R. Masiulis: estai ir latviai teisę vežti „Rail Baltica“ Lietuvoje gautų per biržą

Publikuota: 2019-02-15
Algimanto Barzdžiaus nuotr.
Algimanto Barzdžiaus nuotr.

Lietuvos susisiekimo ministras dar kartą pareiškė, kad nutiesus tris Baltijos šalis ir Lenkiją sujungsiantį greitąjį europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“, Lietuva jo infrastruktūros valdymo neperleis jokiai kitai valstybei. Tačiau Roko Masiulio teigimu, turi būti sukurtos aiškios taisyklės, kad visų trijų šalių vežėjai turėtų vienodas teises naudotis geležinkelio pajėgumais.  

„Dėl infrastruktūros valdymo diskutavom, kad turi būti aiškios taisyklės, kaip tie pajėgumai geležinkelio bus dalijami, kad latviai, estai turėtų tokias pat teises, kaip lietuviai, nes jų nuogąstavimas yra, kad lietuviai neuždarytų kelio į šiaurę. (...) Aišku, geležinkelių valdymo kitai valstybei mes tikrai negalime atiduoti, bet mes pasiruošę sutikti su bet kokiu skaidriu mechanizmu“, – BNS sakė p. Masiulis, ketvirtadienį pavakarę Panevėžio rajone susitikęs su nauju Latvijos transporto ministru Taliu Linkaičiu. 

Pasak p. Masiulio, latviai ir estai galbūt sutiktų, kad „Rail Baltica“ valdytų viena kompanija, tačiau jie esą nuogąstauja, kad lietuviai gali trukdyti vežti jų krovinius, neva todėl Lietuva nestato „Rail Balticos“ į šiaurę nuo Kauno: „Bet mes esam toliausiai pažengę, tai mes savo veiksmais bandom įrodyti, kad čia blogos valios nėra“. 

Komentuodamas modelį, kaip galėtų būti dalijami geležinkelio pajėgumai, Lietuvos susisiekimo ministras teigė, kad tai galėtų būti birža ar elektroniniai aukcionai.  

„Kaip, pavyzdžiui, energetikoje, dujų vamzdis irgi vienas, bet estai laisvai rezervuoja pajėgumą ir plaukia dujos į Estiją, yra kompiuterinė biržos sistema – tą patį ir čia galima daryti, kad nebūtų jokių rizikų. Gali būti elektroniniai aukcionai, gali būti ir geležinkelių birža, kuri išdėliotų, kas kada pirmumo eile važiuoja“, – aiškino p. Masiulis.

„Teisine prasme atiduoti valdyti geležinkelį mes negalime – mes nesutiksime, kad kitos šalys ateitų, nes tai nacionalinio saugumo klausimai“, – pridūrė jis. 

Ponas Masiulis pabrėžė, kad Lietuva nepasirašys specialios sutarties, jei tokia bus inicijuojama, pagal kurią  geležinkelio valdymas būtų perduodamas kitai šaliai. 

Anot ministro, Europos Komisija žino tokią Lietuvos poziciją: „EK svarbu, kad traukiniai netrukdomai važiuotų per visas Baltijos šalis, mes tai sutinkame garantuoti, bet reikia rasti būdų, kaip neatiduoti valdymo“. 

Ponas Masiulis dar 2017 m. spalį pareiškė, kad „Rail Baltica“ infrastruktūra šalies teritorijoje turi priklausyti valstybei, o ne bendrai įmonei „RB Rail“. Tuomet ministras sakė tikintis, kad tokios pat pozicijos laikysis ir Latvija bei Estija.

Tuomet trys Baltijos šalys kartu su EK Transporto ir mobilumo Generalinio direktorato atstovais sutarė sukurti projekto įgyvendinimo tobulinimo grupę – ji siūlytų, kaip geriau koordinuoti veiksmus.

Ankstesnė bendros įmonės „RB Rail“ vadovybė ne kartą yra deklaravusi siekį valdyti būsimą „Rail Baltica“ infrastruktūrą, kuri pagal Lietuvos įstatymus turi strateginę reikšmę šalies saugumui.

Ponas Masiulis teigė dedantis daug vilčių į naują „RB Rail“ vadovą suomį Timo'ą Riihimakį – jis pareigas pradės eiti nuo kovo 11 d.

Nutiesus 700 kilometrų ilgio geležinkelį nuo Kauno iki Talino, kelionė iš Vilniaus į Taliną truks 4,5 valandos, o iki Rygos — 2 valandas.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„MAAS Aviation“ Kauno oro uoste stato orlaivių dažymo angarą 6

Spalį Kauno oro uoste pradėtas statyti specializuotas orlaivių dažymo angaras, kuris pradės veiklą 2020 m.

Pramonė
2019.10.18
„LGC Cargo“ ir „Gargždų geležinkelis“ toliau negalės vežti krovinių per Lietuvą 4

Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“ negavo leidimo vežti krovinius per Lietuvą. Per didžiausią...

„Fiat Chrysler“ nepasiekus reikalavimų emisijoms – 79 mln. USD bauda  3

Autopramonės bendrovė „Fiat Chrysler Automobiles“ nubausta 79 mln. USD bauda už neįvykdytus anglies...

Pramonė
2019.10.18
Naują „Venipak“ terminalą Vilniuje lydi kiti plėtros projektai Premium 3

Sostinėje, Žirnių g., statomas 10.000 kv. m ploto siuntų terminalas – tik vienas iš plataus masto logistikos...

ACEA: Lietuva – sparčiausiai auganti ES naujų automobilių rinka  10

Tai – formaliai pripažįstami skaičiai, kuriuos iškreipia dideliu mastu vykdomas reeksportas.

Automobiliai
2019.10.17
Padidintas komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimas 48

Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui didinti komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą,...

Klaipėdos uostas pagal krovą Baltijos šalyse pirmauja ketvirtus metus iš eilės 9

Klaipėdos uostas solidžiausią Baltijos valstybėse krovą skelbia jau ketvirtus metus iš eilės.

Vilniaus oro uostas mina stabdžius: negausėja nei skrydžių, nei keleivių Premium 49

Iš trijų šalies oro uostų šiemet keleivių ir skrydžių skaičius nedidėjo tik Vilniaus oro uoste. Aviacijos...

Paslaugos
2019.10.17
Ekologiškas transportas – ne mada, o nauda Verslo tribūna 3

Tarptautinį automobilių gamintoją „Iveco“ Lietuvoje atstovaujanti  UAB „Transmitto“ pardavė pirmąją...

Verslo aplinka
2019.10.17
„Kamida Group“ į logistikos centrą Kaune investuoja 12 mln. Eur 2

Transporto, logistikos ir žemės ūkio technikos nuomos paslaugų UAB „Kamida Group“ Kaune ruošiasi...

Statyba ir NT
2019.10.16
Dėl Norvegijos karių vežtos nepavojingos granatos buvo evakuota dalis Vilniaus oro uosto 1

Vilniaus oro uosto keleivio bagaže trečiadienį radus, įtariama, dūminę granatą, dalis pastato buvo evakuota.

„CityBee“ paspirtukų sezonas: lietuviai važiavo dažniausiai, latviai – toliausiai 6

Transporto dalijimosi paslaugų teikėja „CityBee“ trečiadienį baigia daugiau nei pusę metų trukusį elektrinių...

Susisiekimo ministras: Kelių direkcija bus pertvarkyta 2

Lietuvos automobilių kelių direkciją ketinama pertvarkyti į valstybės įmonę arba akcinę bendrovę, sako...

Statyba ir NT
2019.10.16
Vyriausybė palaimino taršių automobilių mokestį 78

Vyriausybė pritarė naujajam automobilių taršos mokesčiui. Jis Seimui bus teikiamas kartu su 2020 m. valstybės...

Naujojo vadovo bus ieškoma tik pertvarkius Klaipėdos uostą, žada ministras 5

Naujojo Klaipėdos uosto vadovo bus ieškoma tik po numatomos šios valstybės įmonės pertvarkos į akcinę...

Verslo aplinka
2019.10.16
Teismas dar kartą patvirtino, kad A. Vaitkus atleistas teisėtai 3

Vilniaus apygardos teismas antradienį patvirtino, kad buvęs Klaipėdos uosto vadovas Arvydas Vaitkus buvo...

Paskirta nauja bendros „Rail Baltica“ įmonės stebėtojų taryba 1

Bendros už „Rail Baltica“ projektą atsakingos įmonės „RB Rail AS“ akcininkai paskyrė naują stebėtojų tarybą.

„Avia Solutions Group“ įsigijo aviacijos grupę „Chapman Freeborn“

Gedimino Žiemelio valdoma aviacijos grupė „Avia Solutions Group” įsigijo Didžiosios Britanijos užsakomųjų...

Vilniuje pradeda veikti didelės galios „Ignitis“ elektromobilių įkrovimo tinklas 19

Šiemet Vilniuje bus įrengtos 59 didelės galios (50 kW) elektromobilių įkrovimo stotelės, 50 iš jų pradeda...

Vežėjai valdžios planuose regi bankrotus ir kraustynes į Lenkiją 12

Valdžios planai didinti vairuotojų atlyginimų koeficientą nuo 1,3 iki 1,5 minimalios mėnesinės algos (MMA)...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau