Iš Omano – įžvalgos apie ateities transportą ir logistiką

Publikuota: 2018-11-29
Jurgis Adomavičius, UAB „Bunasta“ direktorius.
Jurgis Adomavičius, UAB „Bunasta“ direktorius.

Vienos labiausiai šiandien progresuojančių industrijų – transporto ir logistikos. Norintys šių sričių verslu sėkmingai užsiimti ir po dešimtmečio, jau dabar sparčiai skaitmenizuoja procesus, atnaujina ir modernizuoja techniką, diegia dirbtinį intelektą ir netgi svarsto apie investicijas į autonominius vilkikus. Į ateitį rimtai žiūrinčios transporto ir logistikos įmonės lapkričio 6–8 d. vyko į Omano sostinę Maskatą, „IRU World Congress“ konferenciją, kurioje dalyvavo ir Lietuvos UAB „Bunasta“.

Nuo 2012 m. „Bunasta“ veikia kaip specializuota muitinės tarpininkų įmonė vežėjams. Jurgis Adomavičius, bendrovės įkūrėjas ir vadovas, paslaugos poreikį pastebėjo pats dirbdamas vežėju.

„Buvo sudėtinga su daliniais kroviniais krautais automobiliais kirsti Lietuvos ir Baltarusijos sieną, – sako J. Adomavičius. – Tuo metu nebuvo alternatyvų ir pasienio muitinės formalumų sutvarkymo paslaugą buvo galima gauti tik iš Baltarusijos valstybinės įmonės, kurios darbuotojams vėžėjai mažai rūpėjo, tekdavo ilgai laukti. Sumaniau išspręsti šią problemą, sprendimą radau, jį pasiūliau ir kitiems vežėjams.“

Šiandien daugiau nei 3.000 klientų visame pasaulyje turinti „Bunasta“ dokumentus kas mėnesį sutvarko daugiau kaip 28.000 automobilių. Įmonės atstovybės dirba Lietuvoje, Latvijoje, Lenkijoje, Ukrainoje, Baltarusijoje ir Rusijoje.

J. Adomavičius sako pastebintis naujų kylančių problemų, su kuriomis vežėjai jau susiduria, o ateityje jas dar labiau pajaus. Turėdamas tikslą rasti problemų sprendimus jis vyko į Omaną semtis tarptautinės gerosios praktikos, sužinoti apie rinkos naujoves bei pasidalinti įžvalgomis apie ateities logistikos verslą.

Patirtis jungėsi su idėjomis

„IRU World Congress“ renginio organizatorė IRU (The International Road Transport Union) – tarptautinė kelių transporto sąjunga, kuriai priklauso beveik milijonas komercinių transporto ir logistikos operatorių iš viso pasaulio. Į pirmą kartą vykusį tokį renginį atvyko daugiau kaip 1.000 dalyvių iš 100 šalių.

J. Adomavičius pasakoja, kad Maskate vykusiame kongrese dalyviai dalijosi į dvi grupes: į nostalgija gyvenančius, senus laikus menančius įmonių savininkus, pasidalijusius savo ilgamete patirtimi, bei drąsiai į ateitį žiūrinčius jaunosios kartos atstovus, svajojančius apie mokslinei fantastikai prilygstančias technologines galimybes, pavyzdžiui, apie vilkiko vairavimą vairalazde namuose ant sofos tarsi kompiuteriniame žaidime.

„Konferencijoje buvo daug kalbama apie autonominius vilkikus, skaitmenizaciją, tačiau buvo paliestos ir žemiškesnės, mums jau šiandien aktualios temos, pvz., vairuotojų trūkumas, dyzelino kaina ar tušti kilometrai. Į šį kongresą vykau ne pakalbėti apie tai, kas vyko vakar, bet pasistemti idėjų rytojui ir išlaikyti savo verslą „ant bangos“ ateityje“, – sako J. Adomavičius.

Svajonės tampa realybe

„Bunastos“ vadovas sako, kad didžiausią įspūdį renginio metu jam paliko diskusijos apie autonominius vilkikus ir jų realų tarnavimą jau šiandienos rinkoje. Pavyzdžiui, „Volvo Trucks“ neseniai pasirašė pirmąjį istorijoje komercinį susitarimą tiekti autonominio transporto sprendimą Norvegijos kasybos įmonei „Brønnøy Kalk AS“. Taigi, kas visai neseniai atrodė svajonė, šiandien tampa realybe.

nuotrauka::1 left

„Žinoma, renginio metu kai kurie dalyviai nestokojo baimių, kad autonominiai vilkikai sumažins darbo vietų, tačiau juk didžioji dalis vilkikų vairuotojų darbo – nuo taško A nukeliauti į tašką B, be to vairuotojų šiandien labai trūksta. Autonominiai vilkikai suteiks galimybę patyrusiems vėžėjams imtis įdomesnių ir žmogaus, o ne kompiuterio mąstymo reikalaujančių maršrutų. Be to, nemanau, kad artimoje ateityje autonominiai vilkikai gebės pervežti ypatingus krovinius, pavyzdžiui, trapią techniką, gyvūnus, pavojingus krovinius ir pan.“, – paaiškina J. Adomavičius.

Jis patikina, kad transporto ir logistikos paslaugų poreikis didėja, taigi reikės ir daugiau specialistų, tačiau jų užduotys taps kompleksiškesnės: „Procesams automatizuojantis reikės labiau kvalifikuotų žmonių. Vežėjams tai puiki proga mokytis, kelti kvalifikaciją. Šių žmonių darbdaviai, norėdami išgyventi itin konkurencingoje rinkoje, privalo suteikti sąlygas savo darbuotojams gilinti žinias“.

J. Adomavičius sako, kad iš renginio parsivežė ne tik daug įdomių įžvalgų, kurias verta dar kartą apmąstyti, bet ir technologinių žinių, kurias vertėtų pradėti taikyti versle. Be to, jis viliasi, kad nebūtinai tik Omane ar kur kitur pasaulyje, bet ir Lietuvoje yra bendraminčių, su kuriais būtų galima siekit vieno bendro rezultato.

„Tikiu, kad sujungus patirtį ir naujas idėjas gali gimti įdomus ir rinkai reikalingas rezultatas. Todėl labai norėčiau, kad Lietuvoje formuotųsi šiuolaikinių transportininkų bendruomenė, kuri dalintusi savo pastebėjimais, patirtimi ir atradimais. Taip drauge dar daug metų galėsime pelningai veikti didele konkurencija pasižyminčioje rinkoje“, – teigia J. Adomavičius.

FOTOGALERIJA Iš Omano – įžvalgos apie ateities transportą ir logistiką (4 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Svarbiausieji 2018 m. transporto sektoriaus įvykiai: nauji pasiekimai ir plėtros planai Premium

Logistikos aukso metai – taip galima įvardyti praėjusius metus, per kuriuos Lietuvoje pridygo daugybė naujų...

Transportas
17:11
Šviesą šlovinantis „Rolls-Royce Wraith Luminary“

Unikalūs spalvų deriniai, nematytos apdailos medžiagos, švytinčios ąžuolo dekoracijos ir krintančios...

Transportas
13:53
Superkondensatoriai keičia akumuliatorius

Didžiausi šiuolaikinių elektromobilių trūkumai slypi akumuliatoriuose. Jie – sunkūs, brangūs, lėtai įkraunami...

Transportas
08:59
„Nextury Ventures“ keičia „Baltic arrow“ kryptį, pradinė idėja nepasiteisino Premium 18

Verslininko Ilja Laurso kontroliuojamas startuolis „Baltic arrow“ keičia kryptį – trumpalaikį apsikeitimą...

Technologijos
2018.12.31
Susisiekimo ministerija atsisako idėjos viešinti neblaivių vairuotojų pavardes 8

Susisiekimo ministerija atsisako anksčiau šiais metais išsakytos idėjos viešinti neblaivių vairuotojų...

Transportas
2018.12.30
Traukinyje į Maskvą – verslo klasės vagonas 8

Traukinyje Kaliningradas–Maskva įrengtas verslo klasės vagonas, kuriame yra 6 kupė su sofomis–lovomis,...

Pramonė
2018.12.30
„Infiniti“ ruošia atsaką vokiškam „Audi e-tron“ 9

Sausį JAV, Detroite, vyks didžiausia šalies automobilių paroda „NAIAS 2019“. Jau aišku, kad šiemet čia...

Transportas
2018.12.29
VŽ bando: greičiausias „Bentley“ sedanas 3

Greičio mėgėjams skirta aukščiausios klasės britiško sedano „Bentley Mulsanne“ versija „Speed“ – mėgstantiems...

Transportas
2018.12.29
Milijoną keleivių aptarnavęs Kauno oro uostas ketina išlaikyti tempą 5

Antrasis pagal dydį šalies oro uostas šiemet plėtė veiklos profilį, pritraukė verslo keleivių segmentą ir...

Transportas
2018.12.28
„Klaipėdos nafta“ įkūrė antrinę bendrovę „SGD terminalas“ 10

Suskystinųjų gamtinių dujų (SkGD) terminalo Klaipėdoje operatorė „Klaipėdos nafta“ įsteigė antrinę bendrovę...

Energetika
2018.12.28
„Hondos“ atstovybė Vilniuje tapo „Autoerdvės“ nuosavybe 7

Estijos įmonės „Nippon Auto“ Lietuvoje įkurta „Hondos“ atstovybė galutinai perėjo į Lietuvos verslininkų...

Transportas
2018.12.28
Naikinama CAA 6

Nuo 2019 m. sausio 1 d. nebelieka biudžetinės įstaigos Civilinės aviacijos administracijos (CAA), kurios...

Transportas
2018.12.28
Teismas: „Lietuvos geležinkeliai“ teisėtai įsigijo pabėgius iš „Swetrak“

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ ir Estijos bei Lietuvos kapitalo bendrovės „Swetrak“ po neskelbiamų...

Transportas
2018.12.28
Kelių plėtrai ir priežiūrai 2019 m. skiriama 477,5 mln. Eur 11

2019 m. Lietuvos kelių tinklo plėtrai, priežiūrai ir eismo saugai gerinti iš valstybės biudžeto skiriama...

Transportas
2018.12.28
C. Ghosnas lieka kalėjime, o G. Kellis ieško medikų pagalbos

Carlosas Ghosnas, „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso vadovas išlieka sulaikytas, o kartu su juo suimtas...

Transportas
2018.12.27
Ministerija reikalauja ištirti galimai neskaidrų asfaltuotinų žvyrkelių atrankos atvejį 2

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis nurodė Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) skubos tvarka...

Transportas
2018.12.27
Licencijas prekiauti degalais išduos Kainų komisija 1

Vyriausybė siūlo, kad licencijas prekiauti nefasuotais naftos produktais išdavinėtų ne savivaldybės, bet...

„Klaipėdos Smeltės“ plėtrai – 80 mln. Eur SEB banko finansavimas

Laivų krovos akcinė bendrovė „Klaipėdos Smeltė“ toliau investuoja į savo terminalo pajėgumų didinimą, taip...

Transportas
2018.12.27
Kova su šešėliu: centralizuos degalų prekybos leidimų išdavimą 7

Vyriausybė užsimojo centralizuoti ir sugriežtinti prekybos nefasuotais naftos produktais licencijavimą.

Verslo aplinka
2018.12.25
Trečiasis transporto ketvirtis: augimas ir įžvalgos dėl kaimyninių rinkų Premium 1

2018 m. III ketvirtį visų rūšių transportu buvo pervežta 40,5 mln. t krovinių, arba 10,4% daugiau krovinių...

Transportas
2018.12.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau