Klaipėdą aplankė didžiausias uosto istorijoje laivas
FOTOGALERIJA MSC Ingy Klaipėdoje (11 nuotr.)
Trečiadienį į Klaipėdos uostą bandomuoju reisu įplaukė didžiausias laivybos linijos Mediterranean Shipping Company (MSC) valdomas laivas 19.462 TEU (sąlyginių konteinerių) talpos MSC Ingy.
Šis laivas, priskiriamas ULCV (Ultra Large Container Vessel) klasės laivams, tapo didžiausiu laivu, kada nors atplaukusiu į Lietuvos jūrų uostą. Jo ilgis siekia 400 m, plotis 59 m. Iki šiol didžiausi laivai, pasiekę Klaipėdos uostą, buvo 13.119 TEU talpos, 366 metrų ilgio bei 48 metrų pločio konteinervežiai.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJUD) pranešime skelbiama, kad sėkmingas MSC Ingy vizitas uosto statusą leido kilstelėti į aukščiausią konteinerių lygą: iš 500 pasaulio uostų, į kuriuos MSC gabena krovinius, tik 37 (t. y. apie 7%) yra pasiruošę priimti ULCV klasės laivus. Baltijos jūroje tokie laivai iki šiol plaukdavo tik į Orhuso (Danija) ir Gdansko (Lenkija) konteinerių terminalus.
Wikipedia nurodomais duomenimis, MSC Ingy yra vienas didžiausių šiuo metu pasaulyje naudojamų laivų, nes nei vieno jų ilgis neviršija 400 m.
Pasauliniai maršrutai
Laivas prišvartuotas prie LKAB Klaipėdos Smeltė krantinių čia veikia tarptautinis krovinių paskirstymo centras. Šiuo metu į Klaipėdos Smeltės konteinerių terminalą reguliariai, kartą per savaitę, plaukia 5.0007.000 TEU talpos okeaniniai laivai, gabenantys konteinerius Australia Express maršrutu bei jungiantys Klaipėdą su svarbiais tranzitiniais Europos bei Rytų šalių uostais: Londonu (Anglija), Antverpenu (Belgija), Valensija (Ispanija), Neapoliu (Italija), King-Abdula (Saudo Arabija), Singapūru, Kolombu (Šri Lanka), Sidnėjumi (Australija) ir kitais. Vienu kartu į šiuo laivus Klaipėdoje pakraunama ir iš jų iškraunama iki 6.000 TEU, didžioji dalis konteinerių vėliau paskirstoma fideriniais laivais-konteinervežiais po kaimyninius uostus Suomijoje, Rusijoje, Estijoje bei kitose šalyse.
Laivas MSC Ingy plaukia Šilko maršrutu, kuriuo konteineriai gabenami iš Kinijos (Ningbo, Šanchajaus ir kt.), Pietų Korėjos (Kvangjango) bei Malaizijos (Tanjung Pelepas) uostų į Vakarų Europos uostus (Sinesą, Bremerhafeną, Gdanską, Roterdamą, Klaipėdą) bei iš Vakarų Europos į Tolimuosius Rytus. Klaipėdoje bus iškrauta ir pakrauta apie 1.100 TEU su Lietuvos ir Baltarusijos eksporto bei importo kroviniais, skirtais dešimtims siuntėjų ir gavėjų. Kadangi šis reisas bandomasis, nuspręsta laivo nepakrauti iki Klaipėdos uoste galiojančių ribinių grimzlės parametrų.
Iššūkis tarnyboms
Priimti didžiausių pasaulyje konteinervežių klasei priskiriamą laivą buvo tikras iššūkis uosto tarnyboms. Šio laivo įvedimui į Klaipėdos uostą buvo ruoštasi iš anksto. Vasarą Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos laivybos treniruokliuose MSC laivų kapitonai kartu su Klaipėdos locmanais atliko keliasdešimt ULCV laivų įplaukimo į uostą simuliacijų. Kaskart buvo keičiami navigacijai įtakos galintys turėti parametrai: vėjo ir srovių stiprumas, kryptis, laivo pakrovimo laipsnis, modeliuojamos įvairios galimos situacijos.
KVJUD pranešime minima, kad MSC operacijų centro Ženevoje atstovai patvirtino, jog Klaipėdos uosto locmanų, Klaipėdos Smeltės konteinerių terminalo ir buksyravimo kompanijos Towmar Baltic bei kitų susijusių institucijų ir kompanijų darbas priimant MSC Ingy įvertintas kaip aukšto profesionalumo, visapusiškai atitinkantis lūkesčius. Tikimasi, 2019 metų pradžioje MSC nuspręs plaukti į Klaipėdą ULCV laivais reguliariai.
Ruošiasi plėtrai
Prognozuojama, kad konteinerių krova Klaipėdos uoste ir toliau augs. Šiam augimui besiruošianti Klaipėdos Smeltė pradėjo naujų sandėliavimo aikštelių statybą, pasirašė sutartį su Suomijos kompanija Konecranes 12-kai modernių konteinerinių kranų įsigyti. Planuojama, kad investavus apie 65 mln. Eur, 2020 m. Klaipėdos Smeltės konteinerių terminalo pajėgumas pasieks 800.000 konteinerių arba 1,2 mln. TEU. Šiuo metu Klaipėdos Smeltėje dirba apie 310 darbuotojų, nuo gegužės mėnesio papildomai priimta ir apmokyta 60 specialistų.
Klaipėdos uoste konteinerių krovos kreivė sparčiai kyla aukštyn. Palyginti su praėjusiais metais, šiemet konteinerių Klaipėdoje kraunama beveik 60% daugiau nei pernai (2017 m. sausį-spalį krauta 430.974 TEU, o 2018 sausį-spalį 677.350 TEU). . Prie šio augimo prisideda ir kita uoste konteinerius kraunanti bendrovė UAB Klaipėdos konteinerių terminalas. Šios kompanijos krovos apimtis šiais metais išaugo daugiau kaip 20%.
Tikimasi, kad konteinerinės krovos augimo tendencijos išsilaikys ir toliau, mat pagerėjo sąlygos į Klaipėdos uostą atplaukiantiems konteineriniams laivams praėjusį mėnesį įsigaliojo susisiekimo ministro įsakymas, kuriuo buvo sumažintos uosto rinkliavos laivams, kurių bendroji talpa (BT) didesnė kaip 60.000 vienetų.
Po investicijų augimas
Nuo 2008 m. rugsėjo pagrindinė LKAB Klaipėdos Smeltė akcininkė yra tarptautinė konteinerių terminalų operatorė Terminal Investment Limited (TIL) su centrine būstine Ženevoje (Šveicarija). TIL valdo kontrolinius akcijų paketus arba akcijų dalį 38-se konteinerių terminaluose, esančiuose 24 valstybėse, penkiuose pasaulio žemynuose. Kompanija investuoja į terminalų plėtrą tuose uostuose, į kuriuos konteinerių srautus ketina nukreipti pagrindinė klientė ir TIL kontrolinį akcijų paketą valdanti laivybos kompanija MSC. 20082017 m. laikotarpiu TIL, bendradarbiaudama su Europos rekonstrukcijos ir plėtros banku bei SEB banku, investavo daugiau kaip 75 mln. Eur į konteinerių paskirstymo centro Klaipėdos Smeltėje statybą bei kompanijos modernizavimą: 35 mln. Eur skirti įsigyti šiuolaikinius STS ir RTG tipo uosto kranus bei kitą krovos techniką, 38 mln. Eur investuoti į konteinerių sandėliavimo aikštelių bei modernios technikos priežiūros ir remonto dirbtuvių statybą, likusi investicijų dalis teko šiuolaikinei konteinerių terminalo valdymo programinei įrangai bei kitoms reikmėms. 2017 m. bendrovė perkrovė 180.000 TEU, 2018 m. planuojama pasiekti 380.000 TEU apyvartą.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti