Šiandieninis svarstymas dėl Mobilumo paketo – be rezultato

Publikuota: 2018-12-03
Rokas Masiulis pasisakė prieš Lietuvos vežėjus diskriminuojančias Mobilumo paketo nuostatas. Vladimiro Ivanovo (VŽ)
svg svg
Rokas Masiulis pasisakė prieš Lietuvos vežėjus diskriminuojančias Mobilumo paketo nuostatas. Vladimiro Ivanovo (VŽ)

Šiandien Briuselyje vykusiame Europos Sąjungos Transporto, telekomunikacijų ir energetikos tarybos (TTE) posėdyje buvo nepatvirtintos Mobilumo paketo bendrojo požiūrio nuostatos, svarstymą nukeliant kol kas neapibrėžtam terminui.

Apie tai VŽ pasakojo Tomas Garuolis, „Linavos“ sekretorius transporto politikai. VŽ rašė, kad šiandien Europos Sąjungos Taryboje (EST) vykęs svarstymas galėjo būti labai reikšmingas tolimesniam ES transporto rinką formuojančio Mobilumo paketo formulavimui, bet dėl didelių nuomonių skirtumų šiandien nebuvo priimtas joks sprendimas. Tarybai pirmininkaujanti Austrija ruošiasi naujų siūlymų teikimui, tačiau, pasak p. Garuolio, nėra aišku, kada tai bus padaryta.

Ministras nepritarė

„Lietuva negali pritarti pasiūlytam kompromisiniam ES „Mobilumo paketo“ variantui – tai veda į pervežimų rinkos suskaidymą ir suvaržymą, galintį išstumti iš pagrindinių rinkų konkurencingai kelių transporto sektoriuje dirbančias valstybes, – šiandien Taryboje sakė Rokas Masiulis, Lietuvos susiekimo ministras. – Jau daugiau kaip metus diskutuojame dėl ES „Mobilumo paketo“, ir man kelia didelį susirūpinimą tai, kad jis nutolo nuo pradinių Europos Komisijos pasiūlymo tikslų. Vietoj to, kad spręstume socialinius šio sektoriaus klausimus, saugotume bendrą Europos rinką, didintume sektoriaus efektyvumą ir mažintume neigiamą transporto poveikį aplinkai, mes vieną po kito įvedame naujus suvaržymus. Mes netgi sugebėjome suskaidyti tarptautinę transporto rinką, kad apribotume prekių judėjimo laisvę Europoje.“

Ministro nuomone, ES šalys pernelyg rūpinasi savo nacionaliniais interesais, pamiršdamos bendrus Europos interesus.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Mūsų požiūriu, reikalavimas periodiškai grąžinti krovinines transporto priemones į registracijos šalį yra akivaizdus pervežimų rinkos suvaržymas, nukreiptas prieš valstybes, konkurencingai dirbančias kelių transporto sektoriuje. Tai suskaidys kelių transporto rinką ir neduos naudos nei Europos ekonominei plėtrai, nei verslo interesams“, – sakė p. Masiulis.

Prieštarauja ES tikslams

Ministras atkreipė dėmesį, kad toks „Mobilumo paketo“ reikalavimas pavers niekais Europos pastangas mažinti transporto įtaką klimato kaitai ir oro taršai, nes jis paskatins tuščių transporto priemonių judėjimą ir padidins išmetamųjų dujų kiekius.

„Visi dabartiniai Europos tikslai mažinti transporto išmetamųjų dujų kiekį teliks vien gražiais siekiais ir deklaracijomis, jei neatsisakysime tokių žalingų taisyklių įvedimo“, – teigė R. Masiulis.

Pasak ministro, diskusijose dėl „Mobilumo paketo“ vis dažniau pamirštamas socialinis aspektas, nes šiam dokumentų paketui teikiami siūlymai dažnai nėra skirti vairuotojo gerovei didinti. Pavyzdžiui, nėra užtikrinama vairuotojo laisvė savo nuožiūra pasirinkti poilsio vietą nebūtinai transporto priemonės registracijos šalyje.

Europos tarptautinę transporto rinką skaldo ir naujai siūlomos vairuotojų komandiravimo taisyklės, kurios numato skirtingas sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba dvišaliu pagrindu. Dvišalius pervežimus vykdantys vairuotojai nebūtų komandiruojami, taigi gautų menkesnį atlygį nei tais pačiais keliais krovinius vežantys kitų šalių vairuotojai. Be to, ilguoju laikotarpiu rinkos skaidymas sukuria pagrindą toliau riboti tam tikrus šios rinkos segmentus, kurti papildomus reikalavimus tarptautinei transporto rinkai.

Ministro teigimu, svarbu išsamiai įvertinti naujų komandiravimo taisyklių poveikį konkurencijai tarp ES ir trečiųjų šalių vežėjų, nes ES taisyklės trečiosioms šalims negalios ir taip sukurs nelygias konkurencijos sąlygas, negins ES vežėjų interesų.

Austrai skubės

Lietuva savo „Mobilumo paketo“ vertinimą yra pateikusi ir kitoms ES valstybėms, Europos Parlamento nariams bei tarptautinėms verslo asociacijoms. Lietuvos poziciją palaiko Tarptautinė vežėjų keliais sąjunga (IRU), kuri po susitikimo su Lietuvos atstovais atviru laišku išplatino savo neigiamą poziciją dėl siūlymo reguliariai grąžinti transporto priemones į registracijos šalį.

ES Tarybai pirmininkaujanti Austrija siekia kuo greičiau susitarti dėl jos pateiktų „Mobilumo paketo“ pasiūlymų, kurie, Lietuvos požiūriu, nėra sąžiningas kompromisas. Lietuva ir kitos šalys nuogąstauja, kad skubant susitarti iki naujų Europos Komisijos ir Europos Parlamento rinkimų 2019 m., vardan politinio susitarimo gali būti padaryta klaidų, kurios turės itin neigiamos įtakos kelių transporto sektoriui ir ES ekonomikai.

Nuo 2019 m. sausio 1 d. Tarybai pirmininkaus Rumunija, palaikanti Lietuvai priimtiną poziciją, todėl tikėtina, kad austrai pasistengs paskubėti su savo naujais pasiūlymais.

Pasak p. Garuolio, artimiausias visos Europos vežėjams reikšmingas Europos Parlamento Transporto komiteto svarstymas numatomas gruodžio 11 d. Strasbūre. Papildymas: po dar dviejų bandymų Tarybai pirmininkaujantiems Austrijos atstovams pavyko įtvirtinti bendrąjį požiūrį, įtvirtinant savo siūlomas nuostatas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

50% pajamas pernai didinusi „CityBee“ ieško naujų automobilių Premium 2

Didžiausia trumpalaikės nuomos platforma Baltijos šalyse pernai pasiekė istorinį pajamų rekordą, toliau...

Logistika
05:45
Į Šeštokus atvyko antrasis traukinys iš Ukrainos

Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko antrasis bandomasis traukinys iš Ukrainos,...

Logistika
2022.05.23
Dviratininkų ir viešojo transporto eismas nuo birželio vyks kiek kitaip: įsigalioja keli nauji KET pakeitimai

Pirmąją vasaros dieną įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, labiausiai aktualūs dviračių,...

Logistika
2022.05.23
„Orlen Lietuva“: esame sukaupę bitumo atsargų Premium 1

Remontui sustabdyta Mažeikių naftos perdirbimo AB „Orlen Lietuva“ ramina, kad dėl bitumo stygiaus nutraukti...

Pramonė
2022.05.23
J. Adomavičius: sunku uždaryti įmonę Rusijoje, kai du mūsų akcininkai sėdi Baltarusijos kalėjime Premium 1

Jurgis Adomavičius, muitinės tarpininko paslaugas teikiančios įmonės „Bunasta“ vadovas, VŽ podkaste pasakoja,...

Logistika
2022.05.23
Vis dar į Rusiją važiuojantys vežėjai užsakymų turi ir iki metų galo Premium 5

ES pritaikė sankcijas Rusijos ir Baltarusijos vežėjams, tačiau veidrodinių sankcijų Rusija neįvedė. Todėl šia...

Logistika
2022.05.23
Tiekimo problemos privertė „Harley-Davidson“ stabdyti dalį gamybos

Motociklų gamintoja „Harley-Davidson“ paskelbė dviem savaitėms Jungtinėse Amerikos Valstijose sustabdžiusi...

Pramonė
2022.05.22
Programišiai kelia grėsmę pasaulio maisto tiekimo grandinėms

Išmanūs ūkiai, kuriuose žmones vis dažniau pakeičia technologijos, gali tapti programišių taikiniu. Dėl to...

Inovacijos
2022.05.22
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
2022.05.22
Į dviračių saugyklas Tauragėje investuota per 700.000 Eur 21

Tauragėje pradėjo veikti dviračių saugyklos. Panašūs darnaus judumo projektai pasaulyje – ne naujiena,...

Gazelė
2022.05.22
Kaliningrado pramonė: patiriame kolosalius sunkumus Premium 8

Kaliningrado metalo apdirbimo įmonės susiduria su „kolosaliais logistikos sunkumais“. Europos uostuose...

Pramonė
2022.05.22
„VW Taigo“: kaip detalės keičia paveikslą Premium

Ne itin reikšmingais pokyčiais nuo „VW T-Cross“ besiskiriantis krosoveris sukuria visiškai naujo automobilio...

Automobiliai
2022.05.21
VVT pateikė ieškinį dėl darbuotojų sutarčių stabdymo

„Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) penktadienį pateikė ieškinį teismui dėl daugiau nei trečdalio...

Vadyba
2022.05.20
LTG nekeičia planų atleisti beveik 2.000 darbuotojų

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas sako, kad planas atleisti beveik 2.000 darbuotojų...

Logistika
2022.05.20
„Moller auto“ pelnas pernai augo 2,5 karto 1

„Volkswagen“ automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller Auto“ praėjusiais metais gavo 75,3 mln. Eur...

Finansai
2022.05.20
Ateitis su 5G pagal „Ericsson“: kas laukia žmonių ir verslo Premium

5G ryšys dažnai yra pristatomas kaip technologija, kuri daugiausia naudos atneš verslui. Tai bent iš dalies...

Inovacijos
2022.05.20
K. Kaikaris – apie „CityBee" konkurentus, naujas technologijas, duomenų vagystės pamokas Premium 10

Kristijonas Kaikaris, „Modus Group“ priklausančios mobilumo „CityBee“ platformos vadovas, VŽ podkaste sako...

Logistika
2022.05.20
Vakarai ieško kelių, kaip iš Ukrainos išvežti pasaulio rinkai skirtus grūdus Premium

Rusijos agresija prieš Ukrainą kartu su sausromis ir vis dar nepasibaigusia koronaviruso pandemija kelia...

Verslo aplinka
2022.05.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku