Atskleistas vairavimo mokyklų kartelis

Publikuota: 2018-12-20
Atnaujinta 2018-12-20 16:19
Įvairios vairavimo mokyklos pripažintos dalyvavusios karteliniame susitarime. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Įvairios vairavimo mokyklos pripažintos dalyvavusios karteliniame susitarime. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

26 Vilniaus, Kauno ir Jurbarko vairavimo mokyklos pripažintos sudariusios kartelį, tačiau šis sprendimas bus skundžiamas.

Apie pažeidimus skelbia Konkurencijos taryba (KT). Už konkurenciją ribojantį susitarimą pažeidėjoms skirtos baudos nuo 1.500 iki 129.300 Eur – iš viso 574.400 Eur.

Tyrimą atlikusi KT nustatė, kad 2016 m. birželio 13 d. Vilniuje įvykusio Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos (LVMA) Vilniaus apskrities narių susirinkimo, kuriame dalyvavo ir asociacijai nepriklausančių vairavimo mokyklų atstovai, metu buvo aptariami ir derinami įkainiai už vairavimo mokymo paslaugas.

KT nurodo, jog tarpininkaujant LVMA, 15 sostinės mokyklų ne tik susitarė padidinti visų vairavimo mokymo kategorijų (A, B, C, CE, D) ir jų kombinacijų įkainius, tačiau siekė, kad nustatytą kainų lygį taikytų ir kitos vairavimo mokyklos Vilniuje. Susitarimo dalyviai, valdantys vairavimo aikšteles, grasino konkurentams nutraukti su jais sudarytas aikštelių nuomos sutartis, jeigu šie nepakels paslaugų įkainių iki nurodyto kainų lygio.

Maskavo kodais

Kaune iki metų pabaigos įvyko mažiausiai 18 susitikimų, per kuriuos 8-ių vietos vairavimo mokyklų atstovai tarėsi dėl kainų. Po susitikimų jie aktyviai stebėdavo vieni kitų paslaugų įkainius, susirašinėjo ir ragino taikyti sutartas kainas. KT nurodo, kad susirašinėdami tarpusavyje apie paslaugų kainas, Kauno mokyklų atstovai vartojo kodinius išsireiškimus – „mokymų kokybė“, pvz.: „Stengsimės mokymo kokybę padidinti ne tik B, bet visas [kategorijas]“; „Primenu, kad susireguliavome mokymo kokybę“.

Konkurencijos tarybos surinktais duomenimis, iki 2016 m. balandžio B kategorijos vairavimo kursų kaina sostinėje svyravo nuo 270 Eur iki 419 Eur, o C, CE ir D kategorijų – nuo 480 Eur iki 732 Eur. Nuo 2016 m. liepos daugumos Vilniuje veikiančių vairavimo mokyklų įkainiai gerokai pakilo ir tapo beveik vienodi: B kategorijos kursų kaina siekė apie 500 Eur, C, CE ir D – nuo 700 iki 1.100 Eur.

Kaune vairavimo mokyklų įkainiai suvienodinti keliais etapais: 2016 m. liepos pabaigoje B kategorijos vairavimo kursų kainos pakilo nuo 225–277 Eur iki 350 Eur, dar po dviejų mėnesių – iki 375 Eur.

Galima atlyginti žalą

2016 m. liepos mėn. nustatyti įkainiai daugumoje sostinės vairavimo mokyklų nesikeitė dvejus metus ir sumažėjo 2018 m. vasarą, KT įtariamiems pažeidėjams išsiuntus tyrimo išvadas. Tuo tarpu Kaune vairavimo kursai atpigo po Konkurencijos tarybos patikrinimų, atliktų 2016 m. rudenį.

„Kartelinį susitarimą sudariusios vairavimo mokyklos siekė nustatyti aukštesnes paslaugų kainas ir išvengti tarpusavio konkurencijos, dėl ko labiausiai nukentėjo vartotojai. Kai kartelis buvo išardytas, vairavimo mokymo paslaugos ėmė pigti“, – pranešime cituojamas Šarūnas Keserauskas, KT pirmininkas.

Jis taip pat nurodo, kad Konkurencijos įstatyme numatytos taisyklės, pagal kurias nuo konkurencijos teisės pažeidimų nukentėję asmenys gali kreiptis į teismą ir reikalauti žalos atlyginimo iš tokį pažeidimą padariusio ūkio subjekto.

Per 0,5 mln. Eur baudų

Įvertinusi pažeidimo trukmę, sunkinančias ir lengvinančias aplinkybes, Konkurencijos taryba už kartelinį susitarimą pažeidėjoms iš viso skyrė 574.400 Eur baudų.

[infogram id="63a37113-3fad-41b2-a216-7eb13e6e0ba4" prefix="pxu" format="interactive" title="Baudos vairavimo instruktoriams už kartelį"]

Nutarimas per 20 dienų nuo jo paskelbimo Konkurencijos tarybos svetainėje dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Neabejotinai skųs

VŽ kol kas negavo LVMA komentaro dėl šio sprendimo.

Domas Aukščionis, didžiausią baudą gavusios bendrovės „LDV Unio“ direktoriaus pavaduotojas, VŽ tvirtino, kad jie nesutinka nei su paskirtos baudos dydžiu, nei su kaltinimais dalyvavus karteliniame susitarime ar jį organizavus.

„Kainas kėlėm, bet daug kas yra neatskleista. Tarkim, nuo 2016 m., remiantis Europos Sąjungos direktyva, populiariausiome vairavimo mokymų kategorijoms buvo įvestas PVM mokestis. Kainos visada keičiasi: žiemą mažėja, vasarą – kyla. Nėra taip, kad tos kainos yra daug metų vienodos. Tų korekcijų buvo visuomet, bet dabar kažkodėl sudomino šitos. Be to, mes į tą tyrimą, vykstantį nuo 2016 m., įtraukti tik praeitų metų rudenį, jei neklystu", – pasakojo p. Aukščionis.

„Baudė iš eilės“

Adolfas Pilipavičius, kurio vadovaujama įmonė „Adpilis“ buvo pripažinta dalyvausi karteliniame susitarime, neslepia pasipiktinimo tokiu sprendimu.

„Pagal visus jų parodomus dokumentus, aš tik po metų laiko pakėliau kainas po to vadinamo susitarimo. Tai kaip man reikia išgyventi, jeigu visi kainas pakėlė 2016, o aš – 2017 metais? – retoriškai klausė jis. – Ne už savaitės, ne už mėnesio, o tik po metų! Jie atvažiavę manęs klausė ir bandė mane prie kažko tai pritempti. Paskui paėmė nubaudė visus iš eilės. Čia viskas padaryta iš kažkokių bendrų kalbų. Be to, mano įmonė vykdo trijų rūšių veiklą: mes mokome vairuotojus, laivavedžius ir vedame darbų saugos mokymus. Jie prašė parodyti pajamas pagal veiklą ir aš tai išdėsčiau. Bet jie baudą skaičiuoja pagal visos bendrovės pajamas.“

„Adpilio“ savininkas argumentavo kad jam, turinčiam tris skirtingas veiklos sritis, nėra jokios prasmės dalyvauti atskirų sričių karteliuose.

„Aš galiu viską patvirtinti skaičiais. Aš to visai nesitikėjau. Man čia buvo smūgis žemiau bambos, liaudiškai sakant“, – piktinosi verslininkas. Jis tvirtino, kad KT neturi jokio dokumento, įrodančio jo dalyvavimą minėtuose susirinkimuose, ir jis šį sprendimą neabejotinai skųs.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Kauno kelių“ apyvarta truputį augo, pelnas mažėjo

Kelių tiesimo, remonto ir priežiūros UAB „Kauno keliai“ praėjusiais metais kiek didino pardavimo pajamas,...

Europos Parlamentas apribojo sunkvežimių taršą 1

Nuo 2025 m. nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15%, o nuo 2030 m. – 30% mažiau anglies...

„Uber“ ateina į biržą: Lietuvos analitikų verdiktas, ar verta investuoti Premium

JAV pavėžėjimo paslaugų pradininkei „Uber“ žengiant į biržą, Lietuvos analitikų nuomonės dėl investavimo į...

Rinkos
2019.04.18
Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  32

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

„Girteka“ imasi būstinės statybos Vilniuje – investuojama 60 mln. Eur 24

Krovinių gabenimo grupė „Girteka“ investuoja į naują būstinę Vilniuje, kurioje po kelerių metų perkels dirbti...

Statyba ir NT
2019.04.17
Šalies oro uostuose – daugiau skrydžių ir keleivių

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pirmąjį metų ketvirtį perskraidino daugiau kaip 1,322 mln. keleivių. Šis...

Atsistatydino „Klasco“ generalinis direktorius 10

Vytautas Kaunas, „Achemos grupės“ valdomos vienos didžiausių Klaipėdos krovos bendrovių „Klasco“ generalinis...

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje augo sparčiausiai ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per tris šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos Sąjungoje,...

Pirmąjį ketvirtį „airBaltic“ iš Lietuvos skraidino 20% daugiau keleivių 1

Pirmąjį šių metų ketvirtį oro bendrovė „airBaltic“ aptarnavo daugiau kaip 100.000 keleivių į Lietuvą ir iš...

Su „Vlantana“ susijusi „Stonus Invest“ prie Klaipėdos planuoja logistikos centrą Premium 1

Bendrovė „Stonus Invest“ Klaipėdos rajone, šalia autostrados Vilnius–Klaipėda, ketina statyti naują...

Žalieji sprendimai ateities miestams: mažiau tarši logistika Verslo tribūna 1

Tokiu pavadinimu konferenciją Vilniuje balandžio 12 d. surengė Žaliosios politikos institutas. Renginyje,...

Europos Parlamentas pritarė papildomoms saugumo priemonėms automobiliuose

Nuo 2022 m. Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamuose naujuose automobilių modeliuose turės būti sumontuota...

„Silberauto“ netoli Gariūnų planuoja kėbulų remonto kompleksą

Vokietijos automobilių gamintojai „Daimler“ Lietuvoje atstovaujanti Estijos kapitalo bendrovė „Silberauto“...

Blokų grandinės logistikoje: kelią skinantys milžinai kviečia mažesnius Premium

Blokų grandinių („blokchain“) technologija žada naujas logistikos galimybes: gerąja „Maersk“ ir IBM praktika...

Kad kvėpuoti būtų lengviau: „valstiečiai“ galėtų prisiminti, kad jie yra ir „žalieji“ 15

Kova su smirdančiu pilkšvai-juodu dūmeliu Europoje jau tapo realybė ir būtų kvaila tai ignoruoti.

ES pučia žaliąjį burbulą – kasmet nori surinkti bent po 180 mlrd. Eur Premium 12

Pastatų renovacija, transportas, mobilumo miestuose projektai, energetika, miškininkystė – tai į...

Finansai
2019.04.15
Įvardijo kovo punktualiausią pasaulyje oro bendrovę

Italijos oro bendrovė „Alitalia“ kovo mėnesį buvo pati punktualiausia oro vežėja pasaulyje, rodo...

Paslaugos
2019.04.13
Naudotų automobilių rinka smuktelėjo po metų augimo 2

2019 m. kovą Lietuvoje pirmą kartą įregistruotas 14.591 naudotas lengvasis automobilis, 5,2% mažiau nei 2018...

Iš „Gelsaugos“ iškeliama apsaugos veikla, svarstys apie pardavimą 4

„Lietuvos geležinkelių“ valdomoje bendrovėje „Gelsauga“ pradedama reorganizacija – į atskirą įmonę...

Lenkijos transporto bendrovė „Laude“ kuriasi Kaune  3

Lenkijos transporto ir logistikos bendrovė „Laude“ kuriasi Kaune – įmonė įsteigė įmonę „Laude Baltica“.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau