R. Degutis: Briuselyje nėra vieningos nuomonės dėl „Rail Baltica“ atšakos Vilnius-Kaunas

Publikuota: 2019-01-25
Ričardas Degutis. Juliaus Kalinsko (15min.lt) nuotr.
Ričardas Degutis. Juliaus Kalinsko (15min.lt) nuotr.

Europos Sąjungos (ES) susisiekimo ministrų Tarybos ir Europos Parlamento (EP) pozicijos dėl europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos iš Kauno į Vilnių kol kas skiriasi, sako susisiekimo viceministras Ričardas Degutis. Tačiau, pasak jo, tai neužkerta kelio gauti 85% ES paramos beveik 0,9 mlrd. Eur vertės projektui. 

„Mes turim Tarybos (ES Transporto, telekomunikacijų ir energetikos ministrų – BNS) poziciją. Pagal Tarybos poziciją, kuri buvo suderinta, yra aiškumas toks, kad Vilniaus-Kauno atšaka įrašyta į vadinamąjį „missing link“ (trūkstamos grandies – BNS) sąrašą“, – BNS sakė p. Degutis.

„Pagal dabartinius Tarybos sprendimus, „missing link“ gauna tą patį 85% finansavimą, kaip ir visas projektas. Parlamento pozicija yra tokia, kad Vilnius-Kaunas yra įrašytas į visą „Rail Baltica“ projektą. Tai irgi suponuoja tą patį finansavimo lygį – 85%“, – teigė jis.

Pasak p. Degučio, apie galutinį pritarimą atšakos finansavimui kalbėti kol kas anksti.

„Apie pritarimą negalime kalbėti, kol finansinė perspektyva nėra pilnai patvirtinta ir kol CEF (Europos infrastruktūros tinklų priemonės, angl. Connecting Europe Facility – BNS) reglamentas nėra patvirtintas, kadangi dabar mes turime Tarybos poziciją ir turime Europos Parlamento poziciją. Dėl pozicijų suderinimo, kadangi jos skiriasi daugelyje vietų, derybos dar yra prieš akis“, – kalbėjo p. Degutis.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis pernai birželį prognozavo, kad derybos dėl Vilnius–Kaunas atšakos finansavimo bus nelengvos. Jis paragino EK teisiškai įforminti atšaką kaip dalį „Rail Baltica“. Jo teigimu, tai užtikrintų, jog 100 kilometrų ilgio geležinkelis galėtų gauti CEF finansavimą. 

EK Mobilumo ir transporto direktorato vadovas Henrikas Hololei pernai balandį BNS sakė, jog teisiškai ši atšaka „Rail Baltica“ dalimi galės tapti tik 2023 metais, o Lietuva galėtų lėšų jai imti iš regioninės politikos fondų.

Trys Baltijos šalys prieš kelerius metus ilgai nesutarė dėl šios maždaug 100 kilometrų atkarpos. Dėl to strigo ir derybos dėl bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ steigimo. Viena ginčų priežasčių neoficialiai buvo minima dėl to didėjanti projekto kaina bei netikėtas Lietuvos noras prie „Rail Baltica“ prijungti ir sostinę. 

Susitarimas dėl atšakos į Vilnių buvo pasiektas 2014 metų balandį. Tų metų rudenį „Aecom“ studija parodė, jog atšaka būtų ekonomiškai naudinga ir kainuotų apie 850 mln. Eur.

5,8 mlrd. Eur vertės „Rail Baltica“ projektą numatoma įgyvendinti iki 2025 metų pabaigos.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Miškų urėdija už 5,2 mln. Eur perka 247 naujus automobilius

Valstybinių miškų urėdija už 5,2 mln. Eur perka 247 naujus automobilius.

„Logistikos ir transporto forume“ – dėmesys įmonių konkurencingumui

Vilniuje prasidėjo „Verslo žinių“ rengiamas „Logistikos ir transporto forumas 2019”. Jame išskirtinis dėmesys...

Transporto sektorius – ekonomikos būklės indikatorius 8

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius skaičiuoja bene geriausius rezultatus per visą istoriją.

Lietuvos transporto rinkoje - Skandinaviškosios logistikos tendencijos Verslo tribūna 1

Šiomis dienomis būdvardį „skandinaviškas“ naudojame siekiant pabrėžti kokybę darbe ir namuose, aukštus...

Uostuose šaltuko nuojauta: laimės tie, kas netrypčios Verslo tribūna

Baltijos valstybių uostų krovos rodikliai signalizuoja apie augimo tempų lėtėjimą. Tad uostai nedelsdami...

Nuo šiol Scania vilkikuose – dar galingesni ir degalus efektyviau taupantys varikliai Verslo tribūna

Šią vasarą pasaulio transporto rinkos milžinė Švedijos bendrovė Scania pristatė naują 540 arklių galios (AG)...

„Logistikos sektoriaus lyderiai 2019“: pirmūnai taikosi į naujas aukštumas Premium

Lietuvos transporto ir logistikos bendrovėms praėjusieji metai buvo bene geriausi per visą istoriją. Nors...

Ministras J. Narkevičius: verslo atstovus matau kaip partnerius  Premium 2

Naujasis susisiekimo ministras tarnybą perėmė po audringo laikotarpio, kurį sukėlė ankstesniojo ministro Roko...

V. Ąžuolas: situacija po „Kelių priežiūros“ suformavimo nepasikeitė 5

Specialiųjų tyrimų tarnybai nustačius, kad valstybės valdomos įmonės „Kelių priežiūra“ veikloje 2016-2018...

Verslo aplinka
2019.09.18
Kylantys atlyginimai didina ir automobilių pirkėjų galimybes  4

Automobilio įperkamumo lizingu vertė Lietuvoje augo sparčiau negu kitose Baltijos šalyse, pirkėjai vis...

Automobiliai
2019.09.18
Transporto bendrovės „Arijus“ vadovas: krizė yra jau dabar Premium 15

Krizė jau prasidėjo, bet kartu ji yra galimybė, kuria pasinaudojusios bendrovės gali išlošti. Taip padėtį...

Politinės korupcijos byloje – garso įrašas apie „Lietuvos geležinkelių“ ginčą 8

Politinės korupcijos bylą nagrinėjantis Vilniaus apygardos teismas trečiadienį posėdyje perklausė garso...

Lietuva nebeturi teisių į „AirBaltic“ – įmonė grąžino 20 mln. Eur „Snorui“ 4

Latvijos skrydžių bendrovė „AirBaltic“ grąžino 19,5 mln. Eur kreditą Lietuvos nacionalizuotam bankui „Snoras“.

Rinkos
2019.09.18
„Avia Solutions Group“ toliau ruošiasi biržai, svarsto apie obligacijas 4

Lietuvos aviacijos paslaugų grupė „Avia Solutions Group“ vykdo pasiruošimą žengimui į Honkongo biržą, tačiau...

Rinkos
2019.09.18
Išrinkta transporto ir logistikos sektoriaus lyderė 7

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos...

E. prekybos PVM direktyva apsunkins kiniškų siuntų kelią į Europą  Premium 13

2017 m. gruodžio 5 d. Europos Sąjungos (ES) mastu priimta vadinamoji elektroninės prekybos PVM direktyva,...

Prekyba
2019.09.18
„Šiaulių plentas“ siekia restruktūrizavimo 6

Viena didžiausių šalies kelių ir tiltų statybos bendrovių „Šiaulių plentas“ prašo teismo leisti pradėti...

Statyba ir NT
2019.09.17
ES nori peržiūrėti energijai ir degalams taikomus mokesčius Premium

Dauguma ES finansų ministrų sutiko, jog reikia peržiūrėti energijos apmokestinimo direktyvą, kad ji atitiktų...

Finansai
2019.09.17
Grynųjų iš pavėžėjų Seimas neatims 2

Seimas linksta griežčiau reglamentuoti pavėžėjų veiklą, tačiau atsisako nuostatos neleisti už pavėžėjų...

Suomių „Veho“ perka „Silberauto“ 16

Suomijos įmonė „Veho“ įsigyja Estijos įmonę „Silberauto“, kuri importuoja ir platina „Mercedes-Benz“...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau