„Linavos“ prezidentas ­E. Mikėnas sulaukė narių palaikymo

Publikuota: 2018-12-12
Atnaujinta 2018-12-12 17:34

Trečiadienį Vilniuje, „Radisson Blu Hotel Lietuva“ viešbutyje vykstančiame Nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ pakartotiniame XXXIV kongrese sulaukta netikėtai daug – 275 dalyvių.

Šis kongresas neeilinis visų pirma dėl to, kad jo darbotvarkėje antruoju punktu įrašytas klausimas „dėl Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidento Erlando Mikėno atšaukimo“. Šis punktas įtrauktas po jau pusmetį asociacijoje vykstančių vidinių kovų. VŽ rašė, kad pavasariniame „Linavos“ kongrese 6 iš 11 prezidiumo narių buvo pareiškę nepasitikėjimą p. Mikėnu, o situacija paaštrėjo, kai prezidiumo sprendimus įsiūbavo prezidentui palankaus prezidiumo nario Mindaugo Račkausko pakeitimas jam oponuojančiu nariu Romu Vosyliumi.

Nuo rugpjūčio asociacijos generaliniu sekretoriumi tapus Mečislavui Atroškevičiui, vadovybės kovos persikėlė į teismus, kuriuose aiškinamasi, kas turėtų būti balsų persvarą užtikrinančio prezidiumo nario vietoje.

Prasidedant pakartotiniam XXXIV kongresui, p. Mikėnas neturi pakankamo prezidiumo palaikymo.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Leisiu sau pajuokauti. Turbūt reikalingas skandalas, kad visi susirinktume“, - renginį pradėdamas pastebėjo p. Mikėnas.

Daug metų asociacijos kongresai vykdavo, nesurenkant kvorumo, todėl svarbiausieji sprendimai būdavo priimami, remiantis mažumos narių balsais. Pakartotinio susirinkimo pradžioje nurodytas skaičius – 275 susirinkusių narių - rodo labai seniai nematytą narių aktyvumą.

Kiti kongrese numatyti klausimai – „dėl asociacijos „Linava” įstatų pakeitimo“, steigiamos draudimo bendrovės - UAB „Linavos rizikų valdymas” veiklos ataskaita, asociacijos „Linava“ 2019 metų biudžeto tvirtinimas.

Įstatų keitimas nesvarstytas

Balsavimu nuspręsta šiame kongrese nesvarstyti įstatų pakeitimų, kurie, pasak prezidiumo narių, leistų daug efektyviau vykdyti veiklą, taupyti lėšas bei laiką, efektyviau naudoti turimus resursus.

Tačiau šiuose pakeitimuose numatyta galimybė prezidiumui rinkti prezidentą. Dabar  prezidentą renka visuotinis susirinkimas – kongresas. Šis klausimas nukeltas į pavasarinį kongresą.

„Vadovavimą prezidiume nori perimti prezidiumo nariai, už kurių stovi anksčiau asociaciją valdę žmonės. Jie valdė nekontroliuojamai, mes iki šiol vaikštome po teismus, reikalaudami jų atsakomybės, - pasisakymo metu sakė p. Mikėnas. – Mane nušalinti jiems būtina, nes esu labai nepatogus prezidentas", - sakė p. Mikėnas.

Jis nurodė iki šiol neabejojantis būtinybe steigti draudimo bendrovę ir tvirtino, kad p. Račkauskas turėtų būti prezidiumo nariu. Taip pat pasidžiaugė, kad dar nebus svarstoma galimybė prezidento rinkimo teisę perduoti prezidiumui.

„Ačiū už palaikymą, gerbsiu bet kokį kongreso sprendimą“, - pasisakymą baigė p. Mikėnas.

Skirtingi vertinimai

Vėliau laikas buvo skirtas pasisakymams, kurių metu prezidentas sulaukė tiek kritikos, tiek palaikymo.

„Esu prieš šį prezidentą, nes jo išlaikymas asociacijai pernelyg brangus, per metus kainuojantis apie 100.000 Eur – tiek sudaro atlyginimas, automobilis, kelionės ir kitos išlaidos. Asociacija suskaldyta, nevyksta normalus darbas, keleivių vežėjai kuria savo asociaciją“, - piktinosi Artūras Telmentas, prezidiumo narys.

Vytautas Bučinskas, kitas prezidiumo narys, tvirtino nebegalintis palaikyti p. Mikėno dėl jo sudaromos įtampos draudimo bendrovės kūrimo procese.

„Trikdžiai prasidėjo, pradėjus svarstyti valdybos kandidatūrą. Tai kelia grėsmę visam projektui“, - sakė p. Bučinskas.

Vidmantas Pelėda, bendrovės „Transekspedicija“ vadovas, pastebėjo kad karas asociacijoje prasidėjo po žodžių „steigiame draudimo kompaniją“.

„Mano manymu prezidentas yra geras griovėjas. Griauna ir kiršina asociaciją, prezidiumą, nevykdo savo pažadų. Pažiūrėkite jo programą – niekas iš jos neįvykdyta. Jo komunikacija nukreipta savigyrai, bet ne asociacijos darbams. Jis nieko nedaro ir kaltina kitus“, - tvirtino Olegas Tarasovas, dar vienas prezidiumo narys. Ne vienas vežėjas p. Mikėną kaltino sąmoningu trukdymu draudimo bendrovės steigimui.

Romas Austinskas, UAB „Autopaslauga“ vadovas, tvirtino gaudavęs informaciją tik apie prezidento susitikimus, bet ne susitikimų rezultatus.

„Turime prezidentą, kuris niekada neklysta. Ir savo tiesas galime įrodyti tik per teismus. Jeigu atsistatydinsi, bus pagarbos bent už tokį sprendimą“, - pasisakymą baigė p. Austinskas.

Poną Mikėną palaikantys nariai tvirtino, kad prezidento išlaidas patvirtino pats prezidiumas, o draudimo bendrovės vadovas Saulius Peleckas neva skleidžia demagogiją, dirba  už nepaprastai didelį atlyginimą ir nesugeba susitvarkyti su užduotimis.

„Manau, kad blogiau negu yra, nebebus“, - sakė Arijus Ramonas, transporto bendrovės „Arijus“ savininkas. Jis siūlė palaukti pagal asociacijos įstatus 2019 m. pavasarį numatomų prezidento rinkimų.

Draudimo bendrovei reikia pinigų

„Po pastarojo kongreso „Linava“ turi du prezidiumus ir du generalinius sekretorius. Tokia žinutė buvo pasiųsta iš „Linavos“ vadovų ir Lietuvos bankas manęs klausia, kiek asociacijoje yra prezidiumų“, - kongrese kalbėjo ataskaitą apie draudimo įmonės steigimą pateikęs p. Peleckas. Jis užsimena apie situaciją, kai po lapkritį neįvykusio XXXIV kongreso p. Mikėnas surengė atskirą prezidiumo posėdį, kuriame buvo paskirtas naujas generalinis sekretorius. Tačiau Registrų centro pateiktuose dokumentuose nurodoma, kad šis posėdis nebuvo teisėtas, prezidiumo sudėtis išliko nepasikeitusi, o p. Atroškevičius ir toliau yra „Linavos“ generalinis sekretorius.

Steigiamos draudimo bendrovės vadovas minėjo matantis daugybę p. Mikėno veiksmų, kurie „niekaip nepadeda įsteigti draudimo bendrovės“. Jis tvirtino galintis greitai padaryti  bankui priimtiną verslo planą, bet „tai kainuos papildomus 4 mln. investicijų“. Tuo tarpu dabar jam prezidiumas nurodo „suktis su 300.000 Eur, nes daugiau nėra“. Pasak p. Pelecko, įvykdant visas sąlygas, draudiko licenciją bendrovė gali gauti jau 2019 m. II ketv.

„Lietuvos bankui nerūpi vežėjų klausimai. Jiems tai neskauda. Jie rūpinasi finansų ir draudimų rinkos stabilumu, - kylančias kliūtis vežėjams aiškino p. Peleckas. – Mes turime užtikrinti, kad joks švonderis negalėtų prieiti prie draudimo bendrovės ir gadinti šitą projektą.“

Mikėnas lieka poste

Prezidento atšaukimo klausimas šįkart nesulaukė asociacijos narių palaikymo. Balsų skaičiavimo komisija nurodė, kad buvo išduoti 255 balsavimo biuleteniai, o balsavimo dėžėse rasti 252.

Atšaukimui pritarė 120 narių, jam prieštaravo 132. Kadangi atšaukimui pritarė mažiau kaip pusė susirinkusių kongreso narių, p. Mikėnas ir toliau lieka „Linavos“ prezidentu.

Aš padariau klaidų, kaip ir mes visi. Bet vėl kviečiu kolegas dirbti ir susidėlioti prioritetus. Ketinu sąžiningai dirbti iki šios kadencijos pabaigos“, - padėkojęs už pasitikėjimą, sakė p. Mikėnas.

Korektišką toną išlaikiusio kongreso pabaigoje pratrūko emocijos: vežėjai sužinojo, kad pastaruoju metu iš p. Mikėno buvo atimtas tarnybinis automobilis, telefonas, jis neįleidžiamas į savo kabinetą. Nariai piktinosi tokiais sekretoriato sprendimais ir reikalavo grąžinti prezidentui paskirtas darbo priemones.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
„Sostenos“ pelnas pernai išaugo dukart

Automobilių prekybos ir remonto bendrovės „Sostena“ grynasis pelnas pernai išaugo daugiau nei du kartus – iki...

Logistika
08:28
„R&R Technology“: vasarą verslą pakviesime įsitikinti mobiliųjų robotų galimybėmis Verslo tribūna

Paulius Rakauskas, mobiliosios robotikos srityje inovacijas kuriančios įmonės „R&R Technology“ atstovas,...

Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
05:45
Rusija skelbia po išminavimo atidaranti Mariupolio uostą

Rusija trečiadienį pareiškė, kad jos pajėgų užimto Ukrainos pietrytinio Mariupolio miesto uostas vėl...

Verslo aplinka
2022.05.25
Naujos grėsmės transporto sektoriuje ir EK sprendimas kovai su jomis Premium

Tarptautinės logistikos ekspertams prognozuojant galimas naujas rizikas, ES vadovybė parengė šiam sektoriui...

Logistika
2022.05.25
Teismas: kol neišspręsta byla, VVT profsąjunga negali stabdyti darbuotojų sutarčių

Teismas neleido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai stabdyti darbuotojų sutarčių, kadangi...

Logistika
2022.05.25
BKT ateitis miglota: ieško naujų rinkų ir krovinių 22

Milijonų tonų Baltarusijos gamintojos „Belaruskalij“ trąšų nuo vasario netekęs Birių krovinių terminalas...

Logistika
2022.05.25
Ar obuoliaujame su Putinu?

Dievas sukūrė žmogų pagal savo atvaizdą, o Adomas, velnio paveiktas, nuraškė obuolį nuo draudžiamo medžio ir...

VŽ požiūris
2022.05.25
Teismas: VVT profsąjunga gali streikuoti užtikrindama 50% paslaugų 1

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant...

Vadyba
2022.05.24
Į Lietuvą iš Ukrainos atgabenti grūdai laukiami „Begoje“

Į Lietuvą antru bandomuoju traukiniu iš Ukrainos atgabenti grūdai bus kraunami per vieną didžiausių Klaipėdos...

Logistika
2022.05.24
Ukraina planuoja pradėti tiesti europinę geležinkelio vėžę 1

Ukraina pradės palaipsniui tiesti siaurąją europinę vėžę, kad sujungtų savo geležinkelį su Europos...

Logistika
2022.05.24
Baltijos jūros rytinės pakrantės regione Klaipėdos uostas pagal krovą išliko ketvirtas

Klaipėdos uostas, per šių metų keturis mėnesius perkrovęs 12,6 mln. t krovinių, tarp kitų Baltijos jūros...

Logistika
2022.05.24
ES vieneriems metams atšaukia muitus visam Ukrainos eksportui

Europos Sąjungos (ES) Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina...

Verslo aplinka
2022.05.24
„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Statyba ir NT
2022.05.24
Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

Statyba ir NT
2022.05.24
50% pajamas pernai didinusi „CityBee“ ieško naujų automobilių Premium 8

Didžiausia trumpalaikės nuomos platforma Baltijos šalyse pernai pasiekė istorinį pajamų rekordą, toliau...

Logistika
2022.05.24
Į Šeštokus atvyko antrasis traukinys iš Ukrainos

Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko antrasis bandomasis traukinys iš Ukrainos,...

Logistika
2022.05.23
Dviratininkų ir viešojo transporto eismas nuo birželio vyks kiek kitaip: įsigalioja keli nauji KET pakeitimai

Pirmąją vasaros dieną įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, labiausiai aktualūs dviračių,...

Logistika
2022.05.23
„Orlen Lietuva“: esame sukaupę bitumo atsargų Premium 1

Remontui sustabdyta Mažeikių naftos perdirbimo AB „Orlen Lietuva“ ramina, kad dėl bitumo stygiaus nutraukti...

Pramonė
2022.05.23
J. Adomavičius: sunku uždaryti įmonę Rusijoje, kai du mūsų akcininkai sėdi Baltarusijos kalėjime Premium 1

Jurgis Adomavičius, muitinės tarpininko paslaugas teikiančios įmonės „Bunasta“ vadovas, VŽ podkaste pasakoja,...

Logistika
2022.05.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku