Transportas ir logistika šturmuoja pelnus

Publikuota: 2019-03-26
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius praėjusius metus gali laikyti gana sėkmingais: augo pajamos ir pelnas – pastarojo augimas buvo ypač įspūdingas. Tačiau ir esant aktyviai bei augančiai rinkai, sektoriaus įmonės susiduria su iššūkiais, kurie, beje, būdingi kone visai Europai: tenka didinti atlyginimus darbuotojams, susiduriama su vis didesniu vairuotojų trūkumu. Lietuvos vežėjams pavojų kelia prieštaringai vertinamas Mobilumo paketas – jei jis bus priimtas, mūsų šalies vežėjai gali būti išstumti iš Europos rinkos.

Bendros transporto ir saugojimo sektoriaus įmonių pajamos 2018 m., palyginti su 2017 m., išaugo 14,5%, o jų pelno eilutė padidėjo net 46,7%. Daugiau kaip pusę sektoriaus pajamų ir pelno pernai gavo sausumos transporto ir transportavimo vamzdynais įmonės. Dosnius metus pernai skaičiavo oro transporto sektorius: jo pajamos augo šiek tiek daugiau nei 27%, ikimokestinis pelnas didėjo net 310%. Įmonių atstovai, skaičiuodami didesnes pernykštes apyvartas, teigia: rezultatai priklauso nuo to, kokios paslaugos teikiamos ir kokiose rinkose dirbama. Teigiama, kad Vakarų Europoje dirbantys vežėjai pernai turėjo puikius metus, o tiems, kurie dirba su Rytų ir Baltijos šalių rinkomis, pelnai nebuvo itin įspūdingi.

Tarp bene didžiausių iššūkių įmonių vadovai mini įtampą dėl poreikio didinti atlyginimus – jie sudaro pačias didžiausias sąnaudas. Arūnas Bertašius, nacionalinės Lietuvos ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ prezidentas ir UAB „Rhenus Logistics“ vadovas, šiandien VŽ puslapiuose aiškina, kad kol ekonomika augs, taip ir bus – jokio stebuklo čia išrasti neįmanoma: visoje Europoje labai trūksta darbo jėgos.

„Algas galime kelti tiek, kiek moka klientai, bet jeigu ateis diena, kai niekas nebenorės dirbti, atlyginimai vis vien kils“, – tikina jis. Europos transporto sektorius patiria didžiausią vairuotojų trūkumą per pastaruosius dešimtmečius, o vis didėjantis vairuotojų vidutinis amžius sukels dar didesnių rūpesčių, naujoje ataskaitoje konstatuoja Tarptautinė kelių transporto sąjunga. Jos duomenimis, Europoje vairuotojų trūkumas siekia 20%, o per šiuos metus gali išaugti iki 40%, jei nebus imtasi skubių veiksmų problemai spręsti. Lietuvos vežėjų asociacija „Linava“ skaičiuoja, kad mūsų šalyje vežėjams trūksta apie 10.000 vairuotojų. Praėjusių metų pabaigoje tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojai buvo įrašyti į profesijų, kurių darbuotojų Lietuvoje trūksta, sąrašą. Tai reiškia, kad įmonėms leidžiama paprasčiau įdarbinti tokius vairuotojus iš trečiųjų šalių.

Transporto ir logistikos sektoriaus įmonių atstovai teigia, kad pirmąjį šių metų ketvirtį jaučiamas šioks toks augimo sulėtėjimas, tačiau priežasčių pesimizmui jie neįžvelgia. Kol kas didžiausią nerimą kelia prieštaringai vertinamas Mobilumo paketas. Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos ir Bulgarijos transporto ministrai kreipėsi į Europos Parlamento prezidentą Antonio Tajani, prašydami atsižvelgti į šio paketo trūkumus. Vienu didžiausių rūpesčių išlieka reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, kuris yra itin nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms. Tai ne tik varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą, taptų našta verslui, bet ir apribotų paslaugų teikimo laisvę. Šalys taip pat nesutinka su siūlymu riboti kabotažą – galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse, nustatant reikalavimą daryti kelių dienų pertrauką tarp kabotažo operacijų. Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, sako, kad skubotas ir neproporcingas priemones proteguojančio Mobilumo paketo priėmimas reikštų mūsų vežėjų išstūmimą iš Europos rinkos ir turėtų neigiamą poveikį Lietuvos ekonomikai, nes transporto sektorius sudaro reikšmingą BVP dalį.

Dėl Mobilumo paketo bus balsuojama ES plenariniame posėdyje rytoj, kovo 27 d. VŽ nuomone, tada ir paaiškės, ar Bendrija atsižvelgs į kelių ES šalių narių nuomonę ir problemas, ar vis dėlto bus priimtas sprendimas apriboti konkurenciją tarp užsienio ir nacionalinių vežėjų – taip bendrą Europos transporto rinką nustumiant į antrą planą.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

VŽ bando: į naują rinką įžengęs „Lexus UX 250h“ Premium 1

Pristatę naująjį krosoverį UX, „Lexus“ įžengė į klestintį rinkos segmentą ir meta iššūkį konkurentams –...

Laisvalaikis
2019.05.25
„Neste Lietuvos“ apyvarta pernai augo 50% 5

Suomijos kapitalo automatinių degalinių tinklą valdanti bendrovė „Neste Lietuva“ pernai uždirbo 5,975 mln.

Pramonė
2019.05.24
Vilniaus oro uostas pernai nusileido tik Rygai 1

Tarptautinis Vilniaus oro uostas pagal pernai aptarnautų keleivių, skrydžių ir krovinių srautą Baltijos...

Rengės ruožo atstatymo darbai prasidės birželį

Prieš dešimtmetį išardyto geležinkelio ruožo iš Mažeikių į Latvijos Rengę atstatymo darbai bus pradėti...

SEB: metų pabaigoje gali brangti dyzelinas 2

Šių metų pabaigoje dyzelino kaina gali išaugti ir vėl maždaug susilyginti su benzino kaina, prognozuoja SEB...

Ruošiasi Panevėžio LEZ sujungti su „Via Baltica“ 3

Panevėžio miesto savivaldybė gavo beveik 542.000 Eur miesto investicinei aplinkai gerinti. Vyriausybė šią...

Pramonė
2019.05.24
Į Vilniaus oro uostą per 4 metus numatoma investuoti 130 mln. EUR  12

Į Vilniaus oro uosto plėtrą bei rekonstrukciją iki 2022 m. investavus apie 130 mln. Eur, tris oro uostus...

„Wizz Air“ iš Vilniaus skraidins į Eilatą 2

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo žiemos sezono pradžios skraidins iš Vilniaus į pietinį...

Dėl oro pagalvių defekto „Honda“ atšaukia 137.000 CR-V 2

Japonijos automobilių gamintoja „Honda Motor Co“ atšaukia 137.000 CR-V automobilių po to, kai be priežasties...

Transporto sektorių pirmąjį ketvirtį augino uostas ir vežėjai keliais

Pirmąjį šių metų ketvirtį augo visi transporto sektoriai, o labiausiai – krova Klaipėdos uoste ir krovinių...

Viaduką Mažeikiams už 16 mln. Eur statys trys įmonės 3

Mažeikiuose už daugiau nei 16 mln. Eur bus statomas viadukas per geležinkelį bei tvarkomos aplinkinės...

Statyba ir NT
2019.05.23
Rekordinis „Girteka Logistics“ augimas – pajamos kilo 37% Premium 18

Išlaikyti ir sustiprinti ryšiai su esamais užsakovais Europoje, naujos sutartys su pasauliniais gamintojais...

„Begos“ pelnas pernai augo 1,5 karto

Viena didžiausių Klaipėdos jūrų krovinių kompanijų „Bega“ pernai gavo 2,496 mln. Eur grynojo pelno – 1,5...

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG 5

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG.

„FL Technics“ pelnas pernai augo dukart iki 11 mln. Eur 2

„Avia Solutions Group“ antrinė lėktuvų techninės priežiūros įmonė „FL Technics“ pernai uždirbo 10,8 mln. Eur...

Pelną ir pajamas auginusios „Hoptransos“ taikiklyje – tolesnė plėtra Premium 3

Viena didžiausių transporto ir logistikos grupių šalyje „Hoptrans holding“ praėjusiais metais didino pajamas...

„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
Klaipėdoje – 12 mln. Eur „Vingės logistikos“ investicijų 

Gamintojams atsisakant sandėlių, „Vingės logistika“ dviejuose sklypuose Klaipėdos Laisvojoje ekonominėje...

Pašto sektoriuje – didėjantis siuntų srautas ir spaudimas nacionalinei įmonei  Premium 3

Stabiliai augančioje Lietuvos pašto rinkoje išlieka trys didžiausi žaidėjai: rinkos lyderis Lietuvos paštas...

Palangos J. Basanavičiaus gatvėje uždrausta vasarą važiuoti paspirtukais, dviračiais 5

Palangos savivaldybė dėl saugumo uždraudė judriausioje miesto J. Basanavičiaus gatvėje vasarą važiuoti...

Laisvalaikis
2019.05.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau