„Lietuvos geležinkeliuose“ viešuosius pirkimus laimi tos pačios įmonės

Valstybės valdomų Lietuvos geležinkelių viešuosius pirkimus toliau laimi su Rusija susijusios įmonės, dėl ko prieš daugiau nei dvejus metus buvo priverstas atsistatydinti geležinkelių vadovas Stasys Dailydka, trečiadienį rašo portalas lrt.lt.
Pasak LRT atlikto tyrimo, Lietuvos bendrovės Railvec vienos įmonių, laiminčių viešuosius pirkimus akcininkai yra susiję su Rusijos koncernu Transmashholding, į kurį tekėjo Lietuvos geležinkelių milijonai akcininkais. Visas šis tinklas susijęs su buvusiu Rusijos geležinkelių vadovu Vladimiru Jakuninu įtakingu Rusijos veikėju, kuriam nuo 2014 metų taikomos JAV sankcijos.
Su Rusijos koncernu susijusi įmonė Lietuvoje Railvec (buvusi TMHB) toliau dalyvauja Lietuvos geležinkelių pirkimuose. Nors laimimos sumos nėra tokios įspūdingos, kaip buvo geležinkeliams vadovaujant p. Dailydkai, Railvec visiškai iš Lietuvos geležinkelių horizonto neišnyko.
Pasak LRT, Lietuvos geležinkelių antrinės įmonės Vilniaus lokomotyvų remonto depas pernai skelbtą stabdžių trinkelių pirkimo konkursą laimėjo pigiausią pasiūlymą pateikusi Railvec, iš jos buvo pirkta ir kitų detalių už kur kas didesnę sumą 240 tūkst. eurų, o iš viso per metus su šia įmone sudaryta sandorių beveik už 800.000 Eur.
Be to, Lietuvos geležinkelių ataskaitose vis dar figūruoja bendra su Transmashholding įsteigta įmonė Lokomotyvai ir transporto komponentai, kurios vadovas Armantas Jasaitis yra ir Railvec vadovas, be to, jis dirba kitų įmonių, susijusių su Transmashholding, vadovybėse.
Iš Lietuvos geležinkelių tiekėjų sąrašo neišnyko ir kita įmonė Litmotas, 2015 ir 2016 metais laimėjusi atitinkamai 5,81 mln. ir 2,95 mln. Eur užsakymų. Pernai ji gavo apie 400.000 Eur geležinkelių užsakymų.
Litmotas ir Railvec yra tos įmonės, kurios 2016 metais tapo viena iš priežasčių keisti Lietuvos geležinkelių vadovybę.
Mantas Bartuška, Lietuvos geležinkelių generalinis direktorius, sako, kad Vilniaus lokomotyvų depo sandorius su šiomis įmonėmis mato pirmą kartą, nors žinojo, kad pirkimų iš šių bendrovių išvengti nepavyksta.
Kol kas tos įmonės yra, mes negalime be jų apsieiti. Jos gali patiekti, jos naudoja. Bet realiai tikslas yra, visą pirkimų sistemą keičiant, mums tiesiai į gamintojus išeiti, LRT aiškino Lietuvos geležinkelių vadovas.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti