Klaipėdą aplankė didžiausias uosto istorijoje laivas

Publikuota: 2018-12-19
Atnaujinta 2018-12-19 18:08

Trečiadienį į Klaipėdos uostą bandomuoju reisu įplaukė didžiausias laivybos linijos „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) valdomas laivas – 19.462 TEU (sąlyginių konteinerių) talpos „MSC Ingy“.

Šis laivas, priskiriamas ULCV („Ultra Large Container Vessel“) klasės laivams, tapo didžiausiu laivu, kada nors atplaukusiu į Lietuvos jūrų uostą. Jo ilgis siekia 400 m, plotis – 59 m. Iki šiol didžiausi laivai, pasiekę Klaipėdos uostą, buvo 13.119 TEU talpos, 366 metrų ilgio bei 48 metrų pločio konteinervežiai.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJUD) pranešime skelbiama, kad sėkmingas „MSC Ingy“ vizitas uosto statusą leido kilstelėti į „aukščiausią konteinerių lygą“: iš 500 pasaulio uostų, į kuriuos MSC gabena krovinius, tik 37 (t. y. apie 7%) yra pasiruošę priimti ULCV klasės laivus. Baltijos jūroje tokie laivai iki šiol plaukdavo tik į Orhuso (Danija) ir Gdansko (Lenkija) konteinerių terminalus.

„Wikipedia“ nurodomais duomenimis, „MSC Ingy“ yra vienas didžiausių šiuo metu pasaulyje naudojamų laivų, nes nei vieno jų ilgis neviršija 400 m.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasauliniai maršrutai

Laivas prišvartuotas prie LKAB „Klaipėdos Smeltė“ krantinių – čia veikia tarptautinis krovinių paskirstymo centras.  Šiuo metu į „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalą reguliariai, kartą per savaitę, plaukia 5.000–7.000 TEU talpos okeaniniai laivai, gabenantys konteinerius „Australia Express“ maršrutu bei jungiantys Klaipėdą su svarbiais tranzitiniais Europos bei Rytų šalių uostais: Londonu (Anglija), Antverpenu (Belgija), Valensija (Ispanija), Neapoliu (Italija), King-Abdula (Saudo Arabija), Singapūru, Kolombu (Šri Lanka), Sidnėjumi (Australija) ir kitais. Vienu kartu į šiuo laivus Klaipėdoje pakraunama ir iš jų iškraunama iki 6.000 TEU, didžioji dalis konteinerių vėliau paskirstoma fideriniais laivais-konteinervežiais po kaimyninius uostus Suomijoje, Rusijoje, Estijoje bei kitose šalyse.

Laivas „MSC Ingy“ plaukia „Šilko“ maršrutu, kuriuo konteineriai gabenami iš Kinijos (Ningbo, Šanchajaus ir kt.), Pietų Korėjos (Kvangjango) bei Malaizijos (Tanjung Pelepas) uostų į Vakarų Europos uostus (Sinesą, Bremerhafeną, Gdanską, Roterdamą, Klaipėdą) bei iš Vakarų Europos į Tolimuosius Rytus. Klaipėdoje bus iškrauta ir pakrauta apie 1.100 TEU su Lietuvos ir Baltarusijos eksporto bei importo kroviniais, skirtais dešimtims siuntėjų ir gavėjų. Kadangi šis reisas bandomasis, nuspręsta laivo nepakrauti iki Klaipėdos uoste galiojančių ribinių grimzlės parametrų.

Iššūkis tarnyboms

Priimti didžiausių pasaulyje konteinervežių klasei priskiriamą laivą buvo tikras iššūkis uosto tarnyboms. Šio laivo įvedimui į Klaipėdos uostą buvo ruoštasi iš anksto. Vasarą Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos laivybos treniruokliuose MSC laivų kapitonai kartu su Klaipėdos locmanais atliko keliasdešimt ULCV laivų įplaukimo į uostą simuliacijų. Kaskart buvo keičiami navigacijai įtakos galintys turėti parametrai: vėjo ir srovių stiprumas, kryptis, laivo pakrovimo laipsnis, modeliuojamos įvairios galimos situacijos.

KVJUD pranešime minima, kad MSC operacijų centro Ženevoje atstovai patvirtino, jog Klaipėdos uosto locmanų, „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalo ir buksyravimo kompanijos „Towmar Baltic“ bei kitų susijusių institucijų ir kompanijų darbas priimant „MSC Ingy“ įvertintas kaip aukšto profesionalumo, visapusiškai atitinkantis lūkesčius. Tikimasi, 2019 metų pradžioje MSC nuspręs plaukti į Klaipėdą ULCV laivais reguliariai.

Ruošiasi plėtrai

Prognozuojama, kad konteinerių krova Klaipėdos uoste ir toliau augs. Šiam augimui besiruošianti „Klaipėdos Smeltė“ pradėjo naujų sandėliavimo aikštelių statybą, pasirašė sutartį su Suomijos kompanija „Konecranes“ 12-kai modernių konteinerinių kranų įsigyti. Planuojama, kad investavus apie 65 mln. Eur, 2020 m. „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalo pajėgumas pasieks 800.000 konteinerių arba 1,2 mln. TEU. Šiuo metu „Klaipėdos Smeltėje“ dirba apie 310 darbuotojų, nuo gegužės mėnesio papildomai priimta ir apmokyta 60 specialistų.

Klaipėdos uoste konteinerių krovos kreivė sparčiai kyla aukštyn. Palyginti su praėjusiais metais, šiemet konteinerių Klaipėdoje kraunama beveik 60% daugiau nei pernai (2017 m. sausį-spalį krauta 430.974 TEU, o 2018 sausį-spalį – 677.350 TEU). . Prie šio augimo prisideda ir kita uoste konteinerius kraunanti bendrovė – UAB Klaipėdos konteinerių terminalas. Šios kompanijos krovos apimtis šiais metais išaugo daugiau kaip 20%.

Tikimasi, kad konteinerinės krovos augimo tendencijos išsilaikys ir toliau, mat pagerėjo sąlygos į Klaipėdos uostą atplaukiantiems konteineriniams laivams – praėjusį mėnesį įsigaliojo susisiekimo ministro įsakymas, kuriuo buvo sumažintos uosto rinkliavos laivams, kurių bendroji talpa (BT) didesnė kaip 60.000 vienetų.

Po investicijų – augimas

Nuo 2008 m. rugsėjo pagrindinė LKAB „Klaipėdos Smeltė“ akcininkė yra tarptautinė konteinerių terminalų operatorė „Terminal Investment Limited“ (TIL) su centrine būstine Ženevoje (Šveicarija). TIL valdo kontrolinius akcijų paketus arba akcijų dalį 38-se konteinerių terminaluose, esančiuose 24 valstybėse, penkiuose pasaulio žemynuose. Kompanija investuoja į terminalų plėtrą tuose uostuose, į kuriuos konteinerių srautus ketina nukreipti pagrindinė klientė ir TIL kontrolinį akcijų paketą valdanti laivybos kompanija MSC. 2008–2017 m. laikotarpiu TIL, bendradarbiaudama su Europos rekonstrukcijos ir plėtros banku bei SEB banku, investavo daugiau kaip 75 mln. Eur į konteinerių paskirstymo centro „Klaipėdos Smeltėje“ statybą bei kompanijos modernizavimą: 35 mln. Eur skirti įsigyti šiuolaikinius STS ir RTG tipo uosto kranus bei kitą krovos techniką, 38 mln. Eur investuoti į konteinerių sandėliavimo aikštelių bei modernios technikos priežiūros ir remonto dirbtuvių statybą, likusi investicijų dalis teko šiuolaikinei konteinerių terminalo valdymo programinei įrangai bei kitoms reikmėms. 2017 m. bendrovė perkrovė 180.000 TEU, 2018 m. planuojama pasiekti 380.000 TEU apyvartą.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rusija skelbia po išminavimo atidaranti Mariupolio uostą

Rusija trečiadienį pareiškė, kad jos pajėgų užimto Ukrainos pietrytinio Mariupolio miesto uostas vėl...

Verslo aplinka
2022.05.25
Naujos grėsmės transporto sektoriuje ir EK sprendimas kovai su jomis Premium

Tarptautinės logistikos ekspertams prognozuojant galimas naujas rizikas, ES vadovybė parengė šiam sektoriui...

Logistika
2022.05.25
Teismas: kol neišspręsta byla, VVT profsąjunga negali stabdyti darbuotojų sutarčių

Teismas neleido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai stabdyti darbuotojų sutarčių, kadangi...

Logistika
2022.05.25
BKT ateitis miglota: ieško naujų rinkų ir krovinių 22

Milijonų tonų Baltarusijos gamintojos „Belaruskalij“ trąšų nuo vasario netekęs Birių krovinių terminalas...

Logistika
2022.05.25
Ar obuoliaujame su Putinu?

Dievas sukūrė žmogų pagal savo atvaizdą, o Adomas, velnio paveiktas, nuraškė obuolį nuo draudžiamo medžio ir...

VŽ požiūris
2022.05.25
Teismas: VVT profsąjunga gali streikuoti užtikrindama 50% paslaugų 1

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant...

Vadyba
2022.05.24
Į Lietuvą iš Ukrainos atgabenti grūdai laukiami „Begoje“

Į Lietuvą antru bandomuoju traukiniu iš Ukrainos atgabenti grūdai bus kraunami per vieną didžiausių Klaipėdos...

Logistika
2022.05.24
Ukraina planuoja pradėti tiesti europinę geležinkelio vėžę 1

Ukraina pradės palaipsniui tiesti siaurąją europinę vėžę, kad sujungtų savo geležinkelį su Europos...

Logistika
2022.05.24
Baltijos jūros rytinės pakrantės regione Klaipėdos uostas pagal krovą išliko ketvirtas

Klaipėdos uostas, per šių metų keturis mėnesius perkrovęs 12,6 mln. t krovinių, tarp kitų Baltijos jūros...

Logistika
2022.05.24
ES vieneriems metams atšaukia muitus visam Ukrainos eksportui

Europos Sąjungos (ES) Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina...

Verslo aplinka
2022.05.24
„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Statyba ir NT
2022.05.24
Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

Statyba ir NT
2022.05.24
50% pajamas pernai didinusi „CityBee“ ieško naujų automobilių Premium 8

Didžiausia trumpalaikės nuomos platforma Baltijos šalyse pernai pasiekė istorinį pajamų rekordą, toliau...

Logistika
2022.05.24
Į Šeštokus atvyko antrasis traukinys iš Ukrainos

Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko antrasis bandomasis traukinys iš Ukrainos,...

Logistika
2022.05.23
Dviratininkų ir viešojo transporto eismas nuo birželio vyks kiek kitaip: įsigalioja keli nauji KET pakeitimai

Pirmąją vasaros dieną įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, labiausiai aktualūs dviračių,...

Logistika
2022.05.23
„Orlen Lietuva“: esame sukaupę bitumo atsargų Premium 1

Remontui sustabdyta Mažeikių naftos perdirbimo AB „Orlen Lietuva“ ramina, kad dėl bitumo stygiaus nutraukti...

Pramonė
2022.05.23
J. Adomavičius: sunku uždaryti įmonę Rusijoje, kai du mūsų akcininkai sėdi Baltarusijos kalėjime Premium 1

Jurgis Adomavičius, muitinės tarpininko paslaugas teikiančios įmonės „Bunasta“ vadovas, VŽ podkaste pasakoja,...

Logistika
2022.05.23
Vis dar į Rusiją važiuojantys vežėjai užsakymų turi ir iki metų galo Premium 5

ES pritaikė sankcijas Rusijos ir Baltarusijos vežėjams, tačiau veidrodinių sankcijų Rusija neįvedė. Todėl šia...

Logistika
2022.05.23
Tiekimo problemos privertė „Harley-Davidson“ stabdyti dalį gamybos

Motociklų gamintoja „Harley-Davidson“ paskelbė dviem savaitėms Jungtinėse Amerikos Valstijose sustabdžiusi...

Pramonė
2022.05.22
Programišiai kelia grėsmę pasaulio maisto tiekimo grandinėms

Išmanūs ūkiai, kuriuose žmones vis dažniau pakeičia technologijos, gali tapti programišių taikiniu. Dėl to...

Inovacijos
2022.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku