Transportas ir logistika šturmuoja pelnus

Publikuota: 2019-03-26
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius praėjusius metus gali laikyti gana sėkmingais: augo pajamos ir pelnas – pastarojo augimas buvo ypač įspūdingas. Tačiau ir esant aktyviai bei augančiai rinkai, sektoriaus įmonės susiduria su iššūkiais, kurie, beje, būdingi kone visai Europai: tenka didinti atlyginimus darbuotojams, susiduriama su vis didesniu vairuotojų trūkumu. Lietuvos vežėjams pavojų kelia prieštaringai vertinamas Mobilumo paketas – jei jis bus priimtas, mūsų šalies vežėjai gali būti išstumti iš Europos rinkos.

Bendros transporto ir saugojimo sektoriaus įmonių pajamos 2018 m., palyginti su 2017 m., išaugo 14,5%, o jų pelno eilutė padidėjo net 46,7%. Daugiau kaip pusę sektoriaus pajamų ir pelno pernai gavo sausumos transporto ir transportavimo vamzdynais įmonės. Dosnius metus pernai skaičiavo oro transporto sektorius: jo pajamos augo šiek tiek daugiau nei 27%, ikimokestinis pelnas didėjo net 310%. Įmonių atstovai, skaičiuodami didesnes pernykštes apyvartas, teigia: rezultatai priklauso nuo to, kokios paslaugos teikiamos ir kokiose rinkose dirbama. Teigiama, kad Vakarų Europoje dirbantys vežėjai pernai turėjo puikius metus, o tiems, kurie dirba su Rytų ir Baltijos šalių rinkomis, pelnai nebuvo itin įspūdingi.

Tarp bene didžiausių iššūkių įmonių vadovai mini įtampą dėl poreikio didinti atlyginimus – jie sudaro pačias didžiausias sąnaudas. Arūnas Bertašius, nacionalinės Lietuvos ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ prezidentas ir UAB „Rhenus Logistics“ vadovas, šiandien VŽ puslapiuose aiškina, kad kol ekonomika augs, taip ir bus – jokio stebuklo čia išrasti neįmanoma: visoje Europoje labai trūksta darbo jėgos.

„Algas galime kelti tiek, kiek moka klientai, bet jeigu ateis diena, kai niekas nebenorės dirbti, atlyginimai vis vien kils“, – tikina jis. Europos transporto sektorius patiria didžiausią vairuotojų trūkumą per pastaruosius dešimtmečius, o vis didėjantis vairuotojų vidutinis amžius sukels dar didesnių rūpesčių, naujoje ataskaitoje konstatuoja Tarptautinė kelių transporto sąjunga. Jos duomenimis, Europoje vairuotojų trūkumas siekia 20%, o per šiuos metus gali išaugti iki 40%, jei nebus imtasi skubių veiksmų problemai spręsti. Lietuvos vežėjų asociacija „Linava“ skaičiuoja, kad mūsų šalyje vežėjams trūksta apie 10.000 vairuotojų. Praėjusių metų pabaigoje tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojai buvo įrašyti į profesijų, kurių darbuotojų Lietuvoje trūksta, sąrašą. Tai reiškia, kad įmonėms leidžiama paprasčiau įdarbinti tokius vairuotojus iš trečiųjų šalių.

Transporto ir logistikos sektoriaus įmonių atstovai teigia, kad pirmąjį šių metų ketvirtį jaučiamas šioks toks augimo sulėtėjimas, tačiau priežasčių pesimizmui jie neįžvelgia. Kol kas didžiausią nerimą kelia prieštaringai vertinamas Mobilumo paketas. Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos ir Bulgarijos transporto ministrai kreipėsi į Europos Parlamento prezidentą Antonio Tajani, prašydami atsižvelgti į šio paketo trūkumus. Vienu didžiausių rūpesčių išlieka reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, kuris yra itin nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms. Tai ne tik varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą, taptų našta verslui, bet ir apribotų paslaugų teikimo laisvę. Šalys taip pat nesutinka su siūlymu riboti kabotažą – galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse, nustatant reikalavimą daryti kelių dienų pertrauką tarp kabotažo operacijų. Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, sako, kad skubotas ir neproporcingas priemones proteguojančio Mobilumo paketo priėmimas reikštų mūsų vežėjų išstūmimą iš Europos rinkos ir turėtų neigiamą poveikį Lietuvos ekonomikai, nes transporto sektorius sudaro reikšmingą BVP dalį.

Dėl Mobilumo paketo bus balsuojama ES plenariniame posėdyje rytoj, kovo 27 d. VŽ nuomone, tada ir paaiškės, ar Bendrija atsižvelgs į kelių ES šalių narių nuomonę ir problemas, ar vis dėlto bus priimtas sprendimas apriboti konkurenciją tarp užsienio ir nacionalinių vežėjų – taip bendrą Europos transporto rinką nustumiant į antrą planą.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Populiariausių bendrovių finansuose – nevienareikšmės naujienos Premium

Volstrite – aktyviausia šį rezultatų skelbimo sezoną savaitė. Po pranešimų kai kurios akcijos fiksuoja...

Rinkos
05:45
Memorandumą pasirašė, tačiau duomenys iš „Uber“ VMI nepasiekė Premium

VMI ir pavėžėjimo paslaugų platforma „Uber“ 2016 m. pasirašė memorandumą, kuris numato, kad „Uber“,...

Finansai
05:45
VRM projektuose – techninių apžiūrų monopolio naikinimas ir daug kitų naujovių 5

Ketvirtadienį Vilniuje Eimutis Misiūnas, vidaus reikalų ministras, kartu su Dariumi Urbonu, viceministru,...

Vežėjai kyla į kovą: teikia ieškinius kartelyje dalyvavusiems vilkikų gamintojams Premium

Praėjus keletui metų po to, kai Europos Komisija (EK) nustatė, kad didžiausi Europos vilkikų gamintojai buvo...

„LG Cargo“ perėmė „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimą

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ baigė formuoti naują krovinių vežimo bendrovę „LG Cargo“ –...

Nemunu į Kauną atgabentas pirmasis istorijoje komercinis krovinys 7

Į tarptautinį Marvelės uostą Kaune krovininė barža atplukdė komercinį krovinį iš Klaipėdos jūrų...

„Linavos“ kongrese – aktyvumo antirekordas ir atviri pokalbiai apie verslo iškėlimą iš Lietuvos  16

Trečiadienį Vilniuje bandytas surengti XXXV Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos kongresas neįvyko,...

Kinijoje pristatomas Lietuvos susisiekimo sektorius 1

Kinijos atstovai šią savaitę bus supažindinti su Lietuvos susisiekimo sektoriaus galimybėmis. Azijos šalyje...

„Linavoje“ bandoma rinkti naują prezidentą 

Šiandien Vilniuje rengiamas XXXV Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos kongresas, kurio metu ketinama...

Vairuotojų ir vežėjų atstovai sutarė derėtis dėl atlyginimų  5

Šiandien vykusiame Trišalės tarybos posėdyje nuspręsta pradėti derybas dėl vairuotojų atlyginimų.

Baltarusija stabdo degalų eksportą, Lietuva kol kas rami  10

Baltarusijos naftos produktų eksporto monopolininkei sustabdžius šviesiųjų naftos produktų eksportą į...

Pramonė
2019.04.23
„Tesla“ pelno tikslą sieja su savaldžiais taksi elektromobiliais 4

Elonas Muskas, JAV elektromobilių gamintojo „Tesla“ vadovas, davė pirmą bent kiek konkretesnę užuominą, kada...

Rinkos
2019.04.23
„CityBee“ startavo Latvijoje ir Estijoje: pradžia – krovininiai automobiliai Premium 26

Šiemet įsigyti daugiau kaip 5.000 automobilių ir plėstis gretimose šalyse suplanavusi automobilių dalijimosi...

Trys kaimynės negali (ne)būti konkurentės Premium 5

Lietuva su Latvija niekaip nenubrėžia jūros sienos, latviai flirtuoja su baltarusiais, kad šie savo prekių...

Verslo aplinka
2019.04.23
„FL Technics“ pardavimų vadovė: klientų pasitikėjimą augina įvykdyti sudėtingi užsakymai 4

„Dirbti su naujais rimtais klientais mes pradėdavome nuo labai sudėtingų užsakymų. Jie patikėdavo mums...

Pardavimai
2019.04.21
Lietuvos vidaus vandenyse paskelbtas naujas laivybos sezonas  2

Susisiekimo ministerija praneša, kad šių metų balandžio 16 d. oficialiai pradėtas naujasis laivybos...

Niujorko automobilių parodoje – korėjiečių pasirodymas ir „Jaguar“ triumfas  Premium 1

Penktadienį plačiajai publikai duris atvėrusioje Niujorko automobilių parodoje – išvakarėse paskelbti...

Automobiliai
2019.04.20
„Kauno kelių“ apyvarta truputį augo, pelnas mažėjo

Kelių tiesimo, remonto ir priežiūros UAB „Kauno keliai“ praėjusiais metais kiek didino pardavimo pajamas,...

Statyba ir NT
2019.04.19
Europos Parlamentas apribojo sunkvežimių taršą 3

Nuo 2025 m. nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15%, o nuo 2030 m. – 30% mažiau anglies...

„Uber“ ateina į biržą: Lietuvos analitikų verdiktas, ar verta investuoti Premium

JAV pavėžėjimo paslaugų pradininkei „Uber“ žengiant į biržą, Lietuvos analitikų nuomonės dėl investavimo į...

Rinkos
2019.04.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau