Lietuva ir Latvija pasidalino atsakomybę dėl virš jūros skrendančių orlaivių

Abi valstybės išsprendė ilgus metus trukusias derybas dėl oro navigacijos paslaugų teikimo virš neutraliųjų vandenų.
Lietuvos ir Latvijos oro navigacijos paslaugų teikėjai Oro navigacija ir LGS bei šių šalių oro navigacijos paslaugas prižiūrinčios organizacijos Transporto kompetencijų agentūra ir Latvijos Civilinės aviacijos agentūra praneša pasirašiusios susitarimus, pagal kuriuos pasidalintos atsakomybės dėl oro navigacijos paslaugų teikimo oro kelio ruože virš Baltijos jūros neutraliųjų vandenų.
1998 m. Lietuvos ir Latvijos Vyriausybės pasirašė sutartį dėl atsakomybės už skrydžių valdymą virš Baltijos jūros neutraliųjų vandenų oro kelio H64 ruože Area Ninta delegavimo Latvijai, nors šis 39 km (21 jūrmylės) ruožas įeina į Vilniaus skrydžių informacijos regioną (FIR). Sudarant šią sutartį, buvo sutarta tik dėl skrydžių valdymo paslaugų perdavimo Latvijai.
Remtasi reglamentu
2004 m. kovo 10 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 549/2004 nustatė bendro Europos dangaus sukūrimo pagrindą. Dokumente suformuluotos platesnės oro eismo vadybos ir oro navigacijos paslaugų sąvokos. Pagal šį reglamentą oro eismo vadybos sąvoka apima skrydžių valdymą, oro eismo srautų vadybą ir oro erdvės tvarkybą. Skrydžių valdymas apibrėžtas kaip viena iš oro navigacijos rūšių (kitos rūšys yra ryšių, navigacijos, stebėjimo paslaugos, meteorologijos paslaugos). Įsigaliojus reglamentui, iškilo poreikis peržiūrėti sutartį tarp Lietuvos ir Latvijos bei patikslinti jos sąlygas.
Kurį laiką šalys negalėjo rasti optimalaus sprendimo, tačiau pastaraisiais metais oro navigacijos paslaugų tiekėjų ir paslaugas prižiūrinčių organizacijų vadovai ėmėsi aktyvesnių derybų ir pagaliau patikslino oro navigacijos paslaugų teikimo H64 ruože Area Ninta atsakomybes.
Pasidalintos funkcijos
Pagal naują, 2019 m. vasario 6 d. pasirašytą, sutartį oro kelio H64 ruože Area Ninta Oro navigacija teiks oro eismo vadybos, oro navigacijos informacijos bei paieškos ir gelbėjimo koordinavimo paslaugas. Tuo tarpu LGS bus atsakinga už įspėjimo skelbimą avarijos metu, skrydžių valdymo, skrydžių srautų planavimo, ryšių, navigacijos, stebėjimo paslaugas.
Oro navigacijos pranešime tvirtinama, kad nauja sutartis pagerina sąlygas Lietuvai, nes aiškiai apibrėžia Lietuvos ir Latvijos oro navigacijos paslaugų tiekėjų atsakomybes, o tai leidžia pagerinti oro erdvėje teikiamų paslaugų kokybę. Nuo dabar Oro navigacija greičiau ir patikimiau galės teikti informaciją Europos saugios oro navigacijos organizacijai (Eurokontrolė) ir civilinės aviacijos valstybinę priežiūrą Lietuvoje vykdančiai institucijai Transporto kompetencijų agentūrai. Be to, rinkliavų už teikiamas oro navigacijos paslaugas šiame oro ruože dabar gaus ir Lietuva.
Ši sutartis įsigaliojo jos pasirašymo dieną, t. y. 2019 m. vasario 6 d.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti