„Lietuvos geležinkeliai“ tikina, kad dėl skaidrumo kovos ir su tiekėjais, ir su gamintojais

AB Lietuvos geležinkeliai, atsakydami į žiniasklaidoje išsakytas pastabas dėl to, kad skandalais apipintos bendrovės vis dar laimi geležinkelių bendrovės viešuosius pirkimus, tikina perkantys iš jų tik tiek, kiek būtina, ir siekiantys kuo didesnės konkurencijos ir skaidrumo. Tam tikina galintys imtis ir teisinių priemonių.
VŽ primena, kad portalas lrt.lt trečiadienį rašo, kad ikiteisminiai tyrimai dėl galimų neskaidrių buvusios Lietuvos geležinkelių administracijos sudarytų sandorių buvo nutraukti, o anksčiau skandalų lydėtos įmonės toliau laimi viešuosius pirkimus. Pasak portalo, bendrovės Railvec vienos įmonių, laiminčių viešuosius pirkimus akcininkai yra susiję su koncernu TransMash Holding, į kurį tekėjo Lietuvos geležinkelių milijonai.
Lietuvos geležinkeliai tikina, kad per pastaruosius dvejus metus įmonės vykdomuose pirkimuose padidėjo tiekėjų konkurencija, sumažėjo kainos, o abejonių keliančių tiekėjų galimybės sumažėjo iki minimumo. Dėl to įmonė skaičiuoja ir sutaupanti per dvejus metus keleivių vežimo sąnaudos sumažėjo 9 mln. Eur.
Konkurencija pirkimuose ir efektyviau vykdomi remontai prisidėjo prie sąnaudų mažinimo ir bendro Lietuvos geležinkelių rezultato gerinimo. 2016 m. dirbę nuostolingai, pernai Lietuvos geležinkeliai uždirbo daugiau nei 50 mln. Eur pelno, bendrovės pranešime cituojamas Mantas Bartuška, Lietuvos geležinkelių generalinis direktorius.
Iki 2016 metų didžiuliai pirkimai Lietuvos geležinkelių grupėje būdavo atliekami be konkursų, pasirinkus vieną tiekėją. Pavyzdžiui, tokiu būdu už daugiau nei 100 mln. Eur pirkti elektriniai traukiniai. Vėliau tokiu pat būdu sudaryta šių traukinių atsarginių detalių tiekimo ir remonto sutartis su bendrove Litmotas. Abejonių kėlė ir anksčiau sudaryti milijoniniai sandoriai su bendrove Railvec.
Lietuvos geležinkeliai pastebi, kad iš viso 2015-2016 m. su Litmotu sudarytų sandorių suma siekė kone 9 mln. Eur, o 2017-2018 m. sandoriai buvo veikiau išimtis, nei taisyklė. Bendra suma per dvejus metus nesiekė 0,5 mln. Eur.
Sumažėjo sandorių su Railvec, kuri yra susijusi su Rusijos lokomotyvų gamintoju Transmashholding. 2015 m. sudarytų sandorių suma siekė kone 11 mln. Eur, o pernai jau mažiau nei 800.000 Eur.
Patys Lietuvos geležinkeliai praėjusiais metais nebesudarė sutarčių nei su Litmotu, nei su Railvec. Atsarginių detalių įsigijo tik dukterinė bendrovė Vilniaus lokomotyvų remonto depas.
Bendrovė tikina, kad šiems sandoriams tuo metu nebuvo alternatyvų. Net ir paskelbus konkursus, juose dalyvaudavo minėtos bendrovės. O kreipusis tiesiogiai į gamintojus, šie nurodydavo, kad remontui būtinų detalių gali patiekti nurodyti tarpininkai.
Sieksime, kad konkursuose dalyvautų patys gamintojai dėl to artimiausiu metu kalbėsimės su jų vadovais. Jei situacija nesikeis, svarstysime imtis teisinių priemonių dėl konkurencijos ribojimo, pabrėžia p. Bartuška.
Rašyti komentarą 0
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti