Transportas ir logistika šturmuoja pelnus

Publikuota: 2019-03-26
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius praėjusius metus gali laikyti gana sėkmingais: augo pajamos ir pelnas – pastarojo augimas buvo ypač įspūdingas. Tačiau ir esant aktyviai bei augančiai rinkai, sektoriaus įmonės susiduria su iššūkiais, kurie, beje, būdingi kone visai Europai: tenka didinti atlyginimus darbuotojams, susiduriama su vis didesniu vairuotojų trūkumu. Lietuvos vežėjams pavojų kelia prieštaringai vertinamas Mobilumo paketas – jei jis bus priimtas, mūsų šalies vežėjai gali būti išstumti iš Europos rinkos.

Bendros transporto ir saugojimo sektoriaus įmonių pajamos 2018 m., palyginti su 2017 m., išaugo 14,5%, o jų pelno eilutė padidėjo net 46,7%. Daugiau kaip pusę sektoriaus pajamų ir pelno pernai gavo sausumos transporto ir transportavimo vamzdynais įmonės. Dosnius metus pernai skaičiavo oro transporto sektorius: jo pajamos augo šiek tiek daugiau nei 27%, ikimokestinis pelnas didėjo net 310%. Įmonių atstovai, skaičiuodami didesnes pernykštes apyvartas, teigia: rezultatai priklauso nuo to, kokios paslaugos teikiamos ir kokiose rinkose dirbama. Teigiama, kad Vakarų Europoje dirbantys vežėjai pernai turėjo puikius metus, o tiems, kurie dirba su Rytų ir Baltijos šalių rinkomis, pelnai nebuvo itin įspūdingi.

Tarp bene didžiausių iššūkių įmonių vadovai mini įtampą dėl poreikio didinti atlyginimus – jie sudaro pačias didžiausias sąnaudas. Arūnas Bertašius, nacionalinės Lietuvos ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ prezidentas ir UAB „Rhenus Logistics“ vadovas, šiandien VŽ puslapiuose aiškina, kad kol ekonomika augs, taip ir bus – jokio stebuklo čia išrasti neįmanoma: visoje Europoje labai trūksta darbo jėgos.

„Algas galime kelti tiek, kiek moka klientai, bet jeigu ateis diena, kai niekas nebenorės dirbti, atlyginimai vis vien kils“, – tikina jis. Europos transporto sektorius patiria didžiausią vairuotojų trūkumą per pastaruosius dešimtmečius, o vis didėjantis vairuotojų vidutinis amžius sukels dar didesnių rūpesčių, naujoje ataskaitoje konstatuoja Tarptautinė kelių transporto sąjunga. Jos duomenimis, Europoje vairuotojų trūkumas siekia 20%, o per šiuos metus gali išaugti iki 40%, jei nebus imtasi skubių veiksmų problemai spręsti. Lietuvos vežėjų asociacija „Linava“ skaičiuoja, kad mūsų šalyje vežėjams trūksta apie 10.000 vairuotojų. Praėjusių metų pabaigoje tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojai buvo įrašyti į profesijų, kurių darbuotojų Lietuvoje trūksta, sąrašą. Tai reiškia, kad įmonėms leidžiama paprasčiau įdarbinti tokius vairuotojus iš trečiųjų šalių.

Transporto ir logistikos sektoriaus įmonių atstovai teigia, kad pirmąjį šių metų ketvirtį jaučiamas šioks toks augimo sulėtėjimas, tačiau priežasčių pesimizmui jie neįžvelgia. Kol kas didžiausią nerimą kelia prieštaringai vertinamas Mobilumo paketas. Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos ir Bulgarijos transporto ministrai kreipėsi į Europos Parlamento prezidentą Antonio Tajani, prašydami atsižvelgti į šio paketo trūkumus. Vienu didžiausių rūpesčių išlieka reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, kuris yra itin nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms. Tai ne tik varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą, taptų našta verslui, bet ir apribotų paslaugų teikimo laisvę. Šalys taip pat nesutinka su siūlymu riboti kabotažą – galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse, nustatant reikalavimą daryti kelių dienų pertrauką tarp kabotažo operacijų. Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, sako, kad skubotas ir neproporcingas priemones proteguojančio Mobilumo paketo priėmimas reikštų mūsų vežėjų išstūmimą iš Europos rinkos ir turėtų neigiamą poveikį Lietuvos ekonomikai, nes transporto sektorius sudaro reikšmingą BVP dalį.

Dėl Mobilumo paketo bus balsuojama ES plenariniame posėdyje rytoj, kovo 27 d. VŽ nuomone, tada ir paaiškės, ar Bendrija atsižvelgs į kelių ES šalių narių nuomonę ir problemas, ar vis dėlto bus priimtas sprendimas apriboti konkurenciją tarp užsienio ir nacionalinių vežėjų – taip bendrą Europos transporto rinką nustumiant į antrą planą.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

terminalo išlaikymo našta mažės nuo gruodžio, žada premjeras 

Premjeras Saulius Skvernelis tikisi, kad nuo gruodžio 1 d. pavyks sumažinti suskystintų gamtinių...

Pramonė
16:31
Į kelių priežiūrą per ateinančius dvejus metus ketinama investuoti apie 1 mlrd. Eur 6

Šalies kelių priežiūrai finansuoti 2020–2021 metais ketinama skirti apie 1 mlrd. Eur. Pasak Lietuvos...

„Lietuvos geležinkeliai“: duomenų apie „Sigmen“ grėsmę nacionaliniam saugumui nėra

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ skelbia, kad kreipėsi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti...

„Klaipėdos konteinerių terminalas“ pasistiprino naujais kranais

Bendrovė „Klaipėdos konteinerių terminalas“ (KKT) pradėjo dirbti su nauju, universalios paskirties uosto...

Šviesoforuose nuo kitų metų nebeliks dešiniojo posūkio lentelių 38

Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles – nuo ateinančių metų šviesoforuose...

„Transporent“ gavo 7,8 mln. Eur Lietuvos pašto užsakymą 9

Automobilių nuomos įmonė „Transporent“ gavo 7,755 mln. Eur valstybės valdomo Lietuvos pašto užsakymą – ji...

Vilnius už 19 mln. Eur pirks 50 naujų autobusų 2

Vilnius už 19,36 mln. Eur pirks 50 naujų žemagrindžių autobusų – juos savivaldybei parduos konkursą laimėjusi...

Ruošiasi sutvarkyti neasfaltuotą gatvę Vilniaus Šnipiškėse

Vilniaus miesto savivaldybė ruošiasi sutvarkyti Šnipiškėse esančią Krokuvos gatvę, kurios dalis vis dar...

Statyba ir NT
2019.07.16
Vilnių sieks paversti siuntų iš Kinijos logistikos centru Europoje 4

„Lietuvos geležinkeliai“ krovinius iš Kinijos rengiasi gabenti tiesiogiai, be logistikos partnerių, o...

Šiemet prasidės Palangos oro uosto rekonstrukcija

Šių metų pabaigoje planuojama pradėti Palangos oro uosto rekonstrukciją, po kurios bus perplanuotos pastato...

„Lietuvos geležinkeliai“ dėl VPT sprendimo kreipėsi į teismą 1

„Lietuvos geležinkeliai“ kreipėsi į Vilniaus apygardos administracinį teismą, kurio prašo pripažinti Viešųjų...

Į bioetanolio gamyklą Kėdainių LEZ planuojama investuoti iki 180 mln. Eur Premium 7

Estijoje registruota „Baltic Bioethanol“ Kėdainių LEZ planuoja statyti 180 mln. Eur vertės bioetanolio...

Pramonė
2019.07.16
„ACE Logistics“ pirmąjį pusmetį augo 8,5%, mažėja kelių transporto dalis 1

Estijos kapitalo logistikos ir transportavimo sprendimų įmonių grupės „ACE Logistics“ Lietuvos padalinys...

Vilniuje bus įrengtos penkios didelės galios elektromobilių įkrovimo stotelės 8

Vilniuje, netoli magistralinių kelių, planuojama įrengti 5 viešąsias didelės galios elektromobilių įkrovimo...

Lietuvos oro uostų patirtis: kaip tris VĮ paversti vienu šiuolaikišku verslu Premium 5

Prieš 5 metus Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus valdžiusios įmonės buvo sujungtos į vieną. Naujai...

Vadyba
2019.07.15
Aukščiausia elektros lyga: XXI a. lenktynių formato aktyvistai sunkiai laužia tradicijų ledus Premium

Elektra varomų automobilių „Formulės E“ lenktynės – nuo 2014 m. plėtojamas projektas, kurį siekiama paversti...

Verslo klasė
2019.07.14
„Solaris“ gavo didžiausią elektrinių autobusų užsakymą Europoje 7

Italijos viešojo transporto operatorius „ATM Milano“ sutarė dėl 192 mln. Eur vertės elektrinių autobusų...

Šventosios jūrų uostui skirta 1,7 mln. Eur parama 4

Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 m. veiksmų programos priemonių projektų atrankos komiteto...

Vilniuje automobilių eismą riboja prezidento inauguracija ir pratybos 6

Dėl penktadienį vykstančios prezidento inauguracijos dalyje Vilniaus senamiesčio ribojamas eismas. Laikini...

„Lietuvos geležinkelių“ pajamos pirmąjį pusmetį augo 2,3%

„Lietuvos geležinkelių“ grupė per pirmąjį šių metų pusmetį iš pagrindinių veiklų gavo 226,7 mln. Eur pajamų –...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau