KKT su naujais kranais tikisi galimybes didinti 50%
Dabar du suomių gamintojo „Konecranes” kranai į Klaipėdą atvežti specialiu laivu iš Gdansko uosto, kur įranga buvo surinkta pagal lietuvių užsakymą.
„Krovos technikos pajėgumai ir gabaritai didėja visame pasaulyje, nes statomi vis didesni laivai, galintys gabenti daugiau konteinerių. Tam daug įtakos turėjo ir 2016 m. praplatintas Panamos kanalas. Klaipėdoje matome panašias tendencijas – gilinamas uostas, rekonstruojamos krantinės. Tokiame kontekste uostams būtina nuolat investuoti į pajėgesnę techniką, siekiant išlikti konkurencingiems ir techniškai pajėgiems“, – išplatintame pranešime cituojamas Gediminas Šimkus, sunkiosios technikos pardavimu ir priežiūra užsiimančios UAB „Mobile Heavy Machinery“ atstovas.
Galimybės didės 50%
„Tai pirmieji du pirkiniai iš numatytos investicijų programos į krovos technikos atnaujinimą. Iš Suomijos gamintojo „Konecranes” planuojame iš viso įsigyti 6 RTG kranus. Pastaraisiais metais konteinerių krova sparčiai auga, o mūsų turimų kranų tiesiog nebeužtenka. Naujieji RTG kranai yra daug aukštesni už šiuo metu naudojamą techniką. Tikimės jų dėka konteinerių sandėliavimo galimybes padidinti 50%”, – teigia Vaidotas Šileika, KKT generalinis direktorius.
VŽ rašė, kad praėjusiais metais terminalas pasiekė rekordinę krovą – per 2018 m. 11 mėn KKT terminalai perkrovė 4,5 mln. t – tai dešimtadaliu daugiau, nei per visus ankstesnius metus.
Galima automatizacija
KKT įsigyti naujieji kranai yra didesni, šiuo metu vieni aukščiausių Lietuvoje dirbančių tokio tipo įrenginių. Būdami 21 m aukščio, jie leidžia konteinerius krauti 6 aukštais. Po viena tokia mašina gali tilpti 6 eilės konteinerių ir dar pravažiuoti vilkikas. Iki šiol konteineriai Klaipėdos konteinerių terminale buvo kraunami 4 aukštais.
Tokį kraną varo 16 ratų, jo operatorius įrenginį valdo stebėdamas vaizdą per 6 vaizdo kameras. Juose įmontuota pažangi krovinių kontrolės sistema, leidžianti sklandžiai krauti krovinius ir sudėtingomis oro sąlygomis.
Anot p. Šimkaus, vis daugiau uostų investuoja į elektros infrastruktūrą ir nuo dyzelinių variklių pereina prie švaresnių ir tylesnių elektros variklių. Naujieji Klaipėdos konteinerių terminalo kranai pritaikyti tiek vienam, tiek kitam energijos šaltiniui.
Be to, ši technika gali būti paruošta automatizuotam darbui – šiuo metu pasaulyje jau veikia keli konteinerių terminalai, kuriuose kranai valdomi be operatorių – kabinose žmonės nebedirba. „Mobile Heavy Machinery“ eksperto teigimu, realu tikėtis, jog dalinis automatizavimas greitu metu bus įgyvendintas ir kituose Lietuvos terminaluose.
2010 m. įkurta, „Alwark“ įmonių grupei priklausanti Lietuvos bendrovė „Mobile Heavy Machinery“ dirba su uosto kranų, karjerų ir gamybos technika Baltijos valstybėse ir kitose šalyse.