EP transporto komitetas pritarė periodiškam vilkikų grąžinimui namo

Publikuota: 2019-01-10
Europos parlamento  rūmų pastatas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Europos parlamento rūmų pastatas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Šiandien Briuselyje EP transporto komitetas svarstė Mobilumo paketo nuostatas, palaikydami periferinių ES šalių vežėjams itin nepalankų ir kritikai neatsparų sprendimą.

Tai padaryta, nepaisant Lenkijos, Bulgarijos, Vengrijos ir Lietuvos transporto ministrų raginimo Europos Komisiją (EK) ir Europos Parlamentą (EP) stabdyti protekcionizmą Europoje ir nekurti kliūčių laisvam prekių ir paslaugų judėjimui.

Susisiekimo ministerija praneša, kad minėtų valstybių ministrai išreiškė savo susirūpinimą EK transporto ir judumo komisarei Violetai Bulc, EP Transporto komiteto pirmininkei Karimai Delli ir už Mobilumo paketą atsakingiems  šio komiteto nariams. Tai buvo pareikšta Transporto komiteto balsavimo už Mobilumo paketo projektą išvakarėse.

Pamina ES principus

Ministrai pažymėjo, kad svarstymų metu Mobilumo paketas nutolo nuo savo pradinių tikslų ir kad nacionaliniai interesai bei protekcionizmas yra keliami aukščiau už Europos interesus. Jų nuomone, dabartinis šio dokumentų paketo projektas yra nesubalansuotas socialiniu ir rinkos atžvilgiu, neabejotinai turės neigiamą poveikį aplinkos apsaugai ir bus žalingas Europos ekonomikai. Jie taip pat pažymėjo, kad už Mobilumo paketo projektą atsakingi Transporto komiteto nariai stipriai pakeitė savo ankstesnes nuostatas ir ėmė labiau pritarti suvaržymams, neįvertindami tikrosios kelių transporto sektoriaus situacijos.

Susitikimuose su Europos komisare ir EP nariais ministrai pabrėžė, kad pasirinktas modelis, numatantis skirtingas komandiravimo sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba tarptautiniu mastu ir dvišaliu pagrindu, suskaidys bendrą Europos rinką, diskriminuos dalį ES valstybių ir jų vežėjų. Tai trukdys sklandžiai veikti kelių transporto vidaus rinkai, sukurs neproporcingą administracinę naštą vežėjams, ypač mažoms ir vidutinėms jų įmonėms, be to, paskatins nesąžiningą ES ir trečiųjų šalių vežėjų konkurenciją. Pradėjus riboti veiklą tarptautiniu mastu, kyla tolesnių šio sektoriaus rinkos ribojimų pavojus.

Gyvybiškai svarbu vežėjams

Keturių šalių atstovai atkreipė dėmesį į eilę Mobilumo pakete numatytų sąlygų, kurių įsigaliojimas reikštų didelį smūgį beveik dešimtadalį Lietuvos BVP sukuriančiam kelių transporto sektoriui.

Ministrai paminėjo planus periodiškai grąžinti transporto priemones į jų registravimo šalį. pasak jų, tokios neproporcingos ir protekcionistinės priemonės yra neteisėtos ir neatitinka esminių Europos Sąjungos principų bei politikos.

Taip pat paraginta nenustatyti papildomų apribojimų kabotažui ir bent jau palikti galioti esamas taisykles, nurodant, kad esant mažai kabotažo rinkai nepateisinamas toks griežtas reguliavimas, kuriuo siekiama į šią rinką neįsileisti užsienio bendrovių. Be to, naujų papildomų ribojimų įvedimas, tokių kaip vadinamasis „atvėsimo laikotarpis“, yra akivaizdžiai protekcionistinis, ypač jei užsienio šalių vairuotojai kabotažo metu bus komandiruojami ir jų atlygis atitiks šalies, kurioje teikia paslaugas, atlyginimų lygį.

Galimos grėsmingos pasekmės

Ministrai taip pat laikėsi vežėjų visuotinai pripažintos nuomonės, kad visuotinis draudimas vairuotojams praleisti savaitinio poilsio laiką transporto priemonių kabinose esamomis sąlygomis yra neįmanomas. Europoje trūkstant tinkamos infrastruktūros, siūlomi draudimai nepagerins vairuotojų darbo sąlygų.

Kreipimąsi inicijavę ministrai perspėjo, kad beatodairiški ir tik teorija pagrįsti „paskutinės minutės“ sprendimai gali turėti sunkių ekonominių pasekmių bei sukelti teisinio netikrumo situaciją. Jų teigimu, vietoj subalansuotų priemonių, kurios galėtų prisidėti prie sėkmingos bendros rinkos, Europa rizikuoja nustatyti ribojančias, neproporcingas ir protekcionistines priemones, prieštaraujančias esminiams ES sutarties principams ir pagrindinėms ES laisvėms.

Situacija keičiasi

Ketvirtadienį Briuselyje vykstant balsavimui dėl Mobilumo paketo pataisų, prie EP rūmų protesto akciją inicijavo Bulgarijos vežėjų asociacija. VŽ rašė, kad proteste ketino dalyvauti apie 600 vežėjų iš Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Lenkijos ir Lietuvos.

Briuselyje šiuo metu esantis Tomas Garuolis, Nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai tvirtino stebintis nuolat kintančią situaciją.

„Tai, ką sakiau prieš valandą, dabar jau yra kitaip“, – telefonu VŽ sakė jis.

Pritarta vilkikų grąžinimui

VŽ žiniomis, EP Transporto komitete svarsčius tris teisės aktus (dėl vairuotojų poilsio laiko, vairuotojų komandiravimo ir kabotažinių pervežimų) buvo priimtos tik kompromisinės trečiojo teisės akto pataisos, o pirmosios dvi nesulaukė palaikymo. Tačiau palaikytas sprendimas reguliariai (kas 4 savaites) grąžinti vilkikus į jų registracijos šalį. Būtent šis siūlymas atrodė esantis mažiausiai atsparus kritikai, nes jis nulems dirbtinai sukuriamas milžiniškas papildomas degalų sąnaudas, oro taršą ir kelių apkrovas. Taip pat jis lems dideles papildomas išlaidas periferinių ES valstybių – Lietuvos, Bulgarijos, Rumunijos, Airijos, Portugalijos, Graikijos vežėjų išlaidas.

Todėl šiuo metu EP komitetas neturi visos suformuotos pozicijos, kuria remdamasis galėtų toliau derėtis su ES Taryba. Artimiausiu metu rinksis komiteto koordinatoriai ir svarstys, kokiu keliu eiti toliau.

Tiek šiandien priimtam pasiūlymui, tiek visoms įtvirtintoms Mobilumo paketo nuostatoms turės pritarti EP.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Linava“ ieškos dialogo su profsąjungomis dėl vairuotojų atlyginimo Premium 2

Siekdama išvengti vežėjams grėsmingo vairuotojų atlyginimų koeficiento didinimo, Nacionalinė vežėjų...

Transportas
09:02
„DPD Lietuva“ ruošiasi laikams, kai miesto centre nebeliks automobilių 5

Vilniaus centro pakraštyje atidarytas nedidelis siuntų paskirstymo taškas, kuris pristatomas kaip sprendimas...

„DHL Lietuva“ atskiria greitųjų siuntų ir logistikos verslus

Skubių tarptautinių pervežimų tinklui DHL priklausanti įmonė „DHL Lietuva“ atskiria greitųjų pašto siuntų bei...

Transportas
2019.01.22
Dakaro ralio dalyviai sutikti su duona ir druska

Vėlų šeštadienio vakarą į Lietuvą sugrįžo Dakaro ralyje dalyvavę sportininkai. Vilniaus oro uoste didžiulė...

Laisvalaikis
2019.01.20
M. Plukys: tai, kas prasideda Estijoje, baigiasi Lietuvoje 3

Mindaugą Plukį, nuo 2008 m. dirbusį „Nissan Nordic Europe Oy“ komunikacijos vadovu, galima vadinti...

Transportas
2019.01.20
„KlasJet“ parke – 3 nauji lėktuvai, planuojami dar 4 11

„Avia Solutions Group“ (ASG) priklausanti užsakomųjų skrydžių bendrovė „KlasJet“ savo turimą orlaivių parką...

Transportas
2019.01.19
Klaipėdos uosto vadovą A. Vaitkų laikinai pavaduos V. Paukštė 2

Arvydui Vaitkui, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) vadovui, nusprendus dalyvauti šio miesto...

Vadyba
2019.01.18
„Tesla“ naikina 3.000 darbo vietų 10

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ po sunkių praėjusių metų nusprendė sumažinti savo darbo jėgą 7%. Tai...

Vadyba
2019.01.18
Klaipėdos uoste išsiliejo naftos produktai

Penktadienį Klaipėdos jūrų uosto akvatorijoje išsiliejo naftos produktų, tikslus jų kiekis nustatinėjamas,...

Transportas
2019.01.18
Vežėjai: dienpinigių apmokestinimo keitimas būtų pražūtingas 43

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM) siūlo, kad krovininio kelių transporto darbuotojams mokama...

Transportas
2019.01.18
„Altas Auto“ tapo strateginiu „Volkswagen“ partneriu Premium 6

Didžiausias pasaulyje vokiečių automobilių koncernas lietuvišką įmonę „Altas komercinis transportas“...

Pramonė
2019.01.18
Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį 10

Atsižvelgdama į pastarosiomis dienomis vyravusius žiemos reiškinius, valstybinės reikšmės kelius prižiūrinti...

Transportas
2019.01.17
Dakaro finiše – nauji lietuvių rekordai ir traumos paskutiniame ruože 2

Šiandien finišavusiame Dakaro maratone Lietuvos atstovai pasiekė naujus rekordus, tačiau traumą patyręs Balys...

Transportas
2019.01.17
Klaipėdos uosto vadovas A. Vaitkus išeina atostogų, nušalinamas nuo dalies sprendimų 7

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis nušalino Klaipėdos mero posto sieksiantį  Klaipėdos valstybinio jūrų...

Transportas
2019.01.17
„airBaltic“: naujas rekordas ir 440.000 Lietuvos keleivių 3

Praėjusiais metais su oro linijų bendrove „airBaltic“ į Lietuvą ir iš jos skrendančių keleivių skaičius...

Transportas
2019.01.17
Priešpaskutinę Dakaro dieną – įspūdingas lietuvių pasirodymas 1

Nepaprastą ištvermę ir greitį rodantys Lietuvos ekipažai artėja prie sunkiausio pasaulyje maratono finišo ir...

Transportas
2019.01.17
Į logistikos centrą prie Kauno investuoja 25 mln. Eur Premium

„Girtekos“ grupei priklausanti nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“ prie kelio...

Statyba ir NT
2019.01.17
Ką eksportuotojams pargena ceitnotas iš Londono Premium

Vis realesniu scenarijumi virstantis britų pasitraukimas iš ES be susitarimo labiausiai paliestų vežėjus,...

Pramonė
2019.01.17
„Švaros broliai“ į naują tunelinę plovyklą Vilniuje investuoja 2,5 mln. Eur 6

UAB „Švaros broliai“ pradeda naujos tunelinės automobilių plovyklos statybas Vilniuje, Gariūnuose. Tai bus...

Paslaugos
2019.01.16
„Grinda“ už 1,7 mln. Eur  įsigijo 12 sunkvežimių-savivarčių su valymo ir barstymo įranga 1

Vilniaus savivaldybės įmonė „Grinda“ įsigijo sunkvežimių ir žiemos įrangos 5 metų laikotarpiui, sutarčių...

Transportas
2019.01.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau