Teismas: „Lietuvos geležinkeliai“ teisėtai įsigijo pabėgius iš „Swetrak“

Publikuota: 2018-12-28
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ ir Estijos bei Lietuvos kapitalo bendrovės „Swetrak“ po neskelbiamų derybų pasirašyta pabėgių tiekimo sutartis yra teisėta, o konkurse dalyvavusios Estijos kapitalo bendrovės „Skinest Baltija“ pasiūlymas neatitiko techninių reikalavimų, nutarė teismas.

Lietuvos apeliacinis teismas gruodžio 20 d. paliko nepakeistą Vilniaus apygardos teismo šiemet rugpjūtį priimtą sprendimą, kuriuo atmestas „Skinest Baltijos“ ir patenkintas „Swetrak“ ieškinys. 

„Swetrak“ teismui skundė „Lietuvos geležinkelių“ sprendimus pirkimo laimėtoja pripažinti „Skinest Baltiją“, kurios siūlomų Baltarusijos įmonės „Dorstrojmontažtrest“ gelžbetoninių pabėgių techniniai parametrai, anot „Swetrak“, neatitiko reikalavimų. „Skinest Baltija“ ir „Lietuvos geležinkeliai“ su tokiu vertinimu nesutiko, tačiau jų argumentai teismo neįtikino.

„Pateikti rašytiniai įrodymai nepagrindžia teiginių, kad „Skinest Baltijos“ siūlomos prekės atitinka pirkimo techninės kvalifikacijos reikalavimą, jog siūlomi pabėgiai buvo naudojami geležinkelių magistralinėse linijose ne mažiau kaip trejus paskutinius metus, kur traukinių apkrova ne mažesnė kaip 30 mln. t bruto per metus“, – rašoma Apeliacinio teismo nutartyje.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Savo ruožtu „Skinest Baltija“ teismui skundė „Lietuvos geležinkelių“ ir „Swetrak“ gegužės 24 d. pasirašytą pabėgių pirkimo sutartį. Ji pasirašyta, Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijai pareiškus, jog sutartis su „Skinest Baltija“ prieštarautų nacionalinio saugumo interesams.

„Skinest Baltijos“ teigimu, „Lietuvos geležinkeliai“ neturėjo teisės vykdyti neskelbiamų derybų ir pasirašyti sutarties, neužbaigę pagrindinio pabėgių pirkimo konkurso. Šiuos bendrovės argumentus teismas atmetė, nurodęs, kad „Lietuvos geležinkelių“ veiksmai buvo teisėti, siekiant vykdyti įsipareigojimus geležinkelio remonto darbų rangovams.

„Susiklosčius aplinkybėms, dėl kurių pirkimo sutartis su laimėtoju („Skinest Baltija“ – BNS) negalėjo būti sudaryta, buvo perkamas minimalus kiekis gelžbetoninių pabėgių, būtinų siekiant įvykdyti pasirašytos rangos sutarties sąlygas ir užtikrinti remonto darbų atlikimą. Darytina išvada, kad tokio pirkimo vykdymas neprieštarauja Viešųjų pirkimų įstatyme įtvirtintiems principams ir tikslams“, – nurodoma Apeliacinio teismo nutartyje.

Vilniaus apygardos teismas yra nurodęs, kad „Lietuvos geležinkeliai“ iš „Swetrak“ pirko 18.000 vienetų gelžbetoninių pabėgių – kur kas mažiau nei buvo numatyta skelbiant konkursą (84.700) Sutarties su „Swetrak“ vertė yra 709.000 Eur (maksimali vertė galėjo siekti 2,9 mln. Eur).

Vyriausybė birželį patvirtino, kad „Lietuvos geležinkelių“ daugiau nei 3 mln. Eur vertės sandoris su „Skinest Baltija“ neatitiktų nacionalinio saugumo interesų. Pasak Vyriausybės, Olegas Osinovskis, „Skinest Baltijos“ akcijas valdančios „Skinest Rail“ savininkas, turi didinančių riziką ar keliančių grėsmę nacionaliniam saugumui ryšių su užsienio valstybių institucijomis ar jų fiziniais ar juridiniais asmenimis. Be to, p. Osinovskis yra įtariamasis byloje dėl korupcinio nusikaltimo Latvijoje.

„Skinest Baltija“, „Skinest Rail“, „Skinest Grupp“ bei p. Osinovskis šiuos Vyriausybės sprendimus ginčija teismuose. „Skinest Rail“ rugpjūtį žadėjo, per 6 mėn. nepavykus taikiai išspręsti ginčo, pateikti ieškinį Tarptautiniam investicinių ginčų sprendimo centrui (ICSID) Vašingtone dėl Lietuvos ir Estijos dvišalės investicijų skatinimo sutarties pažeidimo.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Elektromobilius – masėms! Premium 2

Europos automobilių parko jau šį dešimtmetį laukia neišvengiama elektrifikacija, kurią skatins fosilinius...

Automobiliai
2022.05.28
V. Putinas bando įtikinti Vokietijos ir Prancūzijos vadovus švelninti sankcijas

Rusijos autoritarinis vadovas Vladimiras Putinas Vakarų lyderius bando įtikinti švelninti ekonomines...

Verslo aplinka
2022.05.28
Vilniuje leidosi į Maskvą iš Stambulo skridęs lėktuvas

Vilniuje dėl techninių priežasčių šeštadienį nusileido į Maskvą iš Stambulo skridęs kompanijos „Turkish...

Logistika
2022.05.28
„Girteka“ pakeitė vizualinę tapatybę 4

Naujos spalvos ir naujas ženklas aiškinamas siekiu akcentuoti tvarumą ir „ilgametę patirtį“.

Logistika
2022.05.27
G. Nausėda: svarbu, kad turėtume efektyvius kelius karinei technikai atgabenti

Karinis mobilumas yra vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių šalies saugumą, sako Lietuvos prezidentas...

Verslo aplinka
2022.05.27
„Dyzelgeito“ skandale – dar 193 mln. GBP „Volkswagen“ išmokų

Milijardus eurų jau kainavusiame skandale kompensacijas gaus maždaug 91.000 ieškovų Jungtinėje Karalystėje.

Automobiliai
2022.05.26
„Itella Logistics“ sutarė dėl logistikos terminalo nuomos Kauno Petrašiūnuose

Logistikos bendrovė „Itella Logistics“ su nekilnojamojo turto (NT) plėtros UAB „Eveko investicija“ sutarė dėl...

Statyba ir NT
2022.05.26
„Sostenos“ pelnas pernai išaugo dukart

Automobilių prekybos ir remonto bendrovės „Sostena“ grynasis pelnas pernai išaugo daugiau nei du kartus – iki...

Logistika
2022.05.26
„R&R Technology“: vasarą verslą pakviesime įsitikinti mobiliųjų robotų galimybėmis Verslo tribūna 1

Paulius Rakauskas, mobiliosios robotikos srityje inovacijas kuriančios įmonės „R&R Technology“ atstovas,...

Logistika 2023
2022.05.26
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
2022.05.26
Rusija skelbia po išminavimo atidaranti Mariupolio uostą

Rusija trečiadienį pareiškė, kad jos pajėgų užimto Ukrainos pietrytinio Mariupolio miesto uostas vėl...

Verslo aplinka
2022.05.25
Naujos grėsmės transporto sektoriuje ir EK sprendimas kovai su jomis Premium

Tarptautinės logistikos ekspertams prognozuojant galimas naujas rizikas, ES vadovybė parengė šiam sektoriui...

Logistika
2022.05.25
Teismas: kol neišspręsta byla, VVT profsąjunga negali stabdyti darbuotojų sutarčių

Teismas neleido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai stabdyti darbuotojų sutarčių, kadangi...

Logistika
2022.05.25
BKT ateitis miglota: ieško naujų rinkų ir krovinių 22

Milijonų tonų Baltarusijos gamintojos „Belaruskalij“ trąšų nuo vasario netekęs Birių krovinių terminalas...

Logistika
2022.05.25
Ar obuoliaujame su Putinu?

Dievas sukūrė žmogų pagal savo atvaizdą, o Adomas, velnio paveiktas, nuraškė obuolį nuo draudžiamo medžio ir...

VŽ požiūris
2022.05.25
Teismas: VVT profsąjunga gali streikuoti užtikrindama 50% paslaugų 1

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant...

Vadyba
2022.05.24
Į Lietuvą iš Ukrainos atgabenti grūdai laukiami „Begoje“

Į Lietuvą antru bandomuoju traukiniu iš Ukrainos atgabenti grūdai bus kraunami per vieną didžiausių Klaipėdos...

Logistika
2022.05.24
Ukraina planuoja pradėti tiesti europinę geležinkelio vėžę 1

Ukraina pradės palaipsniui tiesti siaurąją europinę vėžę, kad sujungtų savo geležinkelį su Europos...

Logistika
2022.05.24
Baltijos jūros rytinės pakrantės regione Klaipėdos uostas pagal krovą išliko ketvirtas

Klaipėdos uostas, per šių metų keturis mėnesius perkrovęs 12,6 mln. t krovinių, tarp kitų Baltijos jūros...

Logistika
2022.05.24
ES vieneriems metams atšaukia muitus visam Ukrainos eksportui

Europos Sąjungos (ES) Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina...

Verslo aplinka
2022.05.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku