Klaipėdą aplankė didžiausias uosto istorijoje laivas

Publikuota: 2018-12-19
Atnaujinta 2018-12-19 18:08

Trečiadienį į Klaipėdos uostą bandomuoju reisu įplaukė didžiausias laivybos linijos „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) valdomas laivas – 19.462 TEU (sąlyginių konteinerių) talpos „MSC Ingy“.

Šis laivas, priskiriamas ULCV („Ultra Large Container Vessel“) klasės laivams, tapo didžiausiu laivu, kada nors atplaukusiu į Lietuvos jūrų uostą. Jo ilgis siekia 400 m, plotis – 59 m. Iki šiol didžiausi laivai, pasiekę Klaipėdos uostą, buvo 13.119 TEU talpos, 366 metrų ilgio bei 48 metrų pločio konteinervežiai.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJUD) pranešime skelbiama, kad sėkmingas „MSC Ingy“ vizitas uosto statusą leido kilstelėti į „aukščiausią konteinerių lygą“: iš 500 pasaulio uostų, į kuriuos MSC gabena krovinius, tik 37 (t. y. apie 7%) yra pasiruošę priimti ULCV klasės laivus. Baltijos jūroje tokie laivai iki šiol plaukdavo tik į Orhuso (Danija) ir Gdansko (Lenkija) konteinerių terminalus.

„Wikipedia“ nurodomais duomenimis, „MSC Ingy“ yra vienas didžiausių šiuo metu pasaulyje naudojamų laivų, nes nei vieno jų ilgis neviršija 400 m.

Pasauliniai maršrutai

Laivas prišvartuotas prie LKAB „Klaipėdos Smeltė“ krantinių – čia veikia tarptautinis krovinių paskirstymo centras.  Šiuo metu į „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalą reguliariai, kartą per savaitę, plaukia 5.000–7.000 TEU talpos okeaniniai laivai, gabenantys konteinerius „Australia Express“ maršrutu bei jungiantys Klaipėdą su svarbiais tranzitiniais Europos bei Rytų šalių uostais: Londonu (Anglija), Antverpenu (Belgija), Valensija (Ispanija), Neapoliu (Italija), King-Abdula (Saudo Arabija), Singapūru, Kolombu (Šri Lanka), Sidnėjumi (Australija) ir kitais. Vienu kartu į šiuo laivus Klaipėdoje pakraunama ir iš jų iškraunama iki 6.000 TEU, didžioji dalis konteinerių vėliau paskirstoma fideriniais laivais-konteinervežiais po kaimyninius uostus Suomijoje, Rusijoje, Estijoje bei kitose šalyse.

Laivas „MSC Ingy“ plaukia „Šilko“ maršrutu, kuriuo konteineriai gabenami iš Kinijos (Ningbo, Šanchajaus ir kt.), Pietų Korėjos (Kvangjango) bei Malaizijos (Tanjung Pelepas) uostų į Vakarų Europos uostus (Sinesą, Bremerhafeną, Gdanską, Roterdamą, Klaipėdą) bei iš Vakarų Europos į Tolimuosius Rytus. Klaipėdoje bus iškrauta ir pakrauta apie 1.100 TEU su Lietuvos ir Baltarusijos eksporto bei importo kroviniais, skirtais dešimtims siuntėjų ir gavėjų. Kadangi šis reisas bandomasis, nuspręsta laivo nepakrauti iki Klaipėdos uoste galiojančių ribinių grimzlės parametrų.

Iššūkis tarnyboms

Priimti didžiausių pasaulyje konteinervežių klasei priskiriamą laivą buvo tikras iššūkis uosto tarnyboms. Šio laivo įvedimui į Klaipėdos uostą buvo ruoštasi iš anksto. Vasarą Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos laivybos treniruokliuose MSC laivų kapitonai kartu su Klaipėdos locmanais atliko keliasdešimt ULCV laivų įplaukimo į uostą simuliacijų. Kaskart buvo keičiami navigacijai įtakos galintys turėti parametrai: vėjo ir srovių stiprumas, kryptis, laivo pakrovimo laipsnis, modeliuojamos įvairios galimos situacijos.

KVJUD pranešime minima, kad MSC operacijų centro Ženevoje atstovai patvirtino, jog Klaipėdos uosto locmanų, „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalo ir buksyravimo kompanijos „Towmar Baltic“ bei kitų susijusių institucijų ir kompanijų darbas priimant „MSC Ingy“ įvertintas kaip aukšto profesionalumo, visapusiškai atitinkantis lūkesčius. Tikimasi, 2019 metų pradžioje MSC nuspręs plaukti į Klaipėdą ULCV laivais reguliariai.

Ruošiasi plėtrai

Prognozuojama, kad konteinerių krova Klaipėdos uoste ir toliau augs. Šiam augimui besiruošianti „Klaipėdos Smeltė“ pradėjo naujų sandėliavimo aikštelių statybą, pasirašė sutartį su Suomijos kompanija „Konecranes“ 12-kai modernių konteinerinių kranų įsigyti. Planuojama, kad investavus apie 65 mln. Eur, 2020 m. „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalo pajėgumas pasieks 800.000 konteinerių arba 1,2 mln. TEU. Šiuo metu „Klaipėdos Smeltėje“ dirba apie 310 darbuotojų, nuo gegužės mėnesio papildomai priimta ir apmokyta 60 specialistų.

Klaipėdos uoste konteinerių krovos kreivė sparčiai kyla aukštyn. Palyginti su praėjusiais metais, šiemet konteinerių Klaipėdoje kraunama beveik 60% daugiau nei pernai (2017 m. sausį-spalį krauta 430.974 TEU, o 2018 sausį-spalį – 677.350 TEU). . Prie šio augimo prisideda ir kita uoste konteinerius kraunanti bendrovė – UAB Klaipėdos konteinerių terminalas. Šios kompanijos krovos apimtis šiais metais išaugo daugiau kaip 20%.

Tikimasi, kad konteinerinės krovos augimo tendencijos išsilaikys ir toliau, mat pagerėjo sąlygos į Klaipėdos uostą atplaukiantiems konteineriniams laivams – praėjusį mėnesį įsigaliojo susisiekimo ministro įsakymas, kuriuo buvo sumažintos uosto rinkliavos laivams, kurių bendroji talpa (BT) didesnė kaip 60.000 vienetų.

Po investicijų – augimas

Nuo 2008 m. rugsėjo pagrindinė LKAB „Klaipėdos Smeltė“ akcininkė yra tarptautinė konteinerių terminalų operatorė „Terminal Investment Limited“ (TIL) su centrine būstine Ženevoje (Šveicarija). TIL valdo kontrolinius akcijų paketus arba akcijų dalį 38-se konteinerių terminaluose, esančiuose 24 valstybėse, penkiuose pasaulio žemynuose. Kompanija investuoja į terminalų plėtrą tuose uostuose, į kuriuos konteinerių srautus ketina nukreipti pagrindinė klientė ir TIL kontrolinį akcijų paketą valdanti laivybos kompanija MSC. 2008–2017 m. laikotarpiu TIL, bendradarbiaudama su Europos rekonstrukcijos ir plėtros banku bei SEB banku, investavo daugiau kaip 75 mln. Eur į konteinerių paskirstymo centro „Klaipėdos Smeltėje“ statybą bei kompanijos modernizavimą: 35 mln. Eur skirti įsigyti šiuolaikinius STS ir RTG tipo uosto kranus bei kitą krovos techniką, 38 mln. Eur investuoti į konteinerių sandėliavimo aikštelių bei modernios technikos priežiūros ir remonto dirbtuvių statybą, likusi investicijų dalis teko šiuolaikinei konteinerių terminalo valdymo programinei įrangai bei kitoms reikmėms. 2017 m. bendrovė perkrovė 180.000 TEU, 2018 m. planuojama pasiekti 380.000 TEU apyvartą.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Autonominių automobilių kūrėjai Europoje – be pinigų, bet ambicingi Premium 5

Toli nuo plačių ir saulėtų JAV Kalifornijos ir Arizonos valstijų kelių, kuriuose jau pradedami bandyti...

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos 14 pervažų 3

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos svarbiausias Lietuvos pervažas. Bendrovės valdyba patvirtino 14...

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės kol kas neveikia

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės – tikimasi, kad jos rajone paskatins elektromobilių...

Nuostolingą bendrovę prisijungęs Lietuvos paštas suerzino konkurentus Premium 16

Lietuvos pašto sprendimas prisijungti „LP Express“ siuntų terminalus valdžiusią savo antrinę AB „Baltic Post“...

„Klaipėdos Smeltę“ akcininkai MSC paliko be dalies krovinių Premium

Klaipėdos uostas prarado konteinerių laivybos regioninio centro statusą – laivybos milžinė MSC didžiuosius...

Verslo aplinka
2019.07.19
„Lufthansa“ testuoja naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą metodą 12

Oro bendrovė „Lufthansa“ ir jos antrinė įmonė „Swiss Airlines“ bando naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą...

Paslaugos
2019.07.18
„LG Cargo“ gavo „Milsos“ užsakymą vežti skaldą

„Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „LG CARGO“ pasirašė ilgalaikio bendradarbiavimo susitarimą su...

Manoma, kad „Orlen Lietuva“ įsivežė užterštos rusiškos naftos 

Naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“, tikėtina, atsigabeno chloru užterštos rusiškos naftos krovinį.

Pramonė
2019.07.18
S. Skvernelis žada NT ir taršių automobilių mokesčius   36

Naujų mokesčių bei didesnio jų progresyvumo Lietuvai nepavys išvengti, sako laikinasis premjeras. Sauliaus...

Verslo aplinka
2019.07.18
Prekybos karai mažina krovininio oro transporto poreikį pasaulyje Premium 3

Tarptautinė oro transporto asociacija IATA skelbia apie mažėjančią krovininio oro transporto paklausą, bet...

Tuščių konteinerių kaina – beveik 18 mlrd. Eur per metus  Premium 2

Konteineriais gabenama 95% pasaulio prekių, tačiau trečdalis jų keliauja tušti. Specialistai komentuoja, kad...

SGD terminalo išlaikymo našta mažės nuo gruodžio, žada premjeras  1

Premjeras Saulius Skvernelis tikisi, kad nuo gruodžio 1 d. pavyks sumažinti suskystintų gamtinių...

Pramonė
2019.07.17
Į kelių priežiūrą per ateinančius dvejus metus ketinama investuoti apie 1 mlrd. Eur 11

Šalies kelių priežiūrai finansuoti 2020–2021 metais ketinama skirti apie 1 mlrd. Eur. Pasak Lietuvos...

„Lietuvos geležinkeliai“: duomenų apie „Sigmen“ grėsmę nacionaliniam saugumui nėra 1

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ skelbia, kad kreipėsi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti...

„Klaipėdos konteinerių terminalas“ pasistiprino naujais kranais

Bendrovė „Klaipėdos konteinerių terminalas“ (KKT) pradėjo dirbti su nauju, universalios paskirties uosto...

Šviesoforuose nuo kitų metų nebeliks dešiniojo posūkio lentelių 45

Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles – nuo ateinančių metų šviesoforuose...

„Transporent“ gavo 7,8 mln. Eur Lietuvos pašto užsakymą 9

Automobilių nuomos įmonė „Transporent“ gavo 7,755 mln. Eur valstybės valdomo Lietuvos pašto užsakymą – ji...

Vilnius už 19 mln. Eur pirks 50 naujų autobusų 2

Vilnius už 19,36 mln. Eur pirks 50 naujų žemagrindžių autobusų – juos savivaldybei parduos konkursą laimėjusi...

Ruošiasi sutvarkyti neasfaltuotą gatvę Vilniaus Šnipiškėse

Vilniaus miesto savivaldybė ruošiasi sutvarkyti Šnipiškėse esančią Krokuvos gatvę, kurios dalis vis dar...

Statyba ir NT
2019.07.16
Vilnių sieks paversti siuntų iš Kinijos logistikos centru Europoje 5

„Lietuvos geležinkeliai“ krovinius iš Kinijos rengiasi gabenti tiesiogiai, be logistikos partnerių, o...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau