kelių ES šalių narių nuomonę ir problemas, ar vis dėlto bus priimtas sprendimas apriboti konkurenciją tarp užsienio ir nacionalinių vežėjų – taip bendrą Europos transporto rinką nustumiant į antrą planą.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Continental“ atleis dar 5.500 darbuotojų

Vokietijos automobilių dalių ir padangų gamintoja „Continental“ trečiadienį patvirtino, kad iki 2028 metų...

Per 6 metus ketinama rekonstruoti kelią nuo Marijampolės iki pasienio 6

Šiandien Vyriausybė pritarė daugiau nei 40 km ilgio magistralinio kelio „Via Baltica“ A5...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
2019.11.20
Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
2019.11.20
G. Nausėda sako dar lauksiantis, kol J. Narkevičius „sutvarkys, ką pridirbęs“

Prezidentas Gitanas Nausėda sako dar suteiksiantis pasitikėjimo kreditą dėl pietų iš valstybės įmonių...

Verslo aplinka
2019.11.20
„Bolt“ skaičiuoja pirmojo paspirtukų sezono rezultatus  2

Pirmąjį paspirtukų nuomos sezoną Lietuvoje baigusi Estijos kapitalo transporto dalijimosi platforma...

Lietuva rengia 14 mlrd. Eur vertės klimato veiksmų planą: ką remsime Premium

Įpareigota Europos Sąjungos (ES), Lietuva ruošia Nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą,...

Pramonė
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

G. Nausėda: chaotišką J. Narkevičiaus veiklą vertinu neigiamai 1

Prezidentas Gitanas Nausėda sako neigiamai vertinantis susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus veiklą ir...

Verslo aplinka
2019.11.19
VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
„Airbus“ ir „Boeing“ pildo užsakymų portfelius: akcijos kyla

JAV ir Europos aviacijos milžinių „Airbus“ ir „Boeing“ akcijos šiandien kyla apie 1%, bendrovėms paskelbus...

Rinkos
2019.11.19
Naujasis KN vadovas: SkGD rinka tampa likvidi, lemiantis veiksnys – ekonominė nauda

Darius Šilenskis, nuo lapkričio 11 d. vadovaujantis valstybės valdomai naftos ir suskystintų gamtinių dujų...

Pramonė
2019.11.19
„Vlantana Norge“ pažeidimus pripažįsta ir žada pašalinti dar šiais metais   3

Norvegijoje veikiančioje „Vlantana Norge“, kuri siejama su Lietuvos transporto kompanija „Vlantana“, abiejų...

Įspėjimas dėl ES lėšų – gali vėluoti milijonų investavimas  Premium

Lietuva yra tarp šalių, kurios beveik nevėluoja panaudoti europietiškų fondų išteklius. Bet, kaip rodo...

Verslo aplinka
2019.11.19
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Kodėl vis daugiau transporto ir logistikos kompanijų naudojasi faktoringu?  Verslo tribūna 3

Transporto versle ilgi sąskaitų apmokėjimo terminai už įvykdytas paslaugas taikomi itin dažnai. Taip...

SME Finance
2019.11.18
Susisiekimo ir Energetikos ministerijoms – perspėjimas dėl nepanaudotų ES lėšų

Daugiausiai 2019 metams skirtos Europos Sąjungos (ES) paramos lėšų iki rugsėjo buvo nepanaudojusios...

Verslo aplinka
2019.11.18
JAV uostai skaičiuoja praradimus dėl prekybos karų 2

Jungtinių Valstijų prekybos karai su Kinija JAV uostuose gali sunaikinti beveik 1,5 mln. darbo vietų ir...

Kruvinoji automobilizmo istorijos pusė

Pirmą kartą užvedę automobilį, amerikiečiai laikė jį neįprastu stebuklu. Naujoji transporto priemonė suteikė...

Laisvalaikis
2019.11.17
Tapome MRO lyderiais regione: kas toliau? 3

Visame pasaulyje daugėja keliaujančių oro transportu, dėl to sparčiai vystosi ir palaikančiosios aviacijos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau