EP transporto komitetas pritarė periodiškam vilkikų grąžinimui namo

Publikuota: 2019-01-10
Europos parlamento  rūmų pastatas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Europos parlamento rūmų pastatas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Šiandien Briuselyje EP transporto komitetas svarstė Mobilumo paketo nuostatas, palaikydami periferinių ES šalių vežėjams itin nepalankų ir kritikai neatsparų sprendimą.

Tai padaryta, nepaisant Lenkijos, Bulgarijos, Vengrijos ir Lietuvos transporto ministrų raginimo Europos Komisiją (EK) ir Europos Parlamentą (EP) stabdyti protekcionizmą Europoje ir nekurti kliūčių laisvam prekių ir paslaugų judėjimui.

Susisiekimo ministerija praneša, kad minėtų valstybių ministrai išreiškė savo susirūpinimą EK transporto ir judumo komisarei Violetai Bulc, EP Transporto komiteto pirmininkei Karimai Delli ir už Mobilumo paketą atsakingiems  šio komiteto nariams. Tai buvo pareikšta Transporto komiteto balsavimo už Mobilumo paketo projektą išvakarėse.

Pamina ES principus

Ministrai pažymėjo, kad svarstymų metu Mobilumo paketas nutolo nuo savo pradinių tikslų ir kad nacionaliniai interesai bei protekcionizmas yra keliami aukščiau už Europos interesus. Jų nuomone, dabartinis šio dokumentų paketo projektas yra nesubalansuotas socialiniu ir rinkos atžvilgiu, neabejotinai turės neigiamą poveikį aplinkos apsaugai ir bus žalingas Europos ekonomikai. Jie taip pat pažymėjo, kad už Mobilumo paketo projektą atsakingi Transporto komiteto nariai stipriai pakeitė savo ankstesnes nuostatas ir ėmė labiau pritarti suvaržymams, neįvertindami tikrosios kelių transporto sektoriaus situacijos.

Susitikimuose su Europos komisare ir EP nariais ministrai pabrėžė, kad pasirinktas modelis, numatantis skirtingas komandiravimo sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba tarptautiniu mastu ir dvišaliu pagrindu, suskaidys bendrą Europos rinką, diskriminuos dalį ES valstybių ir jų vežėjų. Tai trukdys sklandžiai veikti kelių transporto vidaus rinkai, sukurs neproporcingą administracinę naštą vežėjams, ypač mažoms ir vidutinėms jų įmonėms, be to, paskatins nesąžiningą ES ir trečiųjų šalių vežėjų konkurenciją. Pradėjus riboti veiklą tarptautiniu mastu, kyla tolesnių šio sektoriaus rinkos ribojimų pavojus.

Gyvybiškai svarbu vežėjams

Keturių šalių atstovai atkreipė dėmesį į eilę Mobilumo pakete numatytų sąlygų, kurių įsigaliojimas reikštų didelį smūgį beveik dešimtadalį Lietuvos BVP sukuriančiam kelių transporto sektoriui.

Ministrai paminėjo planus periodiškai grąžinti transporto priemones į jų registravimo šalį. pasak jų, tokios neproporcingos ir protekcionistinės priemonės yra neteisėtos ir neatitinka esminių Europos Sąjungos principų bei politikos.

Taip pat paraginta nenustatyti papildomų apribojimų kabotažui ir bent jau palikti galioti esamas taisykles, nurodant, kad esant mažai kabotažo rinkai nepateisinamas toks griežtas reguliavimas, kuriuo siekiama į šią rinką neįsileisti užsienio bendrovių. Be to, naujų papildomų ribojimų įvedimas, tokių kaip vadinamasis „atvėsimo laikotarpis“, yra akivaizdžiai protekcionistinis, ypač jei užsienio šalių vairuotojai kabotažo metu bus komandiruojami ir jų atlygis atitiks šalies, kurioje teikia paslaugas, atlyginimų lygį.

Galimos grėsmingos pasekmės

Ministrai taip pat laikėsi vežėjų visuotinai pripažintos nuomonės, kad visuotinis draudimas vairuotojams praleisti savaitinio poilsio laiką transporto priemonių kabinose esamomis sąlygomis yra neįmanomas. Europoje trūkstant tinkamos infrastruktūros, siūlomi draudimai nepagerins vairuotojų darbo sąlygų.

Kreipimąsi inicijavę ministrai perspėjo, kad beatodairiški ir tik teorija pagrįsti „paskutinės minutės“ sprendimai gali turėti sunkių ekonominių pasekmių bei sukelti teisinio netikrumo situaciją. Jų teigimu, vietoj subalansuotų priemonių, kurios galėtų prisidėti prie sėkmingos bendros rinkos, Europa rizikuoja nustatyti ribojančias, neproporcingas ir protekcionistines priemones, prieštaraujančias esminiams ES sutarties principams ir pagrindinėms ES laisvėms.

Situacija keičiasi

Ketvirtadienį Briuselyje vykstant balsavimui dėl Mobilumo paketo pataisų, prie EP rūmų protesto akciją inicijavo Bulgarijos vežėjų asociacija. VŽ rašė, kad proteste ketino dalyvauti apie 600 vežėjų iš Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Lenkijos ir Lietuvos.

Briuselyje šiuo metu esantis Tomas Garuolis, Nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai tvirtino stebintis nuolat kintančią situaciją.

„Tai, ką sakiau prieš valandą, dabar jau yra kitaip“, – telefonu VŽ sakė jis.

Pritarta vilkikų grąžinimui

VŽ žiniomis, EP Transporto komitete svarsčius tris teisės aktus (dėl vairuotojų poilsio laiko, vairuotojų komandiravimo ir kabotažinių pervežimų) buvo priimtos tik kompromisinės trečiojo teisės akto pataisos, o pirmosios dvi nesulaukė palaikymo. Tačiau palaikytas sprendimas reguliariai (kas 4 savaites) grąžinti vilkikus į jų registracijos šalį. Būtent šis siūlymas atrodė esantis mažiausiai atsparus kritikai, nes jis nulems dirbtinai sukuriamas milžiniškas papildomas degalų sąnaudas, oro taršą ir kelių apkrovas. Taip pat jis lems dideles papildomas išlaidas periferinių ES valstybių – Lietuvos, Bulgarijos, Rumunijos, Airijos, Portugalijos, Graikijos vežėjų išlaidas.

Todėl šiuo metu EP komitetas neturi visos suformuotos pozicijos, kuria remdamasis galėtų toliau derėtis su ES Taryba. Artimiausiu metu rinksis komiteto koordinatoriai ir svarstys, kokiu keliu eiti toliau.

Tiek šiandien priimtam pasiūlymui, tiek visoms įtvirtintoms Mobilumo paketo nuostatoms turės pritarti EP.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Uber“ vis drąsiau žvalgosi į dangų, nesnaudžia ir konkurentai Premium

JAV San Diego mieste jau šią vasarą turėtų pradėti skraidyti nepilotuojamos kompanijos „Uber“ skraidyklės,...

VŽ bando: du dešimtmečius lauktas „Suzuki Jimny“ Premium

Mažytis „Suzuki“ visureigis yra viena tų pramonės ikonų, kurios sėkmingai ištveria išbandymą laiku, o...

Pavėžėjus nori palikti be grynųjų 8

Už suteiktas pavėžėjų paslaugas ateityje siūloma neleisti klientams atsiskaityti grynaisiais pinigais. Taip...

Finansai
10:23
„Hegelmann“ spartina sandėlių prie Kauno plėtrą

Vokietijos kapitalo UAB „Hegelmann Transporte“ prie Kauno, ties magistrale į Klaipėdą, atidarė naują 4.000...

„Lietuvos geležinkeliai“ iš dalies konkursų pašalino bendroves „Skinest Baltija“ ir „Askita“

„Lietuvos geležinkeliai“, atsižvelgdami į Nacionaliniam saugumui svarbių objektų apsaugos koordinavimo...

„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Klaipėdos uosto direkcijos valdyboje – naujas narys

Susisiekimo ministro įsakymu Uosto direkcijos valdybos nariu paskirtas Edvardas Simokaitis, Klaipėdos miesto...

„Lietuvos geležinkelių“ pajamas didina augantys krovinių srautai

Per pirmuosius penkis šių metų mėnesius „Lietuvos geležinkelių“ grupės pajamos, palyginti su tuo pačiu...

„Boeing 737 Max“ nekils ilgiau, nei planuota, kitų modelių parduoti taip pat nesiseka Premium

Lėktuvų gamintojo „Boeing“ problemos dėl „737 Max“ modelio nesibaigia. JAV federalinė aviacijos...

Pramonė
2019.06.14
Tarptautinėje diskusijoje Vilniuje – savavaldžio transporto plėtros politika 1

Ketvirtadienį Vilniuje surengtame tarptautiniame renginyje „Mobility Tech 2019“ diskutuojama apie savavaldžių...

Pašto rinka šiemet ūgtelėjo daugiau nei dešimtadaliu

2019 m. I ketvirtį bendrosios Lietuvos pašto rinkos pajamos sudarė 42,07 mln. Eur, t. y. 12,1% daugiau negu...

Kauno oro uoste per mėnesį daugiau nei 100.000 keleivių

Kauno oro uostas šių metų gegužę skaičiavo rekordinį keleivių srautą. Per vieną mėnesį Kaune buvo aptarnauta...

Žvyrkeliams asfaltuoti paskirstyta 10 mln. Eur

Lietuvos savivaldybėms paskirstyta 10 mln. Eur Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, numatytų vietinės...

Ministras Vilius Šapoka: NT ir automobilių taršos mokesčiai neišvengiami Premium 85

Lietuvai reikės sugrįžti prie nekilnojamojo turto ir automobilių taršos mokesčių, nors pajamos iš šių...

Finansai
2019.06.13
Kauniečių „Rubbee“ pritraukė 1,6 mln. Eur finansavimą Premium 5

Jauna Kauno UAB „Rubbee“, sukūrusi prie dviračio montuojamą elektrinę pavarą, ir nuo pirmojo modelio...

Paslaugos
2019.06.13
Paskelbti dar trys „Rail Baltica“ plėtros konkursai 1

Projektą „Rail Baltica“ Lietuvoje įgyvendinanti bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė tris naujus...

Viešuosiuose pirkimuose – daugiau nacionalinio saugumo Premium

Viešuosius pirkimus reglamentuojančių įstatymų pakeitimų, kuriems gegužės pabaigoje pritarė Seimas, kertiniu...

Verslo aplinka
2019.06.13
„Hegelmann Transporte“ tapo antra didžiausia transporto įmone šalyje Premium 3

Pateikiami finansiniai rezultatai rodo, kad Vokietijos kapitalo įmonė Lietuvoje pagal apyvartą aplenkė ilgą...

„Ford“ ir „Volkswagen“ ruošiasi kartu kurti autonominius automobilius Premium

„Volkswagen“ grupės derybos su „Ford“ koncernu ir jo antrine bendrove „Argo AI“ dėl bendradarbiavimo kuriant...

Automobiliai
2019.06.12
Apsaugos veiklą atskirianti „Gelsauga“ bus likviduojama 5

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė „Gelsauga“, nuo šių metų geležinkeliams nebeteikianti...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau