Atskleistas vairavimo mokyklų kartelis

Publikuota: 2018-12-20
Atnaujinta 2018-12-20 16:19
Įvairios vairavimo mokyklos pripažintos dalyvavusios karteliniame susitarime. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Įvairios vairavimo mokyklos pripažintos dalyvavusios karteliniame susitarime. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

26 Vilniaus, Kauno ir Jurbarko vairavimo mokyklos pripažintos sudariusios kartelį, tačiau šis sprendimas bus skundžiamas.

Apie pažeidimus skelbia Konkurencijos taryba (KT). Už konkurenciją ribojantį susitarimą pažeidėjoms skirtos baudos nuo 1.500 iki 129.300 Eur – iš viso 574.400 Eur.

Tyrimą atlikusi KT nustatė, kad 2016 m. birželio 13 d. Vilniuje įvykusio Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos (LVMA) Vilniaus apskrities narių susirinkimo, kuriame dalyvavo ir asociacijai nepriklausančių vairavimo mokyklų atstovai, metu buvo aptariami ir derinami įkainiai už vairavimo mokymo paslaugas.

KT nurodo, jog tarpininkaujant LVMA, 15 sostinės mokyklų ne tik susitarė padidinti visų vairavimo mokymo kategorijų (A, B, C, CE, D) ir jų kombinacijų įkainius, tačiau siekė, kad nustatytą kainų lygį taikytų ir kitos vairavimo mokyklos Vilniuje. Susitarimo dalyviai, valdantys vairavimo aikšteles, grasino konkurentams nutraukti su jais sudarytas aikštelių nuomos sutartis, jeigu šie nepakels paslaugų įkainių iki nurodyto kainų lygio.

Maskavo kodais

Kaune iki metų pabaigos įvyko mažiausiai 18 susitikimų, per kuriuos 8-ių vietos vairavimo mokyklų atstovai tarėsi dėl kainų. Po susitikimų jie aktyviai stebėdavo vieni kitų paslaugų įkainius, susirašinėjo ir ragino taikyti sutartas kainas. KT nurodo, kad susirašinėdami tarpusavyje apie paslaugų kainas, Kauno mokyklų atstovai vartojo kodinius išsireiškimus – „mokymų kokybė“, pvz.: „Stengsimės mokymo kokybę padidinti ne tik B, bet visas [kategorijas]“; „Primenu, kad susireguliavome mokymo kokybę“.

Konkurencijos tarybos surinktais duomenimis, iki 2016 m. balandžio B kategorijos vairavimo kursų kaina sostinėje svyravo nuo 270 Eur iki 419 Eur, o C, CE ir D kategorijų – nuo 480 Eur iki 732 Eur. Nuo 2016 m. liepos daugumos Vilniuje veikiančių vairavimo mokyklų įkainiai gerokai pakilo ir tapo beveik vienodi: B kategorijos kursų kaina siekė apie 500 Eur, C, CE ir D – nuo 700 iki 1.100 Eur.

Kaune vairavimo mokyklų įkainiai suvienodinti keliais etapais: 2016 m. liepos pabaigoje B kategorijos vairavimo kursų kainos pakilo nuo 225–277 Eur iki 350 Eur, dar po dviejų mėnesių – iki 375 Eur.

Galima atlyginti žalą

2016 m. liepos mėn. nustatyti įkainiai daugumoje sostinės vairavimo mokyklų nesikeitė dvejus metus ir sumažėjo 2018 m. vasarą, KT įtariamiems pažeidėjams išsiuntus tyrimo išvadas. Tuo tarpu Kaune vairavimo kursai atpigo po Konkurencijos tarybos patikrinimų, atliktų 2016 m. rudenį.

„Kartelinį susitarimą sudariusios vairavimo mokyklos siekė nustatyti aukštesnes paslaugų kainas ir išvengti tarpusavio konkurencijos, dėl ko labiausiai nukentėjo vartotojai. Kai kartelis buvo išardytas, vairavimo mokymo paslaugos ėmė pigti“, – pranešime cituojamas Šarūnas Keserauskas, KT pirmininkas.

Jis taip pat nurodo, kad Konkurencijos įstatyme numatytos taisyklės, pagal kurias nuo konkurencijos teisės pažeidimų nukentėję asmenys gali kreiptis į teismą ir reikalauti žalos atlyginimo iš tokį pažeidimą padariusio ūkio subjekto.

Per 0,5 mln. Eur baudų

Įvertinusi pažeidimo trukmę, sunkinančias ir lengvinančias aplinkybes, Konkurencijos taryba už kartelinį susitarimą pažeidėjoms iš viso skyrė 574.400 Eur baudų.

[infogram id="63a37113-3fad-41b2-a216-7eb13e6e0ba4" prefix="pxu" format="interactive" title="Baudos vairavimo instruktoriams už kartelį"]

Nutarimas per 20 dienų nuo jo paskelbimo Konkurencijos tarybos svetainėje dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Neabejotinai skųs

VŽ kol kas negavo LVMA komentaro dėl šio sprendimo.

Domas Aukščionis, didžiausią baudą gavusios bendrovės „LDV Unio“ direktoriaus pavaduotojas, VŽ tvirtino, kad jie nesutinka nei su paskirtos baudos dydžiu, nei su kaltinimais dalyvavus karteliniame susitarime ar jį organizavus.

„Kainas kėlėm, bet daug kas yra neatskleista. Tarkim, nuo 2016 m., remiantis Europos Sąjungos direktyva, populiariausiome vairavimo mokymų kategorijoms buvo įvestas PVM mokestis. Kainos visada keičiasi: žiemą mažėja, vasarą – kyla. Nėra taip, kad tos kainos yra daug metų vienodos. Tų korekcijų buvo visuomet, bet dabar kažkodėl sudomino šitos. Be to, mes į tą tyrimą, vykstantį nuo 2016 m., įtraukti tik praeitų metų rudenį, jei neklystu", – pasakojo p. Aukščionis.

„Baudė iš eilės“

Adolfas Pilipavičius, kurio vadovaujama įmonė „Adpilis“ buvo pripažinta dalyvausi karteliniame susitarime, neslepia pasipiktinimo tokiu sprendimu.

„Pagal visus jų parodomus dokumentus, aš tik po metų laiko pakėliau kainas po to vadinamo susitarimo. Tai kaip man reikia išgyventi, jeigu visi kainas pakėlė 2016, o aš – 2017 metais? – retoriškai klausė jis. – Ne už savaitės, ne už mėnesio, o tik po metų! Jie atvažiavę manęs klausė ir bandė mane prie kažko tai pritempti. Paskui paėmė nubaudė visus iš eilės. Čia viskas padaryta iš kažkokių bendrų kalbų. Be to, mano įmonė vykdo trijų rūšių veiklą: mes mokome vairuotojus, laivavedžius ir vedame darbų saugos mokymus. Jie prašė parodyti pajamas pagal veiklą ir aš tai išdėsčiau. Bet jie baudą skaičiuoja pagal visos bendrovės pajamas.“

„Adpilio“ savininkas argumentavo kad jam, turinčiam tris skirtingas veiklos sritis, nėra jokios prasmės dalyvauti atskirų sričių karteliuose.

„Aš galiu viską patvirtinti skaičiais. Aš to visai nesitikėjau. Man čia buvo smūgis žemiau bambos, liaudiškai sakant“, – piktinosi verslininkas. Jis tvirtino, kad KT neturi jokio dokumento, įrodančio jo dalyvavimą minėtuose susirinkimuose, ir jis šį sprendimą neabejotinai skųs.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Volvo Cars“ paskelbė remontui atšaukianti apie 0,5 mln. automobilių 

Kai kurių universalų ir SUV automobilių dyzeliniuose varikliuose teoriškai gali įsiplieksti gaisras.

Automobiliai
2019.07.22
SBA logistikos centro plėtrai prie Klaipėdos skolinasi 12,3 mln. Eur

„Swedbank“ ir koncerno SBA antrinė įmonė „Evenmor“ susitarė dėl 12,3 mln. Eur paskolos. Ja bus finansuojama...

Statyba ir NT
2019.07.22
Tokijo olimpinėse žaidynėse – pirmieji „Toyota“ elektromobiliai

Japonų automobilių koncernas „Toyota“ ne kartą demonstravo skeptišką požiūrį į elektromobilius ir mieliau...

Automobiliai
2019.07.21
Vaikams – pigesnė „McLaren 720S“ versija 2

Šis automobilis atviru kėbulu, pakeliamomis durimis, garso arba vaizdo įrašus grojančia multimedijos sistema...

Automobiliai
2019.07.20
Naujas „Lotus“: elektra, 1.900 „arklių“ ir 2 mln. USD kaina 8

Didžiosios Britanijos sportinių automobilių gamintojas „Lotus“ kitais metais ruošiasi pradėti gaminti naują...

Automobiliai
2019.07.20
Iranas užgrobė britų tanklaivį 15

Jungtinės Karalystės vyriausybė pareiškė gilų susirūpinimą dėl Hormūzo sąsiauryje sulaikyto su šios šalies...

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės kol kas neveikia

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės – tikimasi, kad jos rajone paskatins elektromobilių...

Autonominių automobilių kūrėjai Europoje – be pinigų, bet ambicingi Premium 8

Toli nuo plačių ir saulėtų JAV Kalifornijos ir Arizonos valstijų kelių, kuriuose jau pradedami bandyti...

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos 14 pervažų 4

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos svarbiausias Lietuvos pervažas. Bendrovės valdyba patvirtino 14...

Nuostolingą bendrovę prisijungęs Lietuvos paštas suerzino konkurentus Premium 17

Lietuvos pašto sprendimas prisijungti „LP Express“ siuntų terminalus valdžiusią savo antrinę AB „Baltic Post“...

„Klaipėdos Smeltę“ akcininkai MSC paliko be dalies krovinių Premium

Klaipėdos uostas prarado konteinerių laivybos regioninio centro statusą – laivybos milžinė MSC didžiuosius...

Verslo aplinka
2019.07.19
„Lufthansa“ testuoja naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą metodą 13

Oro bendrovė „Lufthansa“ ir jos antrinė įmonė „Swiss Airlines“ bando naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą...

Paslaugos
2019.07.18
„LG Cargo“ gavo „Milsos“ užsakymą vežti skaldą

„Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „LG CARGO“ pasirašė ilgalaikio bendradarbiavimo susitarimą su...

Manoma, kad „Orlen Lietuva“ įsivežė užterštos rusiškos naftos 

Naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“, tikėtina, atsigabeno chloru užterštos rusiškos naftos krovinį.

Pramonė
2019.07.18
S. Skvernelis žada NT ir taršių automobilių mokesčius   38

Naujų mokesčių bei didesnio jų progresyvumo Lietuvai nepavys išvengti, sako laikinasis premjeras. Sauliaus...

Verslo aplinka
2019.07.18
Prekybos karai mažina krovininio oro transporto poreikį pasaulyje Premium 4

Tarptautinė oro transporto asociacija IATA skelbia apie mažėjančią krovininio oro transporto paklausą, bet...

Tuščių konteinerių kaina – beveik 18 mlrd. Eur per metus  Premium 2

Konteineriais gabenama 95% pasaulio prekių, tačiau trečdalis jų keliauja tušti. Specialistai komentuoja, kad...

SGD terminalo išlaikymo našta mažės nuo gruodžio, žada premjeras  1

Premjeras Saulius Skvernelis tikisi, kad nuo gruodžio 1 d. pavyks sumažinti suskystintų gamtinių...

Pramonė
2019.07.17
Į kelių priežiūrą per ateinančius dvejus metus ketinama investuoti apie 1 mlrd. Eur 11

Šalies kelių priežiūrai finansuoti 2020–2021 metais ketinama skirti apie 1 mlrd. Eur. Pasak Lietuvos...

„Lietuvos geležinkeliai“: duomenų apie „Sigmen“ grėsmę nacionaliniam saugumui nėra 1

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ skelbia, kad kreipėsi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau