EP transporto komitetas pritarė periodiškam vilkikų grąžinimui namo

Publikuota: 2019-01-10
Europos parlamento  rūmų pastatas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Europos parlamento rūmų pastatas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Šiandien Briuselyje EP transporto komitetas svarstė Mobilumo paketo nuostatas, palaikydami periferinių ES šalių vežėjams itin nepalankų ir kritikai neatsparų sprendimą.

Tai padaryta, nepaisant Lenkijos, Bulgarijos, Vengrijos ir Lietuvos transporto ministrų raginimo Europos Komisiją (EK) ir Europos Parlamentą (EP) stabdyti protekcionizmą Europoje ir nekurti kliūčių laisvam prekių ir paslaugų judėjimui.

Susisiekimo ministerija praneša, kad minėtų valstybių ministrai išreiškė savo susirūpinimą EK transporto ir judumo komisarei Violetai Bulc, EP Transporto komiteto pirmininkei Karimai Delli ir už Mobilumo paketą atsakingiems  šio komiteto nariams. Tai buvo pareikšta Transporto komiteto balsavimo už Mobilumo paketo projektą išvakarėse.

Pamina ES principus

Ministrai pažymėjo, kad svarstymų metu Mobilumo paketas nutolo nuo savo pradinių tikslų ir kad nacionaliniai interesai bei protekcionizmas yra keliami aukščiau už Europos interesus. Jų nuomone, dabartinis šio dokumentų paketo projektas yra nesubalansuotas socialiniu ir rinkos atžvilgiu, neabejotinai turės neigiamą poveikį aplinkos apsaugai ir bus žalingas Europos ekonomikai. Jie taip pat pažymėjo, kad už Mobilumo paketo projektą atsakingi Transporto komiteto nariai stipriai pakeitė savo ankstesnes nuostatas ir ėmė labiau pritarti suvaržymams, neįvertindami tikrosios kelių transporto sektoriaus situacijos.

Susitikimuose su Europos komisare ir EP nariais ministrai pabrėžė, kad pasirinktas modelis, numatantis skirtingas komandiravimo sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba tarptautiniu mastu ir dvišaliu pagrindu, suskaidys bendrą Europos rinką, diskriminuos dalį ES valstybių ir jų vežėjų. Tai trukdys sklandžiai veikti kelių transporto vidaus rinkai, sukurs neproporcingą administracinę naštą vežėjams, ypač mažoms ir vidutinėms jų įmonėms, be to, paskatins nesąžiningą ES ir trečiųjų šalių vežėjų konkurenciją. Pradėjus riboti veiklą tarptautiniu mastu, kyla tolesnių šio sektoriaus rinkos ribojimų pavojus.

Gyvybiškai svarbu vežėjams

Keturių šalių atstovai atkreipė dėmesį į eilę Mobilumo pakete numatytų sąlygų, kurių įsigaliojimas reikštų didelį smūgį beveik dešimtadalį Lietuvos BVP sukuriančiam kelių transporto sektoriui.

Ministrai paminėjo planus periodiškai grąžinti transporto priemones į jų registravimo šalį. pasak jų, tokios neproporcingos ir protekcionistinės priemonės yra neteisėtos ir neatitinka esminių Europos Sąjungos principų bei politikos.

Taip pat paraginta nenustatyti papildomų apribojimų kabotažui ir bent jau palikti galioti esamas taisykles, nurodant, kad esant mažai kabotažo rinkai nepateisinamas toks griežtas reguliavimas, kuriuo siekiama į šią rinką neįsileisti užsienio bendrovių. Be to, naujų papildomų ribojimų įvedimas, tokių kaip vadinamasis „atvėsimo laikotarpis“, yra akivaizdžiai protekcionistinis, ypač jei užsienio šalių vairuotojai kabotažo metu bus komandiruojami ir jų atlygis atitiks šalies, kurioje teikia paslaugas, atlyginimų lygį.

Galimos grėsmingos pasekmės

Ministrai taip pat laikėsi vežėjų visuotinai pripažintos nuomonės, kad visuotinis draudimas vairuotojams praleisti savaitinio poilsio laiką transporto priemonių kabinose esamomis sąlygomis yra neįmanomas. Europoje trūkstant tinkamos infrastruktūros, siūlomi draudimai nepagerins vairuotojų darbo sąlygų.

Kreipimąsi inicijavę ministrai perspėjo, kad beatodairiški ir tik teorija pagrįsti „paskutinės minutės“ sprendimai gali turėti sunkių ekonominių pasekmių bei sukelti teisinio netikrumo situaciją. Jų teigimu, vietoj subalansuotų priemonių, kurios galėtų prisidėti prie sėkmingos bendros rinkos, Europa rizikuoja nustatyti ribojančias, neproporcingas ir protekcionistines priemones, prieštaraujančias esminiams ES sutarties principams ir pagrindinėms ES laisvėms.

Situacija keičiasi

Ketvirtadienį Briuselyje vykstant balsavimui dėl Mobilumo paketo pataisų, prie EP rūmų protesto akciją inicijavo Bulgarijos vežėjų asociacija. VŽ rašė, kad proteste ketino dalyvauti apie 600 vežėjų iš Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Lenkijos ir Lietuvos.

Briuselyje šiuo metu esantis Tomas Garuolis, Nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai tvirtino stebintis nuolat kintančią situaciją.

„Tai, ką sakiau prieš valandą, dabar jau yra kitaip“, – telefonu VŽ sakė jis.

Pritarta vilkikų grąžinimui

VŽ žiniomis, EP Transporto komitete svarsčius tris teisės aktus (dėl vairuotojų poilsio laiko, vairuotojų komandiravimo ir kabotažinių pervežimų) buvo priimtos tik kompromisinės trečiojo teisės akto pataisos, o pirmosios dvi nesulaukė palaikymo. Tačiau palaikytas sprendimas reguliariai (kas 4 savaites) grąžinti vilkikus į jų registracijos šalį. Būtent šis siūlymas atrodė esantis mažiausiai atsparus kritikai, nes jis nulems dirbtinai sukuriamas milžiniškas papildomas degalų sąnaudas, oro taršą ir kelių apkrovas. Taip pat jis lems dideles papildomas išlaidas periferinių ES valstybių – Lietuvos, Bulgarijos, Rumunijos, Airijos, Portugalijos, Graikijos vežėjų išlaidas.

Todėl šiuo metu EP komitetas neturi visos suformuotos pozicijos, kuria remdamasis galėtų toliau derėtis su ES Taryba. Artimiausiu metu rinksis komiteto koordinatoriai ir svarstys, kokiu keliu eiti toliau.

Tiek šiandien priimtam pasiūlymui, tiek visoms įtvirtintoms Mobilumo paketo nuostatoms turės pritarti EP.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Lietuvos geležinkeliai“ ir „Lineka“ sutarė plėtoti įvairiarūšių krovinių projektus

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lietuvos nacionalinė ekspeditorių ir logistų asociacija „Lineka“ sutarė...

Logistika
10:30
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 1

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
05:45
Dirbtinis intelektas logistikoje: vairuotojų „draugas“ sulaukė vilkikų gamintojų dėmesio Premium 1

Užsimojus sukurti naują produktą, kurio analogų rinkoje nėra, svarbesnės už investicijas jam sukurti gali...

Gazelė
05:45
Latvija giriasi perimanti Baltarusijos krovinius iš Lietuvos 21

Daugėja atvejų, kai Baltarusijos užsienio prekybos krovinių savininkai renkasi ne Klaipėdos, o Latvijos...

2019.03.21
Lietuvos paštas dėl sandorio su A. Tumos įmone kreipėsi į teisėsaugą   11

Valstybės valdomas Lietuvos paštas prašo teisėsaugos ištirti, ar 2012 metais tuometinės pašto vadovybės ir...

Logistika
2019.03.21
Pavežėjimo platforma „Bolt“ pristatinės ir maistą 4

Viena didžiausių Europos pavežėjimo paslaugų platformų „Bolt“ skelbia, jog šiemet pradeda pristatinėti maistą...

Logistika
2019.03.21
Kelių direkcija nebenori būti biudžeto išlaikytine, ruošiasi keisti statusą Premium 6

Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) numatoma pertvarkyti iš biudžetinės įstaigos į valstybės įmonę.

Logistika
2019.03.21
Didėjantys sandėlių darbuotojų atlyginimai karpė įmonių pelną Premium 7

Atlyginimai sandėliavimo paslaugas teikiančiose įmonėse augo maždaug dešimtadaliu, atkartodami Europos...

Logistika
2019.03.20
Austrijos pigių skrydžių bendrovė „Laudamotion“ iš Vilniaus skraidys į Vieną 2

Nuo spalio reguliarius skrydžius iš Vilniaus oro uosto į Austrijos sostinę Vieną pradės vykdyti nauja oro...

Logistika
2019.03.20
Farmacininkės užsakymu prie Vilniaus plėtojamas logistikos terminalas Premium

Norvegijos kapitalo investicijų į nekilnojamąjį turtą (NT) bendrovė „Baltic Sea Properties“ netoli Vilniaus...

Statyba ir NT
2019.03.20
Sutrikus VMI svetainei, pratęsia PVM faktūrų pateikimo terminus

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, jog trečiadienį laikinai sutrikus išmaniosios mokesčių...

Finansai
2019.03.20
Krovinių pernai vežta beveik 12% daugiau 

Paskutinį praėjusių metų ketvirtį visų rūšių transportu vežta 37,3 mln. t krovinių, tai 12,5% daugiau nei...

Logistika
2019.03.20
„Boeing“ tragedijos pamokos verslui 3

Dvi tragiškos „Boeing“ lėktuvų nelaimės – gera pamoka kitoms verslo įmonėms, kurios susiduria su panašiomis...

Vadyba
2019.03.19
„Dana Incorporated“ steigia paslaugų centrą Lietuvoje, įdarbins 100 specialistų 5

Inžinerinius sprendimus transporto priemonių ir įrangos veiksmingumui, našumui ir tvarumui gerinti kurianti...

Paslaugos
2019.03.19
Santariškių medicinos miestelyje – papildomos 1.196 vietos automobiliams 14

Santariškių medicinos miestelyje atidaryta nauja penkių aukštų automobilių aikštelė. 1.196 vietų aikštelę...

Logistika
2019.03.19
LRT: Klaipėdos uosto pirkimų komisijos nariai giminyste susiję su konkursų laimėtojais  20

Kai kurie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto viešųjų pirkimų komisijos nariai giminystės ryšiais yra susiję su...

Logistika
2019.03.19
„Entafarma“ į plėtrą investuoja 4 mln. Eur, augti skatina nauji klientai Premium

Didžiausia Baltijos šalyse farmacijos logistikos paslaugų bendrovė „Entafarma“ savo sandėlių plotą plečia...

Logistika
2019.03.19
T. Žilinskas „Lietuvos geležinkelius“ keičia į „Avia Solutions Group“ 4

Buvęs vidaus reikalų ministras Tomas Žilinskas balandžio pradžioje paliks darbą valstybės valdomoje...

Vadyba
2019.03.18
R. Masiulis sprendimą dėl A. Vaitkaus likimo žada kitą savaitę  29

Klaipėdos mero rinkimus pralaimėjusiam uosto vadovui Arvydui Vaitkui pareiškus, jog jis žada toliau vadovauti...

Verslo aplinka
2019.03.18
Geležinkelio tiesimo centras praneša iškopęs iš nuostolingos veiklos  2

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė bendrovė Geležinkelio tiesimo centras (GTC) 2018-aisiais, preliminariais...

Logistika
2019.03.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau