Iš Omano – įžvalgos apie ateities transportą ir logistiką

Reklama publikuota: 2018-11-29
Jurgis Adomavičius, UAB „Bunasta“ direktorius.
svg svg
Jurgis Adomavičius, UAB „Bunasta“ direktorius.

Vienos labiausiai šiandien progresuojančių industrijų – transporto ir logistikos. Norintys šių sričių verslu sėkmingai užsiimti ir po dešimtmečio, jau dabar sparčiai skaitmenizuoja procesus, atnaujina ir modernizuoja techniką, diegia dirbtinį intelektą ir netgi svarsto apie investicijas į autonominius vilkikus. Į ateitį rimtai žiūrinčios transporto ir logistikos įmonės lapkričio 6–8 d. vyko į Omano sostinę Maskatą, „IRU World Congress“ konferenciją, kurioje dalyvavo ir Lietuvos UAB „Bunasta“.

Nuo 2012 m. „Bunasta“ veikia kaip specializuota muitinės tarpininkų įmonė vežėjams. Jurgis Adomavičius, bendrovės įkūrėjas ir vadovas, paslaugos poreikį pastebėjo pats dirbdamas vežėju.

„Buvo sudėtinga su daliniais kroviniais krautais automobiliais kirsti Lietuvos ir Baltarusijos sieną, – sako J. Adomavičius. – Tuo metu nebuvo alternatyvų ir pasienio muitinės formalumų sutvarkymo paslaugą buvo galima gauti tik iš Baltarusijos valstybinės įmonės, kurios darbuotojams vėžėjai mažai rūpėjo, tekdavo ilgai laukti. Sumaniau išspręsti šią problemą, sprendimą radau, jį pasiūliau ir kitiems vežėjams.“

Šiandien daugiau nei 3.000 klientų visame pasaulyje turinti „Bunasta“ dokumentus kas mėnesį sutvarko daugiau kaip 28.000 automobilių. Įmonės atstovybės dirba Lietuvoje, Latvijoje, Lenkijoje, Ukrainoje, Baltarusijoje ir Rusijoje.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

J. Adomavičius sako pastebintis naujų kylančių problemų, su kuriomis vežėjai jau susiduria, o ateityje jas dar labiau pajaus. Turėdamas tikslą rasti problemų sprendimus jis vyko į Omaną semtis tarptautinės gerosios praktikos, sužinoti apie rinkos naujoves bei pasidalinti įžvalgomis apie ateities logistikos verslą.

Patirtis jungėsi su idėjomis

„IRU World Congress“ renginio organizatorė IRU (The International Road Transport Union) – tarptautinė kelių transporto sąjunga, kuriai priklauso beveik milijonas komercinių transporto ir logistikos operatorių iš viso pasaulio. Į pirmą kartą vykusį tokį renginį atvyko daugiau kaip 1.000 dalyvių iš 100 šalių.

J. Adomavičius pasakoja, kad Maskate vykusiame kongrese dalyviai dalijosi į dvi grupes: į nostalgija gyvenančius, senus laikus menančius įmonių savininkus, pasidalijusius savo ilgamete patirtimi, bei drąsiai į ateitį žiūrinčius jaunosios kartos atstovus, svajojančius apie mokslinei fantastikai prilygstančias technologines galimybes, pavyzdžiui, apie vilkiko vairavimą vairalazde namuose ant sofos tarsi kompiuteriniame žaidime.

„Konferencijoje buvo daug kalbama apie autonominius vilkikus, skaitmenizaciją, tačiau buvo paliestos ir žemiškesnės, mums jau šiandien aktualios temos, pvz., vairuotojų trūkumas, dyzelino kaina ar tušti kilometrai. Į šį kongresą vykau ne pakalbėti apie tai, kas vyko vakar, bet pasistemti idėjų rytojui ir išlaikyti savo verslą „ant bangos“ ateityje“, – sako J. Adomavičius.

Svajonės tampa realybe

„Bunastos“ vadovas sako, kad didžiausią įspūdį renginio metu jam paliko diskusijos apie autonominius vilkikus ir jų realų tarnavimą jau šiandienos rinkoje. Pavyzdžiui, „Volvo Trucks“ neseniai pasirašė pirmąjį istorijoje komercinį susitarimą tiekti autonominio transporto sprendimą Norvegijos kasybos įmonei „Brønnøy Kalk AS“. Taigi, kas visai neseniai atrodė svajonė, šiandien tampa realybe.

nuotrauka::1 left

„Žinoma, renginio metu kai kurie dalyviai nestokojo baimių, kad autonominiai vilkikai sumažins darbo vietų, tačiau juk didžioji dalis vilkikų vairuotojų darbo – nuo taško A nukeliauti į tašką B, be to vairuotojų šiandien labai trūksta. Autonominiai vilkikai suteiks galimybę patyrusiems vėžėjams imtis įdomesnių ir žmogaus, o ne kompiuterio mąstymo reikalaujančių maršrutų. Be to, nemanau, kad artimoje ateityje autonominiai vilkikai gebės pervežti ypatingus krovinius, pavyzdžiui, trapią techniką, gyvūnus, pavojingus krovinius ir pan.“, – paaiškina J. Adomavičius.

Jis patikina, kad transporto ir logistikos paslaugų poreikis didėja, taigi reikės ir daugiau specialistų, tačiau jų užduotys taps kompleksiškesnės: „Procesams automatizuojantis reikės labiau kvalifikuotų žmonių. Vežėjams tai puiki proga mokytis, kelti kvalifikaciją. Šių žmonių darbdaviai, norėdami išgyventi itin konkurencingoje rinkoje, privalo suteikti sąlygas savo darbuotojams gilinti žinias“.

J. Adomavičius sako, kad iš renginio parsivežė ne tik daug įdomių įžvalgų, kurias verta dar kartą apmąstyti, bet ir technologinių žinių, kurias vertėtų pradėti taikyti versle. Be to, jis viliasi, kad nebūtinai tik Omane ar kur kitur pasaulyje, bet ir Lietuvoje yra bendraminčių, su kuriais būtų galima siekit vieno bendro rezultato.

„Tikiu, kad sujungus patirtį ir naujas idėjas gali gimti įdomus ir rinkai reikalingas rezultatas. Todėl labai norėčiau, kad Lietuvoje formuotųsi šiuolaikinių transportininkų bendruomenė, kuri dalintusi savo pastebėjimais, patirtimi ir atradimais. Taip drauge dar daug metų galėsime pelningai veikti didele konkurencija pasižyminčioje rinkoje“, – teigia J. Adomavičius.

FOTOGALERIJA Iš Omano – įžvalgos apie ateities transportą ir logistiką (4 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
„LTG Infra“ su Italijos „Rizzani de Eccher“ pasirašė sutartį dėl tilto per Nerį statybų

AB „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė „LTG Infra“ su Italijos kompanija „Rizzani de Eccher“ pasirašė...

Kovą pradėti ir baigti NT projektai Premium

Vilniuje pradėtos biurų pastato statybos, Misionierių vienuolyno statinių ansamblio rekonstrukcija. Sostinėje...

Statyba ir NT
2022.03.31
„AerCap“ pateikė 3,5 mlrd. USD draudimo reikalavimą dėl Rusijos pavogtų lėktuvų

Didžiausia pasaulyje lėktuvų lizingo bendrovė nurodo neturinti daug vilčių gauti draudimo kompensacijas,...

Logistika
2022.03.31
ES pasiruošusi organizuoti greitojo tiekimo prekybos kelius į Ukrainą 1

Europos Komisija (EK) yra pasiruošusi suformuoti specialius prekybos kelius tarp Lenkijos ir Ukrainos, kurie...

Logistika
2022.03.31
ES skirs 60 mln. Eur karinės svarbos kelių atnaujinimui

Susisiekimo ministras Marius Skuodis ketvirtadienį pareiškė, jog Vyriausybė Europos Sąjungos paramos lėšomis...

Verslo aplinka
2022.03.31
Pašto rinka 2021 m. IV ketvirtį augo 2,4%

Lietuvos pašto ir kurjerių rinka pernai ketvirtąjį ketvirtį siekė 63,6  mln. Eur – 2,4% daugiau nei prieš...

Logistika
2022.03.31
„Versli Lietuva“: lietuviškos kilmės prekių eksporto vertė augs 11,1%, paslaugų 3,8%

Verslumo ir eksporto plėtros agentūra „Versli Lietuva“ blogina Lietuvos eksporto prognozę – pasak jos, šiemet...

Logistika
2022.03.31
Pradėtas eismas naujuoju tiltu per Nerį Kaune

Kaune, magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda ketvirtadienį oficialiai eismui atidarytas naujas tiltas per Nerį...

Logistika
2022.03.31
„Inbalance“ gavo 1,5 mln. Eur finansavimą, įrengs 640 elektromobilių įkrovimo stotelių

Investicijų bendrovės „I asset management“ fondas „NuCapital“‚ suteikė 1,5 mln. Eur paskolą, kurią per...

Automobiliai
2022.03.31
Vilnių ir Kauną jungiantis kelias nuo balandžio tampa automagistrale 21

Vilnių ir Kauną jungiančiam keliui nuo balandžio 1-osios suteikiama automagistralės kategorija, trečiadienį...

Logistika
2022.03.30
„Girteka“ atskirs veiklą Rusijoje nuo grupės, keis pervežimų geografiją 20

Didžiausią nuosavą vilkikų parką Europoje valdanti lietuviška transporto įmonių grupė paviešino savo...

Logistika
2022.03.30
Po kibernetinės atakos „Rosaviacija“ bando surasti 65 TB ištrintų duomenų 4

Pasak pranešimų, strateginė Rusijos aviacijos agentūra prarado visus savo serveriuose laikytus duomenis,...

Logistika
2022.03.30
VRM prašys 24 mln. Eur Kaliningrado traukinių tranzito saugumui užtikrinti 3

Kaliningrado traukinių tranzito saugumui užtikrinti iš Europos Sąjungos bus prašoma papildomų 24 mln. Eur,...

Verslo aplinka
2022.03.30
Paslaugų eksportas paskutinį ketvirtį augo 23,9%, importas – 48,5%

Lietuvos paslaugų eksportas 2021 metų ketvirtąjį ketvirtį siekė 3,6 mlrd. Eur – 23,9% daugiau nei tuo pačiu...

Logistika
2022.03.30
Ukrainos uostuose užblokuota mažiausiai 100 užsienio prekybos laivų, 5 iš jų buvo apšaudyti

Ukrainos uostuose užblokuota mažiausiai 100 užsienio prekybos laivų ir daugiau kaip 1.000 jūrininkų – šių...

Logistika
2022.03.30
Verslo rizika auga, gali būti, kad laukia daug darbo su žalomis ir išmokomis Premium 1

Dėl karo Ukrainoje ir agresoriams pritaikytų tarptautinių sankcijų Lietuvos įmonės kol kas tiesiogiai...

Finansai
2022.03.30
Vokietija trigubai didina vandenilio degalinių skaičių

Vokietija gerokai išplės vandenilio degalinių tinklą, siekdama paskatinti sunkvežimių ir autobusų operatores...

Logistika
2022.03.29
Karo poveikis automobilių pramonei: Vakarų gamintojai perskirsto tiekėjus, rusai bandys viską darytis patys Premium 1

Žaliavų ir komponentų pristigę Europos gamintojai ieško naujų tiekimo sprendimų, o dėl masinės tarptautinių...

Automobiliai
2022.03.29
Seime liko paskutinis balsavimas dėl PVM lengvatos už įmonių elektromobilius

Seime skinasi kelią pataisa, leidžianti nuo 2023 metų taikyti pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatą už...

Logistika
2022.03.29
Vilniuje pavojingai palikti automobiliai bus nutempiami 2

Savivaldybės tarnybos nuo antradienio vykdys automobilių nutempimo funkciją, kuri anksčiau buvo leistina tik...

Logistika
2022.03.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku