Prieš lemtingą balsavimą dėl Mobilumo paketo – dar vienas skundas

Publikuota: 2019-03-25
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Europos Parlamentui ruošiantis balsuoti dėl prieštaringai vertinamo Mobilumo paketo, penkių šalių – Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos ir Bulgarijos – transporto ministrai dar kartą kreipėsi į Europos Parlamento (EP) prezidentą Antonio Tajani, prašydami atsižvelgti į Mobilumo paketo trūkumus ir siūlymu spręsti realias sektoriaus problemas.

Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, sako, kad skubotas ir neproporcingas priemones proteguojančio Mobilumo paketo priėmimas reikštų mūsų vežėjų išstūmimą iš Europos rinkos ir turėtų neigiamą poveikį Lietuvos ekonomikai, kadangi transporto sektorius sudaro reikšmingą BVP dalį.

EP pirmininkų sueiga kovo 21 d. nusprendė balsuoti dėl „Mobilumo paketo“ EP plenariniame posėdyje, kuris įvyks kovo 27 d.

„Dedame dideles pastangas, kad ES bendroji rinka būtų kuo atviresnė, liberalesnė ir suteiktų daugiau laisvės mūsų verslui, tačiau susiduriame su protekcionizmu ir pasipriešinimu. Šalys, nesugebančios konkuruoti, imasi priemonių apsaugoti savo rinką ir taip pažeidžia laisvo prekių judėjimo ir sąžiningos konkurencijos principus“, – teigia p. Masiulis.

Įžvelgia politiką

Nuogąstaujama, kad siekis skubiai priimti Mobilumo paketą gali būti rinkimų kampanijos į Europarlamentą dalis. Minėtų penkių šalių ministrų nuomone, Mobilumo paketo tvirtinimas EP rinkimų išvakarėse organizuojamas stengiantis ES teisės aktuose įtvirtinti protekcionistines nuostatas. Tai ne tik turėtų negrįžtamos žalos Europos vežėjams bei bendrijos ekonomikai, bet ir paskatintų euroskeptiškas nuotaikas šalyse narėse.

Ministrai dar kartą paragino atkreipti dėmesį į akivaizdžius Mobilumo paketo trūkumus, kurie ne tik užkirstų kelią sklandžiai kelių transporto vidaus rinkai, bet ir sukurtų neproporcingą administracinę naštą vežėjams.

Vienu didžiausių rūpesčių išlieka reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, kuris yra itin nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms. Tai ne tik varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą, taptų našta verslui, bet ir apribotų paslaugų teikimo laisvę.

Šalys taip pat nesutinka su siūlymu riboti kabotažą, t. y. galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse, nustatant reikalavimą daryti kelių dienų pertrauką tarp kabotažo operacijų. Ministrų teigimu, taip siekiama apriboti konkurenciją tarp užsienio ir nacionalinių vežėjų. Prisidengiant tokiais siūlymais norima apginti nacionalinių vežėjų interesus, į antrą planą nustumiant vieningą Europos transporto rinką.

Aikštelių per mažai

Siūlymas uždrausti vairuotojų savaitinį poilsį kabinoje taip pat kelia didelį nerimą, kadangi Europos kelių tinklo infrastruktūra nėra pakankamai išvystyta ir nepritaikyta tinkamam vairuotojų poilsiui: trūksta saugių aikštelių, viešbučių, dušų ir pan.

Europos Komisijos skaičiavimais, Europos keliuose poilsiui tinkamų aikštelių užtenka vos 7.000 vilkikų, nors keliuose kasdien juda apie 400.000 vilkikų. Esant tokiam aikštelių trūkumui, šis reikalavimas akivaizdžiai prilygsta draudimui dirbti kitose šalyse.

Dabartinės Mobilumo paketo nuostatos nutolo nuo pirminių tikslų – pasirūpinti socialine vairuotojų gerove. Jei būtų pritarta naujam Mobilumo paketui, vos 20% visų ES vairuotojų galėtų būti komandiruojami. Nesubalansuotos sąlygos skaudžiai paliestų ir daugiau nei 3 mln. darbuotojų, dirbančių transporto sektoriuje visoje Europoje.

Į EP prezidentą p. Tajani penkių šalių ministrai kreipėsi jau antrą kartą. Lietuvos, Lenkijos, Bulgarijos ir Vengrijos ministrai dėl žalingų „Mobilumo paketo“ nuostatų ne kartą reiškė susirūpinimą Europos Komisijos transporto ir judumo komisarei Violetai Bulc, Europos Parlamento Transporto komiteto pirmininkei Karimai Delli ir už „Mobilumo paketą“ atsakingiems šio komiteto nariams.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Susisiekimo ir Energetikos ministerijoms – perspėjimas dėl nepanaudotų ES lėšų

Daugiausiai 2019 metams skirtos Europos Sąjungos (ES) paramos lėšų iki rugsėjo buvo nepanaudojusios...

Verslo aplinka
2019.11.18
JAV uostai skaičiuoja praradimus dėl prekybos karų 1

Jungtinių Valstijų prekybos karai su Kinija JAV uostuose gali sunaikinti beveik 1,5 mln. darbo vietų ir...

Kruvinoji automobilizmo istorijos pusė

Pirmą kartą užvedę automobilį, amerikiečiai laikė jį neįprastu stebuklu. Naujoji transporto priemonė suteikė...

Laisvalaikis
2019.11.17
Tapome MRO lyderiais regione: kas toliau? 3

Visame pasaulyje daugėja keliaujančių oro transportu, dėl to sparčiai vystosi ir palaikančiosios aviacijos...

Augantys taršos reikalavimai verčia „Mercedes-Benz“ atleisti 1.000 darbuotojų

Prabangių automobilių gamintoja „Mercedes-Benz“ paskelbė, kad yra priversta atleisti dalį savo darbuotojų,...

Pramonė
2019.11.16
„Aeroflot“ keleivis lojalumo mylių neteko dėl storo katino

Didžiausia Rusijos oro linijų bendrovė „Aeroflot“ anuliavo visas keleivio sukauptas lojalumo mylias už tai,...

Verslo aplinka
2019.11.16
Kinų žiniasklaida: kiniškas „Tesla Model 3“ – geresnis už amerikietiškąjį

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ gavo Kinijos valdžios leidimą Šanchajaus „Gigafactory“ gamykloje pradėti...

Automobiliai
2019.11.16
„Tesla Gigafactory“ Berlyne – signalas Europos automobilių gamintojams Premium

Kelios valandos kelio nuo vidaus degimo variklio gimtinės Vokietijoje vykusiame renginyje „Teslos“ įkūrėjas...

Automobiliai
2019.11.15
Japonijos bendrovės domisi ir sinchronizacija, ir skrydžiais  1

Japonijos bendrovės domisi galimybėmis dalyvauti ne tik Baltijos šalių sinchronizacijos su Vakarų Europa...

Pramonė
2019.11.15
Į Klaipėdos terminalą atplaukė naujas dujų krovinys iš Norvegijos

Į Klaipėdą penktadienį atplaukė naujas didelis suskystintų gamtinių dujų (SkGD) krovinys iš Norvegijos – jau...

Pramonė
2019.11.15
Lietuvos oro uostai augina neaviacinių pajamų dalį

Per devynis šių metų mėnesius Lietuvos oro uostai gavo beveik 37 mln. Eur pajamų – 13% daugiau nei per tą...

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos radijo ryšio sistemą

„Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi modernizuoti prieš dešimtmetį įrengtą radijo ryšio sistemą, kuria naudojasi...

Vietoje mazuto saugyklų prie Gariūnų planuojami sandėliai 1

Su logistikos ir transporto grupe „Girteka“ susijusi įmonė vietoje mazuto saugyklų Vilniuje, šalia Gariūnų,...

Statyba ir NT
2019.11.15
Įmonės vis giliau lenda į tiekėjų kišenę, atsiskaitymai ilgėja visuose sektoriuose Premium 1

Naujausi duomenys rodo, kad įmonių tarpusavio vėlavimai atsiskaityti per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvoje...

Finansai
2019.11.15
Tiekimo grandinės: naujausios technologijos atgyvenusio požiūrio neišgelbės Premium

Tiekimo grandinės efektyvumas – sena kaip pasaulis ir kiekvienam gamintojui svarbi tema. Vis dėlto, nors...

Pramonė
2019.11.15
„Transachemos“ vadovą A. Mirinavičių keičia J. Varkulevičius

Koncerno „Achemos grupė“ valdomos krovinių gabenimo geležinkeliais bendrovei „Transachema“ vadovavusį Arūną...

Vadyba
2019.11.14
Ieškoma Šventosios jūrų uosto direkcijos vadovo

Ieškoma Palangos savivaldybės įmonės Šventosios jūrų uosto direkcijos vadovo – savivaldybė trečiadienį...

Gatvę Vilniaus Šnipiškėse už 1,3 mln. Eur tvarkys „Grinda“

700 m ilgio Širvintų g. Vilniaus Šnipiškėse tvarkys savivaldybės valdoma UAB „Grinda“.

Statyba ir NT
2019.11.14
Tiriamos „Rail Balticos“ galimybės sujungti traukinių ir oro transportą

„Rail Balticos“ projektą įgyvendinanti bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonė „RB Rail AS“ parengė...

Savininkus pakeitęs „Autokurtas“ svarbiausiais klientais mato ne vežėjus Premium

Akcininkus pakeitusi vieną didžiausių šalyje sunkiojo transporto remonto tinklų valdanti bendrovė...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau