Atskleistas vairavimo mokyklų kartelis

Publikuota: 2018-12-20
Įvairios vairavimo mokyklos pripažintos dalyvavusios karteliniame susitarime. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Įvairios vairavimo mokyklos pripažintos dalyvavusios karteliniame susitarime. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

26 Vilniaus, Kauno ir Jurbarko vairavimo mokyklos pripažintos sudariusios kartelį, tačiau šis sprendimas bus skundžiamas.

Apie pažeidimus skelbia Konkurencijos taryba (KT). Už konkurenciją ribojantį susitarimą pažeidėjoms skirtos baudos nuo 1.500 iki 129.300 Eur – iš viso 574.400 Eur.

Tyrimą atlikusi KT nustatė, kad 2016 m. birželio 13 d. Vilniuje įvykusio Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos (LVMA) Vilniaus apskrities narių susirinkimo, kuriame dalyvavo ir asociacijai nepriklausančių vairavimo mokyklų atstovai, metu buvo aptariami ir derinami įkainiai už vairavimo mokymo paslaugas.

KT nurodo, jog tarpininkaujant LVMA, 15 sostinės mokyklų ne tik susitarė padidinti visų vairavimo mokymo kategorijų (A, B, C, CE, D) ir jų kombinacijų įkainius, tačiau siekė, kad nustatytą kainų lygį taikytų ir kitos vairavimo mokyklos Vilniuje. Susitarimo dalyviai, valdantys vairavimo aikšteles, grasino konkurentams nutraukti su jais sudarytas aikštelių nuomos sutartis, jeigu šie nepakels paslaugų įkainių iki nurodyto kainų lygio.

Maskavo kodais

Kaune iki metų pabaigos įvyko mažiausiai 18 susitikimų, per kuriuos 8-ių vietos vairavimo mokyklų atstovai tarėsi dėl kainų. Po susitikimų jie aktyviai stebėdavo vieni kitų paslaugų įkainius, susirašinėjo ir ragino taikyti sutartas kainas. KT nurodo, kad susirašinėdami tarpusavyje apie paslaugų kainas, Kauno mokyklų atstovai vartojo kodinius išsireiškimus – „mokymų kokybė“, pvz.: „Stengsimės mokymo kokybę padidinti ne tik B, bet visas [kategorijas]“; „Primenu, kad susireguliavome mokymo kokybę“.

Konkurencijos tarybos surinktais duomenimis, iki 2016 m. balandžio B kategorijos vairavimo kursų kaina sostinėje svyravo nuo 270 Eur iki 419 Eur, o C, CE ir D kategorijų – nuo 480 Eur iki 732 Eur. Nuo 2016 m. liepos daugumos Vilniuje veikiančių vairavimo mokyklų įkainiai gerokai pakilo ir tapo beveik vienodi: B kategorijos kursų kaina siekė apie 500 Eur, C, CE ir D – nuo 700 iki 1.100 Eur.

Kaune vairavimo mokyklų įkainiai suvienodinti keliais etapais: 2016 m. liepos pabaigoje B kategorijos vairavimo kursų kainos pakilo nuo 225–277 Eur iki 350 Eur, dar po dviejų mėnesių – iki 375 Eur.

Galima atlyginti žalą

2016 m. liepos mėn. nustatyti įkainiai daugumoje sostinės vairavimo mokyklų nesikeitė dvejus metus ir sumažėjo 2018 m. vasarą, KT įtariamiems pažeidėjams išsiuntus tyrimo išvadas. Tuo tarpu Kaune vairavimo kursai atpigo po Konkurencijos tarybos patikrinimų, atliktų 2016 m. rudenį.

„Kartelinį susitarimą sudariusios vairavimo mokyklos siekė nustatyti aukštesnes paslaugų kainas ir išvengti tarpusavio konkurencijos, dėl ko labiausiai nukentėjo vartotojai. Kai kartelis buvo išardytas, vairavimo mokymo paslaugos ėmė pigti“, – pranešime cituojamas Šarūnas Keserauskas, KT pirmininkas.

Jis taip pat nurodo, kad Konkurencijos įstatyme numatytos taisyklės, pagal kurias nuo konkurencijos teisės pažeidimų nukentėję asmenys gali kreiptis į teismą ir reikalauti žalos atlyginimo iš tokį pažeidimą padariusio ūkio subjekto.

Per 0,5 mln. Eur baudų

Įvertinusi pažeidimo trukmę, sunkinančias ir lengvinančias aplinkybes, Konkurencijos taryba už kartelinį susitarimą pažeidėjoms iš viso skyrė 574.400 Eur baudų.

[infogram id="63a37113-3fad-41b2-a216-7eb13e6e0ba4" prefix="pxu" format="interactive" title="Baudos vairavimo instruktoriams už kartelį"]

Nutarimas per 20 dienų nuo jo paskelbimo Konkurencijos tarybos svetainėje dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Neabejotinai skųs

VŽ kol kas negavo LVMA komentaro dėl šio sprendimo.

Domas Aukščionis, didžiausią baudą gavusios bendrovės „LDV Unio“ direktoriaus pavaduotojas, VŽ tvirtino, kad jie nesutinka nei su paskirtos baudos dydžiu, nei su kaltinimais dalyvavus karteliniame susitarime ar jį organizavus.

„Kainas kėlėm, bet daug kas yra neatskleista. Tarkim, nuo 2016 m., remiantis Europos Sąjungos direktyva, populiariausiome vairavimo mokymų kategorijoms buvo įvestas PVM mokestis. Kainos visada keičiasi: žiemą mažėja, vasarą – kyla. Nėra taip, kad tos kainos yra daug metų vienodos. Tų korekcijų buvo visuomet, bet dabar kažkodėl sudomino šitos. Be to, mes į tą tyrimą, vykstantį nuo 2016 m., įtraukti tik praeitų metų rudenį, jei neklystu", – pasakojo p. Aukščionis.

„Baudė iš eilės“

Adolfas Pilipavičius, kurio vadovaujama įmonė „Adpilis“ buvo pripažinta dalyvausi karteliniame susitarime, neslepia pasipiktinimo tokiu sprendimu.

„Pagal visus jų parodomus dokumentus, aš tik po metų laiko pakėliau kainas po to vadinamo susitarimo. Tai kaip man reikia išgyventi, jeigu visi kainas pakėlė 2016, o aš – 2017 metais? – retoriškai klausė jis. – Ne už savaitės, ne už mėnesio, o tik po metų! Jie atvažiavę manęs klausė ir bandė mane prie kažko tai pritempti. Paskui paėmė nubaudė visus iš eilės. Čia viskas padaryta iš kažkokių bendrų kalbų. Be to, mano įmonė vykdo trijų rūšių veiklą: mes mokome vairuotojus, laivavedžius ir vedame darbų saugos mokymus. Jie prašė parodyti pajamas pagal veiklą ir aš tai išdėsčiau. Bet jie baudą skaičiuoja pagal visos bendrovės pajamas.“

„Adpilio“ savininkas argumentavo kad jam, turinčiam tris skirtingas veiklos sritis, nėra jokios prasmės dalyvauti atskirų sričių karteliuose.

„Aš galiu viską patvirtinti skaičiais. Aš to visai nesitikėjau. Man čia buvo smūgis žemiau bambos, liaudiškai sakant“, – piktinosi verslininkas. Jis tvirtino, kad KT neturi jokio dokumento, įrodančio jo dalyvavimą minėtuose susirinkimuose, ir jis šį sprendimą neabejotinai skųs.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Seimas imasi taršių automobilių mokesčio įvedimo 

Seimas sutiko pradėti svarstyti su kitų metų biudžetu susijusio taršių automobilių registracijos mokesčio, iš...

Vėsiname prieššventinę karštinę Verslo tribūna

Dovanos artimiesiems Kalėdų ir Naujųjų metų proga, Juodojo penktadienio nuolaidos – kalendorinių metų...

Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
„Baltic Ground Services“ į elektrinius autobusus investuoja 30 mln. Eur

Antžeminės orlaivių priežiūros bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) investuoja 30 mln. Eur į elektrinius...

Darbo tęsti nesutinkanti Lietuvos pašto valdyba: reikalaujami sprendimai būtų žalingi 11

Jaroslavo Narkevičiaus, susisiekimo ministro, atleisti Lietuvos pašto valdybos nariai nesutinka tęsti darbo,...

Pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija 1

Iki kitų metų vasaros planuojama parengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategiją, kuria siekiama...

„Rail Balticos“ terminalo Taline architektūrinį konkursą laimėjo „Zaha Hadid Architects“ ir „Esplan“  1

Europinės vėžės „Rail Baltica“ terminalą Estijos sostinėje gali projektuoti viena garsiausių architektūros...

Statyba ir NT
2019.11.11
3 PL Kompleksinė logistika – optimalūs sprendimai, taupantys laiką ir pinigus Verslo tribūna

Šiandienos ekonomika reikalauja, kad verslas veiktų efektyviai visose grandyse. Situacija rinkose sparčiai...

„Jaguar“: po nauju žvėries kailiu plaka ta pati širdis Verslo tribūna

Miesto visureigis – toks yra naujasis „jaguaro“ pavidalas. Tiems, kas mano, kad kartu su elegantiško sedano...

Verslo aplinka
2019.11.11
Vienas didžiausių Europos vežėjų skelbia suvaldęs krizę  Premium

Pastaruoju metu prastėjančius rodiklius fiksavusi Vengrijos įmonė „Waberer’s International“ skelbia apie...

Rengiamasi rekonstruoti „Via Baltica“ ruožą iki Lenkijos sienos 4

Kelių direkcija rengiasi maždaug 300 mln. vertės „Via Baltica“ atkarpos nuo Marijampolės iki sienos su...

Verslo aplinka
2019.11.10
Į Klaipėdą atvyko naujas „Novatek“ dujų krovinys

Į Klaipėdą sekmadienį atplaukė naujas nedidelis Rusijos dujų kompanijos „Novatek“ suskystintųjų gamtinių dujų...

Verslo aplinka
2019.11.10
Buvęs „Daimler“ vadovas: dievinu E. Muską, bet „Tesla“ vokiečių neaplenks 6

Elonas Muskas populiarindamas elektromobilius padarė milžinišką darbą, tačiau Vokietijos automobilių...

Automobiliai
2019.11.09
Vilniaus savivaldybė pasirašė 31 mln. Eur sankryžos rekonstrukcijos sutartį 7

Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis penktadienį pranešė pasirašęs 31 mln. Eur...

Statyba ir NT
2019.11.08
„Rail Balticos“ progresą atidžiai stebi ir užsienio investuotojai Premium

Ignas Degutis, „Rail Balticos“ projektą įgyvendinančios bendros Lietuvos, Latvijos ir Esti­jos įmonės „RB...

Vilniaus Konstitucijos prospekte keičiasi eismo organizavimas

Sostinės Konstitucijos pr. ties Linkmenų g. pradėti eismo organizavimo pakeitimai - šioje vietoj ilgės eismo...

G. Žiemelio verslas beldžiasi į obligacijų rinką – skolinsis 300 mln. USD 9

Lietuvos aviacijos paslaugų grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) tarptautinėse rinkose netrukus pradės platinti...

Rinkos
2019.11.08
Įkrovos tinklo plėtra: viena jungtis – keturiems elektromobiliams Premium 10

Kitais metais elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas turėtų viršyti paklausą, o viena vieša įkrovimo...

M. Bartuška: tranzitinių krovinių apimtys mažėja  1

Sumažėjus per Lietuvą gabenamų Rusijos krovinių, „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo apimtys šiemet gali...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau