Dėl „Skinest“ skundo – kreipimasis į Konstitucinį Teismą

Publikuota: 2018-12-06
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Konstitucinio Teismo (KT) prašoma išvados, kuris teismas turi nagrinėti Lietuvos Vyriausybės sprendimų, lėmusių Estijos geležinkelių paslaugų grupės „Skinest Rail“ eliminavimą iš „Lietuvos geležinkelių“ viešųjų pirkimų, teisėtumą bei ar šie sprendimai neprieštarauja Konstitucijai. 

„Skinest Rail“ bei jos savininko Olego Osinovskio skundą turėjęs nagrinėti Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) lapkričio 29 dieną sustabdė bylos nagrinėjimą ir paprašė KT vertinimo, ar Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos išvadų pagrindu priimtų Vyriausybės nutarimų teisėtumas gali būti nagrinėjamas administracinės instancijos teisme. 

Pasak teismo atstovės Sigitos Jacinevičienės Baltaduonės, Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymas numato, kad su juo susiję Vyriausybės nutarimai gali būti skundžiami VAAT.

„Mūsų teismas kreipėsi į KT, prašydamas išaiškinimo, ar tokia įstatymo nuostata neprieštarauja Konstitucijos nuostatoms, pagal kurias Vyriausybės teisės aktus nagrinėja tik Konstitucinis Teismas“, – BNS sakė p. Jacinevičienė Baltaduonė. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasak jos, tuo pačiu KT prašoma ištirti, ar „Skinest“ ginčijami Vyriausybės nutarimai neprieštarauja konstituciniam teisinės valstybės principui.

Bendrovės „Skinest Baltija“, „Skinest Rail“, „Skinest Grupp“ bei jų savininkas Osinovskis teismui skundžia  komisijos išvadą ir Vyriausybės sprendimus, kad „Lietuvos geležinkelių“ ir „Skinest“ planuotas daugiau kaip 3 mln. Eur vertės pabėgių pirkimo sandoris neatitinka nacionalinio saugumo interesų.

Priimdama šį sprendimą, Vyriausybė birželį nurodė, kad „Skinest Rail“ savininkas Osinovskis turi didinančių riziką ar keliančių grėsmę nacionaliniam saugumui ryšių su užsienio valstybių institucijomis ar jų fiziniais ar juridiniais asmenimis.

Po Vyriausybės sprendimo „Lietuvos geležinkeliai“ nepasirašė sutarties su „Skinest Baltija“, nors įmonė buvo pasirinkta konkurso nugalėtoja. Sutartis buvo pasirašyta su antros vietos laimėtoja įmone „Swetrak“.

VAAT liepos mėnesį atsisakė nagrinėti „Skinest“ skundą, teigdamas, kad jis negali būti nagrinėjamas administracinio proceso tvarka. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas rugsėjį VAAT sprendimą panaikino ir nurodė, kad teismas turi pasisakyti dėl Vyriausybės sprendimų teisėtumo.

„Skinest Rail“ savo teises taip pat ketina ginti už Lietuvos ribų. Bendrovė rugpjūčio 16 dieną pranešė Vyriausybei, kad jei per šešis mėnesius nepavyks taikiai išspręsti ginčo, ji pateiks ieškinį Tarptautiniam investicinių ginčų sprendimo centrui (ICSID) Vašingtone dėl Lietuvos ir Estijos dvišalės investicijų skatinimo sutarties pažeidimo.

Vyriausybė spalio pabaigoje suteikė įgaliojimus Susisiekimo ministerijai iki 2022-ųjų pabaigos atstovauti Lietuvai, sprendžiant visus galimus ginčus su „Skinest Rail“.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Vakarai ieško kelių, kaip iš Ukrainos išvežti pasaulio rinkai skirtus grūdus Premium

Rusijos agresija prieš Ukrainą kartu su sausromis ir vis dar nepasibaigusia koronaviruso pandemija kelia...

Kai pasiūlytieji mainai sunkiai dera su morale

Nuo Rusijos agresijos prieš Ukrainą pradžios praėjus trims mėnesiams tarptautinė bendruomenė staiga...

M. Skuodis: ieškoma būdų Lietuvos aviacijos bendrovėms pradėti veiklą JAV

Rudenį ketinama pateikti paraišką atsakingoms institucijoms, tolimesnių žingsnių tikintis kitais metais.

Logistika
2022.05.19
Bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą atvežtas gyvuliams skirtas lizinas

Ketvirtadienį iš Ukrainos grįžęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo bendrovės „LTG...

Logistika
2022.05.19
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
2022.05.19
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
2022.05.19
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
2022.05.19
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
2022.05.19
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
2022.05.19
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium 2

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
2022.05.19
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 5

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18
Lietuvos pašto vadovė: reikia ne bijoti prarasti klientus, o rasti su jais dialogą Premium 11

Dėl kritusių pašto paslaugų apimčių Lietuvos paštas, pernai patyrė 6,4 mln. Eur grynojo nuostolio ir planuoja...

Logistika
2022.05.18
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
2022.05.18
Pagalbai – valstybės kišenė arba sugebėjimas prisitaikyti 2

Rusijos pradėtas karas Ukrainoje ir dėl jo Rusijai bei Baltarusijai paskelbtos sankcijos tapo paskutiniais...

VŽ požiūris
2022.05.18
Bandomasis „LTG Cargo“ traukinys jau grįžta iš Ukrainos į Lietuvą

Beveik prieš tris savaites į Ukrainą išvykęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG)  traukinys su...

Logistika
2022.05.17
„Wizz Air“ ketina įkurti oro linijų bendrovę Maltoje

Vengrijos oro bendrovė „Wizz Air“ skelbia planuojanti įkurti naują oro linijų bendrovę Maltoje.

Logistika
2022.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku