Klaipėdą aplankė didžiausias uosto istorijoje laivas

Publikuota: 2018-12-19
Atnaujinta 2018-12-19 18:08

Trečiadienį į Klaipėdos uostą bandomuoju reisu įplaukė didžiausias laivybos linijos „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) valdomas laivas – 19.462 TEU (sąlyginių konteinerių) talpos „MSC Ingy“.

Šis laivas, priskiriamas ULCV („Ultra Large Container Vessel“) klasės laivams, tapo didžiausiu laivu, kada nors atplaukusiu į Lietuvos jūrų uostą. Jo ilgis siekia 400 m, plotis – 59 m. Iki šiol didžiausi laivai, pasiekę Klaipėdos uostą, buvo 13.119 TEU talpos, 366 metrų ilgio bei 48 metrų pločio konteinervežiai.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJUD) pranešime skelbiama, kad sėkmingas „MSC Ingy“ vizitas uosto statusą leido kilstelėti į „aukščiausią konteinerių lygą“: iš 500 pasaulio uostų, į kuriuos MSC gabena krovinius, tik 37 (t. y. apie 7%) yra pasiruošę priimti ULCV klasės laivus. Baltijos jūroje tokie laivai iki šiol plaukdavo tik į Orhuso (Danija) ir Gdansko (Lenkija) konteinerių terminalus.

„Wikipedia“ nurodomais duomenimis, „MSC Ingy“ yra vienas didžiausių šiuo metu pasaulyje naudojamų laivų, nes nei vieno jų ilgis neviršija 400 m.

Pasauliniai maršrutai

Laivas prišvartuotas prie LKAB „Klaipėdos Smeltė“ krantinių – čia veikia tarptautinis krovinių paskirstymo centras.  Šiuo metu į „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalą reguliariai, kartą per savaitę, plaukia 5.000–7.000 TEU talpos okeaniniai laivai, gabenantys konteinerius „Australia Express“ maršrutu bei jungiantys Klaipėdą su svarbiais tranzitiniais Europos bei Rytų šalių uostais: Londonu (Anglija), Antverpenu (Belgija), Valensija (Ispanija), Neapoliu (Italija), King-Abdula (Saudo Arabija), Singapūru, Kolombu (Šri Lanka), Sidnėjumi (Australija) ir kitais. Vienu kartu į šiuo laivus Klaipėdoje pakraunama ir iš jų iškraunama iki 6.000 TEU, didžioji dalis konteinerių vėliau paskirstoma fideriniais laivais-konteinervežiais po kaimyninius uostus Suomijoje, Rusijoje, Estijoje bei kitose šalyse.

Laivas „MSC Ingy“ plaukia „Šilko“ maršrutu, kuriuo konteineriai gabenami iš Kinijos (Ningbo, Šanchajaus ir kt.), Pietų Korėjos (Kvangjango) bei Malaizijos (Tanjung Pelepas) uostų į Vakarų Europos uostus (Sinesą, Bremerhafeną, Gdanską, Roterdamą, Klaipėdą) bei iš Vakarų Europos į Tolimuosius Rytus. Klaipėdoje bus iškrauta ir pakrauta apie 1.100 TEU su Lietuvos ir Baltarusijos eksporto bei importo kroviniais, skirtais dešimtims siuntėjų ir gavėjų. Kadangi šis reisas bandomasis, nuspręsta laivo nepakrauti iki Klaipėdos uoste galiojančių ribinių grimzlės parametrų.

Iššūkis tarnyboms

Priimti didžiausių pasaulyje konteinervežių klasei priskiriamą laivą buvo tikras iššūkis uosto tarnyboms. Šio laivo įvedimui į Klaipėdos uostą buvo ruoštasi iš anksto. Vasarą Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos laivybos treniruokliuose MSC laivų kapitonai kartu su Klaipėdos locmanais atliko keliasdešimt ULCV laivų įplaukimo į uostą simuliacijų. Kaskart buvo keičiami navigacijai įtakos galintys turėti parametrai: vėjo ir srovių stiprumas, kryptis, laivo pakrovimo laipsnis, modeliuojamos įvairios galimos situacijos.

KVJUD pranešime minima, kad MSC operacijų centro Ženevoje atstovai patvirtino, jog Klaipėdos uosto locmanų, „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalo ir buksyravimo kompanijos „Towmar Baltic“ bei kitų susijusių institucijų ir kompanijų darbas priimant „MSC Ingy“ įvertintas kaip aukšto profesionalumo, visapusiškai atitinkantis lūkesčius. Tikimasi, 2019 metų pradžioje MSC nuspręs plaukti į Klaipėdą ULCV laivais reguliariai.

Ruošiasi plėtrai

Prognozuojama, kad konteinerių krova Klaipėdos uoste ir toliau augs. Šiam augimui besiruošianti „Klaipėdos Smeltė“ pradėjo naujų sandėliavimo aikštelių statybą, pasirašė sutartį su Suomijos kompanija „Konecranes“ 12-kai modernių konteinerinių kranų įsigyti. Planuojama, kad investavus apie 65 mln. Eur, 2020 m. „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalo pajėgumas pasieks 800.000 konteinerių arba 1,2 mln. TEU. Šiuo metu „Klaipėdos Smeltėje“ dirba apie 310 darbuotojų, nuo gegužės mėnesio papildomai priimta ir apmokyta 60 specialistų.

Klaipėdos uoste konteinerių krovos kreivė sparčiai kyla aukštyn. Palyginti su praėjusiais metais, šiemet konteinerių Klaipėdoje kraunama beveik 60% daugiau nei pernai (2017 m. sausį-spalį krauta 430.974 TEU, o 2018 sausį-spalį – 677.350 TEU). . Prie šio augimo prisideda ir kita uoste konteinerius kraunanti bendrovė – UAB Klaipėdos konteinerių terminalas. Šios kompanijos krovos apimtis šiais metais išaugo daugiau kaip 20%.

Tikimasi, kad konteinerinės krovos augimo tendencijos išsilaikys ir toliau, mat pagerėjo sąlygos į Klaipėdos uostą atplaukiantiems konteineriniams laivams – praėjusį mėnesį įsigaliojo susisiekimo ministro įsakymas, kuriuo buvo sumažintos uosto rinkliavos laivams, kurių bendroji talpa (BT) didesnė kaip 60.000 vienetų.

Po investicijų – augimas

Nuo 2008 m. rugsėjo pagrindinė LKAB „Klaipėdos Smeltė“ akcininkė yra tarptautinė konteinerių terminalų operatorė „Terminal Investment Limited“ (TIL) su centrine būstine Ženevoje (Šveicarija). TIL valdo kontrolinius akcijų paketus arba akcijų dalį 38-se konteinerių terminaluose, esančiuose 24 valstybėse, penkiuose pasaulio žemynuose. Kompanija investuoja į terminalų plėtrą tuose uostuose, į kuriuos konteinerių srautus ketina nukreipti pagrindinė klientė ir TIL kontrolinį akcijų paketą valdanti laivybos kompanija MSC. 2008–2017 m. laikotarpiu TIL, bendradarbiaudama su Europos rekonstrukcijos ir plėtros banku bei SEB banku, investavo daugiau kaip 75 mln. Eur į konteinerių paskirstymo centro „Klaipėdos Smeltėje“ statybą bei kompanijos modernizavimą: 35 mln. Eur skirti įsigyti šiuolaikinius STS ir RTG tipo uosto kranus bei kitą krovos techniką, 38 mln. Eur investuoti į konteinerių sandėliavimo aikštelių bei modernios technikos priežiūros ir remonto dirbtuvių statybą, likusi investicijų dalis teko šiuolaikinei konteinerių terminalo valdymo programinei įrangai bei kitoms reikmėms. 2017 m. bendrovė perkrovė 180.000 TEU, 2018 m. planuojama pasiekti 380.000 TEU apyvartą.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Trys kaimynės negali (ne)būti konkurentės Premium

Lietuva su Latvija niekaip nenubrėžia jūros sienos, latviai flirtuoja su baltarusiais, kad šie savo prekių...

„CityBee“ startavo Latvijoje ir Estijoje: pradžia – krovininiai automobiliai Premium 1

Šiemet įsigyti daugiau kaip 5.000 automobilių ir plėstis gretimose šalyse suplanavusi automobilių dalijimosi...

„FL Technics“ pardavimų vadovė: klientų pasitikėjimą augina įvykdyti sudėtingi užsakymai 4

„Dirbti su naujais rimtais klientais mes pradėdavome nuo labai sudėtingų užsakymų. Jie patikėdavo mums...

Pardavimai
2019.04.21
Lietuvos vidaus vandenyse paskelbtas naujas laivybos sezonas  2

Susisiekimo ministerija praneša, kad šių metų balandžio 16 d. oficialiai pradėtas naujasis laivybos...

Niujorko automobilių parodoje – korėjiečių pasirodymas ir „Jaguar“ triumfas  Premium 1

Penktadienį plačiajai publikai duris atvėrusioje Niujorko automobilių parodoje – išvakarėse paskelbti...

Automobiliai
2019.04.20
„Kauno kelių“ apyvarta truputį augo, pelnas mažėjo

Kelių tiesimo, remonto ir priežiūros UAB „Kauno keliai“ praėjusiais metais kiek didino pardavimo pajamas,...

Statyba ir NT
2019.04.19
Europos Parlamentas apribojo sunkvežimių taršą 2

Nuo 2025 m. nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15%, o nuo 2030 m. – 30% mažiau anglies...

„Uber“ ateina į biržą: Lietuvos analitikų verdiktas, ar verta investuoti Premium

JAV pavėžėjimo paslaugų pradininkei „Uber“ žengiant į biržą, Lietuvos analitikų nuomonės dėl investavimo į...

Rinkos
2019.04.18
Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  33

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

„Girteka“ imasi būstinės statybos Vilniuje – investuojama 60 mln. Eur 25

Krovinių gabenimo grupė „Girteka“ investuoja į naują būstinę Vilniuje, kurioje po kelerių metų perkels dirbti...

Statyba ir NT
2019.04.17
Šalies oro uostuose – daugiau skrydžių ir keleivių

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pirmąjį metų ketvirtį perskraidino daugiau kaip 1,322 mln. keleivių. Šis...

Atsistatydino „Klasco“ generalinis direktorius 10

Vytautas Kaunas, „Achemos grupės“ valdomos vienos didžiausių Klaipėdos krovos bendrovių „Klasco“ generalinis...

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje augo sparčiausiai ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per tris šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos Sąjungoje,...

Pirmąjį ketvirtį „airBaltic“ iš Lietuvos skraidino 20% daugiau keleivių 1

Pirmąjį šių metų ketvirtį oro bendrovė „airBaltic“ aptarnavo daugiau kaip 100.000 keleivių į Lietuvą ir iš...

Su „Vlantana“ susijusi „Stonus Invest“ prie Klaipėdos planuoja logistikos centrą Premium 1

Bendrovė „Stonus Invest“ Klaipėdos rajone, šalia autostrados Vilnius–Klaipėda, ketina statyti naują...

Žalieji sprendimai ateities miestams: mažiau tarši logistika Verslo tribūna 1

Tokiu pavadinimu konferenciją Vilniuje balandžio 12 d. surengė Žaliosios politikos institutas. Renginyje,...

Europos Parlamentas pritarė papildomoms saugumo priemonėms automobiliuose

Nuo 2022 m. Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamuose naujuose automobilių modeliuose turės būti sumontuota...

„Silberauto“ netoli Gariūnų planuoja kėbulų remonto kompleksą

Vokietijos automobilių gamintojai „Daimler“ Lietuvoje atstovaujanti Estijos kapitalo bendrovė „Silberauto“...

Blokų grandinės logistikoje: kelią skinantys milžinai kviečia mažesnius Premium

Blokų grandinių („blokchain“) technologija žada naujas logistikos galimybes: gerąja „Maersk“ ir IBM praktika...

Kad kvėpuoti būtų lengviau: „valstiečiai“ galėtų prisiminti, kad jie yra ir „žalieji“ 15

Kova su smirdančiu pilkšvai-juodu dūmeliu Europoje jau tapo realybė ir būtų kvaila tai ignoruoti.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau